Jeg byr en litersflaske med Caol Ila 10 y.o.JanR skrev:Får jeg solgt EC pre'n så spørs det vel ja![]()
|
Jeg byr en litersflaske med Caol Ila 10 y.o.JanR skrev:Får jeg solgt EC pre'n så spørs det vel ja![]()
Frister nesten gett.Dazed skrev:Jeg byr en litersflaske med Caol Ila 10 y.o.JanR skrev:Får jeg solgt EC pre'n så spørs det vel ja![]()
![]()
Den er ikke noe dårligere i dag, nei.jan#jan skrev:Har den .. må si at jeg liker "the american way" på noen områder.... Igrunn så er jeg litt overasket at det spiller såpass bra på Klipsch. Vet jo dette med rør.. men blir nok dette settet på meg en god stund fremover ...
Ikke bare litt mere trøkk, som absolutt var en kjempebonus, men i det hele tatt.R.S. skrev:Det ble noe mere trøkk i Nakaen din nå ja. Vel hjemme tok jeg fatt min egen Naka, inn med (2x)100W trafo her også (hadde 2x30W pingletrafo) og dro en massiv tråd fra powerprint (R612) til utgangsprint (R320) slik at strømmen kommer helt fram. Godt trøkk i kassettlyden nå, sprekere enn Spotify.
Mvh. RS
Javel, ja... :JanR skrev:..... og fram med blekksaks/drill/hammer.....
......og alt er selvsagt reversibelt.
RoDa skrev:Javel, ja... :JanR skrev:..... og fram med blekksaks/drill/hammer.....
......og alt er selvsagt reversibelt.
;D ;D
R
Du er ikke den eneste.rolfozzy skrev:Kom plutselig på at jeg ikke har sett Night at the Museum 2.
Aner ikke hvorfor den tanken slo ned i meg akkurat nå.
Høyner de med MOFI-utgaven minJanR skrev:Opeth på Rega Ela, ja da spiller de altjan#jan skrev:Skal nok si ifra... dem var faktisk altetende når det gjaldt musikkformer. Motsatt av hva ANMELDERE sa.... Men seff med litt begrenset volum- det var på dem jeg oppdaget Opeth ;D
Når jeg spilte R.W Amused to death ... spor 12.. så kom den dyype stemen tverrs over rommet så gulvborda ristet... satt vel sjokkskadet i flere timer etterpå .. og muligens enda 8)
Tror jeg må legge ut ett par "selges" annonser her, få inn noen kroner i hifi kassa.
Genie ja, hvis jeg ikke husker feil, en av de få låtene jeg liker på den skiva.
Har'n på kassett og cd
/jan
Du vinner ;Dansepe74 skrev:Høyner de med MOFI-utgaven minJanR skrev:Opeth på Rega Ela, ja da spiller de altjan#jan skrev:Skal nok si ifra... dem var faktisk altetende når det gjaldt musikkformer. Motsatt av hva ANMELDERE sa.... Men seff med litt begrenset volum- det var på dem jeg oppdaget Opeth ;D
Når jeg spilte R.W Amused to death ... spor 12.. så kom den dyype stemen tverrs over rommet så gulvborda ristet... satt vel sjokkskadet i flere timer etterpå .. og muligens enda 8)
Tror jeg må legge ut ett par "selges" annonser her, få inn noen kroner i hifi kassa.
Genie ja, hvis jeg ikke husker feil, en av de få låtene jeg liker på den skiva.
Har'n på kassett og cd
/jan![]()
Begynt på AnathemaDestiny skrev:Fikk du med deg Pure Reason Revolution CDen og du Jan? De var forband på Rockefellerkonserten med Porcupine Three for noen år sia.
Artig å høre hva du syns om dem....
Destiny..![]()
Sånn generelt liker jeg de tidligste utgivelsene fra de fleste artistene/gruppene jeg hører på.Destiny skrev:Anathema må du ha jagår du bakover i tid er Anathema hardere, de har vel egentlig bare blitt softere og softere med åra.
Spørs hva du liker...
Destiny..![]()
Øyh! W.A.S.P med Blackie Lawless & Co. står for "We Are Sexual Perverts". Get it right! (Sånne ting var viktige for oss i gamle dager.)bjornh skrev:WASP = We Are Satans People, eller;
WASP = White Anglo-Saxon Protestants?
Her ta's alle råd og ikke minst tanker om/rundt musikk/band i mot med takkMilenko skrev:Til opplysning så må jeg nevne at tidlig Anathema ligger mer til death metall sjangeren, de tre- fire siste utgivelsene nærmer seg mer og mer prog...
Sitter med en del plater fra disse da jeg tidligere i mitt liv kjøpte mest Wasp, kiss, helloween, rage, my dying bride, paradise lost osv. har blitt litt roligere med årene for å si det sånn...
pesonlig ville jeg startet med Eternity og Alternative 4, da har de kvittet seg med growl vokalen og man kan høre hva de synger...
Min personlige favoritt blant Anathema platene er nok Judgement, ganske melankolsk og har tydelig preg av at to av bandmedlemene mistet moren sin før dette albumet ble til, alt dette i henhold til min personlige smak og mening.
Dazed skrev:Øyh! W.A.S.P med Blackie Lawless & Co. står for "We Are Sexual Perverts". Get it right! (Sånne ting var viktige for oss i gamle dager.)bjornh skrev:WASP = We Are Satans People, eller;
WASP = White Anglo-Saxon Protestants?![]()
Da får det bli litt mere Anathema i kveld, sammen med en lille enMilenko skrev:Øverste av anathema er judgement, min favoritt ellers synes jeg alternative 4 er ei kanonplate.
Den midterste er et markant stilskifte hvor de definitivt nærmer seg det mer poppete.
Den nederste mangler i samlinga.
Så mye en skulle gjort, så liten tidDestiny skrev:Når du kommer til No Man platene vil du få deg en norsk overraskelse
Destiny..![]()
Absolutt.Milenko skrev:Greit å ha venteliste når man først er interessert i ny musikk![]()
Hørt igjennom den, igjen, og den er ikke gal hvis man liker lugn musikk. Ikke dårlig men for snill imo. Pop-rock'ish.Milenko skrev:Øverste av Anathema er judgement, min favoritt.
Ikke umulig, tror jaggu guttungen har noe på hardisken her. Se om jeg får lurt meg ut i garasjen og sniklyttet litt en kveld.Milenko skrev:Kanskje Paradise lost kan kanskje være mer passende, startet litt i samme sjanger som Anathema men har utviklet seg for så å nærme seg litt sin gamle stil igjen
Atskillig tøffere, selv liker jeg platene Icon og Draconian times av dem... hardt nok vil jeg tro...
Og morroa begynner på 90dBJanR skrev:Ikke umulig, tror jaggu guttungen har noe på hardisken her. Se om jeg får lurt meg ut i garasjen og sniklyttet litt en kveld.Milenko skrev:Kanskje Paradise lost kan kanskje være mer passende, startet litt i samme sjanger som Anathema men har utviklet seg for så å nærme seg litt sin gamle stil igjen
Atskillig tøffere, selv liker jeg platene Icon og Draconian times av dem... hardt nok vil jeg tro...
Samle litt mere Opeth på vinyl også hører jeg
Det skal også sies at Opeth er ikke helt det samme etter turen til laugbrødrene i Okka by.
AG med bondabass = slemt
;D
/jan
Fan ta, gått glipp av. I Oslo ?pengesluk skrev:Skal ikke tilfeldigvis på Jeff Beck konsert i aften, Jan? vet du er fan..
pengesluk skrev:Oslo, selvsagt!! Men det er lettere å finne øyenbryn på egg en billetter.. ;D ;D ;D ;D ;D Men jeg lover å rapportere tilbake, hehehehehehehe..
shaunv skrev:Fikk med meg ei jente på Jeff Beck konserten jeg. ;D Skal også prøve å rapportere litt hvis Sluket glemmer å fortelle hvor mye du gikk glipp av. 8)