JanR's anlegg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    rolfozzy skrev:
    Bra formidla av deg dette, Jan.
    Takk for det Rolf, setter pris på tilbakemeldinger. Kun de hyggelige selvsagt ;)

Når det er sagt, er ikke min sterke side å forklare eller skrive,om du vil, hvordan jeg opplever de forskjellige komponentene som er innom. Men morro å teste er det.

/jan

R.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.03.2002
    Antall liker
    18
    Er det ikke litt tidlig å erklære den som "vanvittig god på.." etter kun å ha sammenligna med storebror?
    Den får sikkert stryk av AN-dac`en ???

Mvh. RS (jeg måtte bare :-*)

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    R.S. skrev:
    Er det ikke litt tidlig å erklære den som "vanvittig god på.." etter kun å ha sammenligna med storebror?
    Den får sikkert stryk av AN-dac`en ???

Mvh. RS (jeg måtte bare :-*)
    Selvsagt måtte du bare ;)

/jan

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.813
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    hehe - man hører det man hører sier nå jeg. Artig at du får familien til å opptre som jury - ærlige tilbakemeldinger virker det som om du også får gitt. Tror fruen fortjener at du holder a med selskap - eks Sjukehuset i Aidensfield i kveld på NRK ;D

Har jo fulgt dette litt fra sidelinjen og undret meg litt over dine opplevelser vedrørende monsterdac'n, mest fordi jeg har så motstridende opplevelser av den. Ikke har jeg testet den mot lillebror men mot en del annet, bl.a AN 3.1, Xindak dac 8, Beresford et eller annet (ja jeg bruker en slik en på kontoret og den er grei nok der) samt mot Benchmark sin. Jeg har fremdeles monsteren og ser ingen grunn til å bytte den ut.

Vet du har rullet rør, og merket lite forskjell på dem i dac'n, bla Mullard ecc33 brownbase, og RCA redbase noe som også er testet her i heimen i tillegg til en masse andre og de låter svært ulikt i mitt miljø. Faktisk så forskjellig at Canales reagerte og lurte på hva jeg hadde gjort da det låt bedre forrige gang han var innom når jeg testet et annet rør.

Jeg har ingenting som oppleves som bassproblemer, mellomtone eller opplevelser at den har mangler i lydbildet (kjører med mullard ECC33 brownbase) - den spiller rett og slett bare Musikk!. Noen misliker vel strengt tatt at den låter litt "mørkt" men for meg er det et pluss!

Skulle likt å teste monsteren opp mot min egen en dag forøvrig da jeg mistenker at noe må være ute av vater et sted (forhåpentligvis ikke Monster'n min :-\

Fordelen er jo at du har no du liker bedre, som er kjøpt og betalt og det kan ikke alle eiere av AN dac'er skryte av ...bob bob

Ikke trenger du å selge noe for å oppgradere så bedre å være lykkelig uvitende eller ???

BHO

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Antall liker
    298
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Bra gjennomførte skriblerier Jan.....spes med tanke på at du strøyk i norsk skriftlig i grunnskolen. ;D ;D
    Morro at du får med deler av fam på slikt vås....intet annet enn imponerende egentlig. 8)

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.291
    Torget vurderinger
    2
    BHO skrev:
    Bra gjennomførte skriblerier Jan.....spes med tanke på at du strøyk i norsk skriftlig i grunnskolen. ;D ;D
    Morro at du får med deler av fam på slikt vås....intet annet enn imponerende egentlig. 8)
    Tror du de gjør det frivillig? ::)

BHO

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Antall liker
    298
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Lurte litt ang. akkurat det der sjøl. ::)
    ;D

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    H.R skrev:
    Tror fruen fortjener at du holder a med selskap - eks Sjukehuset i Aidensfield i kveld på NRK ;D
    Nå er du ekkel !

H.R skrev:
    Har jo fulgt dette litt fra sidelinjen og undret meg litt over dine opplevelser vedrørende monsterdac'n, mest fordi jeg har så motstridende opplevelser av den. Ikke har jeg testet den mot lillebror men mot en del annet, bl.a AN 3.1, Xindak dac 8, Beresford et eller annet (ja jeg bruker en slik en på kontoret og den er grei nok der) samt mot Benchmark sin. Jeg har fremdeles monsteren og ser ingen grunn til å bytte den ut.

Vet du har rullet rør, og merket lite forskjell på dem i dac'n, bla Mullard ecc33 brownbase, og RCA redbase noe som også er testet her i heimen i tillegg til en masse andre og de låter svært ulikt i mitt miljø. Faktisk så forskjellig at Canales reagerte og lurte på hva jeg hadde gjort da det låt bedre forrige gang han var innom når jeg testet et annet rør.

Jeg har ingenting som oppleves som bassproblemer, mellomtone eller opplevelser at den har mangler i lydbildet (kjører med mullard ECC33 brownbase) - den spiller rett og slett bare Musikk!. Noen misliker vel strengt tatt at den låter litt "mørkt" men for meg er det et pluss!

Skulle likt å teste monsteren opp mot min egen en dag forøvrig da jeg mistenker at noe må være ute av vater et sted (forhåpentligvis ikke Monster'n min) :-\
    Du har ett poeng iofs.
    Ikke det at jeg tror det er noe galt med den her men begynner jo å lure på om det er noe som skurrer.
    Snakket med både deg og Canales ang monsteret og vi opplever jo ikke akkurat det samme. Vi to sitter jo på nært beslektede anlegg/ht's. Forskjellene burde være minimale imo.

Prøvd med RCA, ECC33 brown og black base (Lagga satt her når det ble gjort)
    Mindre forskjeller enn jeg forventet. Nuvel.
    Den heller mot det mørke men ikke så mye som jeg trodde. AN er relativt nøytral i så måte med TAD rørene i, den her er ikke så mye mørkere. Lillebroren er mørkere enn Monsteret.

Slokke brannen i halsen etter taco og jalapeno med litt pils og rusle ned og ta en liten runde, igjen.

H.R skrev:
    hehe - man hører det man hører sier nå jeg. Artig at du får familien til å opptre som jury - ærlige tilbakemeldinger virker det som om du også får gitt.
    Hehe de var utrolig flinke syns jeg. Er så utrolig deilig å få servert lytteopplevelser rett ut. Ikke noe svada og flotte ord, rett ut er det som gjelder :)

H.R skrev:
    Fordelen er jo at du har no du liker bedre, som er kjøpt og betalt og det kan ikke alle eiere av AN dac'er skryte av ...bob bob

Ikke trenger du å selge noe for å oppgradere så bedre å være lykkelig uvitende eller ???
    Dac 1 og Rega spiller godt sammen :)
    Nå skal det sies at jeg har hatt samme kombo tidligere på Fortene så famlet ikke helt i blinde ;)

Lykkelig uviten er helt ok.

/jan

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    BHO skrev:
    Takk skal du jævla ha !! ;D

BHO skrev:
    Ikke nok med at det var frivillig, de gjorde det med glede :)

/jan

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.795
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    bra tiltak, janr.
    og: sprek famile! ;D

jeg har sammenlignet monster-rør og standard ontech, på ag-høyttalere, men ikke i samme anlegg.
    har dessuten hørt en bråte ulike ontechs opp gjennom årene, så litt erfaring med disse dacene har jeg jo.

uansett, jeg kjenner meg ikke igjen i beskrivelsen av stadard ("lillebror") som tøffere nedover enn monster-rør. (det finnes forøvrig en monster-versjon uten rør også, og det finnes monstre og lillebrødre med andre utgangsrør enn 6sn7, i det hele tatt et jævla kaos.). men, som hr sier, man hører det man hører, og det er det eneste som betyr noe.

hos meg syntes jeg 6sn7-monster spilte meget homogent, og med bra trøkk og tempo i bassområdet. mellomtonen var typisk litt "rørblomstrende", mens toppen var en anelse forsiktig, og manglet et lite hakk på den ultimative innsikten i de øverste tone- og klangstrukturene. ikke så ulik andre dacer jeg har hørt med ad1865-chip.
    mørkt og stramt, er stikkordene.

det hadde helt klart vært artig og fått sammenlignet hr's rørmonster mot parelius sitt eksemplar. hr's rørmonster var det absolutt siste eksemplaret som ble bygd før ontech skiftet fra analogue devices til burr brown, og jeg har ikke fått beskjed fra ole nielsen om at han foretok noen endringer ifht tidligere rørmonstre med 6sn7. (as a matter of fact, jeg ba ole bygge en 6sn7-monster inn i det nye danish audio design-kabinettet, så dacen til hr er et bestillingsverk som ble laget en stund etter at ole egentlig hadde sluttet med ontech og startet dad). men man vet jo aldri med sånne små aktører, for alt jeg vet kan ole ha gjort en liten modifikasjon eller to, uten å finne det bryet verdt å informere om det.

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    18.103
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Jævli kult med inntrykk fra familien, JanR!
    Kom akkurat på at det begynner å blir lenge siden kona har blitt utsatt for hyssing i øre eller andre deltakende aktiviteter rundt anlegget...

Merkelig at det er så forskjellige inntrykk av OnTech.

Mvh
    Rolf

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    RoDa skrev:
    Jævli kult med inntrykk fra familien, JanR!
    Kom akkurat på at det begynner å blir lenge siden kona har blitt utsatt for hyssing i øre eller andre deltakende aktiviteter rundt anlegget...

Merkelig at det er så forskjellige inntrykk av OnTech.

Mvh
    Rolf
    Burde egentlig bruke de oftere til denslags :)

Mjo, det er det. Stoler selvsagt på at H.R og Canales hører det de hører. De er jo litt av grunnen til at jeg var så ille nysgjerrig på OnTech :)

lassemann var innom med Dac 1 for ett par timer siden, fikk spilt litt på alle 3.
    Lillebror heng ikke helt med så da ble det en "shootout" mellom Monster og dac 1.
    Og det skal sies at Dac 1 var hakket vassere hele veien.
    Ha i bakhodet nå da folkens at det er her hos meg på mitt anlegg.

/jan

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Oppe i all dac testingen og denslags morro har man holdt på litt med den her karen, en kompis som eier'n :)

/jan

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Spiller slettes ikke galt heller når sant skal sies. Sitter en Grado platinum 1 på'n.
    Litt fysen festeanordning til pu syns jeg. Litt usikker på arm, tror det er en TP-16 MK II/III.

Veldig godt holdt den spilleren, skal slite med å finne riper der tror jeg.
    Ny reim, 95% i mål med justering. Bruker riaa i M2 for øyeblikket.

/jan

lassemann

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Antall liker
    5.034
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    2
    Et døgn etter avtalt levering annkommer jeg Jan, litt småsliten etter helges festligheter.. Hatt folk i heimen hele helga.. Leverer AN DAC 1 tilbake, nesten litt trist for i dac-testen i stua mi spilte den flottest av dem alle. Jan var nok spent når vi nå koplet tilbake fra ONTech til DAC1.. Må jo bare si at opplevelsen var den samme hos Jan som hos meg. AN spiller stort! Virker rett og slett mere oppløst hele veien, mer detaljer og dynamikk. Har vel med match å gjøre hos Jan også.. Vi koplet om flere ganger for å dobbeltsjekke og det samme skjer igjen..

AN DAC1 er etter min mening et svært vellykket produkt og meget musikalsk, den engasjerer lytteren og den har en klang som overhode ikke trykker eller på annen måte er slitsomt for øre. Og den er 15 år gammel!? Nok en gang undrer det meg hva i all verden som skjer. Når det gjelder Abrahamsen V6.0 som er et nytt og moderne produkt, faller den fullstendig sammen vår test opp mot gamlegutta. Riktignok en viss prisforskjell, men den er jo ny og nettopp moderne..

mvh
    lassemann

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    lassemann skrev:
    Et døgn etter avtalt levering annkommer jeg Jan, litt småsliten etter helges festligheter.. Hatt folk i heimen hele helga.. Leverer AN DAC 1 tilbake, nesten litt trist for i dac-testen i stua mi spilte den flottest av dem alle. Jan var nok spent når vi nå koplet tilbake fra ONTech til DAC1.. Må jo bare si at opplevelsen var den samme hos Jan som hos meg. AN spiller stort! Virker rett og slett mere oppløst hele veien, mer detaljer og dynamikk. Har vel med match å gjøre hos Jan også.. Vi koplet om flere ganger for å dobbeltsjekke og det samme skjer igjen..
    Bedre sent enn aldri ;)
    Skal sies at jeg har savnet den litt, men nå fikk vi jo endelig testet den mot Monsteret.

Og skal ikke si noe mere om den saken, du har iofs fått med deg det meste her.

lassemann skrev:
    AN DAC1 er etter min mening et svært vellykket produkt og meget musikalsk, den engasjerer lytteren og den har en klang som overhode ikke trykker eller på annen måte er slitsomt for øre. Og den er 15 år gammel!? Nok en gang undrer det meg hva i all verden som skjer. Når det gjelder Abrahamsen V6.0 som er et nytt og moderne produkt, faller den fullstendig sammen vår test opp mot gamlegutta. Riktignok en viss prisforskjell, men den er jo ny og nettopp moderne..

mvh
    lassemann
    Kan virke som om det har skjedd lite på den fronten ja.
    Kjempe morro med dac test hos deg, da fikk vi jo egentlig beviser for det vi har trodd 8)
    Nuvel. Hva som fungerer for oss bør kanskje ikke nødvendigvis fungere for andre.
    Det som er sikkert er at Dac 1 overrasket meg veldig, positivt selvsagt, hos deg og her vs de andre 2.
    Bør nok holde godt på'n ;)

Og det hyggeligste oppi det hele er at dac 1 ikke koster skjorta. Er jo som kjent neandertaler teknologi ::)

/jan

R.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.03.2002
    Antall liker
    18
    Morro med den gamle AN-dac`en, etter å ha hørt en del på den edr jeg ikke et fnugg overrasket over utfallet.
    Det er like før jeg drar med den enda eldre Denonen min bort en tur og viser hvem som er sjef ;)

Mvh. RS

Brasse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Antall liker
    9
    Skulle eg hatt AN-dac hadde det blitt Dac1. Fornuftig priset, fin lyd. Personlig synes eg den legger litt AN-glasur på all musikk, men liker den fordiom.

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Brasse skrev:
    Skulle eg hatt AN-dac hadde det blitt Dac1. Fornuftig priset, fin lyd. Personlig synes eg den legger litt AN-glasur på all musikk, men liker den fordiom.
    Litt skal det være ;)

Ikke fullt så mye glasur hos lassemann kanskje, annet driverk vettu.
    Rotel dvd.
    Men AN er nå engang AN, og mye for pengene er den uten tvil.

/jan

BurntIsland

Æresmedlem
    Ble medlem
    07.02.2006
    Antall liker
    16.120
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    3
    Når du driver og bytter dac'er; hvor store forskjeller snakker vi egentlig om? Som å rulle rør, bytte pu, bytte riaa, ny pre, ny power???
    Jeg har fusket litt i faget i de siste ukene og sammenlignet tre ulike dacer, en sabre32, RAKK og en Audial AYA II, alle DIY. Jeg opplever det litt som å bytte riaa og pu på en gang... (uten at jeg har veldig lang "mileage")

edit: skrivefeil

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Burnt_Island skrev:
    Når du driver og bytter dac'er; hvor store forskjeller snakker vi egentlig om? Som å rulle rør, bytte pu, bytte riaa, ny pre, ny power???
    De dac'ene som er her og de vi prøvde hos lassemann (dvs Theta utenom de som står her) var forskjellene enkle å ta.
    Sammenligne med hva...tja. Som å bytte riaa er vel ikke så feil å si. Ikke det at noen ble klokere av det kanskje ;)
    Hva som er best og hva en liker best er kanskje ikke helt det samme må sies.

Hørt mindre forskjeller på pre's for å si det sånn. Iaf hvis vi tar ytterlighetene/den "dårligste" kontra den "beste"

Burnt_Island skrev:
    Jeg har fusket litt i faget i de siste ukene og sammenlignet tre ulike dacer, en savbre, RAKK og en Audial AYA II, alle DIY. Jeg opplever det litt som å bytte riaa og pu på en gang... (uten at jeg har veldig lang "mileage")
    Ikke ulikt det vi opplevde hos lassemann og her mao.

/jan

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Og innimellom alt stereostyret så er det godt å koble av en kveld med annet.
    I det her tilfellet er annet "åpen skole" der hvor Jonas, vår 15 årige gitarist, går.

Det skal sies at det var morro :)
    Gode vafler, artige quiz og ikke minst fabelaktig underholdning.

Ett par bilder fra scenen;-

Den karen helt til høyre hadde en utrolig flott stemme, ble nesten satt ut jeg.

Guttungen fryser litt på øra ::)

Ett behagelig avbrekk i hverdagen skal sies :)

/jan

Elektron

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.07.2007
    Antall liker
    120
    Sted
    Bergen
    Det er litt magisk når ungene står på scenen. De er forøvrig mye mer kritiske til egne prestasjoner enn stolte fedre ;D

mvh Elektron

laidback

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    38
    Og lyden da, fantastisk å høre gitarer, stemmer og andre instrumenter live!

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    laidback skrev:
    Og lyden da, fantastisk å høre gitarer, stemmer og andre instrumenter live!
    Meget godt poeng, ingenting kommer opp mot live :)
    Og det skal sies, de har faktisk god lyd der og en flink kæll som styrte spakene i dag.
    Vi satt på første rad så fikk det rett inn i øregangene, tror vi hadde klart oss uten monitorene.

Sånn i etterpåklokskapens navn, må se å komme meg ut mere på konserter/live opptredener.

/jan

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Elektron skrev:
    Det er litt magisk når ungene står på scenen. De er forøvrig mye mer kritiske til egne prestasjoner enn stolte fedre ;D

mvh Elektron
    Ble nesten rørt, som du sier det er noe spesielt når de opptrer for publikum (og foreldre) og ikke bare sitter hjemme og klimprer :)

Tro du meg, de tar det her alvorlig men med ett glimt i øyet. De var utrolig bra alle sammen, vokalistene også.
    Ha i bakhodet at det her er 15-16 åringer. Utrolig morro :D

/jan

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.624
    Torget vurderinger
    24
    Aner vi en ny runde med "gitarkamerater" her?

ottone

Nesten klassiker
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    12.922
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    JanR skrev:
    Elektron skrev:
    mvh Elektron
    Ble nesten rørt, som du sier det er noe spesielt når de opptrer for publikum (og foreldre) og ikke bare sitter hjemme og klimprer :)
    Tro du meg, de tar det her alvorlig men med ett glimt i øyet. De var utrolig bra alle sammen, vokalistene også.
    /jan
    Veldig fint innslag med de unge der, Jan.
    Det er dette som er musikk, folk som spiller for folk :)

Elektron

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.07.2007
    Antall liker
    120
    Sted
    Bergen
    JanR skrev:
    Elektron skrev:

mvh Elektron

/jan
    Helt enig Jan, har en violinist på 12.

mvh Elektron

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Elektron skrev:
    JanR skrev:
    Elektron skrev:

mvh Elektron

/jan
    Helt enig Jan, har en violinist på 12.

mvh Elektron
    Du er jo nær sagt omringet av musikere :)
    Vi har bare en "wannabee"
    Får se neste år, han skal søke musikklinja her i byen sier han. Vi foreldre får vel bare stille opp og oppmuntre så godt vi kan.

De 2 andre slaskene hjemme bryr seg ikke mere om musikk enn det som kommer ut av pc og ipod's !!

/jan

lassemann

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Antall liker
    5.034
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    2
    Hei Jan!

Det var nok en meget fornuftig prioritering i går ja, får gratulere med sønnen din! Morsomt..

mvh
    lassemann

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    lassemann skrev:
    Hei Jan!

Det var nok en meget fornuftig prioritering i går ja, får gratulere med sønnen din! Morsomt..

mvh
    lassemann
    Innimellom kan det være greit med litt live musikk imo :D

/jan

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.795
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    hyggelig rapport, janr. skjønner at du er stolt når sneipen mestrer gitar og scene på en måte som far aldri har vært i nærheten av før. ;D

vi skal ha åpen skole selv neste uke, blir artig.

de vokser fort, ungene.

omtrent like fort som vi blir gamle.

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Canales skrev:
    hyggelig rapport, janr. skjønner at du er stolt når sneipen mestrer gitar og scene på en måte som far aldri har vært i nærheten av før. ;D
    Helt korrekt ;D

Canales skrev:
    vi skal ha åpen skole selv neste uke, blir artig.

de vokser fort, ungene.

omtrent like fort som vi blir gamle.
    Uff ja, tenkte ikke på det før du nevnte det

Eldstekaren er 22, det betyr at jeg er ....nei uff. Vil ikke tenke på det.

/jan

J

J.J

Gjest
    Alder er en merkelig ting :eek:

Tar sjansen på en liten historie... Ok - JanR ??

En kompis og jeg skulle til Risør, på trebåtfestivalen. Dett er 10 år siden faktisk... (huff som tia går ... ) ;D
    Og vi slo leir på parkeringsplassen oppi byn, der var det flere andre oxo med samme syfte..
    Vi kom i snakk med 3 jenter ;) 18-19 og 20 år. Jeg var da 29 og kompisen min 30. Han er tynn og atletisk jeg var helt vanlig, Nå er jeg MANN (dvs over 100) ;)
    Vi snakket om løst og fast og så kom vi innpå alder.. Ei av jentene spurte kompisen min om alder - og han svarte 30.

Det artige .... ;D ;D Dem holdt seg til ansiktet - slik som maleriet skrik og sa 30 ?? HERREGUD - da er du jo steingammal da ...... :eek:

Så konklusjonen er : er du over 30 ... ja .... huff .. men utrykket dems var helt rått... så forferdet .. idag er dem like gamle selv... ;)

Hilsen en som nærmer seg 40..... og som igrunn heter Jan R..... ;D ;)

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    jan#jan skrev:

En kompis og jeg skulle til Risør, på trebåtfestivalen. Dett er 10 år siden faktisk... (huff som tia går ... ) ;D
    Og vi slo leir på parkeringsplassen oppi byn, der var det flere andre oxo med samme syfte..
    Vi kom i snakk med 3 jenter ;) 18-19 og 20 år. Jeg var da 29 og kompisen min 30. Han er tynn og atletisk jeg var helt vanlig, Nå er jeg MANN (dvs over 100) ;)
    Vi snakket om løst og fast og så kom vi innpå alder.. Ei av jentene spurte kompisen min om alder - og han svarte 30.

Det artige .... ;D ;D Dem holdt seg til ansiktet - slik som maleriet skrik og sa 30 ?? HERREGUD - da er du jo steingammal da ...... :eek:

Så konklusjonen er : er du over 30 ... ja .... huff .. men utrykket dems var helt rått... så forferdet .. idag er dem like gamle selv... ;)

;D ;D

Litt som datter på 6 år, lurte på hvor mange år jeg var. 44 sier jeg og følte meg akkurat passe ung der og da 8)
    Åååå, er du så gammel, nesten like gammel som far (morfar som er 83) du da sier a....ja ja sier en oppgitt far.

Kan ikke vinne :D

/jan

J

J.J

Gjest
    En få leve med det ... er jo ikke jo ikke så mange lukrative alternativer ;D

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.291
    Torget vurderinger
    2
    JanR skrev:
    jan#jan skrev:

;D ;D

Litt som datter på 6 år, lurte på hvor mange år jeg var. 44 sier jeg og følte meg akkurat passe ung der og da 8)
    Åååå, er du så gammel, nesten like gammel som far (morfar som er 83) du da sier a....ja ja sier en oppgitt far.

Kan ikke vinne :D

/jan
    Tia går jaggu fort. Du var jo en ungdom på bare 40 når jeg ble kjent med deg.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn