Enda en som anbefales sterkt der ute (og av meg); Villa- Lobos: Floresta do Amazonas:
B
B
Vedlegg
-
14 KB Visninger: 285
Spiller denne i dag (68). Noen som har egne erfaringer med London/Decca utgivelsene, og eller noen av de komplette settene til Solti? (vinyl om noen lurte)Minutten skrev:Das Rheingold
Nei, selv har jeg ingen erfaring- kunne jo tenkt meg å ha det. Men synes å huske at otare sitter med en boks jeg kunne tenkt meg...... kanskje han kan bidra med noen ord etterhvert?Minutten skrev:Spiller denne i dag (68). Noen som har egne erfaringer med London/Decca utgivelsene, og eller noen av de komplette settene til Solti? (vinyl om noen lurte)Minutten skrev:Das Rheingold
Den tredje konserten på platen, cellokonsert i A-moll Wq.170 virket så merkelig kjent, og det tok meg en stund før jeg skjønte hvorfor.ottone skrev:Nye plater åpnes.
Truls Mørk spiller cellokonserter av CPE Bach.
![]()
Har egentlig ikke tenkt så mye over dette, men har lest litt om det tidligere denne uken i "Riaa-tråden". Min egen riaa har bare Std og IEC, og jeg har alltid hatt den på IEC. Som om det ikke var nok å tenke på ved avspilling av vinyl. (Egentlig utrolig at det låter så bra som det gjør, med alle mulige feilkilder )vredensgnag skrev:J
Uten korrekt RIAA for DMM blir denne tilbaketrukken sammenlignet med Decca-settet av samme i ffss, fra 1968, som jeg har fått låne av Roberten.
Med dagens platespillere og PUer kan det være en idé å unngå ffrr-innspillingene, om man er på jakt etter et sett, siden disse avviker fra standard RIAA.
Den tror jeg de fleste har hatt i over tyve år nå, etter at High Fidelity utropte den som historiens beste opptak på slutten av åttitallet. Selv kjøpte jeg den i 1989, og ble lamslått over lyden. Selv om det var fra cd!sense skrev:Denne må dere høre.. fantastisk flott med et herlig lydbilde
![]()
mvh Sense.
Kan jeg godt forstå. Bryn er ikke akkurat min kopp med te heller, men jeg er i litt oppdagermodus for tiden. Det har vist seg at DGG-boksen (den første) har hatt en god evne til å inspirere meg i det siste, noe som har ført meg nærmere Schubert og Schumann for eksempel. Og får meg til å spille slik ting som dette og Mischa Maisky.Valentino skrev:Terfelangst nocheinmal. Og det bare av å se på omslagsbildet.baluba skrev:Flink nok til at jeg følger ditt eksempel mens jeg gjør meg klar til å dra til skolen til guttungen for å delta i feiringen der.Anonym skrev:Han er iallfall flink til å synge:
![]()
![]()
Gode Bryn er god, men jeg fiksern ikke!
Jeg gav opp...Valentino skrev:Feirer at jeg kom igjennom hos DnO ved lunchtider og fikk gode billetter til 24. mars neste år.
Wagner/Tristan/Kleiber. Selvfølgelig.
Jeg var litt upresis. Det jeg mente å skrive var at denne typen utgivelser som platen av Bryn ikke er helt min cup of tea.ottone skrev:Ikke tull med Bryn.
Jeg syns han er en grepa kar, på tross av de oppstyltede platecoverne.
Lykke til med å få tak i billett.baluba skrev:Jeg har hørt på Beethovens cellosonater med Gerda Guttenberg og Martin Rummel på Spotify fordi jeg vil forsøke å få tak i billetter til Mørk og Gimse via jobben i morgen. Er det ledige billetter å oppdrive (det var flere i kveld) så får jeg nok lånt VIP-kortet. Jeg har hatt stort behov for å høre Mørk etter at han vendte tilbake. Det er jo en flott solist vi har i han, en av våre mest funklende verdensstjerner.
Veldig godt formulert.emotikon skrev:Lykke til med å få tak i billett.baluba skrev:Jeg har hørt på Beethovens cellosonater med Gerda Guttenberg og Martin Rummel på Spotify fordi jeg vil forsøke å få tak i billetter til Mørk og Gimse via jobben i morgen. Er det ledige billetter å oppdrive (det var flere i kveld) så får jeg nok lånt VIP-kortet. Jeg har hatt stort behov for å høre Mørk etter at han vendte tilbake. Det er jo en flott solist vi har i han, en av våre mest funklende verdensstjerner.
Ja, du har etter min mening - og tusener på tusener av andres mening på verdensbasis, så rett i at han er en verdensstjerne. En av dem som ikke har alt for store tanker om seg selv utad og lar celloen snakke for seg i stedet.