Politikk, religion og samfunn Israels eksistens i fred med naboene, er det mulig?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• JMM

Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Antall liker
    11.826
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Interessant. Vil ikke det gi en presedens for å holde tilbake prisutdelingen også senere så snart det blir litt vondt og vanskelig?

Tweedjakke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Antall liker
    7.388
    Sted
    Market Snodsbury
    Interessant. Vil ikke det gi en presedens for å holde tilbake prisutdelingen også senere så snart det blir litt vondt og vanskelig?
    Det er forsåvidt presedens for det frå før, sjølv om eg ikkje hugsar alle grunngjevingane. Eit år var det ei stille markering av drapet på MLK.

JMM

Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Antall liker
    11.826
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Det hadde jeg helt glemt gitt. Kanskje ikke så dumt med en pause når jeg tenker meg om. På den annen side, hvis man skulle være konsistent, kan lengden på pausen fort bli ekvivalent med hvor mye lenger Trump er i live.

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    14.096
    Vel, men da har flere presidenter blod på henda ifølge den logikken. Jeg kjøper det ikke helt. Det er fyren med fingeren på avtrekkeren som er ansvarlig.
    Nettopp! Å gi fredsprisen til en president fordi han innimellom gjør en human innsats, er håpløst. Hen har en jobb å gjøre, og får betalt for akkurat den jobben. At det innimellom også fører til en fredsavtale, skal da ikke føre til heltestatus, det skulle da bare mangle at en president gjør nettopp sånne saker. Hen skal jo være en samlende figur, og bidra til verdens stabilitet. Alt annet enn det Trump gjør, for øvrig.

tjua

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Antall liker
    4.167
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Så vi kan fastslå at benjis hybris er en stor medvirkende til at trump fikk overtaket på benji. Altså ikke noe lurt avtaleverk eller noe slikt, benji tabbet seg ut og gav trump the upper hand

så fredsprisen til benji… ordentlig selvskudd det der

Tweedjakke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Antall liker
    7.388
    Sted
    Market Snodsbury
    Altså ikke noe lurt avtaleverk eller noe slikt, benji tabbet seg ut og gav trump the upper hand
    I så fall var langt meir press på Netanyahu enn eg hadde trudd, og det er jo positivt. På hi sida aukar det risken for at Israel vil leita med lys og lykte etter måtar å få kansellert avtalen.

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    11.246
    Sted
    Holmestrand
    Fint at du har fasit og vet det meste.
    Dette ble presentert som en mulig forklaring da jeg gikk på skolen for mer enn et halvt århundre siden, så det er flere enn @JMM som ser dette som en mulig forklaring.

Så da er det jo fint at du kan bekrefte at dette faktisk er fasiten.
    🙂
    Jeg har også lagt merke til at @JMM som regel er mer enn velinformert.
    🤗

Polka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Antall liker
    4.676
    Torget vurderinger
    96
    Nettopp! Å gi fredsprisen til en president fordi han innimellom gjør en human innsats, er håpløst. Hen har en jobb å gjøre, og får betalt for akkurat den jobben. At det innimellom også fører til en fredsavtale, skal da ikke føre til heltestatus, det skulle da bare mangle at en president gjør nettopp sånne saker. Hen skal jo være en samlende figur, og bidra til verdens stabilitet. Alt annet enn det Trump gjør, for øvrig.
    Jeg trodde folk ute på venstresiden mente at USA blander seg for mye inn i andre lands anliggender. Det er ikke småtteri du forventer av presidenten.
    Du kommer uansett ikke utenom at den som i betydelig grad bidrar til langvarig fred i MØ, om det skjer, vil ha gjort noe ingen andre har klart. Om den personen skulle være Trump, så blir han seriøst vurdert. Det er rart at det er så vanskelig å skjønne. Fredsprisen deles ikke ut til perfekte mennesker siden de ikke finnes. Når Arafat fikk den kan alle få den.
    Nobelkomiteen bryr seg lite om popularitet, personlighet og generell innnenrikspolitikk.
    Og at han vil ha prisen er helt irrelevant. Selv om det er usympatisk.

Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn