Klipsch Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Purehifi

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.02.2015
    Innlegg
    279
    Antall liker
    229
    Klipsch Kp-110 spec?

    har 4 stk KP-110 som jeg skal forsøke å benytte som atmos i kinoen. har forsøkt å finne spec på de , men lite info å finne på nett. noen som har råd hvor jeg kan finne specen?
     

    Wishmaster

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2002
    Innlegg
    4.107
    Antall liker
    3.218
    Torget vurderinger
    1
    Er det mulig og finne KLF og CF på brukten? er de evt. gode kjøp?
    Både KLF og CF dukker opp med ujevne mellomrom på Finn. Nå husker jeg ikke nyprisen på KLF serien, men CF-serien går vel for cirka 20-25% av nypris av de jeg har lagt merke til. Om det er et godt kjøp er vel mest opp til kjøper å avgjøre.
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.171
    Antall liker
    22.704
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Jeg mener at KLF-30 kostet 20K, KLF-20 kostet 17K og KLF-10 14K. De var rimeligere enn CF-serien.
     

    Wishmaster

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2002
    Innlegg
    4.107
    Antall liker
    3.218
    Torget vurderinger
    1
    Det kan nok stemme, CF-serien kostet, CF-4 28k, CF-3 23k, CF-2 16k og CF-1 11k. Litt usikker på CF-1 og 2, men 3 og 4 er jeg sikker på.
     

    cbarth1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2012
    Innlegg
    2.197
    Antall liker
    2.444
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    2
    Minuset med CF er at det ikke er mulig å finne erstatni g til diaphragm i hornet. Ryker det så er du fucked. Men CF er noe av det bedre fra Klipsch....
     

    Wishmaster

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2002
    Innlegg
    4.107
    Antall liker
    3.218
    Torget vurderinger
    1
    Det kan nok stemme, CF-serien kostet, CF-4 28k, CF-3 23k, CF-2 16k og CF-1 11k. Litt usikker på CF-1 og 2, men 3 og 4 er jeg sikker på.
    Oppdatering, fant en gammel brosjyre fra CF-serien med priser: CF-4 27k, CF-3 23k, CF-2 17k og CF-1 13k. Da skulle det være riktig.
     

    Wishmaster

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2002
    Innlegg
    4.107
    Antall liker
    3.218
    Torget vurderinger
    1
    CF-4 til salgs på Finn, ser greie ut på bildet. Har ingen forbindelser med selger.
     

    yngvejos

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.09.2010
    Innlegg
    1.948
    Antall liker
    1.312
    Har for en gangs skyld tv-stuen for meg selv og leker litt med KG 4.5. Må si at disse høyttalerne imponerer mer og mer.
    Det viste seg at de har den forhatte polymer membranen og ikke phenolic som jeg trodde, men den låter ikke søppel slik den gjorde i diskanthornet på KLF20.
    De er litt mørke i lyden og kanskje ikke så detaljert i diskanten som RP280, jeg ser for meg at dette kan løses med titanium membraner. ;)

    IMG_20190303_155018.jpg
     

    Purehifi

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.02.2015
    Innlegg
    279
    Antall liker
    229
    Back to the 90s

    Klipsch kp-110



    4stk får prøve seg som atmos i kinoen





    Sent from my iPhone using Tapatalk
     

    Pjokk

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    18.06.2018
    Innlegg
    81
    Antall liker
    25
    Kanskje litt dumt spørsmål her:p Har prøvd å lest meg opp litt på DAC. Og lurer på om det har noe for seg å kjøpe seperat DAC til anlegget som eg har? Bruker for det meste mac mini og spotify som lydkilde. Anlegget ser dere under i signaturen min:)

    Har aldri hatt seperat DAC så visst det vil vere fordel å ha ein seperat, hvordan koble det? Usb mellom mac mini og receiver?
     
    H

    Hifibasillen

    Gjest
    Både ja og nei, min Rotel RA 1592 har allerede en ekstremt god dac og jeg har prøvd noen forskjellige mot denne men uten noen stor forskjell, men sant skal sies at oppsett er forskjellig hos den enkelte så man kan absolutt ha fordel av ekstern DAC, blir samme som integrert mot pre og effektamp =) btw når jeg hadde fult Abrahamsen setup med pre og doble blokker og jeg hadde Parasound ZDAC V2 da merket jeg forskjell mot Hegel HD12, Parasound var mer rundt og ikke like framtredende i gjengivelsen.

    Absolutt verdt og google litt for er mange meninger der ute samt mange gode tester av forskjellige eksterne dacer.
    mvh

    Hifibasillen
     

    Pjokk

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    18.06.2018
    Innlegg
    81
    Antall liker
    25
    Både ja og nei, min Rotel RA 1592 har allerede en ekstremt god dac og jeg har prøvd noen forskjellige mot denne men uten noen stor forskjell, men sant skal sies at oppsett er forskjellig hos den enkelte så man kan absolutt ha fordel av ekstern DAC, blir samme som integrert mot pre og effektamp =) btw når jeg hadde fult Abrahamsen setup med pre og doble blokker og jeg hadde Parasound ZDAC V2 da merket jeg forskjell mot Hegel HD12, Parasound var mer rundt og ikke like framtredende i gjengivelsen.



    Absolutt verdt og google litt for er mange meninger der ute samt mange gode tester av forskjellige eksterne dacer.
    mvh

    Hifibasillen
    Ja må nok litt googling til her:p Det eg har googlet så langt er at rega og musical fidelity er anbefalt til klipsch. Syns Rf-7 mk2 kan være kvass så ønsker noe som demper toppen på diskanten litt visst det er mulig med dac:)
     

    Wishmaster

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2002
    Innlegg
    4.107
    Antall liker
    3.218
    Torget vurderinger
    1
    Noen som husker hva Klipsch KSP-S6 kostet ny? Var i produksjon bare en kort tid mellom '97 og '99 og er fra deres Synergy serie.

    b9eee574d0129867554e0f73791a18c5_635042202945780000_medium.jpg


    Bilde lånt fra klipsch.com
     
    H

    Hifibasillen

    Gjest
    Både ja og nei, min Rotel RA 1592 har allerede en ekstremt god dac og jeg har prøvd noen forskjellige mot denne men uten noen stor forskjell, men sant skal sies at oppsett er forskjellig hos den enkelte så man kan absolutt ha fordel av ekstern DAC, blir samme som integrert mot pre og effektamp =) btw når jeg hadde fult Abrahamsen setup med pre og doble blokker og jeg hadde Parasound ZDAC V2 da merket jeg forskjell mot Hegel HD12, Parasound var mer rundt og ikke like framtredende i gjengivelsen.



    Absolutt verdt og google litt for er mange meninger der ute samt mange gode tester av forskjellige eksterne dacer.
    mvh

    Hifibasillen
    Ja må nok litt googling til her:p Det eg har googlet så langt er at rega og musical fidelity er anbefalt til klipsch. Syns Rf-7 mk2 kan være kvass så ønsker noe som demper toppen på diskanten litt visst det er mulig med dac:)
    Har ikke noen kjennskap til dac fra dem kun forsterkere jeg har hatt på lån til RF 63, Rega og MF er jo godlyd til Klipsch det merket jeg, for og si det sånn jeg hadde ikke hatt Rotel hadde jeg ikke hatt Premiere serien idag =) da blir dette merket for "korrekt" i så måte men den har utømmelig med krefter som aldri stopper, men tilbake til dac så veit jeg begge har noen godbiter på den fronten så anbefaler og poste innlegget i både Rega's venner samt MF venner og samtidig sjekke ut Abrahamsen V6 om du kan få handlet den et sted på brukten =)
     

    Pjokk

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    18.06.2018
    Innlegg
    81
    Antall liker
    25
    Både ja og nei, min Rotel RA 1592 har allerede en ekstremt god dac og jeg har prøvd noen forskjellige mot denne men uten noen stor forskjell, men sant skal sies at oppsett er forskjellig hos den enkelte så man kan absolutt ha fordel av ekstern DAC, blir samme som integrert mot pre og effektamp =) btw når jeg hadde fult Abrahamsen setup med pre og doble blokker og jeg hadde Parasound ZDAC V2 da merket jeg forskjell mot Hegel HD12, Parasound var mer rundt og ikke like framtredende i gjengivelsen.



    Absolutt verdt og google litt for er mange meninger der ute samt mange gode tester av forskjellige eksterne dacer.
    mvh

    Hifibasillen
    Ja må nok litt googling til her:p Det eg har googlet så langt er at rega og musical fidelity er anbefalt til klipsch. Syns Rf-7 mk2 kan være kvass så ønsker noe som demper toppen på diskanten litt visst det er mulig med dac:)
    Har ikke noen kjennskap til dac fra dem kun forsterkere jeg har hatt på lån til RF 63, Rega og MF er jo godlyd til Klipsch det merket jeg, for og si det sånn jeg hadde ikke hatt Rotel hadde jeg ikke hatt Premiere serien idag =) da blir dette merket for "korrekt" i så måte men den har utømmelig med krefter som aldri stopper, men tilbake til dac så veit jeg begge har noen godbiter på den fronten så anbefaler og poste innlegget i både Rega's venner samt MF venner og samtidig sjekke ut Abrahamsen V6 om du kan få handlet den et sted på brukten =)
    Ja ligger ein del på brukten så gode muligheter der:)
     
    H

    Hifibasillen

    Gjest
    Ja absolutt, bare og slire ut om du trenger noen fler anbefalinger =)
     

    Pjokk

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    18.06.2018
    Innlegg
    81
    Antall liker
    25
    Jo takk for svar:)

    Ps kom over denne også nå mens eg googlet: Marantz HD-DAC1. Kanskje den kunne vært noe:confused:
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.913
    Antall liker
    8.202
    Torget vurderinger
    1
    Bare for å nevne det så har OHC The Sixes til 9K for tida...
     

    karstein89

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    08.08.2017
    Innlegg
    53
    Antall liker
    25
    Sted
    Vestfold, Hof

    Pjokk

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    18.06.2018
    Innlegg
    81
    Antall liker
    25
    Jo takk for svar:)

    Ps kom over denne også nå mens eg googlet: Marantz HD-DAC1. Kanskje den kunne vært noe:confused:
    Har hatt gode resultater med Abrahamsen V6 Dac :)

    Takker:) Skal vurdere den også:D
    En stor fordel med Abrahamsen V6.0, er at den har mange muligheter med tanke på tilkoplinger. Blant annet mulighet for 2 stk optisk :)
    Det høres bra ut:) Men for ein litt grønn her med tanke på DAC, bruker mac mini til kilde til spotify og litt kodi til film. Kossen er det best å koble opp dacen? Mac minien har vel kun usb og usb-c. Går eg optisk eller coax fra dac til denon, eller usb fra dac til mac mini? Mac minien et koblet med 4k hdmi til Denon receiver.
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.671
    Antall liker
    1.838
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Takker:) Skal vurdere den også:D
    En stor fordel med Abrahamsen V6.0, er at den har mange muligheter med tanke på tilkoplinger. Blant annet mulighet for 2 stk optisk :)
    Det høres bra ut:) Men for ein litt grønn her med tanke på DAC, bruker mac mini til kilde til spotify og litt kodi til film. Kossen er det best å koble opp dacen? Mac minien har vel kun usb og usb-c. Går eg optisk eller coax fra dac til denon, eller usb fra dac til mac mini? Mac minien et koblet med 4k hdmi til Denon receiver.
    Du kobler dac til Denon med xlr eller rca, så kobler du alle digitale kilder til DAC'n og velger mellom kildene på DAC'n.

    Mvh Aleksander
     

    Pjokk

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    18.06.2018
    Innlegg
    81
    Antall liker
    25
    Takker:) Skal vurdere den også:D
    En stor fordel med Abrahamsen V6.0, er at den har mange muligheter med tanke på tilkoplinger. Blant annet mulighet for 2 stk optisk :)
    Det høres bra ut:) Men for ein litt grønn her med tanke på DAC, bruker mac mini til kilde til spotify og litt kodi til film. Kossen er det best å koble opp dacen? Mac minien har vel kun usb og usb-c. Går eg optisk eller coax fra dac til denon, eller usb fra dac til mac mini? Mac minien et koblet med 4k hdmi til Denon receiver.
    Du kobler dac til Denon med xlr eller rca, så kobler du alle digitale kilder til DAC'n og velger mellom kildene på DAC'n.

    Mvh Aleksander
    Den er god:) Det blir vel mac mini, ps4 og 4k spiller. Men da Går alt gjennom dacen? Kossen blir det til film med surround/atmos osv? Eller er det egentlig kun til stereo og musikk som er best å bruke den til?

    Aleksander
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.671
    Antall liker
    1.838
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Det høres bra ut:) Men for ein litt grønn her med tanke på DAC, bruker mac mini til kilde til spotify og litt kodi til film. Kossen er det best å koble opp dacen? Mac minien har vel kun usb og usb-c. Går eg optisk eller coax fra dac til denon, eller usb fra dac til mac mini? Mac minien et koblet med 4k hdmi til Denon receiver.
    Du kobler dac til Denon med xlr eller rca, så kobler du alle digitale kilder til DAC'n og velger mellom kildene på DAC'n.

    Mvh Aleksander
    Den er god:) Det blir vel mac mini, ps4 og 4k spiller. Men da Går alt gjennom dacen? Kossen blir det til film med surround/atmos osv? Eller er det egentlig kun til stereo og musikk som er best å bruke den til?

    Aleksander
    Det vet jeg helt ærlig ikke men DAC'n behandler vel bare signalet så står vel reciver for resten? Her må nok noen andre svare deg så det blir riktig..
     

    Revox

    Medlem
    Ble medlem
    13.01.2006
    Innlegg
    6
    Antall liker
    2
    Oppdaget til min store forferdelse at KG 4.5 bruker samme type membran som diskanthornet i KLFene. Det åpner for nye muligheter:
    Jeg får muligheten til å prøve phenolic membranen fra KG i KLFene og jeg kan rettferdiggjøre kjøp av Crites TI membran for å se om de er bedre enn Klipsch sin TI membran. :p
    Fikk med meg hjem et par KG 5.5 i ganske så god forfatning her om dagen.
    Ingen tvil om at det bor mye lyd i de men synes de var litt grøtete i bassen og ikke så åpne i toppen som det jeg er vant med fra nyere Klipsch.
    Det ble dog en veldig kort lytteseanse før jeg koblet de fra og skrudde ut alt av komponentene.

    Har bestilt titanium membraner fra Crites. Bob Crites var også behjelpelig med å sende meg databladet for delefilteret så det skal få seg en god overhaling. Mistenker litt at 25 år gamle delefilterkomponenter kan være årsaken til at de er litt grøtete og "boomy" i lyden.
    Kabinettene skal limes og avstives. Dempemattene byttes ut med nytt og mer egnet materiale. Og til slutt skal de folieres utvendig for å gi dem et nytt utseende som samtidig beskytter den opprinnelige finnish'en.
     

    yngvejos

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.09.2010
    Innlegg
    1.948
    Antall liker
    1.312
    Titanium membraner vil nok gi en stor forbedring. Jeg ville fokusert på avstiving av kabinettene fremfor delefilter komponenter. Jeg skiftet kondensatorer i mine KLF20 og opplevde ingen forskjell, selv ved å bytte elektrolytten i polyetylen. Elektrolytt kondensatorene målte godt innenfor specs til tross for 20 år i tjeneste.

    Jeg har planer om å montere bracing i klf høyttalerene før jeg legger kg 4.5 under kniven.
     

    amason

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Innlegg
    2.423
    Antall liker
    1.973
    Torget vurderinger
    8
    Liker man KLF så burde man teste ut noe i Heritage serien. Forte ll er i en annen klasse
     

    Wishmaster

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2002
    Innlegg
    4.107
    Antall liker
    3.218
    Torget vurderinger
    1
    Jeg skiftet kondensatorene i diskantfilteret på mine CF-3 her om dagen, fra fire polyester originalt til to Mundorf i serie og to Jantzen i parallell (alle polypropylen). Disse høyttalerne er tatt i bruk igjen i et hjemmekinoanlegg etter noen år på lageret. Fikk ikke hørt så veldig mye på dem igjen før kondensatorbytte, men kan ikke huske at diskanten var så luftig, tørr, krisp og vektløs som den er nå. Litt usikker på om jeg skal bytte ut elektrolyttene i bassfilteret eller ikke. Uansett så er det delefilteroppgradering og kabelbytte i senterhøyttaleren (KV-4) som står først i køen.
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.272
    Antall liker
    3.305
    Torget vurderinger
    49
    Stive norske priser!!!

    Kom over denne spennende Klipsch høyttaleren på nettet, hadde kjøpt et par tvert hvis de norske prisene hadde vært litt mer edruelige.

    Klipsch RP-600M Premiere II

    980009354-web_image20rp-600m_black-vinyl_angle202019614997.jpg
     

    scaniagutten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    1.161
    Antall liker
    575
    Torget vurderinger
    46
    Kom over denne spennende Klipsch høyttaleren, hadde kjøpt et par tvert hvis de norske prisene hadde vært litt mer edruelige.

    Klipsch RP-600M Premiere II

    Jeg fikk akkurat tak i modellen den erstattet, Klipsch RP 160 til halv pris på Komplett. Artig og engasjerende stativhøyttaler! Passer iallefall godt sammen med Rega Brio.
    Mvh. Morten
     
    Sist redigert:

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.272
    Antall liker
    3.305
    Torget vurderinger
    49
    Kom over denne spennende Klipsch høyttaleren, hadde kjøpt et par tvert hvis de norske prisene hadde vært litt mer edruelige.

    Klipsch RP-600M Premiere II

    Jeg fikk akkurat tak i modellen den erstattet, Klipsch RP 160 til halv pris på Komplett. Artig og engasjerende stativhøyttaler! Passer iallefall godt sammen med Rega Brio.
    Mvh. Morten
    Har hørt den, halv pris på et nytt par er jo et meget godt kjøp.
    Jeg så den nye på Youtube, og var priset til 549usd, vet jo at det er uten moms, men ble lettere sjokkert over den norske prisen på 7990,- :eek:

    549usd + 25%= 5960kr + 30% = 7748kr :p
    Høye frakt kostnader???
     

    scaniagutten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    1.161
    Antall liker
    575
    Torget vurderinger
    46
    Kom over denne spennende Klipsch høyttaleren, hadde kjøpt et par tvert hvis de norske prisene hadde vært litt mer edruelige.

    Klipsch RP-600M Premiere II

    Jeg fikk akkurat tak i modellen den erstattet, Klipsch RP 160 til halv pris på Komplett. Artig og engasjerende stativhøyttaler! Passer iallefall godt sammen med Rega Brio.
    Mvh. Morten
    Har hørt den, halv pris på et nytt par er jo et meget godt kjøp.
    Jeg så den nye på Youtube, og var priset til 549usd, vet jo at det er uten moms, men ble lettere sjokkert over den norske prisen på 7990,- :eek:

    549usd + 25%= 5960kr + 30% = 7748kr :p
    Høye frakt kostnader???
    Tja,det ser ut til at Klipsch har det med å stige i pris hver gang det kommer ny modell jfr. RF-RF mkII- RP osv. Hold ut et års tid så kommer også den nye serien på tilbud flere plasser, særlig etter at Komplett og Soundgarden ble forhandlere.
     
    H

    Hifibasillen

    Gjest
    Kom over denne spennende Klipsch høyttaleren, hadde kjøpt et par tvert hvis de norske prisene hadde vært litt mer edruelige.

    Klipsch RP-600M Premiere II

    Jeg fikk akkurat tak i modellen den erstattet, Klipsch RP 160 til halv pris på Komplett. Artig og engasjerende stativhøyttaler! Passer iallefall godt sammen med Rega Brio.
    Mvh. Morten
    Har hørt den, halv pris på et nytt par er jo et meget godt kjøp.
    Jeg så den nye på Youtube, og var priset til 549usd, vet jo at det er uten moms, men ble lettere sjokkert over den norske prisen på 7990,- :eek:

    549usd + 25%= 5960kr + 30% = 7748kr :p
    Høye frakt kostnader???
    Har selv hatt den nest minste gulvstående RP 5000F og har tidligere hatt 250F forskjellen var ikke veldig stor for og si det sånn eneste forskjell jeg oppfattet var ørlite mer oppløsning i diskant samt en bedre finish på designet, ny sokkel, fargen har en anelse kobber/gull skjær i den samt disse plastikk ringene rundt alle elementene men ikke nok til og rettferdiggjøre prisen, jeg gikk tilbake til 280F og angrer ikke.
     

    Revox

    Medlem
    Ble medlem
    13.01.2006
    Innlegg
    6
    Antall liker
    2
    Titanium membraner vil nok gi en stor forbedring. Jeg ville fokusert på avstiving av kabinettene fremfor delefilter komponenter. Jeg skiftet kondensatorer i mine KLF20 og opplevde ingen forskjell, selv ved å bytte elektrolytten i polyetylen. Elektrolytt kondensatorene målte godt innenfor specs til tross for 20 år i tjeneste.

    Jeg har planer om å montere bracing i klf høyttalerene før jeg legger kg 4.5 under kniven.
    La inn lekter langs sidene limt mellom bakplata og sidene med Tec7 og det samme mellom baffel og sidene. Satt også en avstiver mellom baffel og bakplata. Hadde noe massivt eik liggende fra et annet prosjekt så den er stiv for å si det mildt.

    https://ibb.co/5TkJXLD
     

    yngvejos

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.09.2010
    Innlegg
    1.948
    Antall liker
    1.312
    Legg til avstivere fra sideveggene til avstiveren mellom front og bak, slik at de danner ett kryss, så er du i mål.
    Jeg planlegger 3-4 sånne kryss i KLF samt kobling fra topp til bunn.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn