Klipsch Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • H

    Hifibasillen

    Gjest
    Ikke alt utenfor Asia regionen som er bra, denne klassiske kvalitet statusen har forandret seg vesentlig med tiden, en er ikke trygg havn før en sjekker produkter nøye selv uansett om det er håndlagde produkter eller produkter laget i opprinnelig hjemland, uansett gratulerer med en knallgod høytaller
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Kan dere med rf7mk3 sjekke hvor nøye frontbaffelen er plassert.. skal bytte inn min ene siden den er relativt skakk, den andre er litt også, men mulig det er standard innafor. Sitter den spot on? Eller er det litt forskjellig millimeter messig i alle kanter? Er toppen like høy på venstre og høyre side (altså den kanten som du får med fronten ;). Litt usikker på om jeg må bytte begge, eller om det er litt "håndverk" standard :D

    Edit: serienummer messig er også mine produsert rett etter hverandre.
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.671
    Antall liker
    1.838
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Kan dere med rf7mk3 sjekke hvor nøye frontbaffelen er plassert.. skal bytte inn min ene siden den er relativt skakk, den andre er litt også, men mulig det er standard innafor. Sitter den spot on? Eller er det litt forskjellig millimeter messig i alle kanter? Er toppen like høy på venstre og høyre side (altså den kanten som du får med fronten ;). Litt usikker på om jeg må bytte begge, eller om det er litt "håndverk" standard :D

    Edit: serienummer messig er også mine produsert rett etter hverandre.
    Er noen millimeter på alle kanter.. har ikke målt og kommer heller ikke til å gjøre det :)
     

    amason

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Innlegg
    2.434
    Antall liker
    1.988
    Torget vurderinger
    8
    Er jo helt tragisk på høyttalere i den prisklassen
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Altså.. den skal jo gå utenfor i alle kanter.. bare litt usikker på hvor mye "skeivt" det normalt er. Tross alt en høyttaler til 46000kr ..
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Hatt noen rf 63 og 83, samt 82... aldri opplevd dette :/. Men mono ordner opp. :D så null stress.
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Eneste jeg har hørt som "feil" på RF-7mk2 er at bassporter etc måtte limes på plass.. men dette gjelder ikke alle altså ;). Er nok bare en eller anna slask i Hope Arkensas som gjør jobben litt kjapt til tider.. tipper Donut fatet begynner å bli tomt ;).

    Siden Frontbaffelen på RF7mk3 ikke går i ett med resten, men har en liten ytterkant mot resten av kassa, så kan det fort bli at den blir litt "skakk", "siver" litt ned etter liming også kanskje?
     
    H

    hifierik

    Gjest
    Det känns som lite ojämn kvalité i produktionen, hm - det är ju inte så bra i så fall, det vore seriöst att ha bättre kontroll innan man säljer till kunder på andra sidan Atlanten. Men, då får man sitta nöjd i båten ändå, då allt sitter som ett smäck här, behövs inte limmas, målas eller spikas. Nu är det bara roligt att lyssna till allt ljud som flödar ur högtalarna. :cool:

    Eneste jeg har hørt som "feil" på RF-7mk2 er at bassporter etc måtte limes på plass.. men dette gjelder ikke alle altså ;). Er nok bare en eller anna slask i Hope Arkensas som gjør jobben litt kjapt til tider.. tipper Donut fatet begynner å bli tomt ;).

    Siden Frontbaffelen på RF7mk3 ikke går i ett med resten, men har en liten ytterkant mot resten av kassa, så kan det fort bli at den blir litt "skakk", "siver" litt ned etter liming også kanskje?
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Da er det endelig et sett med rf7mkIII i stua som er fine. Får iallfall frem smilet nå dem spiller musikk. Litt usikker på om primare A34.2 er kraftig nok i de tyngste øktene... men spiller klokkerent og mektig iallfall.
     
    H

    Hifibasillen

    Gjest
    Da er det endelig et sett med rf7mkIII i stua som er fine. Får iallfall frem smilet nå dem spiller musikk. Litt usikker på om primare A34.2 er kraftig nok i de tyngste øktene... men spiller klokkerent og mektig iallfall.
    Gratulerer med flotte høytalere =) RF7 uansett klasse trenger strøm og ikke alltid effekt, men fordeler med begge, hadde selv RF 7 MK1 med Vincent SP 994 og absolutt bra lyd med autoritert i et behandlet rom, lyst til og prøve ut RF 7 MK3 selv
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.671
    Antall liker
    1.838
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Da er det endelig et sett med rf7mkIII i stua som er fine. Får iallfall frem smilet nå dem spiller musikk. Litt usikker på om primare A34.2 er kraftig nok i de tyngste øktene... men spiller klokkerent og mektig iallfall.
    Så bra! Syntes mine spiller bedre med 60W klasse A enn med 300W AB :)
     
    H

    Hifibasillen

    Gjest
    Tja da var det på tide og rengjøre horna på 280F leser rundt at mikrofiber klut både fuktig og tørr skal være gode saker, prøvde dette men stoffet fra kluten smitter over på hornene da gummien er så seig så åssen rengjør dere og hvilke produkter?

    Kan også nevne at begge hornene etter nøye inspeksjon ikke sitter helt flush mot kabinettet eller mot indre sirkulære munning er som om teipen ikke holder godt nok, men om man skulle ha brukt Tech7 eller ny teip går dette utover eventuelle salg i framtida? føler for og gjøre dette ordentlig en gang for alle da det irriterer meg grenseløst når konstruksjonen ellers er ganske fet og god men klarer ikke gi slipp på dette.

    Hifibasillen
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.716
    Antall liker
    11.187
    Torget vurderinger
    2
    Sikler litt på en 280, klarer jeg å drive de med 35 w rør?
    Lett. Sørg bare for gode utgangstrafoer. Sagt på en annen måte, en tung forsterker. Jeg liker EL34 bedre enn KT88, men det er kun min personlige mening, altså.

    LM Audio eller Mastersound er gode forsterkere som fint tar kontroll på 280.

    Mvh
    Håkon Rognlien
     

    lille hiawata

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2008
    Innlegg
    4.337
    Antall liker
    2.573
    Sted
    Harstad
    Torget vurderinger
    1
    Takk for svar har en AN kit L4 med EL34 og Black Gate på de rette plassene. Kjøper et sett.
     

    Lunesp

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.12.2013
    Innlegg
    273
    Antall liker
    79
    Sted
    Stord
    RF 83

    Hei.

    Er det noen som vet eller har hørt noen rykter om hva som skjer med RF 83 i form av oppgradering?
    Kommer de til å komme i ny og forbedret versjon?

    Hadde de i hus en kort periode for noen år siden, men de ble litt skarpe i toppen for min del. Har nå ett par rp 160m og jeg synes de er mye snillere i toppen enn det rf 83 var. Kom da til å tenke på at en ny versjon av rf 83 med nytt horn hadde vert gøy å prøvd....

    Mvh
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.716
    Antall liker
    11.187
    Torget vurderinger
    2
    Hei.

    Er det noen som vet eller har hørt noen rykter om hva som skjer med RF 83 i form av oppgradering?
    Kommer de til å komme i ny og forbedret versjon?

    Hadde de i hus en kort periode for noen år siden, men de ble litt skarpe i toppen for min del. Har nå ett par rp 160m og jeg synes de er mye snillere i toppen enn det rf 83 var. Kom da til å tenke på at en ny versjon av rf 83 med nytt horn hadde vert gøy å prøvd....

    Mvh
    Det er RF-7 Mk3 som er toppmodellen i Reference-sortimentet. Den er noe snillere oppover enn RF-83.
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Opplevde ikke rf83/63 som noe pågående i toppen... Men så har jeg brukt kraftig forsterkeri på dem også. Rf83 bytta jeg da jeg syns dem var for laidback hos meg.. rf7mk3 er bedre for min del :)

    Edit: selv med Hegel h300 ble rf63 for tamt oppover... Men var stålkontroll også :)
     

    Lunesp

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.12.2013
    Innlegg
    273
    Antall liker
    79
    Sted
    Stord
    Hmmm... Ja det kan være mange ting som spiller inn på min opplevelse.
    Foruten subjektive preferanser ang lyd så sto rf 83 i ubehandlet rom (tømmerpanel) og rp 160m står nå som ett alternativt oppsett i dedikert og behandlet rom... Forsterker har jeg også erfart at har mye å si på klipsch. Mulig to x Parasound A23 ikke var tilstrekkelig på rf 83 når jeg dro på litt.
    Får ta en lytt eller tre til de større nyere modellene så får vi se om det muligens blir mer Klipsch her for jeg liker veldig godt spillestilen.

    Har lagt merke til at jeg vel så ofte velger rp 160m når jeg skal lytte til musikk som mine AS Tower som står ved siden av... Har litt med at for å få liv i AS må hele kinoen fyres i gang, men allikevel...

    Mvh
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Hmmm... Ja det kan være mange ting som spiller inn på min opplevelse.
    Foruten subjektive preferanser ang lyd så sto rf 83 i ubehandlet rom (tømmerpanel) og rp 160m står nå som ett alternativt oppsett i dedikert og behandlet rom... Forsterker har jeg også erfart at har mye å si på klipsch. Mulig to x Parasound A23 ikke var tilstrekkelig på rf 83 når jeg dro på litt.
    Får ta en lytt eller tre til de større nyere modellene så får vi se om det muligens blir mer Klipsch her for jeg liker veldig godt spillestilen.

    Har lagt merke til at jeg vel så ofte velger rp 160m når jeg skal lytte til musikk som mine AS Tower som står ved siden av... Har litt med at for å få liv i AS må hele kinoen fyres i gang, men allikevel...

    Mvh
    Hadde A21 på rf63, det låt skralt. Husker ikke preampen jeg hadde. Men en kompis hadde a21 og p5, låt overraskende tynt og kjedelig det også...
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.849
    Antall liker
    50.890
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78

    Janix

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2010
    Innlegg
    661
    Antall liker
    107
    Kan dere med rf7mk3 sjekke hvor nøye frontbaffelen er plassert.. skal bytte inn min ene siden den er relativt skakk, den andre er litt også, men mulig det er standard innafor. Sitter den spot on? Eller er det litt forskjellig millimeter messig i alle kanter? Er toppen like høy på venstre og høyre side (altså den kanten som du får med fronten ;). Litt usikker på om jeg må bytte begge, eller om det er litt "håndverk" standard :D

    Edit: serienummer messig er også mine produsert rett etter hverandre.
    Har nevnt det tidligere også. Den ene litt skjevere enn den andre helt øverst. Mine er i sort og da ser jeg ikke dette ved vanlig lytteavstand. Sånn er det bare. Men det spiller veldig bra :)
     

    yngvejos

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.09.2010
    Innlegg
    1.950
    Antall liker
    1.314
    Det hadde jeg aldri godtatt på en høyttaler i den prisklassen.
    Elementene koster peanuts, så man betaler rundt 20k per kasse hvis man har kjøpt dem til veil pris. Da burde jaggu meg kassene være ordentlig sammensatt.

    Hvis kundene godtar dette, forundrer det meg ikke om RF7 IV vil koste 60k for ett par og komme flatpakket IKEA style.
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.716
    Antall liker
    11.187
    Torget vurderinger
    2

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Det hadde jeg aldri godtatt på en høyttaler i den prisklassen.
    Elementene koster peanuts, så man betaler rundt 20k per kasse hvis man har kjøpt dem til veil pris. Da burde jaggu meg kassene være ordentlig sammensatt.

    Hvis kundene godtar dette, forundrer det meg ikke om RF7 IV vil koste 60k for ett par og komme flatpakket IKEA style.
    Godt vi har en seriøs importør. Mine er nå perfekte :).
     

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.577
    Torget vurderinger
    30
    Hvilken budsjett-klispch er det nå som er mest bang for the buck? Foreldrene mine vil ha seg nye høyttalere etter at de var på besøk forrige helg. Far i huset har sett seg ut RP-260f som en god kandidat.

    Jeg har gode minner fra RF-52 II. Den spilte helt rått sammen med skikkelig forsterker. Men RP-260F er kanskje flere hakk bedre igjen, og ikke bare annerledes.

    De har per i dag en NAD C352 og billig Abrahamsen dac.
    De spiller all musikk, både høyt og lavt, så de trenger en god allrounder.
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Burde fungere meget bra den 260 da. Har en kompis som har den på en exposure 3010.. låter helt fantastisk
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn