KrazyIvan# the Way of own Krazyness

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.897
    Antall liker
    4.380
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    20140702_191437.jpg

    Spendor S-20/Roksan Caspian M2/Esoteric Dv-50-S
    20140926_073556.jpg
    20140926_073625.jpg

    Sony TA-FA777 Sony Xa-7-ES Esoteric DV-50-S Rib-18-Revelator Diy skulle ikke ha solgt ;)
    Sony TA-FA777-C.E.C.TL51-XR when less was more ;)
    og et par bilder fra en annen hobby jeg før brukte mye tid på men som omsider gikk over til Hifi trur det var lurt så jeg slapp åkjøre meg ihjel ;)
    150-160kmt på 8 toms hjul er ikke til å kjimse av hehe,
    med 28-30hk på 62-62 kg så er det ikke hvem som helst som takler slike doninger , men av en eller annen grunn har jeg alltid følt meg tryggere på mindre kjøretøy .
    Suzuki PV med ombygget ramme nye motorfester lavere tyngdepunkt og vannavkjølt Crossermotor .
    20150408_142826.jpg
    20150330_163340.jpg
    20150408_142416.jpg


    Hei tenkte omsider at det var tid for egen tråd etter å bomba litt rundt i andre sine tråder i noen år ;)
    selv om det muligens føles litt sent å starte egen tråd mtp den litt ampre stemninga her inne for tiden så gir jeg det alikevel en sjangs man får jo ikke dyrket hobbyen ,erfaringer og meninger uten å kunne dele noe av det man surrer med innenfor denne hobbyen :)
    vet ikke helt hvor jeg skal starte .men starter tråden med å legge ut bilder av noe av det første ordentlige jeg anskaffet som jeg enda til tider savner ,de anlegga som var før disse har jeg ikke bilder av og føler heller ikke dem er verdt å nevne ,
    tidvis kommer savnet om noe enkelt og funksjonelt snikende på enn og det er jo rimelig klart at dyrest ofte ikke trenger å klaffe best , er fort gjort å la det balle på seg mer enn nødvendig like mye i Hifi verdenen såvel som i andre hobbyer., og i søken etter ``The Ultimate`` etter man har holdt på en stund i diverse klasser er ikke alltid lett å unngå, fort er det og å gjøre seg litt fartsblind på veien og miste litt fattninga om hva man egentlig søker til slutt .og det har blitt mange sideveier å gå underveis før man nå muligens er på sporet av noe godt igjen ;D
    vil med dette ønske alle Hifi HEADS welcome to my thread , dere må gjerne dele alt dere har på hjertet vil nok ha relativt grei takhøyde her inne så alt av musikk forslag olign er velkommne :)
    mer vil komme underveis .
    Stay Hifi-ed
    Mvh Krazy Ivan#

    Micropure APM-1

    Respons Baby Grand Sony SCD-777 JVC AX-V1
     

    Vedlegg

    Sist redigert:

    HeyHo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.10.2016
    Innlegg
    1.528
    Antall liker
    3.022
    Torget vurderinger
    2
    Gratulerer med egen tråd,skal følge med :)
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.906
    Antall liker
    17.072
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Kjør på, Krazy!
    Man får det ikke morsommere enn det man kan skape selv.
    Amper stemning her inne, hva F mener du med det?!:mad:

    ;);D
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.897
    Antall liker
    4.380
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Kjør på, Krazy!
    Man får det ikke morsommere enn det man kan skape selv.
    Amper stemning her inne, hva F mener du med det?!:mad:

    ;);D
    Thanks .hehe nei det er helt snickers :)
    hehe ja hva mener man med det :rolleyes: ikke vet jeg hva dem bestemte seg for ,
    man må bare velge å se forbi de sure føtter, der er det mange som sliter for tia :p
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.897
    Antall liker
    4.380
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Når det kommer til selve musikken så er smaken min rimelig spredt hører på så og si alt etter humør, men er ikke så fan av danseband som vikingarna for eks ;) går endel i div Jazz . og mye alternative blandinger innenfor folk .indie alternativ rock pop., klassisk akustisk gitar og andre strenginstrumenter, mye vokalt, mye sarte kvinnesjeler med mer
    vet ikke helt hva jeg skal fyre av med da jeg synes det blir urettferdig å ha noen spesielle favoritter for det blir så diverse og mener det finnes gullkorn i de fleste sjangere :)
    velger starter det hele rolig
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.597
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Siden du ikke har noe CEC i kjeden for tiden må jeg nesten vurdere om dette er verdt tiden min.. ;). Gratulerer med tråd :)
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.897
    Antall liker
    4.380
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Siden du ikke har noe CEC i kjeden for tiden må jeg nesten vurdere om dette er verdt tiden min.. ;). Gratulerer med tråd :)
    Takker så mye :)

    Hehe pfft :rolleyes: neida , har vurdert å gå tilbake til CEC igjen da med litt oppgradert innmat og større puck med i bildet, hadde jo før cec tl51xr i kombo med dx51 dac og var først med dacen i bildet at lyden ble vidåpen med cec . ellers må jeg innrømme at jeg sikler mest på en Esoteric P-0S
    p-0-1-esoteric.jpg
    teac-P0s_550pix.jpg
    teac-P0s-open-drawer-venster_550pix.jpg

    men så var det prisene igjen da ;) CEC er klart det mest fornuftige valget
     

    211.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2004
    Innlegg
    1.655
    Antall liker
    1.395
    Torget vurderinger
    2
    Gratulerer med egen tråd, det var på tide! Skal følges med på, absolutt



    Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
     

    Zulu

    På kjøret igjen!
    Ble medlem
    30.04.2003
    Innlegg
    1.174
    Antall liker
    2.168
    Sted
    Vestre Toten
    Torget vurderinger
    9
    Grattis med egen tråd Ivan! Skal bli interessant å følge med på dine skriblerier :)
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.487
    Antall liker
    9.204
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Gratulerer med egen tråd, artig med bilder og musikktips, skal henge litt her også:)
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.897
    Antall liker
    4.380
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Har vi fått noen bilder og omtaler av dagens oppsett, Krazy?:confused:
    hehe håper det kommer i løpet av dagen :rolleyes: det har vært verksted hobbyrom i hele leiligheten i noen uker nå pga et single ended rør dac kit jeg holder på med :p så bilder av nåværende rigg kommer så fort den er på plass og får ryddet litt hehe,

    hadde lenge holdt meg til en gammel kloss av en tetris telefon og pga mine dinosaur gener så hadde ikke blitt noen suksess på bildefronten, men har i det minste overtatt en eldre iphone så kanskje mulig det blir litt greie på bildene om ikke annet hehe;)
    Hilsen Krazy
     

    IvarT

    Fløyelsgutten
    Ble medlem
    19.02.2015
    Innlegg
    2.055
    Antall liker
    4.914
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    2
    Gratulerer med egen tråd :) Skal følge med her, har en følelse av at det kommer til å bli krazy tilstander :D
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.897
    Antall liker
    4.380
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Gratulerer med egen tråd :) Skal følge med her, har en følelse av at det kommer til å bli krazy tilstander :D
    Takker Ivar :)
    hehe blir som sagt ikke mer morro enn man lager til selv , man er jo hele tiden på veien i leten etter et eller annet og smaken og musikkens substans forandrer seg jo og mens man går :rolleyes:
    Kult at du og vil følge med
     

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Gratulerer herfra også. Har nettopp kommet meg etter en heller lengre ferie (anstrengende sånne ferier). Så forhåpentligvis blir det tid til å følge litt med på denne tråden. :)
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.897
    Antall liker
    4.380
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Gratulerer herfra også. Har nettopp kommet meg etter en heller lengre ferie (anstrengende sånne ferier). Så forhåpentligvis blir det tid til å følge litt med på denne tråden. :)
    Takker :) hehe ja ikke lett å komme seg på beina igjen etter lange ferier og sløve tider ;)
    hyggelig at du stikker innom Grammofon
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.897
    Antall liker
    4.380
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    får slenge ut en liten teaser for morgendagen :rolleyes: har holdt på å sulle litt med et single ended/set nos rør dac kit over en tidbegynnte så smått rundt des , begynte så smått å sette kitet i et halfsize kabinett jeg hadde liggende og skiftet ut noen få intern deler , og ettersom jeg hørte klart at dacen responderte i positiv retning på relativt få komponentbytter så klarte jeg ikke å la være som det nysjerrige`` huet jeg er å fundere på veien vidre med den,
    så ble gjort endel research for å prøve å finne innmatsdeler som muligens kunne bidra til å få meg nermere det jeg selv søker,

    mest av alt å komme nermere musikken uten form for artifakter eller det å prøve å gjenskape en dårlig etterligning av virkeligheten for det finnes det nok av der ute, musikk er liksom så mye mer enn det ikke alt kan forklares men mest av alt må det jo kunne spilles på diverse følelser,tristhet såvel som latter og morro og for min del handler det mer om å bli bedt inn i musikken som spilles og få den til å evne å omsverme enn og skape en slags intim transe der man på en måte blir dratt inn i musikken som om det skulle ha skjedd her og nå, det er da det virkelig gir mening og begynner å bli intressant for meg, spora litt avgårde underveis her , men som sagt begynner endelig å se enden av tunellen på det ;) ihvertfall av av dette prosjektet hehe ,vært overaskende mye tilpasninger underveis som man ikke forrutså , men har vært et artig prosjekt sålangt, spesielt nå når det nermer seg slutten og man iallefall føler selv at man har gjort en god innsats for å kunne komme et skritt eller to nermere det man søker

    håper den vil bli klar og vil slå hjul på lyden i morgen ;) såklart spent på utfallet av denne krabaten mtp det er første gangen jeg har begitt meg ut på et så omfattende prosjekt innenfor Haifai-en og håper jo mest av alt at dette gir mersmak til mer diy fremover
    forøvrig består hovedriggen nå av Luxman C-08 pre M-08 effekt & Onkyo Scepter 2002 horn hybrider medoppgraderte delefiltere , har også i bruk B.M.C Cs2 fortiden innimellom slaga, more pics of the overall tomorrow :)
    Med vennlig Hilsen Krazy
    IMG_0054.jpg
    IMG_0052.jpg
    IMG_0051.jpg
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.897
    Antall liker
    4.380
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    når man endelig var ferdig med alt pirke arbeidet så skulle det jo selvfølgelig vise seg å ikke bli lyd, ikke bare bare å jobbe til langt på natt bare for å bli ferdig bestandig noen ganger er det kanskje bedre å ta seg en pause eller 2 underveis :p men så fort gjort å bli overivrig mot slutten ,,
    alle røra gløder og alt får strøm , men trur muligens ene viklinga ut fra ene strømforsyninga røk/løsna noen tråder i kabelen når jeg skulle korte ned alle lednings stumper for å rydde i kabelsalaten og få det ryddig:(:p men så lenge alt får strøm og alle rør gløder så er det nok bare en bagatell , så det må jo finnes ut av. i verste fall må jeg ha ny strømforsyning pga den ene viklingen , den nevnte strømforsyningen lager nå en liten brum også så noe har skjedd med den, den har alltid vært helt tyst ,
    her er i det minste et bilde av slutt resultatet
    IMG_0076.jpg
    IMG_0083.jpg

    Mvh Krazy
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.897
    Antall liker
    4.380
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    jaja selv om det ikke blir noe lyd idacen enda, så får man prøve å gjøre det beste man kan ellers ,må bruke tid på å finne ut av dac-en , så i dag blei det Bmc , Kenwood Ld-1 & Onkyoene som står for samarbeidet :) men savner rør da :rolleyes:
    en fortsatt fin dag til dere
    IMG_0087.jpg
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.897
    Antall liker
    4.380
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Spennende ht. Ser kjent ut, hva er det?

    Men det teppet der er litt crazy, Krazy.:p
    høyttalerne er Onkyo Scepter 2002 fra 1990 :) kan ikke bastant slå i bordet med det men trur det er eneste parret i norge , kjøpte dem fra australia i sept/oct 2017 var kun produsert for det Japanske markedet, sære de japsene når det kommer til dems mest æreverdige konstruksjoner :p
    hehe nja må jo ha litt farger og da :rolleyes: kan jo ta svart hvitt bilder da så det ikke ser så voldsomt ut da ;)
     
    Sist redigert:

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Om du ønsker å prøve rør på Onkyo høyttalerene kan du sikkert låne min integrerte LM forsterker. Har både EL34 rør og KT88 rør for å finne ut om du liker det du hører.

    Bor i nabobyen.
     

    Oura

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.08.2010
    Innlegg
    496
    Antall liker
    226
    Torget vurderinger
    4
    Grattis med egen tråd, Krazy.

    Spennende med litt diy. Det blir interessant å følge dac prosjektet ditt. Lykke til !
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.897
    Antall liker
    4.380
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Om du ønsker å prøve rør på Onkyo høyttalerene kan du sikkert låne min integrerte LM forsterker. Har både EL34 rør og KT88 rør for å finne ut om du liker det du hører.

    Bor i nabobyen.
    Hei sier takk for tilbudet :)
    har hatt endel innom for test av rør så har det vært single ended klasse a og el 34 som har vært lettest å like her , har ikke fått helt god foten med kt 88 men det er nok bare en personlig smak :) testet tidligere en Kr audio va880 med kt 88 ,av øvrige rør forsterkere har Ancient single six , Ear 8L6 ,JAS 1,1Le pre, Icon Audio ,Audio valve og sikkert noe jeg har glemt i farta vært innom så må vel innrømme at jeg sliter litt med å føle at Lm vil inneha noe som ikke de andre har hatt , så lista har jo klart blitt preget av det som har vært innom :) men mulig Lm har løst det på en lettlikende måte man veit jo aldri har til gode å ha hørt så mye av Lm :)
     
    Sist redigert:

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.906
    Antall liker
    17.072
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Spennende ht. Ser kjent ut, hva er det?

    Men det teppet der er litt crazy, Krazy.:p
    høyttalerne er Onkyo Scepter 2002 fra 1990 :) kan ikke bastant slå i bordet med det men trur det er eneste parret i norge , kjøpte dem fra australia i sept/oct 2017 var kun produsert for det Japanske markedet, sære de japsene når det kommer til dems mest æreverdige konstruksjoner :p
    hehe nja må jo ha litt farger og da :rolleyes: kan jo ta svart hvitt bilder da så det ikke ser så voldsomt ut da ;)
    Ok!
    Tror jaggu det teppet er det eneste i Norge, det også!:eek:

    (Greit, skal ikke bitche mer ... i kveld!)
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.897
    Antall liker
    4.380
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Spennende ht. Ser kjent ut, hva er det?

    Men det teppet der er litt crazy, Krazy.:p
    høyttalerne er Onkyo Scepter 2002 fra 1990 :) kan ikke bastant slå i bordet med det men trur det er eneste parret i norge , kjøpte dem fra australia i sept/oct 2017 var kun produsert for det Japanske markedet, sære de japsene når det kommer til dems mest æreverdige konstruksjoner :p
    hehe nja må jo ha litt farger og da :rolleyes: kan jo ta svart hvitt bilder da så det ikke ser så voldsomt ut da ;)
    Ok!
    Tror jaggu det teppet er det eneste i Norge, det også!:eek:

    (Greit, skal ikke bitche mer ... i kveld!)
    heeh
    tåler a såpass Gønner`n godt at du er i form ;) Maskin-Gunner`n ;)
    trur desverre dem har flere tepper igjen på skeivdar om du ble tempted :rolleyes: fåes i hvit også hehe
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.906
    Antall liker
    17.072
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Spennende ht. Ser kjent ut, hva er det?

    Men det teppet der er litt crazy, Krazy.:p
    høyttalerne er Onkyo Scepter 2002 fra 1990 :) kan ikke bastant slå i bordet med det men trur det er eneste parret i norge , kjøpte dem fra australia i sept/oct 2017 var kun produsert for det Japanske markedet, sære de japsene når det kommer til dems mest æreverdige konstruksjoner :p
    hehe nja må jo ha litt farger og da :rolleyes: kan jo ta svart hvitt bilder da så det ikke ser så voldsomt ut da ;)
    Ok!
    Tror jaggu det teppet er det eneste i Norge, det også!:eek:

    (Greit, skal ikke bitche mer ... i kveld!)
    heeh
    tåler a såpass Gønner`n godt at du er i form ;) Maskin-Gunner`n ;)
    trur desverre dem har flere tepper igjen på skeivdar om du ble tempted :rolleyes: fåes i hvit også hehe
    Hehehe, Skeivdar, ja, hvor ellers, lissom?:rolleyes:
    Må korrigere meg selv. Det er nok det eneste teppet i Norge som befinner seg i et privathjem.
    Ikke tempted, nei!
    (Du ba om det!:p)

    Er bare i god lune siden Arsenal vant i går ;)
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.897
    Antall liker
    4.380
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Grattis med egen tråd, Krazy.

    Spennende med litt diy. Det blir interessant å følge dac prosjektet ditt. Lykke til !
    Takker så mye Oura :) ja synes det er en v kunne prøve å gjøre noe egeninnsats for sluttresultat også , får liksom mer verdi da synes jeg , håper virkelig at det bare er en bagatel med dac-en virker som den kun ikke kommer seg ut av oppvarmings modus , det jeg tenker er jo at det muligens kan ha noe med den strømforsyninga jeg var uheldig med ut fra ene viklinga da kabelen ble litt løs internt i trafoen når jeg skulle avisolere, etter dette så begynte den å gi fra seg en liten gjevn dur og, har ikke så mye elektro kunnskap innabords, men hører litt med konstruktør av kittet også nå for å høre om voltverdiene inn osv stemmer med det han har satt dem til :) har jo vært et intressantog lærerikt prosjekt og ikke minst en tålmodighetsprøve jeg har hatt godt av ;)
    Mvh
     

    Oura

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.08.2010
    Innlegg
    496
    Antall liker
    226
    Torget vurderinger
    4
    Vanskelig å gjette hva problemet kan være, men siden det er mange loddepunkt på print er det god mulighet for at ett, eller flere, ikke er bra.

    Har du forsøkt å "rugge" litt på loddepunktene med signal og på svakt volum ?
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.897
    Antall liker
    4.380
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Vanskelig å gjette hva problemet kan være, men siden det er mange loddepunkt på print er det god mulighet for at ett, eller flere, ikke er bra.

    Har du forsøkt å "rugge" litt på loddepunktene med signal og på svakt volum ?
    hehe ja ikke bare bare å feilsøke når enn ikke vet helt hvor man skal begynne, når man ikke har mer teknisk innsikt enn man har, er det noen spesielle/ kritiske loddepunkt du tenker mest å prøve å rugge `` på ? eneste jeg kan se for meg nå er at det kanskje kan ha med de 2 kondensatorene som er loddet på ovensiden av krøverste lag så tenkte at det går bra kanskje dem ikke får tilstrekkelig kontakt men målte rundt 15v på dem så virker jo ok er de 2 gule np 50uf ved transistor/regulatoren ved inngangen til strømmen på utgangskortet ,

    2 av motstanderne i samme bane måtte jeg lodde rett på print under for å få plass mtp størrelsen på de nye motstanderne men dem skal sitte godt i posisjon men lurer på om dem kanskje muligens ikke får helt riktig forbinnelse/ da banen demmes også egentlig ligger i øvre lag av kretskortet kortet men vanskelig å komme til der uten å lodde av alt igjen for å sjekke hehe,
    har du god peil på hvordan å feilsøke etter slikt? bor du eventuelt ikke så langt unna telemark? :)
    ønsker jo helst å skjønne hva som bør sjekkes å få det til selv er jo intressant og gøy å lære noe nytt, men som sagt ikke lett å vite hvor man skal begynne når enn først må feilsøke uten å vite hvor eller på hva ,
    måler forøvrig rundt 315v på alle de store kondisene til strømfiltreringen , så kan jo ikke være helt håpløst, dog måler ene jupiter kondensatoren rundt 125v og den andre 105v
    så sånn sett føler jeg jo det mest logiske er at det er noe ubalangse rundt selve reguleringa i starten rundt regulatoren sånn jeg ser det i allefall , siden oppvarmingslyset ikke slukker
    Takker for alle råd og inspill
    Mvh
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn