- Ble medlem
- 10.04.2003
- Antall liker
- 6
Le, la meg spesifisere litt;joaquin skrev:nok om det.
disse nye filtrene ser jo raae ut, jan (og erland).
overdimensjonering, kremkomponenter, point to point.
hvis de ikke spiller bedre enn de gamle, saa skjoenner jeg ingenting...
ellers enig med de som synes innspillingstid er litt sjarmerende.
moro aa hoere hvordan ting endrer seg etter hvert som timene gaar.
Det vi har gjort her er ikke noen hystrisk utskeielse i dyre komponenter. De delene som jeg har foreslått, og som Jan har kjøpt, har ut fra det jeg har lært og lest veldig god ytelse i forhold til pris.
Det er ikke gjort noen kompromisser på dette, men vi har heller ikke gått "bananas".
Kablingen som er gjort i filteret og mellom filter og terminaler er "solidcore" av 1,5 cm 99.99% rent sølv, så det burde ikke være noe i veien med dette heller.
Dimensjoneringen på komponentene i filteret er holdt i henhold til hva som er opgitt i skjema fra Klipsch, så vi har ikke "tuklet" med spec., kun kvalitet. En 110uF filmkondis som tåler 400 VAC og leverer max 5% feilmargin, blir nødvendigvis nokså stor. I tilegg er jeg ikke tilhenger av kretskort der komponenter er klint op i hverandre og "låner" hverandres bein osv. Jeg er tilhenger av mer ryddighet der de forskellige elementene har sin egen krets i så stor grad som mulig.
Generelt sett var ikke filteret som satt der av den påkostede typen. Nå ligger alt til rette for at det signalet som kommer inn, får slippe gjennom til sine respektive drivere.