Og iflg ungene mine er jeg en gamling på snart 45, går bare en vei det herrolfozzy skrev:Tia går jaggu fort. Du var jo en ungdom på bare 40 når jeg ble kjent med deg.
/jan
|
Og iflg ungene mine er jeg en gamling på snart 45, går bare en vei det herrolfozzy skrev:Tia går jaggu fort. Du var jo en ungdom på bare 40 når jeg ble kjent med deg.
Ja, og tyverr er samme vei høna sparker. Bakover :-\cash 63 skrev:Og iflg ungene mine er jeg en gamling på snart 45, går bare en vei det her
/jan
Er glad bare høna sparker jeg ;Djan#jan skrev:Men så liker vi vel bakoverhøne som sparker litt da ...........;D
Artig det med alder .. gammlinger får lungebetennelse .. jeg fikk det når jeg var 30 :-X
Stolte over alle min "små"Nikko03 skrev:Du har jo flinke barn JanR, så da er arverekken sikkra. Er ikke så farlig å være herremann i sin beste alder da![]()
Det er tanke, absolutt.jan#jan skrev:Dali 104 ... Jeg hadde Jubilé ... Det var jo et bedre kabinett på dem og finerte ... Men det var og oppgraderte filter i dem... og skal du trimme dem du har så er det veien og gå ... litt bedre deler i filteret vil nok sørge for at dem får et bedre livOg kanskje noen andre internkabler vil muligens gjøre susen .....
All ære til far som har matet henne med godmusikk gjennom oppvekstenNikko03 skrev:Ja det er viktig å holde musikk interessen deres vedlike. Eldste jentungen er 20 og hu har blitt
fora med musikk fra far siden hun var liten.
Hu er vel den eneste her i huset jeg kan sitte å høre på gammal Maiden og Purple med og da blir far glad og litt stolt også
Jenta har jo god smak![]()
Godt å se at du "skjemmer" a bort RolfRoDa skrev:Jentungen (11 år) sitt anlegg 8)
Ikke vinyl?RoDa skrev:Jentungen (11 år) sitt anlegg 8)
Det tviler jeg ikke på ;Djan#jan skrev:NAD - Dali er en kjent og kjær kombo . Jeg hadde og det i starten, så ble det utvidet til Acurus RL 11 + Acurus A 250 - for å gjøre en kort historie enda kortere: HELT RÅTT 8)
Dali ble vel til og med opprinnelig utviklet av Peter Lyngdorf for å fungere som et matchende høyttaleralternativ til NAD-forsterkerne og prisfilosofien til Hi-Fi klubben. Det BØR være en god match.jan#jan skrev:NAD - Dali er en kjent og kjær kombo . Jeg hadde og det i starten, så ble det utvidet til Acurus RL 11 + Acurus A 250 - for å gjøre en kort historie enda kortere: HELT RÅTT 8)
Gjelder spesielt Dali 104 og 102 imo.Dazed skrev:Dali ble vel til og med opprinnelig utviklet av Peter Lyngdorf for å fungere som et matchende høyttaleralternativ til NAD-forsterkerne og prisfilosofien til Hi-Fi klubben. Det BØR være en god match.jan#jan skrev:NAD - Dali er en kjent og kjær kombo . Jeg hadde og det i starten, så ble det utvidet til Acurus RL 11 + Acurus A 250 - for å gjøre en kort historie enda kortere: HELT RÅTT 8)![]()
Nei. For å være helt ærlig er det nok mest mobil, derfor den svarte ledningen ligger på nest nederste hylle. :Dazed skrev:Ikke vinyl?RoDa skrev:Jentungen (11 år) sitt anlegg 8)![]()
Rega Ela ?? Jeg hadde dem ... det var mine første høytalereJanR skrev:Det tviler jeg ikke på ;Djan#jan skrev:NAD - Dali er en kjent og kjær kombo . Jeg hadde og det i starten, så ble det utvidet til Acurus RL 11 + Acurus A 250 - for å gjøre en kort historie enda kortere: HELT RÅTT 8)
De hadde faktisk endel godis på hfk i gamle dager, og Audioscan før det.
Må nesten nevne at vi var mye innafor (grensen og drammen) på hfk turer i gamle dager. Ett par ting har satt seg fast i bakhodet, bla ett rega rack de hadde stående i Drammen den største butikken (ved torvet ?)
De høytalerne har jeg desverre ikke hørt i ettertid
Relativt små gulvmodeller med skrå baffel. Spilte som fan (unskyld språket)
Var også innom Dali skyline, var slettes ikke borte det heller da iaf.
Ahh gode gamle minner
/jan
Gamle Ela var det vettujan#jan skrev:Rega Ela ?? Jeg hadde dem ... det var mine første høytalereJanR skrev:Det tviler jeg ikke på ;Djan#jan skrev:NAD - Dali er en kjent og kjær kombo . Jeg hadde og det i starten, så ble det utvidet til Acurus RL 11 + Acurus A 250 - for å gjøre en kort historie enda kortere: HELT RÅTT 8)
De hadde faktisk endel godis på hfk i gamle dager, og Audioscan før det.
Må nesten nevne at vi var mye innafor (grensen og drammen) på hfk turer i gamle dager. Ett par ting har satt seg fast i bakhodet, bla ett rega rack de hadde stående i Drammen den største butikken (ved torvet ?)
De høytalerne har jeg desverre ikke hørt i ettertid
Relativt små gulvmodeller med skrå baffel. Spilte som fan (unskyld språket)
Var også innom Dali skyline, var slettes ikke borte det heller da iaf.
Ahh gode gamle minner
/janJ.....a rå MUSIKKformidlere
Flere av oss jarolfozzy skrev:Veldig bra de der Elahøytalerne. Husker jeg hørte de på HiFiKlubben i Grimstad. Og lot meg imponere.
Tror du har rett i det. De er og finne på Finn av og til.JanR skrev:Flere av oss jarolfozzy skrev:Veldig bra de der Elahøytalerne. Husker jeg hørte de på HiFiKlubben i Grimstad. Og lot meg imponere.
Transmisjonline de der eller husker jeg helt feil ?
/jan
Det er en vakker dag i dag eller ?jan#jan skrev:Jeg lakket fronten i REGA grønn ..... var stilig ;D (har vært møbellakkerer)
Kanskje det kommer bilder av dem en vakker dag ...............
Det tviler jeg ikke ett sekund påjan#jan skrev:Brukte jo Acurus settet på dem og det var jo bra ..... men så fikk jeg prøvd en Elektrocompaniet AW 250 (den gamle) . Og du dæggern for en dypbass det ble !!! tatt i betraktning .....
Er TL ja ....
Edit .. La til litt
Da må jeg svinge innom der litt oftere.rolfozzy skrev:Tror du har rett i det. De er og finne på Finn av og til.JanR skrev:Flere av oss jarolfozzy skrev:Veldig bra de der Elahøytalerne. Husker jeg hørte de på HiFiKlubben i Grimstad. Og lot meg imponere.
/jan
Det er det ... men det ligger i en boks - og den boksen står i en 20 fots container :JanR skrev:Det er en vakker dag i dag eller ?jan#jan skrev:Jeg lakket fronten i REGA grønn ..... var stilig ;D (har vært møbellakkerer)
/jan
Såpass ja ;Djan#jan skrev:Det er det ... men det ligger i en boks - og den boksen står i en 20 fots container :JanR skrev:Det er en vakker dag i dag eller ?jan#jan skrev:Jeg lakket fronten i REGA grønn ..... var stilig ;D (har vært møbellakkerer)
/janContaineren står i hagen ;D
En annen ting er at det er på gode gamledagse bilder ... altså det må skannes inn ...
En annen vakker dag så skal jeg skrive litt i MIN tråd... den som ikke er enda![]()
Opeth på Rega Ela, ja da spiller de altjan#jan skrev:Skal nok si ifra... dem var faktisk altetende når det gjaldt musikkformer. Motsatt av hva ANMELDERE sa.... Men seff med litt begrenset volum- det var på dem jeg oppdaget Opeth ;D
Når jeg spilte R.W Amused to death ... spor 12.. så kom den dyype stemen tverrs over rommet så gulvborda ristet... satt vel sjokkskadet i flere timer etterpå .. og muligens enda 8)
Ahh Palladium, gamle minner trenger seg på igjenjan#jan skrev:Dem likte litt power ja .. men jeg visste og fore dem noen ganger - har jo tre sett høytalere nå - og det er ikke så gale med Aragon Palladium K1 på Dali Menuett (DIY) hellerei heller på Klipsh Heresy II ....
![]()
Akkurat nå femseksempel:rolfozzy skrev:Tror du har rett i det. De er og finne på Finn av og til.JanR skrev:Flere av oss jarolfozzy skrev:Veldig bra de der Elahøytalerne. Husker jeg hørte de på HiFiKlubben i Grimstad. Og lot meg imponere.
/jan
Utseendemessig ikke ulikjan#jan skrev:Dem er nyere enn dem du finner derdet er med større power og oppgradert finnish....
![]()
Har sett den, men hjelper ikke når hifi kassa (eller den andre for den saks skyld) er tom.RoDa skrev:Akkurat nå femseksempel:rolfozzy skrev:Tror du har rett i det. De er og finne på Finn av og til.JanR skrev:Flere av oss jarolfozzy skrev:Veldig bra de der Elahøytalerne. Husker jeg hørte de på HiFiKlubben i Grimstad. Og lot meg imponere.
/jan
"Beskrivelse
Selger mitt gamle anlegg bestående av Rega Elan høytalere, kr 1800.- NAD`s legendariske 3020i - kr 700.- NAD CD spiller C 542 kr 1300.- og NAD 4225 radio (Forhåndsinnstilling av stasjoner defekt) for øvrig fungerer radioen kr 0.- Alt kjøpt hos HI FI klubben i 95/96. En anbefalt sammensetning rent lydmessig. Selges gjerne samlet."
Oppegård
R
Hadde et slikt med Aragon Palladium 2 med Aurum pre en gang...Artige og strømsterke saker... Men og med et litt grått slør over den muskikken jeg testet de med uavhenging av kilde..Men til de prisene en kan få de for nå er det mye gøy for lite penger...jan#jan skrev:Dem er nyere enn dem du finner derdet er med større power og oppgradert finnish....
![]()