Klipsch Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • H

    Hifibasillen

    Gjest
    Beklager link til annonsen var litt kjapp der.. vurderer ihvertfall og kvitte meg med mine om ikke dette er noe regelbrudd og komme med
     

    Janix

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2010
    Innlegg
    661
    Antall liker
    107
    Konkurransen om å selge Klipsch fra forhandler er stor, i og med at de er så mange. Pruting bør være en selvfølge.
     

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.577
    Torget vurderinger
    30
    Funker RP260f nær bakvegg? Kjenner jeg gamlingene rett er det litt "form over function" ;D
     

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.456
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Like bra/dårlig som "alle" andre høyttalere da lydbølger er ren fysikk som ikke bryr seg om navnet på fronten.
    En snill sønn ville kanskje etterhvert hintet frempå med en forsterker med innebygget EQ/romkorreksjon for å roe bassen en smule med en slik plassering ;)
     

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.577
    Torget vurderinger
    30
    Like bra/dårlig som "alle" andre høyttalere da lydbølger er ren fysikk som ikke bryr seg om navnet på fronten.
    En snill sønn ville kanskje etterhvert hintet frempå med en forsterker med innebygget EQ/romkorreksjon for å roe bassen en smule med en slik plassering ;)
    Navnet på fronten har ikke særlig betydning, men størrelse og utforming på porten har ;D Spendor D7 og D9 fungerer for eksempel veldig bra nær bakvegg :)

    Selvsagt en mulighet, men jeg vil ikke skremme de med at de også "trenger" ny forsterker :)
     

    Wishmaster

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2002
    Innlegg
    4.117
    Antall liker
    3.235
    Torget vurderinger
    1
    Min erfaring med RP-280 er at de kan stå ganske nærme bakvegg så lenge det ikke blir i et hjørne.
     

    amason

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Innlegg
    2.434
    Antall liker
    1.987
    Torget vurderinger
    8
    Min erfaring med RP-280 er at de kan stå ganske nærme bakvegg så lenge det ikke blir i et hjørne.
    Uten korrektion så burde de ihvertfall stå min 40cm fra vegg helst mer men det er min erfaring
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.265
    Antall liker
    9.055
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Funker RP260f nær bakvegg? Kjenner jeg gamlingene rett er det litt "form over function" ;D
    Hadde rp280 helt ned i 20cm fra bakvegg uten at jeg syns det ble ufint.. den nye porten gjør en god jobb kontra de gamle runde :)
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.671
    Antall liker
    1.838
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Hvordan er cornwall og forte med tanke på rom størrelse? Hva funker de i? :) gjerne k-horn og la scala også.

    Mvh Aleksander
     
    M

    MarkusH

    Gjest
    Hva er egentlig delinga mellom hornet og bassene på disse? Må si jeg er imponert over byggekvaliteten på de, 19mm MDF i høyttalerne og avstivning innvendig. Hadde vært meget fornøyd med å eie et par, men horn er nok ikke tingen for meg. :)
     

    cbarth1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2012
    Innlegg
    2.198
    Antall liker
    2.449
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    2
    Hva er egentlig delinga mellom hornet og bassene på disse? Må si jeg er imponert over byggekvaliteten på de, 19mm MDF i høyttalerne og avstivning innvendig. Hadde vært meget fornøyd med å eie et par, men horn er nok ikke tingen for meg. :)
    Cornwall?

    CW I og II: delefrekvens 600hz og 7000hz
    CW III: delefrekvens 800hz og 5000hz
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Spent på hvordan 2x Primare A34.2 vil fungere på mine RF7mk3... ikke funnet noe målinger som forteller laveste impedanse på disse...

    Har brukt en A34.2 til nå, har fungert meget bra det altså... men fikk veldig lyst til å teste 2... har lest svært positivt om å ha disse i brokoblet modus, men litt usikker på hvordan dem fungerer på Klipsch, RF7mk2 hadde vel en dip ned mot 3,7ohm i 160hz området...
     
    M

    MarkusH

    Gjest
    Hva er egentlig delinga mellom hornet og bassene på disse? Må si jeg er imponert over byggekvaliteten på de, 19mm MDF i høyttalerne og avstivning innvendig. Hadde vært meget fornøyd med å eie et par, men horn er nok ikke tingen for meg. :)
    Cornwall?

    CW I og II: delefrekvens 600hz og 7000hz
    CW III: delefrekvens 800hz og 5000hz
    Oi, glemte å skrive hvilken modell :rolleyes: RF83 jeg tenkte på. ;)
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.671
    Antall liker
    1.838
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Spent på hvordan 2x Primare A34.2 vil fungere på mine RF7mk3... ikke funnet noe målinger som forteller laveste impedanse på disse...

    Har brukt en A34.2 til nå, har fungert meget bra det altså... men fikk veldig lyst til å teste 2... har lest svært positivt om å ha disse i brokoblet modus, men litt usikker på hvordan dem fungerer på Klipsch, RF7mk2 hadde vel en dip ned mot 3,7ohm i 160hz området...
    Har spurt klipsch om dette med Ohm på Rf-7 mk3 men ikke fått svar. Vet at 83 dipper ned i 2,7 Ohm iallefall.
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Fikk testet litt idag med 2x A34.2... Ser ut til å være stabil og fin selv med Infected mushroom på veldig høyt nivå, men fikk ikke testet veldig lenge pga. folk i hus.

    IMG_20190413_114831.jpg
     

    yngvejos

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.09.2010
    Innlegg
    1.950
    Antall liker
    1.314
    Åpnet KG 4.5 idag for å dempe horn og basselement og kom over denne internkablingen.
    Er dette noe Klipsch har levert, eller har noen vært inni dem og rotet før?
    IMG_20190415_120105.jpg
     

    kaap

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Innlegg
    3.447
    Antall liker
    2.632
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    Åpnet KG 4.5 idag for å dempe horn og basselement og kom over denne internkablingen.
    Er dette noe Klipsch har levert, eller har noen vært inni dem og rotet før?
    Useendemessig minnet det veldig om Supra PLY, eller hvordan det enn skrives...
     

    yngvejos

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.09.2010
    Innlegg
    1.950
    Antall liker
    1.314
    Åpnet KG 4.5 idag for å dempe horn og basselement og kom over denne internkablingen.
    Er dette noe Klipsch har levert, eller har noen vært inni dem og rotet før?
    Vis vedlegget 537694
    Dempe horn og bass ?
    La bitumen på baksiden av hornene og på basketene til wooferene for å dempe ringing.

    Misstenker at kablingen er original, for den var loddet og limt på delefilteret.

    Dempingen gjorde samme nytten som på KLF, ryddigere lydbilde og mindre "skriking" fra hornet. Er usikker på om demping av basketene hadde noe for seg.

    Edit: Bestilte ett par TI diaphragmer fra Crites når jeg først var igang. Tenker å prøve disse i KLF20 først (disse har for tiden Klipsch TI diaphragmer som mange påstår at er dårligere enn Crites). De som kommer dårligst ut blir montert i KG 4.5
     
    Sist redigert:

    Wishmaster

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2002
    Innlegg
    4.117
    Antall liker
    3.235
    Torget vurderinger
    1
    Åpnet KG 4.5 idag for å dempe horn og basselement og kom over denne internkablingen.
    Er dette noe Klipsch har levert, eller har noen vært inni dem og rotet før?
    Vis vedlegget 537694
    Dette er helt sikker vært gjort etterpå av en tidligere eier. Supra PLY 2.0 var veldig populær høyttalerkabel på den tiden KG serien var i salg, i mine ører en ikke særlig god kabel da lyden kan bli noe hard, kald og ubehagelig. Jeg kjøpte for noen måneder siden en brukt KV-4 (senterhøyttaler), som også hadde veldig forseggjort internkabling med Supra PLY 2.0, kan kanskje være samme eier en gang i tiden? Den eneste internkablingen med kjent navn på som jeg er klar over har vært brukt i Klipsch, er Monster Cable i noen av høyttalerne i CF-serien.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2

    Haugenial

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    07.10.2008
    Innlegg
    691
    Antall liker
    204
    Torget vurderinger
    4
    Hvordan er cornwall og forte med tanke på rom størrelse? Hva funker de i? :) gjerne k-horn og la scala også.

    Mvh Aleksander
    Hvorfor nevner du ikke Chorus II i samme åndedrag? Har Chorus II (som er en blanding lydmessig mellom Cornwall og La-scala) i ca 20kvm rom. Funker bra, det som kjennetegner heritage er kontroll i bassen, dvs bassen flyter ikke ut sånn som for eksempel RF83 ville gjort på tilsvarende rom (har prøvd).
    Hadde de oppkoblet mot LM501IA (oppgradert med kt150rør), det var ikke særlig god match. Koblet de opp mot en Consonance forsterker jeg har i stuen og da løsnet det voldsomt. Kjøpte da likegodt den største effekten til Consonance og får den hjem i kveld, skal bli spennende.
    Så forresten Chorus II til salgs for latterlige 9500,- på finn for noen dager siden. Håper det var en av dere her inne som hadde vett nok til å kjøpe de for den prisen.. :) MTP hva du må betale for et par med La-Scala, Cornwall og forte i dag er dette latterlig billig. På Klipsch forum mener mange at disse er av de beste Klipschene laget. Ofte sammenlignet med Belle i lydsignaturen, har dessverre ikke hørt Belle så kan ikke verifisere dette. Chorusene er sær på elektronikk, men når du får dem til å svinge er det få som slår de. Som nevnt RF-83 var i rommet sammen med Chorusene (forrige gang jeg hadde Chorus II) og mener jeg skimtet en tåre fra diskantelementet til RF-83 når den fikk høre hva Chorusene var i stand til. De føyk ut av rommet rimelig kjapt, med senket hode og krumbøyd rygg.
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.716
    Antall liker
    11.187
    Torget vurderinger
    2
    Hvordan er cornwall og forte med tanke på rom størrelse? Hva funker de i? :) gjerne k-horn og la scala også.

    Mvh Aleksander
    Hvorfor nevner du ikke Chorus II i samme åndedrag? Har Chorus II (som er en blanding lydmessig mellom Cornwall og La-scala) i ca 20kvm rom. Funker bra, det som kjennetegner heritage er kontroll i bassen, dvs bassen flyter ikke ut sånn som for eksempel RF83 ville gjort på tilsvarende rom (har prøvd).
    Hadde de oppkoblet mot LM501IA (oppgradert med kt150rør), det var ikke særlig god match. Koblet de opp mot en Consonance forsterker jeg har i stuen og da løsnet det voldsomt. Kjøpte da likegodt den største effekten til Consonance og får den hjem i kveld, skal bli spennende.
    Så forresten Chorus II til salgs for latterlige 9500,- på finn for noen dager siden. Håper det var en av dere her inne som hadde vett nok til å kjøpe de for den prisen.. :) MTP hva du må betale for et par med La-Scala, Cornwall og forte i dag er dette latterlig billig. På Klipsch forum mener mange at disse er av de beste Klipschene laget. Ofte sammenlignet med Belle i lydsignaturen, har dessverre ikke hørt Belle så kan ikke verifisere dette. Chorusene er sær på elektronikk, men når du får dem til å svinge er det få som slår de. Som nevnt RF-83 var i rommet sammen med Chorusene (forrige gang jeg hadde Chorus II) og mener jeg skimtet en tåre fra diskantelementet til RF-83 når den fikk høre hva Chorusene var i stand til. De føyk ut av rommet rimelig kjapt, med senket hode og krumbøyd rygg.
    Det er ganske forskjellig karakter over de mer gammeldagse Klipsch-modellene, og de nyere RF'ene. Det er ikke noen objektiv enighet om hva som er best, de har rett og slett ganske forskjellig fokus. Jeg elsker begge varianter, men av forskjellige årsaker. :)

    Mvh
    Håkon Rognlien
    Høyttalerbigamist
     

    Haugenial

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    07.10.2008
    Innlegg
    691
    Antall liker
    204
    Torget vurderinger
    4
    Hvordan er cornwall og forte med tanke på rom størrelse? Hva funker de i? :) gjerne k-horn og la scala også.

    Mvh Aleksander
    Hvorfor nevner du ikke Chorus II i samme åndedrag? Har Chorus II (som er en blanding lydmessig mellom Cornwall og La-scala) i ca 20kvm rom. Funker bra, det som kjennetegner heritage er kontroll i bassen, dvs bassen flyter ikke ut sånn som for eksempel RF83 ville gjort på tilsvarende rom (har prøvd).
    Hadde de oppkoblet mot LM501IA (oppgradert med kt150rør), det var ikke særlig god match. Koblet de opp mot en Consonance forsterker jeg har i stuen og da løsnet det voldsomt. Kjøpte da likegodt den største effekten til Consonance og får den hjem i kveld, skal bli spennende.
    Så forresten Chorus II til salgs for latterlige 9500,- på finn for noen dager siden. Håper det var en av dere her inne som hadde vett nok til å kjøpe de for den prisen.. :) MTP hva du må betale for et par med La-Scala, Cornwall og forte i dag er dette latterlig billig. På Klipsch forum mener mange at disse er av de beste Klipschene laget. Ofte sammenlignet med Belle i lydsignaturen, har dessverre ikke hørt Belle så kan ikke verifisere dette. Chorusene er sær på elektronikk, men når du får dem til å svinge er det få som slår de. Som nevnt RF-83 var i rommet sammen med Chorusene (forrige gang jeg hadde Chorus II) og mener jeg skimtet en tåre fra diskantelementet til RF-83 når den fikk høre hva Chorusene var i stand til. De føyk ut av rommet rimelig kjapt, med senket hode og krumbøyd rygg.
    Det er ganske forskjellig karakter over de mer gammeldagse Klipsch-modellene, og de nyere RF'ene. Det er ikke noen objektiv enighet om hva som er best, de har rett og slett ganske forskjellig fokus. Jeg elsker begge varianter, men av forskjellige årsaker. :)

    Mvh
    Håkon Rognlien
    Høyttalerbigamist
    Helt klart. Har hatt mange forskjellige rf modeller opp gjennom i forskjellige rom til forskjellig bruk. Jeg gikk til innkjøp av RF-83 (den gang) for å få en mer «hi-fi» korrekt versjon som skulle overta etter Chorusene. Jeg skjønte brått den at Heritage var en helt annen greie og er i etterkant den lyden jeg har savnet mest når andre ting har vert innom. Dette matchet opp mot T+A monoblokker som mange kanskje ville karakterisert som «perler for svin» på Heritage. Chorusene var og ble i en annen klasse en RF-83, da på High-end forsterkeri. Beholdt Chorusene men solgte de da jeg fikk tak i T+A tci1re (eneste paret i Norge) som jeg tør påstå er en av de beste konstruksjonene der ute uansett alder, men det er en annen historie. Nedgradering/oppgradering, hit og dit, fikk tak et par strøkne Chorus fra Dolbytor og selv om jeg i et svakt øyeblikk averterte de for litt siden pga feil forsterkeri (LM) vil disse bli, jeg fikk tilbake lyden med Consonance og husket øyeblikkelig hva som gjelder ifb Heritage. Det jeg mistenker er at jeg tror ikke det er så mange som tar sjangsen/bryderiet til å høre på en Heritage. Og gamle høyttalere er ikke nødvendigvis dårlige. Og til 9500,- da gitt...
     
    M

    MarkusH

    Gjest
    Oi, glemte å skrive hvilken modell :rolleyes: RF83 jeg tenkte på. ;)
    1650Hz i følge klipsch.com
    Spennende, noen som har noen synspunkter om hvordan mellomtonen er i disse?
    Hvis de er i nærheten a like gode som lillebrødrene RF-63, så er den selvsagt fantastisk? Hvorfor er ikke horn noe for deg?
    Regner med at hornet bare tar diskanten i disse her? Og at bassmellomtonene(?) tar fra 1650hz og ned?

    Jeg har ikke sagt at horn ikke er noe for meg, men de horna jeg har hørt (Ø Audio Icon blant anna) blir for lyse oppover for min del, har en høyttaler i dag som ikke kommer til å gå ut døra til fordel for noen hornhøyttaler uansett. ;) Ikke noe galt i horn, men jeg har ikke hørt nok horn til å kunne uttale meg om det er noe jeg kunne tenkt meg å lytte til daglig. ;)
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Spennende, noen som har noen synspunkter om hvordan mellomtonen er i disse?
    Hvis de er i nærheten a like gode som lillebrødrene RF-63, så er den selvsagt fantastisk? Hvorfor er ikke horn noe for deg?
    Regner med at hornet bare tar diskanten i disse her? Og at bassmellomtonene(?) tar fra 1650hz og ned?

    Jeg har ikke sagt at horn ikke er noe for meg, men de horna jeg har hørt (Ø Audio Icon blant anna) blir for lyse oppover for min del, har en høyttaler i dag som ikke kommer til å gå ut døra til fordel for noen hornhøyttaler uansett. ;) Ikke noe galt i horn, men jeg har ikke hørt nok horn til å kunne uttale meg om det er noe jeg kunne tenkt meg å lytte til daglig. ;)
    Ja. Eller diskant og en del av øvre mellomtone, da.

    Har ikke inntrykk av at hverken Reference eller ( andre) hornhøyttalere generelt er "lyse i toppen". Kan det være at dette er en kombinasjon av rom, matching og myte?

    Ellers kan det jo bare være at jeg ikke hører en dritt over 15-16KHz uansett. ;)
     
    M

    MarkusH

    Gjest
    Spennende, noen som har noen synspunkter om hvordan mellomtonen er i disse?
    Hvis de er i nærheten a like gode som lillebrødrene RF-63, så er den selvsagt fantastisk? Hvorfor er ikke horn noe for deg?
    Regner med at hornet bare tar diskanten i disse her? Og at bassmellomtonene(?) tar fra 1650hz og ned?

    Jeg har ikke sagt at horn ikke er noe for meg, men de horna jeg har hørt (Ø Audio Icon blant anna) blir for lyse oppover for min del, har en høyttaler i dag som ikke kommer til å gå ut døra til fordel for noen hornhøyttaler uansett. ;) Ikke noe galt i horn, men jeg har ikke hørt nok horn til å kunne uttale meg om det er noe jeg kunne tenkt meg å lytte til daglig. ;)
    Ja. Eller diskant og en del av øvre mellomtone, da.

    Har ikke inntrykk av at hverken Reference eller ( andre) hornhøyttalere generelt er "lyse i toppen". Kan det være at dette er en kombinasjon av rom, matching og myte?

    Ellers kan det jo bare være at jeg ikke hører en dritt over 15-16KHz uansett. ;)
    Ja, skjønner. Eneste grunnen til at jeg spurte var fordi jeg bruker et par RF83-kasser til mellomtone-kasser, har gjort litt "chafering" av innsiden av frontbaffel, for det var null og niks der fra før og har lest at dette kan ha stor innvirkning på hvordan elementet/elementene oppfører seg i frekvensregisteret. Men hvis det funker bra opp til 1650Hz så får jeg neppe noen problemer. :)

    Får hele tida høre at det er mine ører det er noe feil med, koker stort sett ned til "bortforklaringer" (hvis man vil kalle det det) om at jeg er så mye yngre enn de/den andre og at jeg trolig hører høyere i frekvens enn de/den andre. Aner ikke hvor høyt i frekvens jeg hører, men synes det er få høyttalere som ikke skriker oppover. Var hos en høyt respektert forumist her inne jeg hørte Ø Audio Icon hos, satt opp meget bra om jeg får lov til å si det også. Hadde nok ingenting med rommet og matching å gjøre, bare at mine ører hører noe annet enn et sett med 50+ ører.
    Hadde spesielt problemer med s-lyden på Ø Audio Icon, øvre mellomtone blir vanligvis i lyseste laget også.
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Åpnet KG 4.5 idag for å dempe horn og basselement og kom over denne internkablingen.
    Er dette noe Klipsch har levert, eller har noen vært inni dem og rotet før?
    Useendemessig minnet det veldig om Supra PLY, eller hvordan det enn skrives...
    Synes jeg og. Da får en oppgradering av å skifte de ut med vanlige høyttaler ledninger.
     

    yngvejos

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.09.2010
    Innlegg
    1.950
    Antall liker
    1.314
    De har kanskje litt høy kapasitans, men tviler på at en liten meter med den kabelen har rare betydningen.
    Forholder meg til tweaks som fører til tydelige forandringer. ;)
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    De har kanskje litt høy kapasitans, men tviler på at en liten meter med den kabelen har rare betydningen.
    Forholder meg til tweaks som fører til tydelige forandringer. ;)
    Er bedre å vite enn å tvile. Sikkert ikke allverdens jobb å bytte ut kabelen for å høre om det er noen forandring.
     

    Haugenial

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    07.10.2008
    Innlegg
    691
    Antall liker
    204
    Torget vurderinger
    4
    Fy flate Consonance er det beste jeg har hørt på Klipsch noen gang. Glem McIntosh og LM. Dette må da oppdages av flere enn jeg? Håkon har du prøvd?
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.716
    Antall liker
    11.187
    Torget vurderinger
    2
    Fy flate Consonance er det beste jeg har hørt på Klipsch noen gang. Glem McIntosh og LM. Dette må da oppdages av flere enn jeg? Håkon har du prøvd?
    Nei, jeg har ikke det, altså. Er det rør eller transistor du bruker? Eller for å spørre på en annen måte, hvilket oppsett og hvilke Klipsch'er er det snakk om?

    Mvh
    Håkon Rognlien
     

    Haugenial

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    07.10.2008
    Innlegg
    691
    Antall liker
    204
    Torget vurderinger
    4
    Fy flate Consonance er det beste jeg har hørt på Klipsch noen gang. Glem McIntosh og LM. Dette må da oppdages av flere enn jeg? Håkon har du prøvd?
    Nei, jeg har ikke det, altså. Er det rør eller transistor du bruker? Eller for å spørre på en annen måte, hvilket oppsett og hvilke Klipsch'er er det snakk om?

    Mvh
    Håkon Rognlien
    Det er snakk om transistor A18P (effekt) og Chorus II. Ta en prat med hifi guiden på Hamar og hills fra meg. Han beskriver denne forsterkeren som den beste forsterkeren han har hatt i hus ila sin karriere. Den er helt ny i markedet og med sine konservative 200w (stabil ned i 2 Ohm) og 45 kg er den ikke liten. Men som sagt, av alt mulig jeg har hatt gjennom tidene er denne absolutt, -det er ikke mulighet for meg å beskrive hva dette gjør med Høyttalerene, det må oppleves. Dette høres euforisk ut men hvorfor ikke spre budskapet til dere Klipsch venner, når etter all leting har jeg funnet fasit. I tillegg så har jeg, som beskrevet før, prøvd Consonance Ping (100w integrert) på høyttalerne da jeg hadde denne fra før i stuen, og samme lydsignatur som A18P, men selvfølgelig ikke så åpen og dynamisk som storebror. Har ikke prøvd rørforsterkerene til Consonance selv om de er mest kjent for disse. Det morsomme er all tiden jeg har brukt med andre forsterkere for å tweake i håp.. Hehe. Til og med kona reagerte på at bassen opp i stuen hadde forandret seg og det var sånn jeg ble avslørt.. ;)
     

    Pjokk

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    18.06.2018
    Innlegg
    81
    Antall liker
    25
    Fy flate Consonance er det beste jeg har hørt på Klipsch noen gang. Glem McIntosh og LM. Dette må da oppdages av flere enn jeg? Håkon har du prøvd?
    Nei, jeg har ikke det, altså. Er det rør eller transistor du bruker? Eller for å spørre på en annen måte, hvilket oppsett og hvilke Klipsch'er er det snakk om?

    Mvh
    Håkon Rognlien
    Det er snakk om transistor A18P (effekt) og Chorus II. Ta en prat med hifi guiden på Hamar og hills fra meg. Han beskriver denne forsterkeren som den beste forsterkeren han har hatt i hus ila sin karriere. Den er helt ny i markedet og med sine konservative 200w (stabil ned i 2 Ohm) og 45 kg er den ikke liten. Men som sagt, av alt mulig jeg har hatt gjennom tidene er denne absolutt, -det er ikke mulighet for meg å beskrive hva dette gjør med Høyttalerene, det må oppleves. Dette høres euforisk ut men hvorfor ikke spre budskapet til dere Klipsch venner, når etter all leting har jeg funnet fasit. I tillegg så har jeg, som beskrevet før, prøvd Consonance Ping (100w integrert) på høyttalerne da jeg hadde denne fra før i stuen, og samme lydsignatur som A18P, men selvfølgelig ikke så åpen og dynamisk som storebror. Har ikke prøvd rørforsterkerene til Consonance selv om de er mest kjent for disse. Det morsomme er all tiden jeg har brukt med andre forsterkere for å tweake i håp.. Hehe. Til og med kona reagerte på at bassen opp i stuen hadde forandret seg og det var sånn jeg ble avslørt.. ;)
    Ligger ein på finn til salgs8)
     

    Haugenial

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    07.10.2008
    Innlegg
    691
    Antall liker
    204
    Torget vurderinger
    4
    Fy flate Consonance er det beste jeg har hørt på Klipsch noen gang. Glem McIntosh og LM. Dette må da oppdages av flere enn jeg? Håkon har du prøvd?
    Nei, jeg har ikke det, altså. Er det rør eller transistor du bruker? Eller for å spørre på en annen måte, hvilket oppsett og hvilke Klipsch'er er det snakk om?

    Mvh
    Håkon Rognlien
    Det er snakk om transistor A18P (effekt) og Chorus II. Ta en prat med hifi guiden på Hamar og hills fra meg. Han beskriver denne forsterkeren som den beste forsterkeren han har hatt i hus ila sin karriere. Den er helt ny i markedet og med sine konservative 200w (stabil ned i 2 Ohm) og 45 kg er den ikke liten. Men som sagt, av alt mulig jeg har hatt gjennom tidene er denne absolutt, -det er ikke mulighet for meg å beskrive hva dette gjør med Høyttalerene, det må oppleves. Dette høres euforisk ut men hvorfor ikke spre budskapet til dere Klipsch venner, når etter all leting har jeg funnet fasit. I tillegg så har jeg, som beskrevet før, prøvd Consonance Ping (100w integrert) på høyttalerne da jeg hadde denne fra før i stuen, og samme lydsignatur som A18P, men selvfølgelig ikke så åpen og dynamisk som storebror. Har ikke prøvd rørforsterkerene til Consonance selv om de er mest kjent for disse. Det morsomme er all tiden jeg har brukt med andre forsterkere for å tweake i håp.. Hehe. Til og med kona reagerte på at bassen opp i stuen hadde forandret seg og det var sånn jeg ble avslørt.. ;)
    Ligger ein på finn til salgs8)
    Jepp. Den er i mitt lytterom nå.. :)
     

    Pjokk

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    18.06.2018
    Innlegg
    81
    Antall liker
    25
    Det er snakk om transistor A18P (effekt) og Chorus II. Ta en prat med hifi guiden på Hamar og hills fra meg. Han beskriver denne forsterkeren som den beste forsterkeren han har hatt i hus ila sin karriere. Den er helt ny i markedet og med sine konservative 200w (stabil ned i 2 Ohm) og 45 kg er den ikke liten. Men som sagt, av alt mulig jeg har hatt gjennom tidene er denne absolutt, -det er ikke mulighet for meg å beskrive hva dette gjør med Høyttalerene, det må oppleves. Dette høres euforisk ut men hvorfor ikke spre budskapet til dere Klipsch venner, når etter all leting har jeg funnet fasit. I tillegg så har jeg, som beskrevet før, prøvd Consonance Ping (100w integrert) på høyttalerne da jeg hadde denne fra før i stuen, og samme lydsignatur som A18P, men selvfølgelig ikke så åpen og dynamisk som storebror. Har ikke prøvd rørforsterkerene til Consonance selv om de er mest kjent for disse. Det morsomme er all tiden jeg har brukt med andre forsterkere for å tweake i håp.. Hehe. Til og med kona reagerte på at bassen opp i stuen hadde forandret seg og det var sånn jeg ble avslørt.. ;)
    Ligger ein på finn til salgs8)
    Jepp. Den er i mitt lytterom nå.. :)
    :cool:
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn