Kroken leter etter.....

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Holmium

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    796
    Torget vurderinger
    5
    Rotekroken skrev:
    Holmium skrev:
    Rotekroken skrev:
    Nyter singel-livet og storkoser meg, gjør akkurat som jeg vil og føler for, livet er jaggu herlig å leve for tiden ;D
    Singel? Trodde du skulle vestover jeg... jaja... bare jeg som ikke henger helt med. ::)

Kutt nå ut pre.
    Kjøp deg en skikkelig Wadia med digitalt inngangskort og plugg den rett i noen fine ICE-moduler.

Så kjøper du en liten ADC til steinplate-riggen din. 8)
    Ta deg 3 Pinex Forte og 2 Nozinan, så går du å legger deg.!
    Føler du deg ikke bedre i morgen så ring legen.!
    Kjell
    Slik? ;D
    Artig tråd Kjell, får håpe du får på plass noen rør som gir deg det du ønsker.
    Skal følge med videre.

KHH

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Antall liker
    18
    Vermin skrev:
    Rotekroken skrev:
    Hadde ikke du et annet nick før.?
    Kjell
    Joda, Necroth var min tidligere jeg. Så ble jeg en annen, sånn er livet :)
    Du kommer nok imål med dette skal du se, halve gleden er jo utfordringen i og sette sammen ett bra oppsett. Trenger ikke koste skjorta og trenger ikke passe alle. Følger godt med på tråden din selv om jeg ikke skriver allverden ;)
    Er det jeg mente serru, skjønte ikke helt hvem denna "Vermin" var så jeg sjekket profilen din, syns det var noe kjent der ;)

Har det blitt store forandringer på deg som person etter at du byttet nick eller.? ;D
    Forandring fryder er det noe som heter, kanskje dette er løsningen 8)

Syns det er koselig at folk følger med på mine rotete krumspring, så du er hjertelig velkommen til å lese så mye du ønsker..

Koster litt å sitta med dobbelt oppsett på det meste, men jeg vil ha muligheten til å gå tilbake om jeg angrer på noe ;)
    Foreløpig så er det ikke noe jeg angrer på ;D
    Kjell

R

Rolf_Da!

Gjest
    Hvor langt har vi kommet da Rote?
    Sony spiller himmelsk, resten .... ::) ::) ::) ::)

Hørte forresten på en klokket XA50ES i dag, lik som din.
    Låt bra det, men ikke fyldig og varmt ;)

Presist, tight, passe tøft men litt slankt og lite kropp.
    Litt fylde og kropp i resten av frekvomr og dette kan være knall!!

R

KHH

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Antall liker
    18
    Holmium skrev:
    Rotekroken skrev:
    Holmium skrev:
    Rotekroken skrev:
    Nyter singel-livet og storkoser meg, gjør akkurat som jeg vil og føler for, livet er jaggu herlig å leve for tiden ;D
    Singel? Trodde du skulle vestover jeg... jaja... bare jeg som ikke henger helt med. ::)

Kutt nå ut pre.
    Kjøp deg en skikkelig Wadia med digitalt inngangskort og plugg den rett i noen fine ICE-moduler.

Så kjøper du en liten ADC til steinplate-riggen din. 8)
    Ta deg 3 Pinex Forte og 2 Nozinan, så går du å legger deg.!
    Føler du deg ikke bedre i morgen så ring legen.!
    Kjell
    Slik? ;D
    Artig tråd Kjell, får håpe du får på plass noen rør som gir deg det du ønsker.
    Skal følge med videre.
    hehehehe.. Lurer litt på om du ikke har fått et illebefinnende i dag, har ikke sett på maken til sverting av musikalske gleder noen gang.! :eek: ;D ;D ;D
    Bang Olafsen skal ALDRI inn i mitt hus.!
    Ville ikke hatt det på dass engang ;D

KHH

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Antall liker
    18
    RoDa skrev:
    Hvor langt har vi kommet da Rote?
    Sony spiller himmelsk, resten .... ::) ::) ::) ::)

Hørte forresten på en klokket XA50ES i dag, lik som din.
    Låt bra det, men ikke fyldig og varmt ;)

Presist, tight, passe tøft men litt slankt og lite kropp.
    Litt fylde og kropp i resten av frekvomr og dette kan være knall!!

R
    Jeg er fryktelig nærme mitt mål.!
    Jeg er ikke langt fra målet.!
    Jeg kan se mål herfra.!
    Jeg hører seiersbruset.!
    Er jeg seiersberuset.?

Rør min gode mann, rør gjør kroppen litt fetere og fyldigere ;)
    Men siden jeg er en GOD del nærmere målet, så har det skjedd en del ting her.! ;D
    Spilleren låter mer som Sony jeg er vant med, men den er ikke så kald og kynisk som de eldre modellene..
    DAC skal på plass uansett ;)
    Men må si at spilleren imponerer stort til å ikke koste meg mer, jeg ga ca 1/3 av ny pris og den er ca 11 år gammel..

Okay, jeg har koblet opp følgende oppsett:
    Sony XA-50ES, sorbotanføtter, XO-2 klokke, litt modda innvendig..
    WireWorld Eclipse RCA..
    CJ PV-10AL, sorbotanføtter, 10 kilo vekter på toppen og demperinger fra HALO på RCA Clear Top 12AU7A..
    Cardas RCA..
    Consonance M500s, Valve Art 300B, Babuska 5Z3, National Union 6SL7 og FAT LMC koblet rett på trafo..
    WireWorld Silver Eclipse HT kabler/hageslanger..
    Klipsch RF-5, lettere modda med Soundcare, Akvastabil hyller til 530 liter med møbelknotter, 3mm gummi i forkant for å helle dem en smule bakover og singelwiret på delefilter..

Åssen låter kald pre og blokker.?
    Helvetes bra.!
    Hører raspet på gitarer veldig lett, trommer låter mye mer naturlig, stemmer mangler en liten touch helt i toppen når kvinner synger for full hals, flygel låter aldeles utmerket.! :D
    Og jeg må få repetere, dette er med kalde amper.!
    Åssen dette låter i morgen tør jeg nesten ikke tenke på :D

Men nå har jeg ikke tid til å skrive mer, har noe jazz som jeg skal kose meg med 8)
    Kjell

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Dette var jo en fryd å høre da, Kjell. En ting er at Consonance 500s er en vanvittig uforskammet bra forsterker, men så er også PV 10 en glimrende partner!I min bok en "Match made in heaven", rett og slett. Bare vent til du får ny dac i hus!
    G R A T U L E R E R ! !

R

Rolf_Da!

Gjest
    Rotekroken skrev:
    Tema Isolator
    Nettbrønn montert og Supra LoRad frem til nettbryter innvendig.
    ;)

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.795
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    wow, herlig å høre, kjell. godt blokkene svarte til forventningene og vel så det, og at du har fått skikk på preen!

sjeldent har jeg vært så glad over å ta feil! ;D

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer Kjell,godt å se at preampen kom greit til deg,......håper du får mye glede av den,morsomme de brosjyrene som fulgte med også.

Har trua på de blokkene,sammen med cj....fiordi jeg har akkurat spillt på noe liknende selv vøttø....

Jeg var en tur Hos FRYD HIFI i dag,og dro med meg en ny boks hjem,etterlevering av audionote1.1x cd i dag......denne gang en Tysker,samtidig kjøpte jeg meg nye hodetlf...fra Beyer nok en gang,denne gangen til 395,-........kobla opp Tyskern sammen med Beyern,og cd-6 som kilde....å dæven,den audiovalve headampen,er det aller beste jeg noengang har hørt av hodetlf lyd ever......på klokker til 350,.spenn!!!!!!!!!!!

Og jeg som har hatt klokker til 5k,uten å ha fått noe swong på det i det hele tatt.Tyskern er langt i fra vakker,med plexi og merkelig sølvlakk,prisen er langt i fra løp ø kjøp,men allikevel,dette låter fint gett.

Nok om det,hvordan låter 16w blokkene på klipschene dine??

håper du får swing på detta! ;)

vh Espen

KHH

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Antall liker
    18
    Har hatt en aldri så liten tidsreise, nærmere bestem 49 år bakover i tid.!
    Jaggu klarte dem å lage musikk som hadde temmelig høy oppløsning den gangen også, vi snakker her om legendariske Harry Belafonte - At Carnegie Hall (1959)

3 timer varme amper på godt og vondt, det låter bedre nå enn det gjorde i sta, tror ikke det er noe spess mer å hente på flere timer, men øretilvenning tar tid.!

Så til musikken da, har spilt litt klassisk, jazz og litt rock, men det var mest tid sammen med Harry Belafonte.!
    Hører så godt lepper som smatter, kan nærmest se drøvelen hans.! Det er rett å slett slik at godeste, Harry Belafonte befinner seg i stua.! :eek:
    Skikkelig moro var dette ;D
    Trommene som det hand-trommes på i bakgrunn høres skikkelig rått ut, skulle gjerne hatt mic'en litt nærmere der gitt ;)
    Trompeter låter helt rått, slik som det skal gjøres.!

Kan rett å slett ikke si annet enn at jeg er meget fornøyd med resultatet.!
    Trodde jeg kunne spare noen kroner å gi min ekselente venn, impulse, en sur vin, men her lukter det rett å slett Single Malt for alle penga.! 8)
    Tusen hjertelig takk for all hjelp.!

Så kan vi jo sette en strek for AN/CJ problematikken, der er det noe som ikke funker i hop, men sånn er det vel med denna hobbyen, noe funker gull sammen mens annet låter helt forferdelig sammen..
    Vil legge til at AN KIT-1 sammen med Copland CTA-301 spiller meget bra sammen, så det handler om matching av komponenter..
    AN KIT-1 spiller også meget bra alene.!
    Men opp mot utstyr til flere ganger prisen, som Consonance M500s og CJ PV-10AL kommer den ikke..
    Dog skulle det vært veldig moro å hørt en annen amp til AN prisen som er like god ;)

Helt på tampen her så kan jeg legge til at CJ som pre, låter greit på AN men jeg foretrekker lyden fra AN alene, mens på Consonance så hører jeg ikke et snev av sløret å tåkeheimen som det ble med AN..
    Forstå det den som gidder å legge tid i dette, jeg for min del driter i dette og koser meg med musikken som ramler ut av de sorte kassene som står i stua ;)
    Kjell

KHH

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Antall liker
    18
    impulse skrev:
    Dette var jo en fryd å høre da, Kjell. En ting er at Consonance 500s er en vanvittig uforskammet bra forsterker, men så er også PV 10 en glimrende partner!I min bok en "Match made in heaven", rett og slett. Bare vent til du får ny dac i hus!
    G R A T U L E R E R ! !
    Takk, takk, all eder og ære til deg kjære venn.! ;)
    Uten deg så hadde jeg fremdeles vært på AN-vidda sammen med Peter Qvotrup.!
    Neida, jeg skal ikke si mye galt om Peter eller AN, detta har gitt meg utrolig mange timer med meget god musikk.!

Du, Trond........den boka di.......hva skal du ha for den.?

Det er fremdeles en del som skal på plass, du nevner DAC og det er egentlig bare siste byggeklossen, foreløpig.!
    Jeg trenger litt mer enn bare byggeklossene for å få reist mesterbyggverket mitt ;D
    Ting ramler på plass sakte men sikkert, nå har jeg hatt noen heftige runder med masse rart, nå er det på tide og trappe litt ned å kose seg litt mer med musikken ;)
    Kjell

KHH

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Antall liker
    18
    RoDa skrev:
    Rotekroken skrev:
    Tema Isolator
    Nettbrønn montert og Supra LoRad frem til nettbryter innvendig.
    ;)
    Takker, da skal jeg rette litt på meg selv ;D
    Du snakket noe om at det var gjort noe invendig også.?
    Tar imot all info du måtte ha om den..
    Kjell

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Boka mi, Kjell....? Hmmm...riktignok har jeg noen hundre i hylla, men jeg har ingen planer om å starte antikvariat. ;) Så hvilken bok er det du tenker på.....? ;D

KHH

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Antall liker
    18
    joaquin skrev:
    wow, herlig å høre, kjell. godt blokkene svarte til forventningene og vel så det, og at du har fått skikk på preen!

sjeldent har jeg vært så glad over å ta feil! ;D
    Hadde situasjonen vært litt annerledes, så skulle jeg invitert deg og KapteinUfattelig på en helaften her, seff så måtte "KU" tatt med seg grom-ampen sin ;)

Jeg har mistet en bitteliten smule av magien som jeg hadde, men jeg har fått musikk i bøtter og spann, så vi får nok rett å slett bøye oss i støvet å kysse, impulse, sine sko.! ;D

Jeg følte meg skikkelig LOST med CJ på AN, lurte på hva i all verden jeg skulle finne på for noe rart, så jeg ringte til, impulse, nærmest i desperasjon for jeg var totalt på villspor, vurderte rett å slett på om jeg skulle la Consonance stå til jeg fikk en annen pre i hus, men han ville at jeg skulle gi CJ en sjanse sammen med Consonance og det gjorde jeg seff..
    Hadde det ikke vært for han, så kunne jeg ha gått glipp av detta, tenk så dum jeg hadde vært da.!!! :-[ :p
    Det er ikke så lett å tenke "riktig" når man føler seg så fortapt som jeg gjorde da..

Jeg skulle likt å hatt et par ører her, som kunne fortelle meg at jeg faktisk hørte riktig.!
    At en pre skal så til de grader forandre seg fra A til Å, ja det trodde ikke engang jeg var mulig.!
    En ting er matching, men hallo.! :eek:
    Kjell

KHH

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Antall liker
    18
    impulse skrev:
    Boka mi, Kjell....? Hmmm...riktignok har jeg noen hundre i hylla, men jeg har ingen planer om å starte antikvariat. ;) Så hvilken bok er det du tenker på.....? ;D
    "En ting er at Consonance 500s er en vanvittig uforskammet bra forsterker, men så er også PV 10 en glimrende partner! I min bok en "Match made in heaven", rett og slett"

Den berømte og snart legendariske Hi-Fi boka di, impulse.! 8)
    Kjell

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Hehehe....den, ja... :D Den har jeg bare mellom øra, Kjell. Så den lar seg ikke skrive ut. ;D

KHH

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Antall liker
    18
    ixos_76 skrev:
    Gratulerer Kjell,godt å se at preampen kom greit til deg,......håper du får mye glede av den,morsomme de brosjyrene som fulgte med også.

Har trua på de blokkene,sammen med cj....fiordi jeg har akkurat spillt på noe liknende selv vøttø....

Jeg var en tur Hos FRYD HIFI i dag,og dro med meg en ny boks hjem,etterlevering av audionote1.1x cd i dag......denne gang en Tysker,samtidig kjøpte jeg meg nye hodetlf...fra Beyer nok en gang,denne gangen til 395,-........kobla opp Tyskern sammen med Beyern,og cd-6 som kilde....å dæven,den audiovalve headampen,er det aller beste jeg noengang har hørt av hodetlf lyd ever......på klokker til 350,.spenn!!!!!!!!!!!

Og jeg som har hatt klokker til 5k,uten å ha fått noe swong på det i det hele tatt.Tyskern er langt i fra vakker,med plexi og merkelig sølvlakk,prisen er langt i fra løp ø kjøp,men allikevel,dette låter fint gett.

Nok om det,hvordan låter 16w blokkene på klipschene dine??

håper du får swing på detta! ;)

vh Espen
    Hei Espen..
    Gikk helt greit med posten denne gangen, vet hvertfall hvor jeg ikke skulle sendt den om den hadde fått seg en trøkk ::)

Ble meget imponert over kvaliteten på skryteblad og bruksanvisning, ser jo ut som de kommer rett fra trykkeriet..

Det er vel åpne og ikke lukkede klokker du har fått deg nå da.?
    Moro å høre at det svinger for deg, det er sånn det skal være, samma om det koster lite eller mye, svinge skal det gjøre uansett ;)

Jeg tror nok ikke at lillebror spiller noe dårigere sammen med CJ, kanskje snarere tvert imot.!
    Er nok en del å gå på med underlag på CJ, det hørte jeg ganske så klart etter at jeg ga dem Tema Isolatorer og 10 kilo stål på toppen..
    Venter på BASE DVD som jeg skal bruke på CJ, tror det kan være en bedre løsning enn Tema Isolatorer og stål, hvertfall så ser det litt bedre ut med BASE ;)
    Hva er det du brukte på CJ når du hadde den.?

Mer råskap og villskap, men veldig ørevennlig og ikke slitsomt, minner meg mer og mer om det som jeg opplevde hos vår gode venn, Joaquin.! ;) (selv om dette fremdeles er noget smått i forhold)
    Knust glass høres ut som knust glass, trommer høres ut som trommer, mye enklere å høre rasp og detaljer i instrumenter bakerst i orkesteret, masse detaljer som kommer vesentlig klarere frem, det er slik at jeg opplever musikken akkurat slik som jeg ønsket å vri dette til nå, jeg er rett å slett kjempefornøyd.!
    Selv om jeg seff hører svakheter her også, men det er så bagatellmessig at jeg skal leve med dette en laaaaang stund før oppgraderings spøkelse kommer og tar meg igjen, tror jeg ;D

Skal hvertfall satse på duppeditter og snurrepipperier så jeg gir alle komponenter best mulig forhold, høyttalere opp mot rommet er ikke noe jeg får gjort stort mer med, men jeg tror likevel at jeg skal lete lenge etter andre høyttalere som spiller stort bedre i detta rommet..
    Men masse musikk og glede blir det uansett ;D
    Kjell

Pengvim

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2005
    Antall liker
    2
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Grattis. Igjen. Intet annet å si. Igjen. Tipper du sitter å hører på musikk nå. Igjen. Nå dro jeg det muligens litt langt med sær skriving. Igjen. ::)

KHH

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Antall liker
    18
    impulse skrev:
    Hehehe....den, ja... :D Den har jeg bare mellom øra, Kjell. Så den lar seg ikke skrive ut. ;D
    Godt det ikke er så langt til snakketøyet da :D

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Joda Kjell,det settet funker som fy.....og jo da.audionote og Consonance,det funker veldig godt det og,er veldig!godt fornøyd med settet jeg har her nå,cj er bra,men m3 audionote,gir kanskje litt mer av smekken JEG liker,....Nå som du får dette til å spille,syntes jeg virkelig at det er på tide at du vurderer en platespiller,det finnes jo mye fint på børsen om dagen,og det bør vel være mulig ¨å finne en relativt rimelig spiller,du senere kan oppgradere med bedre pu osv......vinyl gir faen så mye glede tilbake,selv spiller jeg svært lite blnkt fortiden,men koser meg glugg ihjel med sort....smekk,driv,dynamikk,og kongeklanger....det finnes sikkrt i dyre cd snurrere og,men da med langt mindre sjel.....at vinyl kunne låte så godt,visste ikke jeg,og jeg har ikke noen dyr pickup heller :).....

Dersom du har lyst på en veldig spesiell vinylsnurrer,har jeg kamerat som skal selge en pink triangle,med project phonobox se riia,og ett par pu er,tipper han slipper dette til en hyggelig pris,spillern er som ny,phonobox en også,dette er tidligere lagt ut,men med kanskje noe høy pris....du kan få nr hans selv,å ringe å prute ;D

ellers er det gledelig å se at frustrasjonen slipper...Mvh Espen

KHH

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Antall liker
    18
    Pengvim skrev:
    Grattis. Igjen. Intet annet å si. Igjen. Tipper du sitter å hører på musikk nå. Igjen. Nå dro jeg det muligens litt langt med sær skriving. Igjen. ::)
    Takker, Ping.!
    Sitter å kobler bananer på Soundstring kablene, så det er ikkeno musikk i huset akkurat nå, det er nesten litt deilig etter maaaange timer foran alteret ;D

Må nesten fortelle, fant frem en støvete skive som jeg var utrolig glad i for noen år tilbake, syns det var en meget god innspilling helt til i dag.!
    Helvete å de har jo ødelagt den plata med shit.! :eek:
    Kjell

Pengvim

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2005
    Antall liker
    2
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Rotekroken skrev:
    Må nesten fortelle, fant frem en støvete skive som jeg var utrolig glad i for noen år tilbake, syns det var en meget god innspilling helt til i dag.!
    Kjell
    Var'n jævlig skitten mener du? Da er det jo ikke så rart at det ikke låt toppers. ;)

KHH

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Antall liker
    18
    Pengvim skrev:
    Rotekroken skrev:
    Kjell
    Var'n jævlig skitten mener du? Da er det jo ikke så rart at det ikke låt toppers. ;)
    Støvete kjære venn, støvete ;D
    Men nå er den ren og pen igjen ;)
    Låter dessverre like dårlig, så det var en skuffelse og putte den i spilleren..

Noe musikk som jeg hadde som "referanse" før låter shit, andre plater som jeg syns hadde dårlig lyd låter forbanna bra.!
    Vet ikke om jeg skal si at jeg har gått fremover eller bakover, men moro er det lell ;D
    Kjell

KHH

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Antall liker
    18
    Har nå kjørt en A/B test mellom nye og uinnspilte Soundstring høyttaler kabler på 2x250cm og WireWorld Silver Eclipse II 2x250cm som er 4 år..

Det var store forskjeller.!
    Soundstring låter veldig lukket, tamt, lite oppløst og kjedelig, alt som sprudler og som skaper liv med WW finnes ikke i Soundstring..
    Nå har Soundstring fått ca 3 timer med musikk, det er ikke all verden å snakke om, så jeg håper at den løsner en god del i løpet av uka, men da får jeg ikke tatt en A/B test mellom de kablene, skal levere WW til kjøper i efta..

Først og fremst så snakker vi om ENORME prisforskjeller.!
    Så har jeg en STOR forkjærlighet til WireWorld og hva de gjør med musikken.!
    Nå er det mye nytt her i stua og det er behov for litt øretilvenning, men likevel så opplever jeg Soundstring til å være et kjempekjøp til prisen sin.!
    Men opp til uberklasse WW kommer den nok aldri, uansett hvor mange timer jeg gir den, men det skulle bare mangle kanskje.? ;D

Vil også legge til at det handler om smak og behag her, matching er også ting som man MÅ ta med i betraktningen.!
    Er du på jakt etter en rimelig kabel, så gi Soundstring en sjanse.!

Selv med kun 3 timers spilletid på Soundstring så har jeg tatt skrittet videre, ringte Tor på Lyric og bestilte meg nytt sett med WireWorld Silver Eclipse 5² på 100cm lengde som er uterminerte..
    Siden jeg fikk en grei pris på høyttaler kablene og Tor var i godt humør som han pleier å være, så handlet jeg et nytt sett med WireWorld Eclipse 5² RCA på 2 meters lengder, og 2 sett WireWorld Stratus 5² strøm kabler på 2 meter, da har jeg alt jeg trenger av kabler og et merke som jeg liker ekstremt godt..
    Om dette låter bedre enn det jeg hadde eller om det er et nytt backstep vites ikke, men jeg har mer tro på at det blir mer musikk ;D

Har i tillegg kjøpt meg IsoTek Gemini
    Strømmen er en smule på trynet her, så jeg håper at pre og CD spiller kan ha en positiv effekt med IsoTek Gemini, hvis ikke så havner den på bruktbørsen ;D

Har også fått tak i 2 stk BASE DVD som jeg skal bruke til pre og DVD, har lite tro på at BASE kan gjøre underverker med DVD spilleren, men vi får nå se og høre, hvis ikke så er det noen andre som kan ha goder av BASE DVD ;)

Det var dagens shoppingrunde, så får vi bare smøre oss med tålmodighet og vente på at detta ramler inn døra her, så skal jeg komme tilbake med noen lytteinntrykk på alt som skjer..
    Regner med at jeg tar en liten oppsummering på Soundstring høyttaler kabler i løpet av uka, tror nok at de løsner en god del når de har fått 100 timer eller mer på seg..
    Kjell

KapteinUfattelig

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.01.2005
    Antall liker
    176
    Torget vurderinger
    4
    Du holder fortsatt et høyt tempo, Kjell, og det kan vi like! Jeg er spent på dine opplevelser med Isotek'en. Har vurdert noe slikt selv, men jeg har vært usikker pris/effekt-forholdet i leiligheten min.

KHH

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Antall liker
    18
    KapteinUfattelig skrev:
    Du holder fortsatt et høyt tempo, Kjell, og det kan vi like! Jeg er spent på dine opplevelser med Isotek'en. Har vurdert noe slikt selv, men jeg har vært usikker pris/effekt-forholdet i leiligheten min.
    hehehehe.. Ja, jeg holder et stort tempo foreløpig, men en vakker dag så bremser det nok litt opp ;D
    Selv om det kun er mine egne opplevelser foreløpig, så kommer nok den dagen som jeg får selebert besøk her, da får jeg kanskje passet mitt påskrevet :eek:
    Men så lenge jeg er fornøyd, så spiller det jo liten rolle hva alle andre måtte mene.? :D

Du skal få rapport om IsoTek, men jeg tror nok det er veldig avhengig av type strøm du har hjemme, har du lite shit i strømmen så tror jeg den hjelper veldig lite.?
    Siden jeg anser deg som en aspirant til lauget, så vi kan sikkert ordne en liten utlånsavtale der også ;)
    Var jo helt toppers å møtes oppe på Liertoppen slik som i dag, bare du ikke stresser så jævlig med å komma deg hjem til forballkamp du så ;D
    Men moro å møtes igjen, vi kan ikke la dette blir siste gang.! ;)

KHH

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Antall liker
    18
    En liten oppsummering på Soundstring høyttaler kabler..
    Det har nå stått musikk på repeat i ca 30 timer, jeg hører helt klart at det er noe mer som skjer med lyden, det åpner seg mer og detaljene kommer bedre frem, syns jeg hører en varmere klang også, kan minne meg litt om Cardas sin spillestil i litt lavere klasse, men har ikke noe å sammenligne med, så det blir bare en "påstand" tatt litt fra gamle inntrykk på et helt annet oppsett..

Mitt forrige oppsett og nåværende oppsett, i tillegg til mine ører og smak, så er det fremdeles WireWorld som er seierherren..
    For å bruke litt bilterminologi, så er WireWorld kablenes Ferrari i mine ører, mens Soundstring føles mer som nyere Amerikaner, gjøre et tappert forsøk på å hevde seg, men klarer det ikke helt..

Jeg vet det er rått parti mot Soundstring, regner med at det fremdeles er mer å hente på flere timer med Soundstring, men det værste bør vel være overstått etter 30 timer.?
    Jeg er redd for at øretilvenning vil "lure" meg litt om jeg lar det gå for lang tid med innspilling, men siden historiens mest useriøse kjøper.! avblåste handel 10 minutter før overlevering i dag, så har jeg fremdeles WW kablene her, så jeg skal benytte muligheten til å prøve Soundstring opp mot WW litt senere når de har fått flere timer på seg..

Om det er noen som sitter å vurderer å kjøpe Soundstring, men som kanskje får litt betenkligheter etter det jeg har skrevet i tråden her, så kan jeg fortelle at Soundstring kommer på en god 2 plass.!
    Det er bare at WW er så ekstremt mye bedre, ekstremt mye dyrere også ;D
    Egentlig så blir detta samma som å sette en Golf opp mot Ferrari.!

Nå er forhandleren av Soundstring en MEGET snill og hjelpsom person.!
    Han er en av de som heller vil at du skal bli fornøyd, enn å bare selge i hytt å gevær, så jeg tar av meg hatten for, Thomas på Høium Hi-Fi.!
    I tillegg så er han en meget hyggelig mann som har ekstremt med kunnskap innen vår hobby..

Om det er noen som har lyst til å prøve et sett med Soundstring høyttaler kabler, så kan de sende meg en PM så ordner vi det serru..
    Greit med en "second opinion" på Soundstring også ;)
    Kjell

BHO

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Antall liker
    298
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Rotekroken skrev:
    Var jo helt toppers å møtes oppe på Liertoppen slik som i dag, bare du ikke stresser så jævlig med å komma deg hjem til forballkamp du så ;D

Når du er på Liertoppen er du jo i underkant av 5 min. unna meg, og her har du ennå ikke vært innom på kaffe. ::) ;)

KHH

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Antall liker
    18
    BHO skrev:
    Rotekroken skrev:

Når du er på Liertoppen er du jo i underkant av 5 min. unna meg, og her har du ennå ikke vært innom på kaffe. ::) ;)
    Det har du helt rett i.!
    Og sånn som jeg skammer meg for å ikke ha vært hos deg :-[
    Må se å få tatt meg en tur, har jo fått noen invitasjoner.!
    Men ikke pokker om jeg tar til takke med bare kaffe, jaggu skal jeg ha litt musikk også ;D
    Kjell

KHH

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Antall liker
    18
    Så er det vel på tide med noen bilder av Consonance M500s.?
    Møtte, ante, og, impulse, i Drammen fredag 04.04.2008 og det ble som vanlig masse Hi-Fi prat ;)
    Jeg handlet forøvrig litt mer av, ante, men det skal jeg komme tilbake til litt senere, jeg er langt fra ferdig med mine prosjekter, det er bare rack, pre, blokker og CD spiller spiller som er på plass :D

Esken der er full av rør som skal på plass i blokkene, ante, gjorde en god jobb med å merke alle rør og leverte den med nyjustert bias, så det var bare plug and play, takker og bukker.! ;)

Her er den naken uten rør, ser jo litt merkelig ut med den tynne plata som det står tårntrafoer på, minner meg litt om New York på ett eller annet vis, av en eller annen merkelig grunn..

Her med nyinnkjøpt plate, må si atter en gang at gode gamle, Nora Brockstedt, svinger som fy.! ;D
    Her ser du også litt dim på blokkene, enorme er dem jo ikke, men noen smågutter er dem heller ikke..

Front med logo, heldigvis så er det ikke blått lys her ;D

Endelig et bilde med røra..
    National Union 6SL7 på venstre side, Valve Art 300B i midten og Babuska 5Z3 som snart skal byttes ut med noe skikkelige greier, undervurder aldri likeretter røret.!

Samme bilde, men denne gangen tatt uten blitz..
    Dessverre er lyset der jeg tar bildene veldig dårlig, så bildene uten blitz blir heller ikke så bra :-[

Bilde av front uten blitz, ser at det er noen rare ferger der som jeg ikke blir kvitt..

Bilde her er tatt i sofa med blitz, FAT LMC kabelen ruver litt kan du si, et helvete å jobbe med også, men når det står på plass så skal det litt å flytte på dem 8)

Må jo ikke glemme baksiden, selv om det ikke er så mye spennende..
    Det er ganske kraftige høyttaler terminaler, men drukner jo av LMC kabelen.!
    Liten men utrolig kvalitet i strømbryter, gir en skikkelig god kvalitets følelse, det gjør forresten hele ampen.!
    "Kinamakk" som oser av kvalitet fra A til Å.!! :eek:

Fikk med litt lektyre også, komplett bruksanvisning til alt ;)

Vedlegg

KHH

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Antall liker
    18
    Nattbilde med 15 watt lyspære på i andre enden av stua..

Nattbilde tatt uten noe lys i rommet..

Nattbilde tatt uten noe lys i rommet..
    Pga mangel på skikkelige RCA kabler, så måtte jeg flytte på hele anlegget, men lange kabler kommer snart, da skal jeg ta noen bedre bilder..

Nattbilde tatt med 15 watt lyspære i andre enden av stua..
    AN KIT-1 i øvre hylle på høyre side er på utlån, så der har jeg i dag satt Sony Blu-Ray spiller..
    DVD spilleren nede på høyre side er borte, så jeg har plassert CJ PV-10AL nesten i midten og flytt racket litt lenger til venstre, blokkene har også fått litt mer plass..
    Så har jeg kjøpt store Fredsliljer som står mellom høyttalere og rack, nesten bak blokkene, håpet at Fredsliljer ville gi meg litt mer fredfull musikk ;D

Det var det for denne gang, men jeg kommer tilbake med flere bilder og oppdateringer etter hvert som det kommer seg på plass her, i mellomtiden nyter jeg mase god musikk ;)
    Kjell

Vedlegg

KHH

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Antall liker
    18
    RoDa skrev:
    Fine bilder!
    Spesielt cdspilleren! 8) ;D
    Frøken, Sony, sier at hun ikke savner deg :eek:
    Hun storkoser seg her, blir brukt mange timer hver eneste dag, slike frøkner trenger litt kos, omsorg og bli brukt.! :D

Nytt bilde av henne til ære for gamle "kjæresten" hennes ;)

Vedlegg

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Du kan da for pokker ikke kalle et slagskip av en CD-spiller "frøken", Kjell! ;D

KHH

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Antall liker
    18
    I bunn er det faktisk nye hylleplater etter Akvastabil 530 liter akvarium ::)
    Skikkelig MDF som er sortlakkert, tåler også enormt mye de der.!
    Planen er Soundcare til å limes fast i plata for å minske kontakten til rommet enda mer, nå er det bare møbel knotter, evt om noen andre har noe annet fornuftig å komma med, jeg har ikke funnet noe annet enn Soundcare som funker på høyttalere, men prøver gjerne noe nytt ;)

I bakkant så er det Soundcare rett på MDF plata, i framkant så ser du gummibiten som jeg har klippet til, måtte ta nye bilder etter at jeg hadde tørket støv, fytti rakker'n å fort det blir støv på sorte flater.! :eek:

Måtte prøve detta nye kamera som jeg ikke kjenner i det heletatt, så jeg fikk et litt artig bilde av Klipsch logoen :D

Vedlegg

KHH

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Antall liker
    18
    impulse skrev:
    Du kan da for pokker ikke kalle et slagskip av en CD-spiller "frøken", Kjell! ;D
    Så vakkert som hun spiller for meg, så dette være hukjønn.! ;D
    Jaggu beste "kjerringa" jeg har hatt i hus, hu vil bare mer å mer uten å klage en eneste gang.! :D
    Kjell

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Kan så være, men glem ikke at hun er mekanisk da, Kjell. Derav umetteligheten, skulle en tro. ;D

KHH

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Antall liker
    18
    Har slitt med mindre bra lyd de siste dagene, det har gitt meg mindre glede, helt til nå i kveld.! :D
    Inn med noen gamle WireWorld Atlantis III høyttaler kabler, og vips så kan jeg stille med et digert glis igjen ;D

Isotek Gemini med WireWorld Stratus 5², Sony spilleren med WireWorld Stratus 5² og Cj koblet til Isotek..

Med alt dette så klarer jeg ikke helt å nå opp til WireWorld Silver Eclipse II høyttalerkabler, men at det har skjedd masse godt med alt sammen koblet til, se det er jeg i liten tvil om.!
    Atlantis er langt nede på rangstigen til WW og jeg vil si at diffen mellom Isotek/Atlantis/Stratus og WW Silver Eclipse er ikke stor.!

Om det er Isotek Gemini eller WireWorld strømkabler vites ikke, men ikke pokker om jeg tror at Atlantis III er så gode uten Isotek og strømkabler.!
    Hadde egentlig forventet at Isotek ødela litt av de musikalske gledene, det er jo ikke sjeldent at slike duppeditter ødelegger mer enn det gavner, men inntil videre så har jeg bare godt å si om IsoTek..

Nå skal jeg ikke gjøre mye før de andre WW kablene kommer i hus, bare spille musikk og kose meg 8)
    Kjell

Pengvim

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2005
    Antall liker
    2
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    hva om du bare satte inn Silver Eclipse'n i den settingen der. God strøm gjør jo jævlig mye det.. ;)

KHH

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Antall liker
    18
    Pengvim skrev:
    hva om du bare satte inn Silver Eclipse'n i den settingen der. God strøm gjør jo jævlig mye det.. ;)
    Slettes ingen dum tanke, det er bare det at de er pakket og klare til å sendes til nestemann som skal ha maks glede av musikken ;)
    Har vært nok jobb med alt det andre jeg har holdt på med i dag, så jeg får heller ta vekk en og en komponent når alt er på plass, og da høre hva som skjer med lyden, da kan jeg detektere om det er noe som kanskje ikke skulle vært der, som maskerer litt av lyden eller forringer på en eller annen måte..

Egentlig så skulle jeg bare tatt en ting i dag vettu, men tiden strakk ikke til så jeg tok alt på en gang :-[
    Men totalresultatet er ikke ille, om jeg må si det selv :D
    Kjell

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn