Jeg var på konsert i dag/går!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.638
    Antall liker
    15.498
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    SIMON PHILLIPS - Protocol V Tour 2023
    Cosmopolite Scene, søndag 30.4.2023

    Det var en fryd å tilbringe noen timer hjemmefra når maten var god, kameratskapet på topp og ikke minst når de vi har betalt for å se smiler, ler og skaper god stemning! Ja, alt satt som forventet (y)


    Simon Phillips Protocol V Cosmopolite 2023.04.30_kollage.jpg


    Besetningen:
    Simon Phillips - trommer
    Alex Still - gitarer
    Ernest Tibbs - bass
    Otmaro Ruiz - keyboards
    Jacob Scesney – saksofoner



     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.423
    Antall liker
    12.988
    Det var en nytelse å endelig få oppleve Simon Philips live på Cosmopolite siste søndagen i april.
    Jeg er litt over gjennomsnittlig interessert i dasking av trommer, så en aften med nevnte herremann i godt selskap med Grumpy, Geto, nlykke og Sluket avstedkom godt humør og et smil om munnen. Det gjorde seg å sitte på første rad også. Stor takk til vår ivrig musikk o holiker Grumpy for åndsnærværelse og tålmodighet nok til å holde av plass til oss 4 andre. Gitt øvrige konsert videosnutter før og etter konserten på Cosmopolite tyder mye på at vi hadde god lyd :cool:
    Man har det fælt inn i mellom.

    PS! Glemte jo rent å fortelle at den godeste Simon har en stor humorist i magen, og gikk aldeles ikke av veien for å ha det litt moro både om seg selv og sine medmusikanter. Koblingen mellom Henrik VIII og hodeløse gitarer var åpenbar for trenede øyne som er kjappe i toppen og replikken.
     
    Sist redigert:

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.638
    Antall liker
    15.498
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    ...og takk for den signerte Terje Winther-skiva @Powerpoint. Det var en positiv overraskelse. Du alene har sørget for at jeg nå har komplett winther-samling med synthguruen fra Nesodden verdt milliarder 💪💪👍
     
    Sist redigert:

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.275
    Antall liker
    9.115
    Simon Phillips er en trommis jeg har fulgt siden sent 70, han var jo veldig ung da han ble en trommis «alle» brukte, på det værste så kjøpte jeg plater kun pga at han tromma. Jeg har aldri fått opplevd han med Protocol men har sett han med flere andre, han er virkelig god. Tilfeldighetene gjorde at jeg i en pågående prosess med å rydde i skuffer og skap her om dagen kom over en haug med VHS kassetter, bl.a. disse, må nesten se om jeg finner igjen spilleren. Vet jeg har flere han er med på, de dukker nok opp...


    IMG_1519.jpeg
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.510
    Antall liker
    102.794
    Torget vurderinger
    23
    Noen på HFS som skal på Cobham konserten?
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.423
    Antall liker
    12.988
    ...og takk for den signerte Terje Winther-skiva @Powerpoint. Det var en positiv overraskelse. Du alene har sørget for at jeg nå har komplett wither-samling med synthguruen fra Nesodden verdt milliarder 💪💪👍
    Det var en glede og overraske deg med ørlite musikk av WintherStormer, dvs. albumet du ikke hadde.
    Den godeste herr Terje Winther er laaangt over gjennomsnittet interessert og god på analoge synther med tilbehør.
    Siste skiva har sin øyeblikk, men jeg holder en knapp på Terjes soloalbum Trespasser (BAJKAL Records 222015, 2004) som ligger tett på "berlin school" musisering. Den står ikke noe tilbake for flere av Tangerine Dreams gode verker.
    Det var veldig moro å spille akkurat den skiva for ham når han gjestet undertegnede i slutten av januar sammen med Atle.
    Han koste seg verre over gjenhøret, og kom med masse historier om forskjellige små viktige detaljer i lydbildet, bl.a. leie av studio til Jan Erik Kongshaug for å få akkurat riktig analog lyd på en liten sekvens som tok ham 2-3 minutter å spille inn. Men studio måtte leies for minimum 2 timer o_O det ordnet seg for å si det slik.
    Folk sier vi er nerdete hehehehe....
    Siste WS skiva er deg vel unt Grumpy :cool:
    Så kan jeg fortelle deg at Terje synes det er veldig moro at du som jeg nå har komplett diskografi med WS ;)
     
    Sist redigert:

    BigSwifty

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2004
    Innlegg
    3.625
    Antall liker
    3.747
    Jeg så ham på Sardines, må også ha vært på den tiden. I pausene ruslet han rundt blant publikum og slo av en prat. En usedvanlig trivelig og nedpå fyr. Og ingen slo (slår?) så hardt som ham ! ;)
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.510
    Antall liker
    102.794
    Torget vurderinger
    23
    hehe... fiket hardt og fornøyd rundt, som Bratterud på et knippe gutterumper 😆😆😆
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.510
    Antall liker
    102.794
    Torget vurderinger
    23
    STOP PRESS!!!

    Har tilbud om en ekstra billett til Billy Cobham fredag førstkommende!

    Noen interesserte?

    SOLGT

     
    Sist redigert:

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.071
    Antall liker
    33.771
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Roadtrip til Hardanger i helgen med fantastisk konsert Lørdag. Jeg sakser fra Facebook siden :

    Lørdag 13/5 kl 19 blir eit spesielt musikalsk møte på Lofthus i Hardanger mellom utøvarar frå ulike sjangrar. Då tek musikarane i dei to banda Panzerpappa og Mythopoeic Mind turen frå hovudstadsområdet til Ullensvang for å møte to lokale utøvarar, toradarutøvar Rannveig Djønne og fløytist Silje Hveem Lofthus. Saman vil dei utforske det spennande skjeringspunktet mellom moderne rytmisk musikk, jazz/rock/etnisk, norsk folkemusikk og klassisk. Konserten blir ikkje berre ei reise inn i original musikk skapt av musikarane som står på scena den dagen. Det blir like mykje eit spennande møte der målet er å finne eit musikalsk felleskap, mellom musikarar som står på ei felles scene for aller første gong og med publikum som kjem for å høyre på.

    Og eksperimentet om man kan kalle det så var 100% vellykket. Her smeltet forskjellige sjangere sammen til en helhet som fungerte fantastisk. Fullstappet sal gjorde at jeg ble sittende på setet med kamera for ikke å forsure opplevelsen til publikum.

    2.jpg
    3.jpg
    4.jpg
    5.jpg
     

    geto

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    23.07.2007
    Innlegg
    84
    Antall liker
    268
    Torget vurderinger
    1
    Steve Hackett på Sentrum Scene.
    Sololåter pluss hele "Foxtrot" og avslutning med Firth of Fifth og Los Endos.
    Full nostalgi og super lyd!
    20230516_213256.jpg
    20230516_211437.jpg
    20230516_202349.jpg
     

    W.Sand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.024
    Antall liker
    4.381
    Sted
    moelv
    Torget vurderinger
    2
    Tiltredes! Devils Cathedral og Firth of Firth var helt rått. Var der sammen med min sønn. Entusiasmen var like stor hos ungdommen. God lyd og god stemning. :)
     

    AOC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2019
    Innlegg
    1.376
    Antall liker
    1.268
    Torget vurderinger
    1
    Det er utekonsert i Oslo sentrum i dag, for de som liker trommer og trompeter. Det virker som om mange liker sånn musikk for det er et umåtelig stort publikum.
     

    TerryGib

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.05.2011
    Innlegg
    1.680
    Antall liker
    2.882
    Sted
    Bergen
    Bruce Springsteen - Roma, Italia - Circo Massimo - 21 mai
    Holder fremdeles koken. Konserten i Roma varte «kun»» rundt 2 timer og 52 min, men vel så høyt tempo og energi som tidligere - kanskje også fordi setlisten er mer satt på årets turne?

    7CFC6E38-F1B6-42A0-861A-12ED3627E4A3.jpeg
     

    Brummund

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.11.2007
    Innlegg
    450
    Antall liker
    284
    Sted
    Fredrikstad
    Depeche Mode i Stochkholm 23 mai. På meg virket Friends arena fullt, det var få ledige sitteplasser og ganske trangt nede på matta før Golden Circle.

    For en opplevelse! Det virker som om Dave Gahan har jobbet mye med både fysisk form og stemme. Makan til duett mellom han og Martin Gore på Waiting for the night! Jeg får gåsehud bare jeg tenker på den.

    Setlisten var som forventet, og inneholdt bl.a. de "vanlige" som Personal Jesus, Enjoy the Silence etc., men materialet fra Memento Mori overbeviste også stort. Introen med My cosmos is mine og Speak to me fungerte. Meget bra lyd!

    For de som har billetter til DM i Oslo så er det bare å glede seg
    Screenshot 2023-05-24 at 21.07.44.png
    !
     

    Antoine

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.09.2022
    Innlegg
    440
    Antall liker
    634
    Sted
    Oslo
    Den mest ekstreme konserten jeg har vært på. HIDE. Veldig fysisk intenst skriking og rå elektronisk musikk som går rett inn i skjelettet på en godtvondt måte. Etterhvert blir det litt mye, men konserten ble kort. På siste bildet her går hun rett bort til meg og prøver hardt å ta fra meg mobilen, men klarer såvidt å holde igjen. Føltes veldig ubehagelig da, men nå tror jeg kanskje det ikke var så vondt ment men mer performance. Så har jeg opplevd det også. Får heller ta det som en nærkontakt med artisten 🤪. Ser på YouTube at folk har filmet henne tett på før uten at hun reagerer på det.

    IMG_2025.jpeg
    IMG_2027.jpeg
     
    Sist redigert:

    Brummund

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.11.2007
    Innlegg
    450
    Antall liker
    284
    Sted
    Fredrikstad
    Den mest ekstreme konserten jeg har vært på. Pharmakon (Maragret Chardiet) med en "Dj" (hva heter det?). Veldig fysisk intenst skriking og rå elektronisk musikk som går rett inn i skjelettet på en godtvondt måte. Etterhvert blir det litt mye, men konserten ble kort. På siste bildet her går hun rett bort til meg og prøver hardt å ta fra meg mobilen, men klarer såvidt å holde igjen. Føltes veldig ubehagelig da, men nå tror jeg kanskje det ikke var så vondt ment men mer performance. Så har jeg opplevd det også. Får heller ta det som en nærkontakt med artisten 🤪. Ser på YouTube at folk har filmet henne tett på før uten at hun reagerer på det.

    Vis vedlegget 923339 Vis vedlegget 923340
    Jeg husker jeg var på en støykonsert på John Dee en gang for mange år siden. Det var så få mennesker at det føltes som et personlig svik mot bandet da jeg måtte snike meg ut til neste konsert. (Festival) :)

    Interessant dame! En litt snillere utgave av Diamanda Galas?
     

    Andy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.07.2003
    Innlegg
    2.733
    Antall liker
    4.573
    Sted
    Nøtterøy
    Level 42 i går. Foynhagen/Tønsberg. Funky jazzrock. Dessverre ble det spilt for høyt noe som resulterte i litt dårlig lyd.

    Mark King på bass er helt rå. Bandet har fylt Wembley 20 ganger så de var store.
     
    Sist redigert:

    Antoine

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.09.2022
    Innlegg
    440
    Antall liker
    634
    Sted
    Oslo
    Jeg husker jeg var på en støykonsert på John Dee en gang for mange år siden. Det var så få mennesker at det føltes som et personlig svik mot bandet da jeg måtte snike meg ut til neste konsert. (Festival) :)

    Interessant dame! En litt snillere utgave av Diamanda Galas?
    Vi var vel ikke stort flere enn 50 på blå. Jeg synes det er gøy å bli utfordret. Jeg lurte litt på hun har hatt en røff tilværelse, men kan jo kun være performance og leve et streit liv eller også. Jeg vet ikke. Ikke hørt om Diamanda Galas, men hører nå. Interessant. Vokalen kan ligne litt på Pharmakon bortsatt fra at støyen/elektronica´en er langt mer ekstrem hos Chardiet. Dette føles mer brutalt og ekstremt enn hva metal er. Enda mer svart og dyster. Synd man ikke kan legge ut videoer her. Jeg filmer først og fremt for minner. Digger å se tilbake på konserter. Pharmakon hadde en konsert på Vigeland mausoleet to dager før og det må ha vært spesielt. Det var utsolgt.

    EDIT: Oppdaget nå at jeg hadde gjort en brøler....o_O ... Det var oppvarmingsband HIDE som spilte sent, ikke Pharmakon som gikk på tidlig. Jeg synes hun hadde eldres overraskende mye, men musikken var jo i samme gate. Jeg fikk aldri med meg Pharmakon. Rødmer 😟. Noe sånt har aldri skjedd meg før... flaut..
     
    Sist redigert:

    Sigma62

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.03.2016
    Innlegg
    895
    Antall liker
    579
    Jeg så/hørte Rammstein i går i Odense Danmark. Det er normalt ikke sådan noget musik jeg hører, men hold op hvor var det godt! Fantastisk lyd, og et sindsygt godt lysshow, jeg ikke har set bedre siden Pink Floyd i 1994. Til jer der skal se dem senere på året, glæd jer!
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.817
    Antall liker
    5.468
    Sted
    Holmestrand
    Med kona på Mama mia på Folketeateret.
    Ikke min musikk, men flinke dansere, sangere og musikere.
    Oppsetningen er morsom og engasjerende så vi koser oss. 🤗
    IMG_6012.jpeg
     
    Sist redigert:

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.390
    Antall liker
    83.909
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Pinseaften i Lærdal.
    Tributeband "En dags pause" til Jahn Teigen. Allsang og veldig mange gode låter

    IMG_3066.jpeg
    IMG_3065.jpeg
    IMG_3064.jpeg
    IMG_3062.jpeg
    IMG_3061.jpeg
    IMG_3060.jpeg
     

    Antoine

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.09.2022
    Innlegg
    440
    Antall liker
    634
    Sted
    Oslo
    Kritikerroste Alex G på Vulcan. Ikke noen stor fan, men hadde ikke så mye annet å gjøre. De var flinke. Det syntes at de likte å spille. Mener at han blir omtalt som songwriter, men dette var egentlig veldig typisk indierock band. Mer rocka enn jeg trodde det skulle bli. Ingen stor stemme, men det er jo typisk indie. Fin kveld. Litt bedre enn forventningene.



    IMG_2031.jpeg
     
    Sist redigert:

    Antoine

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.09.2022
    Innlegg
    440
    Antall liker
    634
    Sted
    Oslo
    Knallbra konsert med franske Melody’s Echo Chamber på Parkteatret. Bra lyd og ikke for høyt. Hennes vokal kan fort bli litt kjedelig, men sammen med så jækla dyktige musikere fra Dungen (Reine Fiske på gitar og Johan Holmegard på trommer) ble det alt annet enn kjedelig. Mye bedre enn på plate.Svært så trivelig og Melody Prochet var bare så blid! Første gang i Norge. Videoene ble fine, men mobilbilder alså. Så kjipt at man ikke kan legge ut videoer her. Det er jo det som er stas.

    IMG_2051.jpeg
    IMG_2055.jpeg
    IMG_2072.jpeg
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn