JanR's anlegg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.624
    Torget vurderinger
    24
    Såså, ta det ikke så tungt, Jan! Det ryktes om at Kyrkjebø skal ha julekonsert i din lokale kirke så da får du muligheten!

Hmm.. når jeg tenker meg om, så skal jeg visst på Bjørn Berge-konsert også, denne fredagen..

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    pengesluk skrev:
    Såså, ta det ikke så tungt, Jan! Det ryktes om at Kyrkjebø skal ha julekonsert i din lokale kirke så da får du muligheten!

Hmm.. når jeg tenker meg om, så skal jeg visst på Bjørn Berge-konsert også, denne fredagen..

/jan

Brasse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Antall liker
    9
    Vedder ei plate på at du ikkje klarer finne ein smiley som et ørevoks.

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.495
    Torget vurderinger
    13
    Brasse skrev:

Hvilken plate var det... ;D

Edit, ingen spising, kanskje Jan klarer det ;D (har for mye fritid jeg)

Vedlegg

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    johnnygrandis skrev:
    Brasse skrev:

Hvilken plate var det... ;D

Edit, ingen spising, kanskje Jan klarer det ;D (har for mye fritid jeg)
    ;D ;D

Alene med mine små så da rekker man ikke med alt ;)

edit: typos

/jan

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.624
    Torget vurderinger
    24
    Synd vi ikke så ditt blide åsyn i går, Jan! HELFET konsert, Beck i storform, og med knall line-up!! Tenk å stille med Narada Michael Walden på trommer... en legende i soul-jazz-R&B sammenheng i flere tiår!! Både som produsent, låtskriver og musiker, har arbeidet og levert til "alle" de store... Serverte masse lekre finesser som passet godt inn og frisket opp kjente og kjære låter, fantastisk driv OG dynamisk spill og suveren timing, selvsagt. Moro å se en slik storhet med så lang fartstid, som fortsatt åpenbart har en vanvittig spilleglede og energi!

Og bassisten da, SATAN - Sluket is in love again!! Rhonda Smith, ex-Prince med lang erfaring og mye cred. Med en BRUTAL groove som passet mr. Beck aldeles ypperlig, og dødelig sensuell der hun sto som en klippe (riktignok rytmisk svaiende) og bandt det hele sammen. Fanken, nå har jeg tastaturet helt oppunder haka, om du skjønner hva jeg mener 8) 8)

Jason Robello på keyboards, gammel ung kjenning fra England, jobbet med Beck ved flere anledninger. Kompetent.

To timer med fullt øs var herlig, ok lyd - kunne hatt bedre (mer distinkt og oppløst) bass men ellers var det greit. Satt på samme plass under Marcus Miller konsert tidligere, og da hadde de aldeles suveren distinkt og åpen lyd uansett spillestil og kompleksitet, så det er ingen ting i veien med lokalet i hvertfall.

Og Beck selv, fåmælt som alltid, gikk rundt og serverte de herligste selvfølgeligheter med en autoritet som du kun finner hos folk av denne kaliber. De enkleste fraser blir til stor musikk med slike folk.

Sånn. Read it and weep..

Vedlegg

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    pengesluk skrev:
    Synd vi ikke så ditt blide åsyn i går, Jan! HELFET konsert, Beck i storform, og med knall line-up!! Tenk å stille med Narada Michael Walden på trommer... en legende i soul-jazz-R&B sammenheng i flere tiår!! Både som produsent, låtskriver og musiker, har arbeidet og levert til "alle" de store... Serverte masse lekre finesser som passet godt inn og frisket opp kjente og kjære låter, fantastisk driv OG dynamisk spill og suveren timing, selvsagt. Moro å se en slik storhet med så lang fartstid, som fortsatt åpenbart har en vanvittig spilleglede og energi!

Og bassisten da, SATAN - Sluket is in love again!! Rhonda Smith, ex-Prince med lang erfaring og mye cred. Med en BRUTAL groove som passet mr. Beck aldeles ypperlig, og dødelig sensuell der hun sto som en klippe (riktignok rytmisk svaiende) og bandt det hele sammen. Fanken, nå har jeg tastaturet helt oppunder haka, om du skjønner hva jeg mener 8) 8)

Jason Robello på keyboards, gammel ung kjenning fra England, jobbet med Beck ved flere anledninger. Kompetent.

To timer med fullt øs var herlig, ok lyd - kunne hatt bedre (mer distinkt og oppløst) bass men ellers var det greit. Satt på samme plass under Marcus Miller konsert tidligere, og da hadde de aldeles suveren distinkt og åpen lyd uansett spillestil og kompleksitet, så det er ingen ting i veien med lokalet i hvertfall.

Og Beck selv, fåmælt som alltid, gikk rundt og serverte de herligste selvfølgeligheter med en autoritet som du kun finner hos folk av denne kaliber. De enkleste fraser blir til stor musikk med slike folk.

Sånn. Read it and weep..

Så.
    Godt at du koste deg sluket, unner deg alt godt vet du.

:)

/jan

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.624
    Torget vurderinger
    24
    Takker! Neste gang det er noe stort på gang så skal jeg sørge for billett!! Så får du heller juge på deg :eek: :eek: overtid el.l.

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    pengesluk skrev:
    Takker! Neste gang det er noe stort på gang så skal jeg sørge for billett!! Så får du heller juge på deg :eek: :eek: overtid el.l.
    God plan ;)

Utrolig at jeg gikk glipp JB, grrrr.

/jan

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.624
    Torget vurderinger
    24
    Sånn går'e når du har fokus på uautorisert fylletur med de TVILSOMME ;D ;D

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    En slik hadde jeg for 12-13 år siden. jævlig god forsterker

L

Lars.N

Gjest
    Fet Sanusi ;D men er det jeg ser nede i racket ? en annen platespiller ? ka skjer ,a :)

Mvh

Laban

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    65finger skrev:
    En slik hadde jeg for 12-13 år siden. jævlig god forsterker
    Uten tvil :)
    Kun spilt 2-3 cd's her men liker det jeg hører. Så spørs om rozzy får'n tebaks ;D

/jan

Paulsen

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2003
    Antall liker
    315
    Hadde en sånn for nærmere 40 år siden, fytterakkern å tiden flyr ;D

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    laban skrev:
    Fet Sanusi ;D men er det jeg ser nede i racket ? en annen platespiller ? ka skjer ,a :)

Mvh

Laban
    Skikkelig amp, er imponert over både lyd og byggekvalitet-utseende :)

ps: det er en Thorens sak,160 mk II, ikke min :) Spiller ikke galt den heller m/Grado pu og på Audion riaa.

/jan

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Paulsen skrev:
    Hadde en sånn for nærmere 40 år siden, fytterakkern å tiden flyr ;D
    Hehehe herlig Paulsen.
    Virker som en meget potent amp. Bruker den på Dali 104 for øyeblikket, rocker :)

/jan

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    65finger skrev:
    Kunne tenkt meg en slik forsterker
    Det har du god grunn til.
    Ampen har rozzy fått, Daliene ga jeg 600kr for, Klotz kablene lagde Birger til meg, dac og rega ga jeg 4000kr for. Latterlig billig oppsett som virkelig får håra til å reise seg på armene :)

/jan

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    JanR skrev:
    65finger skrev:
    Ampen har rozzy fått, Daliene ga jeg 600kr for, Klotz kablene lagde Birger til meg, dac og rega ga jeg 4000kr for. Latterlig billig oppsett som virkelig får håra til å reise seg på armene :)

/jan
    Brukte den på et par små ProAc studio 1, en billig DVDspiller. Spilte forykende huske jeg. Kvikk og spilleglad sak

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    65finger skrev:
    JanR skrev:
    65finger skrev:

/jan
    Brukte den på et par små ProAc studio 1, en billig DVDspiller. Spilte forykende huske jeg. Kvikk og spilleglad sak
    Absolutt. Gått i Opeth her en stund. Sette meg ned i godstolen etterpå og "ta-en-lytt"
    Men så langt bare morro me'n.

Teste den opp på anlegget til kjerringa ila uka. Prøvde Marantzen hennes her nede og så vidt som jeg kan huske er Sansui "bedre" her i bunkersen. Rozzy har nok fått en perle kan det virke som.

ps: teste med Thorens spilleren i kveld. Er vel kanskje en brukelig riaa i den her saken au ?

/jan

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.624
    Torget vurderinger
    24
    Se der, ja! Dali og Sansui, kraftig oppgradering fra Svamp og Khorn antar jeg..??

Brasse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Antall liker
    9
    Ja, Paul Klipschsjef brukte vel ein Marantz SS heime? Burde jo låte dugandes med ein slik vintagekloss på hjørna.

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Brasse skrev:
    Ja, Paul Klipschsjef brukte vel ein Marantz SS heime? Burde jo låte dugandes med ein slik vintagekloss på hjørna.
    Ikke prøvd den på hønna ennå. Det skal selvsagt prøves men ikke de første dagene.
    Huket opp Thorens spilleren på den derimot, det funkert jo over all forventning :)
    Ingen super riaa men pokker ikke dårligere enn den i M2 heller imo.

/jan

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.291
    Torget vurderinger
    2
    Moro og se at den fungerer, og spiller bra. Får prøve den på Heresy etterhvert vel. Men med kablene jeg bruker må det gjøres tiltak.

Men, Jan, du skal helst spille noe bedre enn Opeth på med den. ;D

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    rolfozzy skrev:
    Moro og se at den fungerer, og spiller bra. Får prøve den på Heresy etterhvert vel. Men med kablene jeg bruker må det gjøres tiltak.
    Du kan låne de jeg bruker, ht kablene. SW riktig nok, ordner til noe. Mekke ett par jumpers eller noe.
    Den trenger litt smørings av pot's og denslags. Ikke noe plagsomt (mekanisk) med den.

rolfozzy skrev:
    Hehe, fikk 3 cd's i posten i dag, må jo høre på de ;)
    Blitt litt vinyl også, grei riaa i den også.

/jan

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.291
    Torget vurderinger
    2
    JanR skrev:
    rolfozzy skrev:
    Du kan låne de jeg bruker, ht kablene. SW riktig nok, ordner til noe. Mekke ett par jumpers eller noe.
    Den trenger litt smørings av pot's og denslags. Ikke noe plagsomt (mekanisk) med den.

rolfozzy skrev:
    Hehe, fikk 3 cd's i posten i dag, må jo høre på de ;)
    Blitt litt vinyl også, grei riaa i den også.

/jan
    Tenkte kanskje jeg skulle oppgradere den med nye blanke høytalerterminaler og nye rcakontakter.

Sånn i førsste omgang. Er så jævla jobb og brekke løs grøftekabelen. Bra kabel, men og ta den av og på er ikke lettvint nei

Kanskje jeg kan ta en tur og høre på den når du skal prøve den på horna?

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.624
    Torget vurderinger
    24
    Jan: ikke slipp'en inn før November-utgaven av HaldenSagaen er ført i pennen ;D ;D

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn