Kudos; speakers corner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Spennende omtaler av et spennende merke, det der. Nå ville det vært C2 som kunne vært interessant, men med en prislapp i overkant av mine Mozart SE så kjenner jeg en viss skepsis. Er det noen som har hørt disse side ved side?

    Vis vedlegget 195155 Vis vedlegget 195158
    C2 koster vel det samme? 20.000??, vet C20 koster ca 10.000 mer? De har den beste diskanten, men er fine den på C2 og da.
    Har hatt Mozart og nå C2.
    Det er litt forskjell på dei ja..
    Mozart er mye mer "varm" og jeg syns selv de manglet trøkk i mellombassen, selv med pre og effekt av Hegel.
    Men ellers var det flott lyd vis du lika den varme lyden. På film forvandlet de seg til noen monster mot musikk..hehe.. var litt artig..kan og være Hegel som bidro med det. På film kunne de være hissig når de skulle være det.

    På musikk var de aldri hissige. Syns de passet godt med Hegel og trur de kanskje ikke bør parres med en veldig varm forsterker, da de kan bli for mye kanskje. Men det kommer jo an på hva du liker. Eks'en var forelsket i lyden fra de. Kanskje typisk jenteting, hva vet jeg, men jeg likte de godt og. Det som gjorde at jeg solgte de var på grunn av manglende trøkk i mellombassen. Trommene small ikke til liksom og det ble for tamt. Mener å huske de hadde mer trøkk i lavbassen en C2, men husker ikke. Er en stund siden jeg hadde de.

    Kudos C2 har en annen spillemåte. Ser hifi bladet samen lignet de med betydelig dyrere Audio Note, men ikke hørt det merket.
    Mot Mozart, syns jeg i det hele de er bedre. De er ikke så varm, men heller aldri kald i lyden. Lyden slipper lettere ut liksom..kan vel ha noe med at dynamikken slipper lett utav C2. En kaller det vel for dynamiske høyttalere. Selv syns jeg det er utrolig viktig.
    Lyden er tja..mer "riktig" på instrumentene, vis en kan si det sånn. Jeg er litt forelsket i dette merket..må si det alså.
    De imponerer ikke med en gang, men når du får hørt på de litt, hører du kvalitetene.
    For å ta litt vel hardt i, så kan de minne pitte litt om Magico S5 til den nette pris av ca 300.000:) men da tar eg i. Tenker da på dette med å la dynamikken og musikken bare trille utav de på en måte.
    Jeg kjører Hegel H100 og syns det funker bra. Sikkert enda bedre seff med større forsterker, men det er vel alltid sånn vel? :)
    Tror at når jeg skal oppgradere, vil jeg holde meg til dette merket og kanskje C30 neste gang, men las at da måtte en ha Hegel pre og effekt av den nye typen, vertfall kraftigere enn H100.
    Leser at Naim er tingen på C2 men ikke like bra på C30. Uansett holder jeg meg til Hegel da det låter så forrykende bra syns jeg. Tør ikke selge den for naim og så er det ikke like bra.

    Kan du høre på begge så gjør det, det er du som skal kjøpe og like det.

    Mozart har dei på Bergen Musikk Handel (BMH)
    Bor du rundt Bergen? Da kan du komme her å høre på mine C2, for jeg bor i Alvermarka, Knarvik nordom brua :)
     
    Sist redigert:

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.806
    Antall liker
    13.464
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Takk for godt svar, lovemusikk!

    GamleMozart kostet 20k, Symphony Edition koster 22k. C2 koster nå litt mer enn det også, ser ut som litt prisstigning siden Fidelityomtalen.
    C20 blir et ganske stort klyv til et sted på 30-tallet.
    Sier ikke at de ikke er verdt pengene, bare at det blir C2 som er mest aktuell å sammenligne med Mozart Grand SE. :)

    Kjenner godt igjen det du skriver om Mozart Grand, og var så heldig å kunne sammenligne gammelGrand og SE før de ble solgt.
    SE har for meg gjort dette lille (perfekte) hoppet til det litt strammere, litt mer slagkraftige og dypere i bassen og litt mer frempå oppover.
    Jeg kjenner også godt til H100 (som jeg tror jeg skrev noen ord om i Fidelity) og hvordan den er i forhold til min egen SAM V2.
    Siden jeg er så veldig godt fornøyd med nåværende match i anlegget, og når jeg skuler til hva de skriver i Fidelity, så er jeg litt redd at det vil skorte på bassmengde med C2 og at de kanskje blir for lite tilgivende i mitt oppsett. Jeg vil ha det et par knepp mot det varme og snille, for fornøyelsens skyld.

    Hjertelig takk for invitasjon! Jeg skal til Bergen i begynnelsen av mai, men da kun på dagstur. Jeg sender PM dersom det blir tur med overnatting senere på året.

    Uten å ha hørt Kudos, så plasserer jeg dem likevel i samme bås som Harbeth. Dette siden det av omtaler virker som Kudos også har denne evnentil å skrelle av og vise frem lag på lag i mellomtonen. Gleder meg til å høre et par Kudos etterhvert. :)
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.017
    Torget vurderinger
    2
    Uten å ha hørt Kudos, så plasserer jeg dem likevel i samme bås som Harbeth. Dette siden det av omtaler virker som Kudos også har denne evnentil å skrelle av og vise frem lag på lag i mellomtonen. Gleder meg til å høre et par Kudos etterhvert. :)
    Du kan få låne et par C20 av meg, RoDa, bare å si fra. Jeg har bruk for dem de førstkommende to uker, men etter det får du stikke innom en tur, så ordner vi det, vet du! :)

    Håkon
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Takk for godt svar, lovemusikk!

    GamleMozart kostet 20k, Symphony Edition koster 22k. C2 koster nå litt mer enn det også, ser ut som litt prisstigning siden Fidelityomtalen.
    C20 blir et ganske stort klyv til et sted på 30-tallet.
    Sier ikke at de ikke er verdt pengene, bare at det blir C2 som er mest aktuell å sammenligne med Mozart Grand SE. :)

    Kjenner godt igjen det du skriver om Mozart Grand, og var så heldig å kunne sammenligne gammelGrand og SE før de ble solgt.
    SE har for meg gjort dette lille (perfekte) hoppet til det litt strammere, litt mer slagkraftige og dypere i bassen og litt mer frempå oppover.
    Jeg kjenner også godt til H100 (som jeg tror jeg skrev noen ord om i Fidelity) og hvordan den er i forhold til min egen SAM V2.
    Siden jeg er så veldig godt fornøyd med nåværende match i anlegget, og når jeg skuler til hva de skriver i Fidelity, så er jeg litt redd at det vil skorte på bassmengde med C2 og at de kanskje blir for lite tilgivende i mitt oppsett. Jeg vil ha det et par knepp mot det varme og snille, for fornøyelsens skyld.

    Hjertelig takk for invitasjon! Jeg skal til Bergen i begynnelsen av mai, men da kun på dagstur. Jeg sender PM dersom det blir tur med overnatting senere på året.

    Uten å ha hørt Kudos, så plasserer jeg dem likevel i samme bås som Harbeth. Dette siden det av omtaler virker som Kudos også har denne evnentil å skrelle av og vise frem lag på lag i mellomtonen. Gleder meg til å høre et par Kudos etterhvert. :)
    SE utgaven har jeg ikke hørt.
    Harbet har jeg heller ikke hørt. Hadde noen Spendor (til veil 40.000) men var altfor varm lyd, og slapp bass, selv med Hegel, men trøkke kunne de jo)

    Se over her, nå får du låne Kudos :)
    Spør om å få låne lengst mulig :) Da kan du bli litt glad i de :)

    Bare å ta turen vis du er på disse kanter. (ca 30min nordom Bergen Sentrum).

    Må skrive noen ord her da etter lånet, ka? :)
     
    Sist redigert:

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.806
    Antall liker
    13.464
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Takk for generøst tilbud om lån, men det er ikke så spennende når det koster så mye mer.
    Jeg har funnet mitt komfortnivå når det gjelder priser på utstyr og hoppet av "dyrere og bedre" karusellen.
    Dyrere er ofte bedre, men poenget er epler og epler. C2 er den som ligger nærmest og derfor den som trigger mest nysgjerrighet.
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Takk for generøst tilbud om lån, men det er ikke så spennende når det koster så mye mer.
    Jeg har funnet mitt komfortnivå når det gjelder priser på utstyr og hoppet av "dyrere og bedre" karusellen.
    Dyrere er ofte bedre, men poenget er epler og epler. C2 er den som ligger nærmest og derfor den som trigger mest nysgjerrighet.

    Skjønner den.. dyrere må ofte bli masse dyrere, pga ny forsterker ofte må til, da den andre ikke står i stil og ofte er for liten. Då blir det dyrt.
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.017
    Torget vurderinger
    2
    Takk for generøst tilbud om lån, men det er ikke så spennende når det koster så mye mer.
    Jeg har funnet mitt komfortnivå når det gjelder priser på utstyr og hoppet av "dyrere og bedre" karusellen.
    Dyrere er ofte bedre, men poenget er epler og epler. C2 er den som ligger nærmest og derfor den som trigger mest nysgjerrighet.
    Nå er ikke forskjellen mellom C2 og c20 formidabel; de er likt voicet, de er begge særdeles frekvenslineære, og er i det hele tatt svært så elegante. C20 løser opp enda bedre enn C2, og er dermed en anelse mer kresen på omkringliggende utstyr. Liker du C20, så liker du C2, det er faktisk så enkelt. Men bevares, det er ikke sånn at du MÅ låne dem, da! :)

    Håkon
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.806
    Antall liker
    13.464
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Hehe, er det ikke tvang altså? :)
    Setter som sagt stor pris på tilbudet, men vet at tiden ikke strekker til å gjøre en seriøs vurdering her hjemme.
    Er veldig godt fornøyd med tingenes tilstand nå, men Kudos klarer å trigge nysgjerrigheten og det er jo alltid moro.
    Noe av triggeren er at jeg en gang i verden hørte en tidlig utgave av Bifrost hos SEAS i Moss. Den diskanten var utsøkt!
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.238
    Antall liker
    2.373
    Torget vurderinger
    13
    Flotte høytalere og sattan for ett grønt teppe ;)
     

    ogla

    Prepare to be baffeled!
    Ble medlem
    18.08.2010
    Innlegg
    1.136
    Antall liker
    738
    Sted
    Sola
    Torget vurderinger
    17
    Beroligende å se at på skikkelige høyttalere spilles det av fra skikkelig kilde (les vinyl), på den måten har en all tjangs for å få ørvoks i munnviken.
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Nei, de er ikke mine. Dette er Kudos Titan og koster ca 130.000. Har desverre ikke hørt de, men regner med å få hørt de i Munchen på messen. Det rapporteres om gode resultater med Naim på Naim forumet.
     

    nilsen64

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.06.2007
    Innlegg
    1.367
    Antall liker
    89
    Beroligende å se at på skikkelige høyttalere spilles det av fra skikkelig kilde (les vinyl), på den måten har en all tjangs for å få ørvoks i munnviken.

    ingen tvil om at vinylspilleren er en skikkelig kilde, men gjør merksam på at det står en naim cd555 på hylla også.
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Hehe, er det ikke tvang altså? :)
    Setter som sagt stor pris på tilbudet, men vet at tiden ikke strekker til å gjøre en seriøs vurdering her hjemme.
    Er veldig godt fornøyd med tingenes tilstand nå, men Kudos klarer å trigge nysgjerrigheten og det er jo alltid moro.
    Noe av triggeren er at jeg en gang i verden hørte en tidlig utgave av Bifrost hos SEAS i Moss. Den diskanten var utsøkt!
    Jeg hadde jo C2 for noen år siden, utseendet er littegrann rart for mine øyne med lite frontdeksel på gulvhøyttaler, men lyden var veldig bra. Overraskende god bass som takker være nedadrettet port var lett å hanskes med. Det jeg husker best var at de hadde en mellomtone på vokal som gjorde at spesielt litt mektig kvinnevokal var fantastisk. Skjønner godt du er nysgjerrig.
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Elsker mine C2 forsatt :)
    Men hørte de var steget til 25.000
     
    Sist redigert:

    xnn3882

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.07.2009
    Innlegg
    185
    Antall liker
    21
    Torget vurderinger
    18
    Får vel melde meg inn her, med 1 stk Kudos C2. Jeg håper jo at posten skal klare å få levert den andre også etterhvert... Men må vel smøre meg med tålmodighet.. sukk
    Er så irriterende når jeg vet at den andre høyttaleren står bare en kort kjøretur unna. Men posten aldri klarer å få den fraktet til butikken så jeg kan hente den *GRRR*
     

    xnn3882

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.07.2009
    Innlegg
    185
    Antall liker
    21
    Torget vurderinger
    18
    Etter mye rot fra Posten sin side, dukket endelig den andre høyttaleren opp. Så nå er jeg eier av et par nydelige Kudos C2 i hvit. Ble veldig imponert over lyden av disse. Det virker som de integrerer bra i mitt rom og spiller med skikkelig autoritet. Kunne kanskje ønske litt mer trykk i mellombassen. Jeg har kjøpt de brukt til halv pris av nypris. Synes jeg har gjort et godt kjøp. Ferdige innspilte høyttalere :)
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Etter mye rot fra Posten sin side, dukket endelig den andre høyttaleren opp. Så nå er jeg eier av et par nydelige Kudos C2 i hvit. Ble veldig imponert over lyden av disse. Det virker som de integrerer bra i mitt rom og spiller med skikkelig autoritet. Kunne kanskje ønske litt mer trykk i mellombassen. Jeg har kjøpt de brukt til halv pris av nypris. Synes jeg har gjort et godt kjøp. Ferdige innspilte høyttalere :)
    :) Du vil nok elske de mer etter hvert når de får vist kvaliteten sin :)
     

    JohnnyH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.02.2013
    Innlegg
    3.004
    Antall liker
    1.305
    Sted
    Rogaland / Sandnes
    Vis vedlegget 195317

    Dette er flotte Kudos høyttalere.
    Hørte på disse en halvtimes tid når det var Naim rundtur i sommer. Link med utstyrs info: Tannoy Precision 6.2 - resonans lyd & bilde

    Demoen var hos Resonans i Stavanger, de spilte tight og fin bass selv på lavt volum, og hadde en aldeles flott gjengivelse av flygel, perspektivet er hørt langt bedre, men siden dette var en en kvelds demo var det sannsynligvis ikke brukt mye tid på oppsett.
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.017
    Torget vurderinger
    2
    Etter mye rot fra Posten sin side, dukket endelig den andre høyttaleren opp. Så nå er jeg eier av et par nydelige Kudos C2 i hvit. Ble veldig imponert over lyden av disse. Det virker som de integrerer bra i mitt rom og spiller med skikkelig autoritet. Kunne kanskje ønske litt mer trykk i mellombassen. Jeg har kjøpt de brukt til halv pris av nypris. Synes jeg har gjort et godt kjøp. Ferdige innspilte høyttalere :)
    Et kjempespennende oppsett du har. Kombinasjonen AMR / Kudos betyr musikk av fantastisk kvalitet, du vil nok bli svært glad i den lyden, ja. Som du påpeker er vel ikke mellombassen og/eller andre imponatoreffekter styrken i et slikt oppsett, mens rom, klanger og ren innlevelse er i svært høy klasse.
    Om du vurderer å gjøre noen videre steg, prøv litt forskjellige kilder, litt mer pondus i utgangspunktet kan være enda et hakk mot pur lykke! :)

    Mvh
    Håkon Rognlien
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Skal snart få Doxa på Kudosane mine. Venter på Doxa 07 eller 08 Pre og ny Dac. Se signatur.
    Hvordan tror du Håkon det blir?
    Er spent selv, for Doxa er nytt merke for meg.
     

    RuneG

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.02.2011
    Innlegg
    512
    Antall liker
    176
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    37
    Jeg angrer litt på at jeg solgte mine Kudos C20.

    Hvis jeg får solgt unna litt stereo utstyr denne høsten så kommer jeg til å kjøpe de nye Super C20.

    Litt merkelig at jeg hadde problemer å selge mine C20 for 15k.
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Etter mye rot fra Posten sin side, dukket endelig den andre høyttaleren opp. Så nå er jeg eier av et par nydelige Kudos C2 i hvit. Ble veldig imponert over lyden av disse. Det virker som de integrerer bra i mitt rom og spiller med skikkelig autoritet. Kunne kanskje ønske litt mer trykk i mellombassen. Jeg har kjøpt de brukt til halv pris av nypris. Synes jeg har gjort et godt kjøp. Ferdige innspilte høyttalere :)
    Gratulerer. En flott høyttaler som jeg syntes var veldig grei å få til. Få ut noen bilder, alt for få av dem i en så trivelig tråd! :)
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Jeg angrer litt på at jeg solgte mine Kudos C20.

    Hvis jeg får solgt unna litt stereo utstyr denne høsten så kommer jeg til å kjøpe de nye Super C20.

    Litt merkelig at jeg hadde problemer å selge mine C20 for 15k.

    Folk vet jo ikke hva dette merket står for. Er vel kanskje derfor?

    Jeg var tenkt å selge mine, fordi jeg ville prøve enda et merke hjemme, B&W
    Men er egentlig fornøyd med mine C2 så satte opp prisen til 17 for etterpå å slettet annonsen.:)
    Nå blir det test av Doxa på de uti uken når jeg får en Doxa pre + Abrahamsen dac. Har fått en Doxa effekt i hus :)
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Jeg angrer litt på at jeg solgte mine Kudos C20.

    Hvis jeg får solgt unna litt stereo utstyr denne høsten så kommer jeg til å kjøpe de nye Super C20.

    Litt merkelig at jeg hadde problemer å selge mine C20 for 15k.

    Folk vet jo ikke hva dette merket står for. Er vel kanskje derfor?

    Jeg var tenkt å selge mine, fordi jeg ville prøve enda et merke hjemme, B&W
    Men er egentlig fornøyd med mine C2 så satte opp prisen til 17 for etterpå å slettet annonsen.:)
    Nå blir det test av Doxa på de uti uken når jeg får en Doxa pre + Abrahamsen dac. Har fått en Doxa effekt i hus :)

    Etter en tid med Doxa på disse..hva kan en si? Himmelen :)
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Etter å ha hørt X2 må jeg tilkjennegi at dette likte jeg. En utpreget musikalsk høyttaler etter min smak. Ikke kanskje den mest oppløste, men morsomt alikevel. Bassport nedover er stort pluss ifht bakvegg.
     

    ogla

    Prepare to be baffeled!
    Ble medlem
    18.08.2010
    Innlegg
    1.136
    Antall liker
    738
    Sted
    Sola
    Torget vurderinger
    17
    Hadde selv Cardea C20 et par år. Knallgod høytaler som leverer til gangs! Hadde også C 30 en liten stund men fikk ikke til den (les bassen) i mitt lytterom.
    Da jeg gikk tilbake til C20 satt bassen, men mellomtonen i C30 er langt åpnere, noe som den også er i den nye Super 20 som er min personlige favoritt i Kudos serien.
    Dette er HT som er lette å få til (2-veis modellene) mht både plassering og matching.
     
    M

    medlem215396

    Gjest
    Med fare for å overfylle sentralen med egne bilder.
    Lyttet til Kudos Super 20 i eget rom. Deretter fikk jeg anledning til å prøve Titan.

    Selv om det enkelt høres at de er i familie er de veldig forskjellige. I mitt 28m2 store rom fungerte Titan bedre enn S20.
    Sistnevnte med sin nedoverrettede bassport vs Titan`s Isobarik prinsipp. Selv med en 70W (strømsterk) forsterker viste Titan kvaliteter det var vanskelig å overse.
    Vel, her står de og blir en god stund får vi håpe. I etterpå klokskapens navn kunne jeg levd lenge med Super 20 også.

    DSC_0116.jpg
     

    Olmais

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.11.2013
    Innlegg
    166
    Antall liker
    76
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    8
    Etter å ha hørt X2 må jeg tilkjennegi at dette likte jeg. En utpreget musikalsk høyttaler etter min smak. Ikke kanskje den mest oppløste, men morsomt alikevel. Bassport nedover er stort pluss ifht bakvegg.
    Må si meg helt enig med HCS. Etter hyggelige samtaler med Terje hos Moet Audio fikk jeg tilsendt X2 for utprøving i mitt rom. Jeg endte med å kjøpe de og melder meg inn som Kudos venn. Meget plasseringsvennlig høyttaler og ett godt alternativ til stativhøyttalere.
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Lite aktivitet her..
    Koser meg forsatt med mine C2 på Elektronikken i min signatur.
    Skrøt felt av Hegel på disse, men med Doxa vart det mye bedre. :)
     

    xnn3882

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.07.2009
    Innlegg
    185
    Antall liker
    21
    Torget vurderinger
    18
    Er det ikke på tide å prøve rørforsterker lovemusikk?
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Er det ikke på tide å prøve rørforsterker lovemusikk?
    Syns du? :)
    Har ikke noe hast.. for første gang er jeg fornøyd med et anlegg over tid. :)
    Men seff ikke testet naim eller rør på disse høyttalerne..ikke enda.. ingen planer enda.. :)
     

    Terje Berg

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.07.2008
    Innlegg
    1.328
    Antall liker
    1.082
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    5
    Har prøvd C1, C2, C10 og Super 20 på ARC Rør oppsett, funka bra det :)
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.017
    Torget vurderinger
    2
    Er det ikke på tide å prøve rørforsterker lovemusikk?
    Syns du? :)
    Har ikke noe hast.. for første gang er jeg fornøyd med et anlegg over tid. :)
    Men seff ikke testet naim eller rør på disse høyttalerne..ikke enda.. ingen planer enda.. :)
    Den åpenbare snarveien er vel en dugelig rør forforsterker i så fall, Doxa elsker det. (men bare sjekk at du ikke har noen impedanse-mismatch først, selvsagt)
    Du skal for øvrig et stykke opp i pris før Naim kan utfordre den lyden du får fra det oppsettet du har i dag... :)

    Mvh
    Håkon Rognlien
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Er det ikke på tide å prøve rørforsterker lovemusikk?
    Syns du? :)
    Har ikke noe hast.. for første gang er jeg fornøyd med et anlegg over tid. :)
    Men seff ikke testet naim eller rør på disse høyttalerne..ikke enda.. ingen planer enda.. :)
    Den åpenbare snarveien er vel en dugelig rør forforsterker i så fall, Doxa elsker det. (men bare sjekk at du ikke har noen impedanse-mismatch først, selvsagt)
    Du skal for øvrig et stykke opp i pris før Naim kan utfordre den lyden du får fra det oppsettet du har i dag... :)

    Mvh
    Håkon Rognlien
    Takk for tips.
    Tror jeg avventer en stund med å skifte pre, pga diverse som f.eks hus er første pri nå, enebolig.
    Du har vel antydet før at jeg må langt opp for å få bedre lyd en Doxas egne pre.
    Hvor eller hva er bedre en den pre jeg har i dag når vi tenker rør?
    Music Angel MKIII er jo drit billig og kan jo brukes med noen motstandere på utgangene, men det var jo den fjernkontrollen jeg er så avhengig av. :)
    impedanse-mismatch da tenker du hva som er passe?

    Finnes det noe knall som er godt hørbart bedre som ikke koster så mye, eller ?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn