Interessant. Vil ikke det gi en presedens for å holde tilbake prisutdelingen også senere så snart det blir litt vondt og vanskelig?
På samme måte som litteratur prisen ikke er til beste skribent ifjor, så er heller ikke fredsprisen til den som var mest kvalifisert ifjorI år, iallfall.
Det er forsåvidt presedens for det frå før, sjølv om eg ikkje hugsar alle grunngjevingane. Eit år var det ei stille markering av drapet på MLK.Interessant. Vil ikke det gi en presedens for å holde tilbake prisutdelingen også senere så snart det blir litt vondt og vanskelig?
Nettopp! Å gi fredsprisen til en president fordi han innimellom gjør en human innsats, er håpløst. Hen har en jobb å gjøre, og får betalt for akkurat den jobben. At det innimellom også fører til en fredsavtale, skal da ikke føre til heltestatus, det skulle da bare mangle at en president gjør nettopp sånne saker. Hen skal jo være en samlende figur, og bidra til verdens stabilitet. Alt annet enn det Trump gjør, for øvrig.Vel, men da har flere presidenter blod på henda ifølge den logikken. Jeg kjøper det ikke helt. Det er fyren med fingeren på avtrekkeren som er ansvarlig.
Så vi kan fastslå at benjis hybris er en stor medvirkende til at trump fikk overtaket på benji. Altså ikke noe lurt avtaleverk eller noe slikt, benji tabbet seg ut og gav trump the upper hand![]()
Da Israel angrep Qatar, åpnet det veien for våpenhvile
Da Israel forsøkte å drepe Hamas' forhandlere i Doha i høst, skal USAs president Donald Trump ha blitt svært opprørt. Det kan ha banet veien for et nytt diplomatisk gjennombrudd og en avtale som nå utfolder seg.www.nrk.no
I så fall var langt meir press på Netanyahu enn eg hadde trudd, og det er jo positivt. På hi sida aukar det risken for at Israel vil leita med lys og lykte etter måtar å få kansellert avtalen.Altså ikke noe lurt avtaleverk eller noe slikt, benji tabbet seg ut og gav trump the upper hand
Og intet nytt fra Vestbredden?Jeg tror de lyktene har vært ute og påslått en stund nå.