Kroken leter etter.....

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• KHH

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Antall liker
    18
    Slenger ut et par bilder av WireWorld Stratus 5² strømkabler, aner som sagt ikke hva de har gjort med lyden, men at det ble en opptur sammen med IsoTek er jeg ikke i tvil om, så kan de anti-kabel-fanatikerene ha enda mer å irritere seg over ;D

Vedlegg

KHH

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Antall liker
    18
    Slenge ut noen bilder av IsoTek Gemini også da vel, måtte jo seff åpne den før bruk så jeg fikk tatt noen bilder ;D

Slettes ikke lett å ta bilder av blank alumnium.!
    Spesielt da man ikke husker en shit tilbake til den gangen som man hadde speilrefleks :-[
    Men du ser hvertfall sånn noen lunde hva det er..

Slik ser hele innmaten ut når jeg har lagt det ut på bordet, er rett å slett bare en aluminum kasse som dette sitter i..

Nærbilde av innmaten, jaggu ikke mye deler for over 3000 penger.!!
    Men funker det som jeg tror det gjør, så høres det ut som om den er verdt pengene sine, men jeg skal ta en skikkelig test med andre til stede, slik at det ikke er snakk om placebo eller andre mystiske fenomener ;D

Vedlegg

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Rotekroken skrev:
    Slenge ut noen bilder av IsoTek Gemini også da vel, måtte jo seff åpne den før bruk så jeg fikk tatt noen bilder ;D

Slettes ikke lett å ta bilder av blank alumnium.!
    Spesielt da man ikke husker en shit tilbake til den gangen som man hadde speilrefleks :-[
    Men du ser hvertfall sånn noen lunde hva det er..

Slik ser hele innmaten ut når jeg har lagt det ut på bordet, er rett å slett bare en aluminum kasse som dette sitter i..

Nærbilde av innmaten, jaggu ikke mye deler for over 3000 penger.!!
    Men funker det som jeg tror det gjør, så høres det ut som om den er verdt pengene sine, men jeg skal ta en skikkelig test med andre til stede, slik at det ikke er snakk om placebo eller andre mystiske fenomener ;D
    Flotte nakenbilder :D Hvilke komponenter er det du dytter inn i isoteken? Fin strømkabel forresten (du bør ta en lytt til Furutec sine hvis du får mulighet) setter stor pris på tråden din! Håper den fortsetter lenge

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Nakenbilder liker vi ;)
    Grats med mye nytt.
    Bilder uten blitz er absolutt å fortrekke.
    Sjelden jeg leser manualer , :eek: , men når det gjelder kamera kan det være en ide.
    Det var ikke ment som en klage :) RoDa er flink med denslags.Meny språket på mitt gamle kamera er av en eller annen merkelig grunn blitt på spansk så har gitt op.

/jan

KapteinUfattelig

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.01.2005
    Antall liker
    176
    Torget vurderinger
    4
    Rotekroken skrev:
    hehehehe.. Ja, jeg holder et stort tempo foreløpig, men en vakker dag så bremser det nok litt opp ;D
    Selv om det kun er mine egne opplevelser foreløpig, så kommer nok den dagen som jeg får selebert besøk her, da får jeg kanskje passet mitt påskrevet :eek:
    Men så lenge jeg er fornøyd, så spiller det jo liten rolle hva alle andre måtte mene.? :D
    Tja, ingen grunn til å bremse opp for oppbremsingens skyld, men når du er så fornøyd at du med god samvittighet kan slå deg ned i godstolen med masse god musikk strømmende ut fra høyttalerne og tenke at "pokker heller, dette var jo utrolig digg!", så er man ferdig med nok en etappe i hifi-stafetten. Men det er jo for oss fleste et uendelig langt løp...med mye moro på veien, selvsagt ;)

Rotekroken skrev:
    Du skal få rapport om IsoTek, men jeg tror nok det er veldig avhengig av type strøm du har hjemme, har du lite shit i strømmen så tror jeg den hjelper veldig lite.?
    Siden jeg anser deg som en aspirant til lauget, så vi kan sikkert ordne en liten utlånsavtale der også ;).
    Ang. lån så synes jeg AN Kit1 spiller flott den også, men jeg beholder likevel V20'en, så da kan du bare legge ut annonsen;) . Uansett synes jeg det var flott å prøve en forsterker med litt annen klang på anlegget mitt, det gir meg nok et referansepunkt (jeg har jo ikke så mange fra før av). Og veldig ålreit av deg å låne ut! Det er alltid morsomt å få låne godsaker av kjente, men jeg skylder deg jo et utlån allerede, hehe. Du får komme hit en tur og plukke med deg noe :)

Rotekroken skrev:
    Var jo helt toppers å møtes oppe på Liertoppen slik som i dag, bare du ikke stresser så jævlig med å komma deg hjem til forballkamp du så ;D
    Men moro å møtes igjen, vi kan ikke la dette blir siste gang.! ;)
    Helt enig! Men fotballkampen MÅ man jo ha med seg, vettu, og det var virkelig verdt alt stresset når det ble en av de mest minneverdige kampene i dette milenniet (inne på topp ti). Vi sees nok før eller senere, Kjell :)

Mvh Kaptein Ufattelig

KHH

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Antall liker
    18
    65finger skrev:
    Flotte nakenbilder :D Hvilke komponenter er det du dytter inn i isoteken? Fin strømkabel forresten (du bør ta en lytt til Furutec sine hvis du får mulighet) setter stor pris på tråden din! Håper den fortsetter lenge
    Takker..
    IsoTek er helt original, kjøpt på Hi-Fi Centeret..
    Har en kamerat som bruker Furutech sin padde, han påstår at det er den eneste som ikke "ødelegger" lyden på noen måte, så jeg må bare få meg en slik i hus også :D
    Tråden fortsetter vel så lenge jeg oppgraderer ;D
    Er masse til som skal på plass, så tråden her legges nok ikke død på en laaaang stund ;)
    Setter pris på feedback, både positive og negative, åssen i all verden er det man skal komme seg frem uten litt negativ feedback.? :eek:
    Kom gjerne med innspill av alle varianter, slikt setter jeg stor pris på..
    Kjell

KHH

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Antall liker
    18
    JanR skrev:
    Nakenbilder liker vi ;)
    Grats med mye nytt.
    Bilder uten blitz er absolutt å fortrekke.
    Sjelden jeg leser manualer , :eek: , men når det gjelder kamera kan det være en ide.
    Det var ikke ment som en klage :) RoDa er flink med denslags.Meny språket på mitt gamle kamera er av en eller annen merkelig grunn blitt på spansk så har gitt op.

/jan
    Klarte å finne ut av det på Nikon S200 kamera, men ikke pokker om jeg klarer det med Nikon D40.! :p
    Løsning: bruke S200 til jeg finner ut av det med D40, eller (huff) lese bruksanvisningen (grøsser) :p
    Norsk meny er det ikke på D40, men på S200 som koster en brøkdel.!
    Slutte å handle kamera i Spania vettu, Jan ;)

RoDa tar U T R O L I G flotte bilder.!
    Har bildene hans som en liten referanse, så jeg prøver delvis å kopiere han, men også bruke min egen stil, kan jo ikke være "copycat" heller, overlater slikt til, Sigourney Weaver.! ;)
    Kjell

Pengvim

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2005
    Antall liker
    2
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Rotekroken skrev:
    Har en kamerat som bruker Furutech sin padde, han påstår at det er den eneste som ikke "ødelegger" lyden på noen måte, så jeg må bare få meg en slik i hus også :D
    Er ikke den veldig dyr da? Ellers så har jo Nordost en sak som er laget i samarbeid med IsoTek. En helt passiv sak som bare flytter midtpunktet (jord) eller noe slikt. Kan jo prøve? Er ikke akkurat billig den heller riktignok. ;)

KHH

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Antall liker
    18
    GJETT HVA JEG FIKK I POSTEN I DAG.!?! :D

I'm a verry happy vaffal mann ;D

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Har en mistanke... når det regner på presten så drypper det på klokkern

KHH

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Antall liker
    18
    65finger skrev:
    Har en mistanke... når det regner på presten så drypper det på klokkern
    Det er nok ikke det som du tenker på, hadde du lest PM før du postet her så hadde du visst det ;D
    Men det var ikke skivebom for å si det sånn ;)

KHH

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Antall liker
    18
    65finger skrev:
    Hehe 30 sekunder senere. Superhyggelig uansett
    Syns dette var helt topp, en bedre avsluttning på dagen kunne jeg ikke fått ;D

Sjekket pakkespor på den andre, eller rettere sagt den tredje pre'n min, den ligger i Drammen og er på vei til meg, så i morgen skal jeg TIDLIG på posten og hente den, gleder meg som en liten drittunge.! 8)

KHH

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Antall liker
    18
    I går dukket Copland CTA-301 MK-II opp på posten, det var skikkelig moro.!
    Endelig er den saken avsluttet, uten noe form for problemer/etterspill, rett å slett en happy ending..

I dag så kom denne merkelige saken, sett ut fra bilde så minner det meg litt mer om en integrert amp, bortsett fra at trafo er litt i minste laget til den bruken..
    Det er rett å slett en meget stor pre, veier sine 12,6 kilo og ruver greit nok i hylla..

Jeg har fått en del annet i hus siden sist gang jeg skrev her, WireWorld Eclipse 5² RCA på 2 meter, WireWorld Silver Eclipse 5² HT kabel på 1 meter, BASE 2.0 og 3.0 men ikke noe rack som de går i, de er litt bredere enn standardmål dessverre, så jeg ønsker meg et skikkelig rack, bare å sende meg en PM om du har noe lurt på lager ;)
    Sony SCD-XB770 en SACD spiller som er et meget godt drivverk til Morgan Audio DEVA DAC, som også er en nykommer i heimen..
    DEVA er en non-oversampling DAC som er filterløs, trenger gode forhold for å yte sitt aller beste, men det skal den nok få med tid og stunder ;)

For tiden så ramler det inn både det ene og det andre, men tid til å nyte dette, huff, se det er en helt annen historie :-[
    Har så mye rart på lager nå at jeg snart må ha et eget rom for å ha plass til alt sammen, har lagt en del rariteter ut på børsen men der er det ikke rare farten om dagen.!

Bilder og lytteinntrykk kommer, men det vil nok ta litt tid..
    Først ute er hvertfall beistet på bilde der oppe, fryktelig spent på hva den der kan gjøre, som PV-10 ikke kan.!

Vedlegg

KHH

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Antall liker
    18
    I had a dream.!
    The dream was found on HFS bruktbørsen for en drøy uke siden.!

Helt siden jeg hørte mitt referanse anlegg, i form av minimalt med Hi-Fi lyd og kun musikk, det anlegget har forresten vokst en god del siden jeg var der, så jeg er spent på hva slags musikk som triller ut av det anlegget i dag......

Men hva har så denne drømmen vært.?
    Har lett meg nærmest grønn (av misunnelse) etter en

men trass mine forsøk på å få tak i en slik pre, så har det ikke lykkes, før nå ;D
    Det er et ganske stort beist av en pre, veier sine 12,6 kilo og som du ser på bildene så er det ikke store trafoen, så det er ikke så mye stål i denne som drar opp vekten..

CJ PV-10AL kom i hus for en måneds tid siden, det var dens andre besøk her i huset og ikke uten grunn..
    PV-10 har egenskaper som på flere områder overgår selv Premier Ten, så vi snakker her om en pre i budsjett klassen (15k) som låter utrolig bra.!
    PV'n har masse musikk fra første hakk på volum, man har ikke behov for å spille høyt for å virkelig kose seg med musikken, denne egenskapen er det svært få pre som innehar, som jeg har hatt i hus og som jeg har hørt..
    PV låter veldig naturlig på veldig mange områder, spesielt på kvinnestemmer som får selv tårekanalene til å våkne.!

Så jeg undret veldig på hva som ventet meg når jeg koblet opp Premier Ten, når selv den rimelige PV'n kunne trille frem musikk på denne måten, som fikk frem følelser i hele kroppen, det var nesten med gru at jeg koblet opp Premier Ten.!
    Tech spec viser at det er en del mer gain i Premier Ten, så jeg gruet meg litt til å vri på volum, første hakk var temmelig høyt.! Så jeg gruet meg litt til neste hakk på volum, men det var ikke så ille som jeg trodde..
    Volum på normale høye lyttevolum er det samme på PV som på Premier Ten, det er bare det at med Premier Ten så triller det ut vesentlig flere decibel.! Selv om det ikke virker slik når jeg lytter, for Premier Ten er så fri for grums og urenheter, at det ikke høres så sinnsykt høyt ut, men det oppdager man fort når man skal ha en dialog med andre som er i samme rom....

Premier Ten graver også vesentlig dypere enn noen annen pre jeg har hatt, den har ingen fokus noe bestemt sted, den bare triller frem musikken på en meget enkel, lett og fortryllende måte, ikke noe som imponerer på noe vis, den prøver ikke å fortelle deg noe som helst, den bare gjør jobben som den skal.!

Har gjort minimale forandringer i oppsettet for å kunne ta en A/B test mellom Premier Ten og PV-10, litt dumt at jeg kjører inn WireWorld Eclipse RCA på 2 meter som jeg bruker på blokkene, men nå har de stått med strøm nesten konstant i 4 døgn, så de burde ikke gi store variasjoner på de pre ampene, men noe vil nok komme i Premier Ten sin fordel, verre er det dog at jeg ikke har tatt i bruk WireWorld Silver Eclipse 5² HT kablene ennå, bruker kun Atlantis III..
    Atlantis III gir litt mindre musikk enn Silver Eclipse II gjorde, det var ganske så dramatiske forskjeller mellom dem, det er veldig lett å høre nedover som Atlantis oppleves som mer bass enn musikk, men dette gjelder hele veien oppover også..
    Atlantis III er 250cm lange mens Silver Eclipse 5² er 100cm, så nå er det bare om å gjøre å få terminert SE 5².!

Savner litt av den råskapen, viriliteten og vilterheten som befinner seg i PV'n, så det er ikke et veldig lett valg jeg tar, uansett hvem jeg velger å sitte igjen med..
    Klipsch RF-5 låter mer som Klipsch med PV-10, mens den vandrer noen hakk oppover på rangstigen med Premier Ten, litt sånn for pertentlig og snill, ikke så gal som eieren er.! 8)
    Jeg tror at med Premier Ten i hus, så har elektronikken overgått grensene til hva som er mulig å få ut av RF-5, føler at det ikke er stort mer å hente uansett hva jeg kobler på dem, så for første gang siden RF-5 kom i hus, sitter jeg her å vurderer enda bedre høyttalere seriøst.!

Vedlegg

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Flotte bilder, særlig nakenbildene ;D Sikle sikle. grattis

KHH

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Antall liker
    18
    65finger skrev:
    Takk takk..
    Vet jeg må huske på å låse døren her, hvis ikke så vet jeg hvor jeg finner Premier Ten.! ;D

Det er absolutt på sin plass med en gratulasjon til deg også, håper at PV-10 kan gi deg noen musikalske orgasmer den tiden du har den, gåshudfaktorer er det hvertfall i den gamle tateren der ;)

Erland

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2003
    Antall liker
    6
    Gratulerer Kjell!

Alltid hyggelig naar noen faar drommene sine oppfylt...

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Rotekroken skrev:
    65finger skrev:
    Takk takk..
    Vet jeg må huske på å låse døren her, hvis ikke så vet jeg hvor jeg finner Premier Ten.! ;D

Det er absolutt på sin plass med en gratulasjon til deg også, håper at PV-10 kan gi deg noen musikalske orgasmer den tiden du har den, gåshudfaktorer er det hvertfall i den gamle tateren der ;)
    Jo Takk, den er ikke lett å slå av. Klokka ble 0200. hvis du ser noen som lusker rundt huset med maske og brekkjern er det intet å bry seg om ;D

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Gratulerer , Kjell! Endelig er den i hus! Nydelig eksemplar er det også. RCA NOS, Duende, nettbrønn... Akkurat som det bør være for å tyne ut maksimalt av den. Her er det bare å lene seg tilbake og nyte. Bedre blir det nemlig ikke før vi snakker laaaaangt mer penger.....

KapteinUfattelig

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.01.2005
    Antall liker
    176
    Torget vurderinger
    4
    Gratulerer, Kjell! Ser flott ut den der, og høres sikkert enda bedre ut!
    Noen tanker om evt. hvilke nye høyttalere du ønsker?

KHH

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Antall liker
    18
    Erland skrev:
    Gratulerer Kjell!

Alltid hyggelig naar noen faar drommene sine oppfylt...
    Takk takk, Erland..
    Drømmen startet nesten som et mareritt i mine ører, for jeg trodde oppriktelig talt at det var noe galt med Premier Ten, så viser det seg at de har gått en litt annen vei med denne i forhold til PV-10, slettes ikke dårlig den veien der heller, bare så det er sagt ;)
    Premier Ten gjør så lite ut av seg, vil nesten påstå at den er "lydløs" og det finnes ikke snev av imponerende faktorer eller frekvenser som stikker nesa frem, den gjør nok bare det som en god pre skal gjøre..
    Så er det snakk om øretilvenning også..

Det er nesten litt ekkelt når det er så fritt for støv/støy/grums i lyden, nesten på grensen til klinisk renhet i musikken, noe som ikke jeg eller mine ører er vant med..
    Jeg får vokse litt sammen med Premier Ten, det er ikke en pre som låter knall rett ut av esken i mine ører, det blir som med favoritt musikken, alt det som er virkelig bra tar det tid å venne seg til.! Men når det sitter i kroppen, så sitter det.! I lang tid vil jeg legge til ;)
    Sitter igjen med den følelsen der etter noen dager med Premier Ten, den leverer varene bare bedre å bedre for hver eneste plate som settes inn i spilleren.......
    Kjell

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.291
    Torget vurderinger
    2
    Bra dette, kroken. Må jeg få overbringe mine gratulasjoner. Jeg har prøvd CJ pre hjemme her. Det var på kusehåret den ikke ble her.

KHH

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Antall liker
    18
    65finger skrev:
    Rotekroken skrev:
    65finger skrev:
    Takk takk..

Jo Takk, den er ikke lett å slå av. Klokka ble 0200. hvis du ser noen som lusker rundt huset med maske og brekkjern er det intet å bry seg om ;D
    Kommer helt an på refleksene mine, sover med S&W 617 FL under puta........ ::)

KHH

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Antall liker
    18
    impulse skrev:
    Gratulerer , Kjell! Endelig er den i hus! Nydelig eksemplar er det også. RCA NOS, Duende, nettbrønn... Akkurat som det bør være for å tyne ut maksimalt av den. Her er det bare å lene seg tilbake og nyte. Bedre blir det nemlig ikke før vi snakker laaaaangt mer penger.....
    Takk takk..
    65finger snakket om at han hadde en Furutech power kabel til overs, hint, hint, tenkte jeg skulle høre om det kunne være veien å gå i forhold til WW sine litt rimelige power kabler..
    Ellers så må jeg si at den vokser for hver dag som går, så gjennomsiktig at det lurte meg noen dager, trodde nesten jeg hadde kjøpt katta i sekken her, men joggu tok jeg skammelig feil.!

Føler at Sony XA-50ES, CJ Premier Ten og Consonance 500s er laget for å spille sammen, en match made in heaven i mine ører.!
    Mangler en puslebit som heter WireWorld Silver Eclipse 5², da tror jeg at vi sier takk for en lang, lang stund og bare bestiller plater på nett 8)

Jeg har sagt det før, men jeg kan rett å slett ikke få fullrost deg for all hjelpen jeg har fått av deg.!
    Håper du tok deg til rette og kjøpte deg en Single Ended Malt som vi var enige om.?
    Den har du virkelig fortjent + litt til.! ;)
    Kjell

KHH

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Antall liker
    18
    KapteinUfattelig skrev:
    Gratulerer, Kjell! Ser flott ut den der, og høres sikkert enda bedre ut!
    Noen tanker om evt. hvilke nye høyttalere du ønsker?
    Takker og bukker..
    Når det gjelder høyttalere så har jeg et par favoritter, kan nevne Impulse og Avantgarde, tankene går også litt mot Klipsch Cornwall III, men vi får se når den dagen kommer, det kan bli lenge til jeg bytter ut RF-5 8)

Ser ut til at det blir en liten bestilling hos, Vidar Sonesen på Audioart, trenger skikkelige terminaler og internkabling til RF-5 før jeg tenker tanken på å bytte dem ut..
    Men nå har det blitt så mye oppgraderinger fra A til Å at jeg må sette meg ned å kose meg med musikk en liten stund, før jeg tar skrittet videre å modder RF-5 mer enn jeg har gjort..
    Kjell

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.795
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    grattis, kjell.
    en veldig god preamp du har skaffet deg.
    flere divisjoner over pv10, imho.

KHH

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Antall liker
    18
    rolfozzy skrev:
    Bra dette, kroken. Må jeg få overbringe mine gratulasjoner. Jeg har prøvd CJ pre hjemme her. Det var på kusehåret den ikke ble her.
    Takker og bukker..
    Kan jeg spørre hvem CJ du hadde på lån.?

Hva syns så denne herren om de oppgraderingene han har gjort de siste ukene da.?
    Rothwell passiv pre og Klipsch Heresy III er jo slettes ikke småtteri til oppgradering i gruben i Halden.!
    Kjell

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.291
    Torget vurderinger
    2
    Rotekroken skrev:
    rolfozzy skrev:
    Takker og bukker..

Hva syns så denne herren om de oppgraderingene han har gjort de siste ukene da.?
    Rothwell passiv pre og Klipsch Heresy III er jo slettes ikke småtteri til oppgradering i gruben i Halden.!
    Kjell

PV10BL mener jeg den het. Var ikke store forskjellen på den og AN M2, syns jeg.
    Tok noen dager før jeg bestemte meg.

Mine oppgraderinger ? Tja. Det høres greit ut i gruva nå. Wall of Sound ?
    Men dette er din tråd, kroken. Her skal dine valg roses. Bare få deg noen skikkelige høytalere, så tenker jeg du er der.

KHH

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Antall liker
    18
    joaquin skrev:
    grattis, kjell.
    en veldig god preamp du har skaffet deg.
    flere divisjoner over pv10, imho.
    Takker og bukker..
    Flere divisjoner over PV-10.........njah, men det kommer litt an på øret som hører..
    PV-10 er en spretten liten sak som virkelig triller frem musikken på en engasjerende måte, stikker seg kanskje litt frem på enkelt områder, men sett i forhold til pris så påstår jeg at PV-10 er en meget god pre..
    Satt faktisk og vurderte litt om jeg skulle beholde PV-10 i roteskapet, for den kler en del musikk jeg liker veldig godt, litt mer råskap og villskap i PV, men det kan hende at jeg finner ut at Premier Ten er enda bedre med tid og stunder, den vokser som sagt hele tiden i mine ører ;)

Har noe liggende her til deg, skal få pakket og sendt dette i dag..
    Tusen takk for lånet..
    Kjell

KHH

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Antall liker
    18
    rolfozzy skrev:
    Rotekroken skrev:
    rolfozzy skrev:
    Takker og bukker..

Kjell

Men dette er din tråd, kroken. Her skal dine valg roses. Bare få deg noen skikkelige høytalere, så tenker jeg du er der.
    Du må ikke bli helt BHO nå da.! ;D
    Wall of sound er jo en liten wannabeekopi av BHO/PF sine "The Wall" ;)
    Moro å høre at du har kommet deg såpass på plass i gruben, skal slenge en tur innom deg når jeg er på de kanter, men jeg tar ikke med meg jentungen så Mariekjeksen kan godt byttes ut med en kaffekopp 8)

Som jeg skrev til KapteinUfattelig så vurderes det høyttalere seriøst, men vil ikke gi slipp på RF-5 riktig ennå, nye terminaler og internkabler skal på plass og spilles inn før noe nytt kommer i hus, om jeg ikke ramler over noen tilbud man ikke kan si nei til ;)

Jeg hadde M2 her samtidig med PV-10AL og det var store forskjeller her hvertfall, begge er umiddelbart lett å like, imponerer på hver sine områder, men det tok meg nøyaktig 14.3 sekunder å finne ut at CJ var veien å gå for meg........
    Kjell

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.291
    Torget vurderinger
    2
    Rotekroken skrev:
    rolfozzy skrev:
    Rotekroken skrev:
    rolfozzy skrev:
    Takker og bukker..

Kjell

Du må ikke bli helt BHO nå da.! ;D
    Wall of sound er jo en liten wannabeekopi av BHO/PF sine "The Wall" ;)
    Moro å høre at du har kommet deg såpass på plass i gruben, skal slenge en tur innom deg når jeg er på de kanter, men jeg tar ikke med meg jentungen så Mariekjeksen kan godt byttes ut med en kaffekopp 8)

Som jeg skrev til KapteinUfattelig så vurderes det høyttalere seriøst, men vil ikke gi slipp på RF-5 riktig ennå, nye terminaler og internkabler skal på plass og spilles inn før noe nytt kommer i hus, om jeg ikke ramler over noen tilbud man ikke kan si nei til ;)

Jeg hadde M2 her samtidig med PV-10AL og det var store forskjeller her hvertfall, begge er umiddelbart lett å like, imponerer på hver sine områder, men det tok meg nøyaktig 14.3 sekunder å finne ut at CJ var veien å gå for meg........
    Kjell
    Å nei, det er et stkke igjen opp til La Scala. Men jeg tror det er mer snev av La Scala i Heresy enn det er likheter med Forte.

Men uansett, syns det spiller bra og passer til rommet her. Desverre så hadde nok de store Klipschene blitt overkill her. Ikke er kjerringa interresert i å ta med seg tv apparaturen ned i gruva, og la meg få stua heller.

Ja du må bare komme, kroken. Mariekjeks eller ikke. Jeg har faktisk vært inne på tanken og oppgradere litt på kjeksfronten. Det fins da så mye snadder.

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Veldig godt å høre at du er så fornøyd, Kjell! Få tak i en høvelig digitalkabel nå, så du for kobla opp Deva`n. Da tenker jeg du virkelig er i mål. Ellers blir du nødt til å lansere en leteaksjon for å fremskaffe et par H2..... ;)
    Malten er ikke innkjøpt enda, men jeg vet hva jeg skal kjøpe. Det er jo en begynnelse... ;)

ELEL6200

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.08.2004
    Antall liker
    118
    Gratulerer med en meget god forforsterker, Rotekroken. Kjenner eksemplaret ditt godt :) Har alltid likt lyden fra denne, men i mine ører har den aldri vært lydmessig "usynlig". CJen har alltid satt farge på lyden uansett hvilken effekt, høyttalere vi har brukt den med. Eks eieren av denne har nå kjøpt seg en CJ premier 16ls2 som jeg enda ikke har hørt, men tolker jeg JR riktig så er nok premier 10 kanskje et enda bedre kjøp med tanke på prisforskjellen.

Lf

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.795
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    ELEL6200 skrev:
    Gratulerer med en meget god forforsterker, Rotekroken. Kjenner eksemplaret ditt godt :) Har alltid likt lyden fra denne, men i mine ører har den aldri vært lydmessig "usynlig". CJen har alltid satt farge på lyden uansett hvilken effekt, høyttalere vi har brukt den med.
    Lf
    kunne ikke vært mer enig.
    eldre cj farger som bare faen.
    men jeg liker jo farger, jeg da. ;D

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Kan jeg foreslå noen La scala ,på tilbud hos audiokomp. etterhvert ;D ;D........

De låter helt fantastisk,kan jeg meddele......flotte saker,eller er du fortsatt hekta på Avantgarde??...

Audiofoni hadde ett par cain & cain foren stund siden og...Foir du skal vel ha HØNN?? ;)

JanOlav

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Antall liker
    1.153
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    ixos_76 skrev:
    Kan jeg foreslå noen La scala ,på tilbud hos audiokomp. etterhvert ;D ;D........

De låter helt fantastisk,kan jeg meddele......flotte saker,eller er du fortsatt hekta på Avantgarde??...
    Det går nok over hvis han tar seg tid til en lytt på LaScala! ;)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn