| 
 | 

ellers går det i å kartlegge & bestille siste smådelene for å få sydd sammen preen så detforhåpentlig slipper å drøye med unødvendig venting når blokkene plutselig er her
ellers går det i å kartlegge & bestille siste smådelene for å få sydd sammen preen så detforhåpentlig slipper å drøye med unødvendig venting når blokkene plutselig er her  hadde jo innom en anti audiofil`` kamerat her og han klarte visst å prestere å vri for hardt på det steppa volumet mot klokka og ikke med så må ha nytt voulum og heldigvis var det en budsjett variant til 250kr,var jo etter alt jeg som ville at han skulle kjenne på den mekaniske følelsen
hadde jo innom en anti audiofil`` kamerat her og han klarte visst å prestere å vri for hardt på det steppa volumet mot klokka og ikke med så må ha nytt voulum og heldigvis var det en budsjett variant til 250kr,var jo etter alt jeg som ville at han skulle kjenne på den mekaniske følelsen  men merker at dagens ungdommer ikke alltid gjør mye annet enn å sitte på dataen, de er ikke alle kjent med engang enkle praktiske ting lengre det er tydelig, han er endel år yngre enn meg men vi har bil hobbyen til felles
 men merker at dagens ungdommer ikke alltid gjør mye annet enn å sitte på dataen, de er ikke alle kjent med engang enkle praktiske ting lengre det er tydelig, han er endel år yngre enn meg men vi har bil hobbyen til felles  men alle må vi gå skrittene for å lære,
men alle må vi gå skrittene for å lære, nå håper jeg virkelig man går inn i siste venteuka av de 3 mnd-ene på mono blokkene
 nå håper jeg virkelig man går inn i siste venteuka av de 3 mnd-ene på mono blokkene kjenner lengselen etter annet enn tv papplyd begynner å frembringe en del nevroser nå ,smertefullt å bare kikke på resten av boksene
kjenner lengselen etter annet enn tv papplyd begynner å frembringe en del nevroser nå ,smertefullt å bare kikke på resten av boksene

forhåpentligvis starter helga tidlig denne uka
 forhåpentligvis starter helga tidlig denne uka  bare synd preen ikke er helt klar enda men heldigvis nærmere lyd igjen enn på veldig lenge.passe  spent nå,som dere ser ikke akk vært mye oppdateringer underveis
 bare synd preen ikke er helt klar enda men heldigvis nærmere lyd igjen enn på veldig lenge.passe  spent nå,som dere ser ikke akk vært mye oppdateringer underveis  mvh Krazy Ivan
  mvh Krazy Ivan får ikke håpe det bare er Leca blokker inni der
får ikke håpe det bare er Leca blokker inni der  

begynner endelig å skimte en forsterker
 begynner endelig å skimte en forsterker  

førsteintrykket av byggekvaliteten er i allefall overbevisende
førsteintrykket av byggekvaliteten er i allefall overbevisende  kjenner jeg fortsatt er spent på utfallet men samtidig ble jeg mye tryggere på at dette kommer til å bra når jeg først så ene mono ampen forran meg
 kjenner jeg fortsatt er spent på utfallet men samtidig ble jeg mye tryggere på at dette kommer til å bra når jeg først så ene mono ampen forran meg 180,000 uf lyttebank per blokk og godt med ``jern`` i strømforyningene får jeg trua på
 180,000 uf lyttebank per blokk og godt med ``jern`` i strømforyningene får jeg trua på  morro at dette også er godt skrudd Diy,fikk med bøkene som også omhandler konstruksjonen også ,satser på at nr2 kommer i morra/torsdag
morro at dette også er godt skrudd Diy,fikk med bøkene som også omhandler konstruksjonen også ,satser på at nr2 kommer i morra/torsdag

fikk koblet opp den ene i går og såvidt antydning til trafo lyd når man er helt inntil et godt tegn, ellers kjører de nok godt med bias i klasse A blir fort god temp men ikke tullete
fikk koblet opp den ene i går og såvidt antydning til trafo lyd når man er helt inntil et godt tegn, ellers kjører de nok godt med bias i klasse A blir fort god temp men ikke tullete  håpe den andre også dukker opp snart rart den ikke er oppdatert enda de ble jo fortolla samtidig,men som man vet ting tar tid ved norske tulla til tider
håpe den andre også dukker opp snart rart den ikke er oppdatert enda de ble jo fortolla samtidig,men som man vet ting tar tid ved norske tulla til tider 

It can't be the perfect machine because it's still passive,& we know it dosent exist but it can be in the right cooperation of let me guess your old beloved Sony Ta-Fa777 Es & thats close enoughMADE IN JAPAN! Kawasaki NS-1000M, the perfect machine/sound

eneste av komponenter som ikke er made in Japan/opphav derfra her i hus snart er vel meg sjæl
 eneste av komponenter som ikke er made in Japan/opphav derfra her i hus snart er vel meg sjæl 
 men det er jo halve morroa det å gå sine egne stier
 men det er jo halve morroa det å gå sine egne stier 
Takker så mye SoundSpennende forsterkere - gratulerer !

har en god følelse av at dette er en av få transistor baserte saker jeg kan bli god kompis med
 har en god følelse av at dette er en av få transistor baserte saker jeg kan bli god kompis med  mye pga de rett og slett er konstruert litt mer mot Set rør forsterkere når det kommer til kretsdesign og løsninger bare med transistor overskudd, har bare fått koblet oppå fått bekrefta at dem er såkalt 0 gain design og at kjøleribbene fort kan nå rundt 50 grader tipper jeg,så ganske åpne sluser når det kommer til tomgangs strøm her, så kjølige blir de neppe
mye pga de rett og slett er konstruert litt mer mot Set rør forsterkere når det kommer til kretsdesign og løsninger bare med transistor overskudd, har bare fått koblet oppå fått bekrefta at dem er såkalt 0 gain design og at kjøleribbene fort kan nå rundt 50 grader tipper jeg,så ganske åpne sluser når det kommer til tomgangs strøm her, så kjølige blir de neppe  neste jeg må finne utav er vel om omformeren min på 1500w rett og slett er stor nok,trur den eventuelt er i grenseland,
neste jeg må finne utav er vel om omformeren min på 1500w rett og slett er stor nok,trur den eventuelt er i grenseland,
 men får feen meg komme til uka
 men får feen meg komme til uka 
 føles ellers veldig solid & gjennomtenkt,utrolig at disse blokkene nå også er over 30 år gamle,cant wait
 føles ellers veldig solid & gjennomtenkt,utrolig at disse blokkene nå også er over 30 år gamle,cant wait  
  fordi jeg kan
fordi jeg kan 

fikk en melding nå 1uke etter jeg mottok ene effekten at den andre visstnok hadde tatt turen til Kyrkjebø bare 9, 30 time unna
 fikk en melding nå 1uke etter jeg mottok ene effekten at den andre visstnok hadde tatt turen til Kyrkjebø bare 9, 30 time unna  var visst blitt stempla med samme kolli som en anna pakke uten å få på min adresse
 var visst blitt stempla med samme kolli som en anna pakke uten å få på min adresse  hadde ikke dem tatt kontakt så kunne den endt opp som sporløs fy feen assa,håper de får fart på seg på sentralbordet og får noe ordnings på detta
hadde ikke dem tatt kontakt så kunne den endt opp som sporløs fy feen assa,håper de får fart på seg på sentralbordet og får noe ordnings på detta
 ønsker dere en fin lillelørdag vidre
 ønsker dere en fin lillelørdag vidre 
 snart skal Troll nr2 ut av esken mvh Ivan
snart skal Troll nr2 ut av esken mvh Ivan 
 der var begge krabatene kommet sammen igjen for å samarbeide om å skape lydmagi
der var begge krabatene kommet sammen igjen for å samarbeide om å skape lydmagi 

må si jeg gleder meg mer enn på veldig lenge til ny ljud
 må si jeg gleder meg mer enn på veldig lenge til ny ljud 
 mvh Ivan
mvh Ivan 
Takker så mye Gunner manOi, dette var jo bøse greier! Grattis
Mulig du har omtalt de før, men redegjør gjerne igjen.
 ikke lett å fá med seg alt til tider, er jo ikke så mye fres på sentralen for tia da går jo gjerne litt i rykk og napp
 ikke lett å fá med seg alt til tider, er jo ikke så mye fres på sentralen for tia da går jo gjerne litt i rykk og napp 

lenge leve galskapen,men pga av pri av gamle bilen sa lot jeg dem lagre dem for så å shippe dem med båt 1nov hehe,
lenge leve galskapen,men pga av pri av gamle bilen sa lot jeg dem lagre dem for så å shippe dem med båt 1nov hehe, så håper på mer dreiemoment enn hester,siden dem også er 0 dB design så krever dem jo mer motor fra preen så håper å trur at preen jeg nå skal bruke vil drive det godt når den og har utgangstrafoer
så håper på mer dreiemoment enn hester,siden dem også er 0 dB design så krever dem jo mer motor fra preen så håper å trur at preen jeg nå skal bruke vil drive det godt når den og har utgangstrafoer både pre og blokker er basert på gjennomtenkte tegninger fra samme japanske hifi magazine bare med 11 års mellomrom pre fra 83 og blokkene fra 92
både pre og blokker er basert på gjennomtenkte tegninger fra samme japanske hifi magazine bare med 11 års mellomrom pre fra 83 og blokkene fra 92Spenende. Må ta en tur til deg en kveld.Takker så mye Gunner manikke lett å fá med seg alt til tider, er jo ikke så mye fres på sentralen for tia da går jo gjerne litt i rykk og napp
var trasig å høre om vannlekasjen som inntraff dere og håper det vil gå smooth as possible etter omstendighetene
Kjøpte egentlig disse blokke allerede i junilenge leve galskapen,men pga av pri av gamle bilen sa lot jeg dem lagre dem for så å shippe dem med båt 1nov hehe,
Siden høyttalerne mine gjerne liker litt kraftreserver,de er jo begge nominelt 4 ohms, så falt valget på transistor blokker, men noen ganske utradisjonelle noen, de er basert på et klasse A design 0 gain & 0 Nfb så de har mer til felles med set kreasjoner enn transistor baserte saker,hvor mye de faktisk kjører i klasse A vet jeg ikke mener det skal være rundt 50 utifra hva jeg har forstått utifra medfølgende byggebok, kjøleribbene tipper jeg når rundt 50+ grader ,de veier rundt 20 kg stk og strømforsyningen er doblet fra det originale designetså håper på mer dreiemoment enn hester,siden dem også er 0 dB design så krever dem jo mer motor fra preen så håper å trur at preen jeg nå skal bruke vil drive det godt når den og har utgangstrafoer
både pre og blokker er basert på gjennomtenkte tegninger fra samme japanske hifi magazine bare med 11 års mellomrom pre fra 83 og blokkene fra 92
 ? (kona mi liker vaffal ikke varmen fra rørdingsene mine
? (kona mi liker vaffal ikke varmen fra rørdingsene mine ).
). seff kobler meg opp på den nye el bil kursen hans
seff kobler meg opp på den nye el bil kursen hans  hmm og jeg som trudde de var som katter flest varmesøkende
 hmm og jeg som trudde de var som katter flest varmesøkende 
 begynner virkelig å få trua på disse krabatene ,men bygger jo også opp forventningsangsten
begynner virkelig å få trua på disse krabatene ,men bygger jo også opp forventningsangsten 
 The voice blir nok fort nedtur etter Heather
The voice blir nok fort nedtur etter Heather  

det meste koster i dag skal man få det som man vil, totalt er jo et par lapper rimelig i konstrast til kvaliteten totalt på riggen nå og komponentene fortjener annet enn kina`` omformere og,føltes bare som en litt unødvendig ekstra kost just nu
det meste koster i dag skal man få det som man vil, totalt er jo et par lapper rimelig i konstrast til kvaliteten totalt på riggen nå og komponentene fortjener annet enn kina`` omformere og,føltes bare som en litt unødvendig ekstra kost just nu  
  ellers fått linet opp komponentene i den rekkefølgen jeg føler dem visuelt vil utfylle hverandre på best måte med tanke på dems vidt forskjellige utrykk,,og hengt opp et par ekstra lamper med varme led kuber, eneste som mangler for å yte riggen rettferdighet snart er å få tak i en benkeplate på 3 meter å dele i to etterhvert så jeg får linet opp komponentene over 2 etasjer, føler det vil bli stilrent med 2 flater over ca 1,50meter, er nå ca 2,4 meter mellom høyttalerne,
ellers fått linet opp komponentene i den rekkefølgen jeg føler dem visuelt vil utfylle hverandre på best måte med tanke på dems vidt forskjellige utrykk,,og hengt opp et par ekstra lamper med varme led kuber, eneste som mangler for å yte riggen rettferdighet snart er å få tak i en benkeplate på 3 meter å dele i to etterhvert så jeg får linet opp komponentene over 2 etasjer, føler det vil bli stilrent med 2 flater over ca 1,50meter, er nå ca 2,4 meter mellom høyttalerne, djevelen ligger i detaljene her og som dere vet,
djevelen ligger i detaljene her og som dere vet, bare for å gjøre min take på det,føler det glidde fint inn
 bare for å gjøre min take på det,føler det glidde fint inn  ville personalisere og gjøre denne målern om til Gruppe A variant pga jeg ønsket et mer Japansk utrykk enn den originale måleren som viste tydelige tegn på at den var inspirert av Britiske Smiths,småpirk men er slike ting som for meg danner helheten over målstreken,
ville personalisere og gjøre denne målern om til Gruppe A variant pga jeg ønsket et mer Japansk utrykk enn den originale måleren som viste tydelige tegn på at den var inspirert av Britiske Smiths,småpirk men er slike ting som for meg danner helheten over målstreken,

, meget spent på hvordan dette vil falle på plass
 , meget spent på hvordan dette vil falle på plass  hyggelig å se livstegn igjen fra den karen
 hyggelig å se livstegn igjen fra den karen