Tusen takk for en meget hyggelig kveld.!impulse skrev:Veldig godt å høre at du er så fornøyd, Kjell! Få tak i en høvelig digitalkabel nå, så du for kobla opp Deva`n. Da tenker jeg du virkelig er i mål. Ellers blir du nødt til å lansere en leteaksjon for å fremskaffe et par H2.....
Malten er ikke innkjøpt enda, men jeg vet hva jeg skal kjøpe. Det er jo en begynnelse...![]()
Det ble veldig på sparket tur dette her..
Jeg ankom herskapet i Bærum ved 20 tiden om jeg husker riktig, da hadde jeg kjørt bil siden kl 15 og hadde ørene full av musikk fra de siste fire tiår, ergo så var det Radio Norge som jeg hadde som reisefølge, og som seg hør og bør i en gammel rusten Toyota, helt originale høyttalere.!
Spennings migrenen, de stive musklene i nakke og skuldre var borte etter par skiver på Luxman PD-350, DET var noe som virkelig spiller musikk.!
Første plata på tallerken var Ry Cooder - JAZZ

Den plata der må jeg bare bestille meg.!
Dette var musikk for en skrøpelig sjel, vil nesten gå så langt som å kalle det en renselses prosess, akkurat det jeg hadde behov for der og da.!
Jeg er så ærlig at jeg sier ting akkurat slik som jeg mener, kanskje jeg pynter litt på sannheten, men det er ikke mye, bare så det er sagt..
Det ble faktisk en liten nedtur å sette på CD, ikke for at det ikke låter aldeles utsøkt, for CD låter virkelig helt der oppe som man ser stjernene ganske klart og tydelig, det er bare det at man er hos stjernene med Luxman PD-350.!
Hva som skal til av digitalt medie for å komme opp til Luxman PD-350, det vet hvertfall ikke jeg.!
Impulse vet å ordne seg til, så det var bare å slå seg ned mellom bergene av puter, der satt man midt i sweetspot behagelig lent mot putene, mannen vet et par ting om å la kroppen hvile når det nytes musikk
Impulse H2 har vært en drøm i noen år nå, den drømmen ble ikke mindre av kveldens lytteseanse.!
Maken til hurtighet, timing, oppløsning og detaljer i de nedre frekvensene har jeg rett å slett ikke hørt, ikke engang Avantgarde DUO har alle de egenskapene, det sier ikke så rent lite..
Hørte også at mine RF-5 ikke har så mye musikk å by på nedover, savnet etter de nedre oktavene ble veldig stort, så det var utrolig godt å vite at jeg tidligere på dagen møtte, RolfOzzy og kjøpte hans Klipsch RW-12, den skal kunne gi meg 10hz til og da håper jeg at Impulse H2 ikke banker RF-5 der også..
Med tanke på forskjellige rom, men ikke så veldig forskjellig elektronikk, så syns jeg med hånden på hjertet at RF-5 gjør en utrolig god jobb.!
Mine rom-problemer er kanskje ikke så store som jeg innbiller meg, jeg vet det er en del som jeg kunne gjort for at det ble bedre, men enorme summer kommer jeg ikke til å legge i slikt, for selv hos vår gode venn så var det noe å trekke pga rommet, men som meg så er han avhengig av at dette står i en stue og ikke et dedikert lytterom, noe negativt må det jo være med alt 8)
Denne kvelden hos vår kjære venn, ga meg en slags fasit på hva god lyd er, i mine øyne henger jeg ikke langt etter med det jeg har stående, koste på meg 4 stk JJ 300B, dedikert rack, få på plass alt av kabler og få spilt dem inn, nye terminaler på høyttalere og innvendig kabling fra Cardas, få på plass RW-12 sub og justere den riktig, skikkelig digital kabel og koble på DEVA DAC, så tror jeg faktisk at det ikke er mye som skiller våre oppsett..
Tross de begrensningene som RF-5 har nedover, litt mer rufsete og ikke så detaljert gjengivelse som H2, så vet jeg rett å slett ikke om det er verdt bryet å lete etter andre høyttalere.?
Audio Note AN/E hadde vært moro å prøvd her, om noen er veldig fristet til å ta med seg godt humør, AN/E og litt musikk, så skal jeg åpne dørene på vidt gap ;D
Kjell