Kroken leter etter.....

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• KHH

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Antall liker
    18
    impulse skrev:
    Veldig godt å høre at du er så fornøyd, Kjell! Få tak i en høvelig digitalkabel nå, så du for kobla opp Deva`n. Da tenker jeg du virkelig er i mål. Ellers blir du nødt til å lansere en leteaksjon for å fremskaffe et par H2..... ;)
    Malten er ikke innkjøpt enda, men jeg vet hva jeg skal kjøpe. Det er jo en begynnelse... ;)
    Tusen takk for en meget hyggelig kveld.!
    Det ble veldig på sparket tur dette her..
    Jeg ankom herskapet i Bærum ved 20 tiden om jeg husker riktig, da hadde jeg kjørt bil siden kl 15 og hadde ørene full av musikk fra de siste fire tiår, ergo så var det Radio Norge som jeg hadde som reisefølge, og som seg hør og bør i en gammel rusten Toyota, helt originale høyttalere.!
    Spennings migrenen, de stive musklene i nakke og skuldre var borte etter par skiver på Luxman PD-350, DET var noe som virkelig spiller musikk.!

Første plata på tallerken var Ry Cooder - JAZZ

Den plata der må jeg bare bestille meg.!
    Dette var musikk for en skrøpelig sjel, vil nesten gå så langt som å kalle det en renselses prosess, akkurat det jeg hadde behov for der og da.!

Jeg er så ærlig at jeg sier ting akkurat slik som jeg mener, kanskje jeg pynter litt på sannheten, men det er ikke mye, bare så det er sagt..
    Det ble faktisk en liten nedtur å sette på CD, ikke for at det ikke låter aldeles utsøkt, for CD låter virkelig helt der oppe som man ser stjernene ganske klart og tydelig, det er bare det at man er hos stjernene med Luxman PD-350.!
    Hva som skal til av digitalt medie for å komme opp til Luxman PD-350, det vet hvertfall ikke jeg.!

Impulse vet å ordne seg til, så det var bare å slå seg ned mellom bergene av puter, der satt man midt i sweetspot behagelig lent mot putene, mannen vet et par ting om å la kroppen hvile når det nytes musikk ;)

Impulse H2 har vært en drøm i noen år nå, den drømmen ble ikke mindre av kveldens lytteseanse.!
    Maken til hurtighet, timing, oppløsning og detaljer i de nedre frekvensene har jeg rett å slett ikke hørt, ikke engang Avantgarde DUO har alle de egenskapene, det sier ikke så rent lite..
    Hørte også at mine RF-5 ikke har så mye musikk å by på nedover, savnet etter de nedre oktavene ble veldig stort, så det var utrolig godt å vite at jeg tidligere på dagen møtte, RolfOzzy og kjøpte hans Klipsch RW-12, den skal kunne gi meg 10hz til og da håper jeg at Impulse H2 ikke banker RF-5 der også..

Med tanke på forskjellige rom, men ikke så veldig forskjellig elektronikk, så syns jeg med hånden på hjertet at RF-5 gjør en utrolig god jobb.!
    Mine rom-problemer er kanskje ikke så store som jeg innbiller meg, jeg vet det er en del som jeg kunne gjort for at det ble bedre, men enorme summer kommer jeg ikke til å legge i slikt, for selv hos vår gode venn så var det noe å trekke pga rommet, men som meg så er han avhengig av at dette står i en stue og ikke et dedikert lytterom, noe negativt må det jo være med alt 8)

Denne kvelden hos vår kjære venn, ga meg en slags fasit på hva god lyd er, i mine øyne henger jeg ikke langt etter med det jeg har stående, koste på meg 4 stk JJ 300B, dedikert rack, få på plass alt av kabler og få spilt dem inn, nye terminaler på høyttalere og innvendig kabling fra Cardas, få på plass RW-12 sub og justere den riktig, skikkelig digital kabel og koble på DEVA DAC, så tror jeg faktisk at det ikke er mye som skiller våre oppsett..

Tross de begrensningene som RF-5 har nedover, litt mer rufsete og ikke så detaljert gjengivelse som H2, så vet jeg rett å slett ikke om det er verdt bryet å lete etter andre høyttalere.?
    Audio Note AN/E hadde vært moro å prøvd her, om noen er veldig fristet til å ta med seg godt humør, AN/E og litt musikk, så skal jeg åpne dørene på vidt gap ;D
    Kjell

Erland

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2003
    Antall liker
    6
    Rotekroken skrev:
    Første plata på tallerken var Ry Cooder - JAZZ

Den plata der må jeg bare bestille meg.!
    Dette var musikk for en skrøpelig sjel, vil nesten gå så langt som å kalle det en renselses prosess, akkurat det jeg hadde behov for der og da.!

Kjell
    Jeg faar intrykk av at dere spilte denne paa vinyl?

Alle sjappene jeg sjekker, har denne som "preorder".
    Hvor har dere evt faat kjopt den?

mvh Erland

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Den er orginal fra dengang da, Erland. Innkjøpt på Imerslund musikk en gang i 1980. Prislappen står på enda. 39.50,-

Det er ikke lenge siden jeg så den hos Big Dipper, riktignok på CD. Om jeg kommer over den på en eler annen bytur, kjøper jeg den og tar den med til Sandefjord om en drøy uke. :D

Det var veldig hyggelig med et improvisert besøk, Kjell! Og det var jo slett ikke så vanskelig å finne fram heller! ;)
    Vi får sørge for mer lyttetid ved neste korsvei (Laugsmøte i første uka av juni...?) og enda noen musikkeksempler du kan kose deg med. Fortrinnsvis på vinyl, selvfølgelig. Ellers er det på sin plass med en liten kommentar, føler jeg. En av grunnene til at jeg er så tilfreds med lyden fra platespilleren er netopp det jeg oppfatter som en helt usedvanlig synergi mellom drivverk, arm pickup, riaa og kabling. Et tidkrevende styr å få til å sitte, men når det gjør det, er det fantastisk. Som du vel kommer til å oppleve når du tar steget inn i vinylverdenen igjen.... ;)
    Fint at du kjenner igjen lyden gjemme hos deg selv også. Det er jo litt av meningen med nyinvesteringene dine, ikke sant? ;)

Neste gang skal du jaggu få kaffe også! Det ble det lite av i går. Tror vi var litt for oppslukt i både Cooder, Supertramp, Ellington, Arnesen og Plant/Krauss..

Erland

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2003
    Antall liker
    6
    impulse skrev:
    Den er orginal fra dengang da, Erland. Innkjøpt på Imerslund musikk en gang i 1980. Prislappen står på enda. 39.50,-

Det er ikke lenge siden jeg så den hos Big Dipper, riktignok på CD. Om jeg kommer over den på en eler annen bytur, kjøper jeg den og tar den med til Sandefjord om en drøy uke. :D
    Jeg fant LP'n paa en sjappe i USA. De hadde litt av hvert, aksepterte paypal gjorde de ogsaa...

KHH

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Antall liker
    18
    ELEL6200 skrev:
    Gratulerer med en meget god forforsterker, Rotekroken. Kjenner eksemplaret ditt godt :) Har alltid likt lyden fra denne, men i mine ører har den aldri vært lydmessig "usynlig". CJen har alltid satt farge på lyden uansett hvilken effekt, høyttalere vi har brukt den med. Eks eieren av denne har nå kjøpt seg en CJ premier 16ls2 som jeg enda ikke har hørt, men tolker jeg JR riktig så er nok premier 10 kanskje et enda bedre kjøp med tanke på prisforskjellen.

Lf
    Hei Ellef..
    Du har nå helt rett i dine påstander, men du må også tenke på at det er jeg som skriver, et rørehue som ikke sammenligner noe med transistor eller den "nøytrale" gata ;)

Grovkornheten som jeg har hørt i absolutt alle pre jeg har hatt, dette oppdaget jeg etter en del skiver, det finnes ikke i PR10, ergo så valgte jeg å bruke en feil betegnelse som "usynlig"..
    Det som mine ører oppfatter med PR10 er vel egentlig at den er meg på alle mulige måter, i forhold til mine ører og oppsett, så skulle man tro at den var "customisert" (artig ord 8)) til dette oppsettet og mine ører, men det tok nesten en uke før jeg skjønte det.!
    Det tar tid å venne seg til de kvalitetene som befinner seg i PR10, men når det sitter, så sitter det så inn i helvete bra at du ikke ser deg tilbake, eller vurderer en annen pre, så sant man ikke er så heldig at man finner gull i enden på regnbuen eller får 7 rette i Lotto uten å tippe.!

Håper at "jr" er fornøyd med PR16 selv om kan kanskje kastet noen penger ut av vinduet, sett i forhold til den han hadde før, men han fikk hvertfall remote da..
    Kan også være at han trenger en uke på seg til å "bli kjent med" PR16.?
    Får nesten ta kontakt med han å høre, veldig koselig mann, forresten.!
    Kjell

KHH

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Antall liker
    18
    Continuo skrev:
    ixos_76 skrev:
    Kan jeg foreslå noen La scala ,på tilbud hos audiokomp. etterhvert ;D ;D........

De låter helt fantastisk,kan jeg meddele......flotte saker,eller er du fortsatt hekta på Avantgarde??...
    Det går nok over hvis han tar seg tid til en lytt på LaScala! ;)
    BHO har stilt sine ScalaLa til disp mer enn en gang, så jeg må bare bevege meg i den rettningen der.! 8)

Det er flytende, men samtidig seriøse planer om høyttalere..
    Men det er mye som skal på plass før jeg gir slipp på RF-5, jo bedre elektronikk og kabler RF får, jo bedre spiller dem..
    Evt nye høyttalere skal spille overbevisende mye bedre enn RF-5 før jeg setter dem i skammekroken, å selge dem blir nok ikke aktuelt.!
    Hva får man for RF-5 i dag, rundt 8k eller der omkring.?
    Jeg må nok spytte inn vesentlig mer penger enn som så, for å få noe brukt som spiller bedre enn RF-5 her..
    Rack og RF-5 har fulgt meg noen år, de kommer garantert til å følge meg noen år til ;)

Når jeg får solgt AN KIT-1 eller Copland CTA-301 MK-II så blir det nok AN/E på meg, så får vi se hva de kan by på, det er vel det mest håndfaste jeg kan fortelle dere pr dags dato..
    Kjell

KHH

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Antall liker
    18
    Erland skrev:
    impulse skrev:

Jeg fant LP'n paa en sjappe i USA. De hadde litt av hvert, aksepterte paypal gjorde de ogsaa...
    Så kjøpte du bare en.? :eek:
    Får nøye meg med den på CD inntil videre........... 8)

KHH

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Antall liker
    18
    impulse skrev:
    inntil videre, ja.... :D
    Par uker nå så tror jeg ting faller på plass her.?
    Han skulle ordne noen bilder og greier i efta, så får vi se da, eller du får se rettere sagt, det er jo du som er selveste guruen og magikeren på den biten der.!!
    Ikke nytter det å høre på andre når det kommer til CD spiller, ikke nytter det å høre på andre når det gjelder forsterkere, ikke nytter det å høre på andre når det kommer til vinyl, det har kanskje noe med musikalske preferanser å gjøre, at vi er så like når det gjelder åssen musikken skal fremføres.?
    Har takket deg mange ganger, men slettes ikke mange nok ganger.!
    Tusen hjertelig takk for all hjelp.!
    Føler at jeg "maser" noen ganger, men du tar absolutt alt med et smil, slik setter jeg umåtelig stor pris på.!

Erland

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2003
    Antall liker
    6
    Rotekroken skrev:
    Så kjøpte du bare en.? :eek:
    Får nøye meg med den på CD inntil videre........... 8)
    Ja, det gjorde jeg, og det var ikke for aa vaere slem eller for at jeg folte meg spesielt egoistisk den dagen.

Jeg har etterhvert faatt en del musikkinteresserte i min bekjentskapskrets. Skulle jeg gjore "gruppekoep" hver gang jeg finner en godbit, ville jeg enten:

1.- Blitt veldig fattig

2.- Hatt heltidsbeskjeftigelse med aa videresende og kreve inn penger

Jeg har ikke planer om noen av delene ;)

EDIT:
    Na fikk jeg nettopp en feilmelding fra denne sjappa saa jeg tok et ebay-soek hvor jeg fant og kjopte!

Klarer du aa komme deg gjennom saa har de den paa www.beatcityrecords.com ogsaa.

KHH

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Antall liker
    18
    Vivaldis 4 årstider.......

Vinteren representerer det kalde og forfrosne, helt uten farger og engasjemang..
    Våren representerer frodighet, litt varme, farger sprudler og nærmest gløder, et yrende liv i skog og li..
    Sommeren representerer varmen, veldig glødende, romantikken og masse utekos..
    Høsten representerer det litt mer fargeløse etter veldig varme farger og kulden setter inn..

Lydmessig så befinner jeg meg tidlig en varm mai dag, farger og et blomstrende liv, utrolig stille når det er stille, så buldrer det litt når jeg ber om det..
    Klang og farger som du ser i naturen akkurat nå, det er slik jeg opplever musikken her hos meg, men det er med mine ører ;)
    Ha en blomstrende flott vårdag i solens varme vårglød..
    Kjell

KHH

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Antall liker
    18
    impulse skrev:
    inntil videre, ja.... :D
    Da gikk den første seriøse planen i vasken, da får vi starte på nytt, finne frem blanke ark og fargestifter ;)

R

Rolf_Da!

Gjest
    Rotekroken skrev:
    Lydmessig så befinner jeg meg tidlig en varm mai dag, farger og et blomstrende liv, utrolig stille når det er stille, så buldrer det litt når jeg ber om det..
    Klang og farger som du ser i naturen akkurat nå, det er slik jeg opplever musikken her hos meg, men det er med mine ører ;)
    Ha en blomstrende flott vårdag i solens varme vårglød..
    Kjell
    Steike, pass på doseringen på de medikamentene der!! :eek:

Bare buldringa ikke kommer fra eget akterhøl med påfølgende odør, så er det vel bra tenker jeg? ;D

Ska'kke kødde jeg, nyt vårdagen så lenge det varer ;)

R

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.795
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    hehe, du har ikke vurdert å søke på stilling som redaktør i fidelity, da kjell?

blomstrende og fargespekket vårhilsen fra joaquin.

Erland

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2003
    Antall liker
    6
    RoDa skrev:
    Steike, pass på doseringen på de medikamentene der!! :eek:
    Maa vaere no' LSD-backtripp-greier fra 68 det som river i skrotten til Kroken...............

KHH

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Antall liker
    18
    Må si at dere har det jaggu moro på min bekostning her ;D
    Tenke mer på jobb som sjef for Plantasjen jeg, Joaquin.! 8)
    Blomstrende hilsner fra et mobbeoffer :'(

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.795
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    store barn små gleder, kjell.
    vi må ta med oss den moroa vi får, selv om det kan gå litt på din bekostning. ;D

rotekroken FØR kabelbytte:

rotekroken ETTER kabelbytte:

KHH

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Antall liker
    18
    Dere som faktisk gidder å følge med på denne blomstrende tråden her, dere har fått med dere at jeg kom med en sterk påstand om at PV-10 innehar meget gode kvaliteter, som får Premier Ten til å oppføre seg litt i snilleste laget, jeg liker litt mer av "sounden" som er i PV-10, rett å slett.!
    Jeg kunne levd med PV-10 i mange år, hadde det ikke vært for at tilfeldighetene gjorde det slik at Premier Ten dukket opp på børsen mitt i oppgraderings-styret mitt..
    Det er forrøvrig den første Premier Ten som jeg har sett på børsen her i Norge på flere år, så det går en del måneder mellom hver gang man finner noe slikt tilgjengelig..

Jeg har nå gjort et par ting som har fått Premier Ten til å gå forbi PV-10.!
    Vi må ta høyde for at ting ikke er innspilt, for det sitter nå en meter med WireWorld Silver Eclipse 5² med Furutech bananer, ikke noe av dette er innspilt og trenger tid på seg..
    I forhold til WireWorld Silver Eclipse II på 250cm som jeg hadde før, så låter 5² enda mer oppløst og detaljert, selv når de er uinnspilte..
    Hva som skjer om par uker når kablene er innspilte vet jeg ikke, men håper at alle "kanter" og "rufser" som jeg har i dag blir mer slik som Silver Eclipse II var, det er forresten en meget god kabel det også, selv om den har noen år på baken..

I tillegg så har Premier Ten skiftet duft og farger totalt, fra den blå WireWorld Stratus 5² til Furutech FP-314ag med FI-11 IEC kontakt og FI-E11 nettstøpsel..
    Rett å slett en blomstrende oppgradering, om jeg må si det selv.!
    Dette var starten på veien forbi PV-10 sine meget gode egenskaper som jeg tildels savnet..
    WireWorld er en meget god kabel som får frem masse detaljer i forhold til standard kabler, så det er rett å slett et løp-å-kjøp-produkt i mine ører.!

Prøvde Furutech kabelen på Cambridge A500 amp, men det var ikke en vellykket kombo, den blomstret mye bedre med WireWorld sin Stratus 5², så atter en gang hendler det om å matche ting til hverandre..
    Så nå er det rett før ting står i full blomst 24/7 her hos meg, dette gleder meg utrolig mye, endelig så føler jeg at alt sitter akkurat der jeg vil det skal sitte..
    En blomstrende takk for oppmerksomheten, fra Plantasjemesteren ;)

KHH

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Antall liker
    18
    Du har så rett så rett, kjære venn.!
    Det er så jeg formelig kan lukte på blomorna herifrån.................

Men de andre tjuren var inte såm, Ferdinand.!
    Se så vakkert det er........

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Nå er det vel bare et spørsmål om tid før Finn Schøll logger seg på her.....?

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    jøss!! litt av noen bilder fra nærteigen Kjell ;D

Erland

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2003
    Antall liker
    6
    65finger skrev:
    jøss!! litt av noen bilder fra nærteigen Kjell ;D
    Er vel like sannsynlig at han får Ozzy Osbourne på døra, da det begynner å gå "gjeteord" om det heftige dopet til Kroken...

KHH

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Antall liker
    18
    My dear friend, Ozzy from his good old days

Men la meg heller si det på en annen måte med denne sangen her..

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.795
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    sukk, kjell har en slik utsøkt fintfølende sjel og god smak når det gjelder blomster.
    ble nesten litt forelsket, jeg.
    er du ledig til helgen, kjell?

KHH

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Antall liker
    18
    Finn Schjøll skrev:
    sukk, kjell har en slik utsøkt fintfølelnde sjel og god smak når det gjelder blomster.
    ble nesten litt forelsket, jeg.
    er du ledig til helgen, kjell?
    Hei kjære finn, får du den lenger inn.?
    Nyt synet av lakrissnører, lakrisplater og lakrisbåter i Selvaagstova på Haslum, så sender jeg deg en PM om treff her hos meg neste helg :-*

KHH

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Antall liker
    18
    Mens vi venter på, Finn sjøl, så har jeg prøvd meg på litt sånn romantisk oppsett her, Sony XB-770 som kilde, Cardas RCA, AN KIT-1 som integrert med WW strømkabel, WW Atlantis III singlewire og Dali 909..
    Jeg må bare si wow.! romantisk klang, nah, jeg vil ikke si det sånn, men det var ikke mye over 100dB jeg følte at jeg kunne spille, men mer enn nok til normale lyttenivåer og det var jeg overraskende over..
    For en dyyyypbass med fylde og energi jeg ikke har hørt fra de Dali noen gang, Sara K nærmest rumlet i hele stua her 8)
    Oki, party-nivåer kunne jeg ikke spille med den komboen der, men at Dali var så bra og kunne spille musikk på denne måten, you have to hear it to believe it, rett å slett..
    Vi snakker ikke om "High-End" her gutter, men du verden å dette triller frem musikk som engasjerer, matchen var jeg nok veldig heldig med på oppsettet her, skulle hatt noen fler 300B rør og remote til volum, så spørs det nok om ikke dette hadde blitt et artig film-anlegg som hadde blitt værende ;D

Vedlegg

KHH

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Antall liker
    18
    Fredag 09.05.2008 på kvelden..

Lørdag 10.05.2008 på eftan..

Dette er 100% ekte bilder og ikke noe bullshit, jeg har det faktisk akkurat slik nå, det som du ser der er det jeg faktisk har..
    Eller helt sant er det jo ikke da, jeg har jo litt mer på film anlegget, men der ser du ikke mye av det som mangler på de første bildene.........

I Quadreaspire QAV racket står det følgende komponenter:
    Sony S300 BD spiller med WireWorld RCA og Component kabler..
    Sony XB-770 SACD spiller med WireWorld RCA kabler..
    Cambridge A500 transe amp (låter hemningsløst bra til å være en rimelig transe, har hørt en del rør og transe til flere ganger prisen som ikke er så bra)..
    Dali 909 med WW kabler..

Hva som skjer videre, tjah, det får nå tiden vise, men noen nedgradering snakker vi definitivt ikke om 8)
    Kjell

Vedlegg

Drake-Audio

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.01.2006
    Antall liker
    5
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    1
    se der ja... blir bedre og bedre...

ser deler av mine gamle anlegg overalt... hehe...

Proffen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Antall liker
    3.287
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    6
    Rotekroken skrev:

Dette er 100% ekte bilder og ikke noe bullshit, jeg har det faktisk akkurat slik nå, det som du ser der er det jeg faktisk har..
    Eller helt sant er det jo ikke da, jeg har jo litt mer på film anlegget, men der ser du ikke mye av det som mangler på de første bildene.........

Cambridge A500 transe amp (låter hemningsløst bra til å være en rimelig transe, har hørt en del rør og transe til flere ganger prisen som ikke er så bra)..
    Dali 909 med WW kabler..

Hva som skjer videre, tjah, det får nå tiden vise, men noen nedgradering snakker vi definitivt ikke om 8)
    Kjell
    Hvor i huleste er effektforsterkern(e) i musikkoppsettet på det nederste hifibildet?
    Noe nytt på vei inn eller?

mvh
    Proffen

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Den er nok inne til smøring og oljeskift....i overført betydning.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Rotekroken skrev:

Dali 909 med WW kabler..

Kjell
    du pønsker på noe Kjell. de bildene er forskjellige med henhold til innhold. dessuten har du flyttet plantene hmmm

KHH

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Antall liker
    18
    65finger skrev:
    du pønsker på noe Kjell. de bildene er forskjellige med henhold til innhold. dessuten har du flyttet plantene hmmm
    Du har nå helt rett i dette 8)
    Vi får nå se hva som skjer i fremtiden, det er ikke så mye men det er ganske så betydelig.!
    Lurer på hva den lille boksen over pre'en er.?

Ikke så int egentlig, men de Dali 909 blir byttet ut med Klipsch RF-3 MK-II i dag, da har jeg hvertfall høyttalere så jeg klarer meg en laaaang stund.!
    Helt til noe "rallamikk" viser RF-5 hvor skapet skal stå, det kan ta en stund kan man si..
    Kjell

KHH

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Antall liker
    18
    Proffen skrev:
    Hvor i huleste er effektforsterkern(e) i musikkoppsettet på det nederste hifibildet?
    Noe nytt på vei inn eller?

mvh
    Proffen
    Hallais Proffen..
    Ikke noe nytt på amp fronten nei, bare inne til service og EU kontroll, ser ut til å bli et ikke helt ubetydelig rørskifte også..
    Borte er AN KIT-1 som du ser på øverste bilde, så har jeg tatt vekk DEVA DAC'en, den må ofres for at jeg skal få det som ligger på øverste hylle..
    Så er det en nykommer rett over pre, den kommer nok til å bli værende en god stund, men trenger en høvelig partner..

Absolutt alt av kabler er borte/skal vekk, nå skal jeg satse på sirkuskabler og lakrissnører.! ;D
    Noe WireWorld er degradert til stereofilm anlegget og noe skal selges/er solgt..
    Om det blir Valhalla, Odin, AU24, Synergistic Research, Cardas, Renaissance Audio eller noe annet som er enda bedre, det får tiden vise..

Spilleren får kanskje en partner med tid og stunder, men den blir værende i maaaange år..
    Pre blir værende i maaaange år..
    Effekt blir værende i maaaaange år..
    Høyttalerene blir værende til de får passet sitt påskrevet, det kan ta laaaang tid..
    Når kablene blir komplett fra A til Å, blir de værende i maaaaaaaaaange år..
    Så da er jeg ferdig jeg, bare noe småtteri nå, så skal jeg sende oppgraderingsspøkelse samma veien som eksen.!!! ;D

Men det er en ting som jeg mangler, det er på vei og det skal få noen oppgraderinger i løpet av året, bortsett fra det så skal mine surt oppsparte middler kun brukes til muskk..
    Kjell

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Rotekroken skrev:
    Men det er en ting som jeg mangler, det er på vei og det skal få noen oppgraderinger i løpet av året, bortsett fra det så skal mine surt oppsparte middler kun brukes til muskk..
    Kjell
    Fornuftig :)

/jan

KHH

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Antall liker
    18
    JanR skrev:
    Rotekroken skrev:
    Kjell
    Fornuftig :)

/jan
    ;D Er vel snart på tide og sette en sluttstrek 8)
    Kjell

Vermin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Antall liker
    5.924
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Ska du begynne med sort gull kroken? Tube-Box er en god partner :-*