Tenkte jeg skulle ta søndagens preken for den ærede forsamling ;D
Skulle ønske jeg klarte å formidle ting så godt at mange forsto hvor enkel og basal denne konflikten ser ut for meg fra et åndelig perspektiv,men jeg tviler på jeg klarer det.Uansett,jeg gjør et forsøk likevel.
Selvsagt er konflikten frustrerende for meg også,og jeg liker selvsagt ikke krig.Jeg vet ikke om jeg er istand til å ta livet av en katt engang.
Og se alle uskyldige offer for krig er grusomt uansett farge og religion!!
Jeg tror der er kun en SANN GUD.Han skapte oss og alt det gode rundt oss.Hvordan Satan kom inn i bildet vet jeg ikke(det får jeg kanskje svar på en dag),men han gjorde ivertfall opprør mot Gud og tapte kampen og ble kastet hodestups ut av himmelen og tok med seg sin egen "engle"hær.Det står skrevet at han ble kastet til jorden og at det ble gitt han makt over rikene her.Dvs mye av det vi i verden ser på som rikdom,men som i sannhet er jag etter vind,har han makt over.
Gud elsker alle mennesker og jeg tror at Han er like glad i for eksempel en vilken som helst muslim som i meg.
Gud valgte seg ut et spesielt folkeslag,jødene,og om Han er mer glad i de enn alle andre så er det selvsagt flott.Jeg bøyer meg lykkelig i støvet for Gud.
Satan vet hvem hans fiende er.Han vet også meget godt at han er underlegen i kraft.Derfor blir mennesker helbredet fra sykdommer og onde ånder(alt dette kommer fra den onde og ikke Gud) når vi påkaller Jesu navn i tro.
Samme hva en venstreradikal prøver å overbevise meg om av tragedier til andre folkeslag som er like spesielle,så er der såvidt jeg kan se intet annet folkeslag som har vert utsatt for en slik konstant forfølgelse som jødene har.Verden(satans ånd) prøver å bortforklare dette.
Satan vet hva som er kjært for Gud,og det vil han gå etter.
Jeg tror at Islam er en falsk religion,og at den er skapt i bunn og grunn av the man below himself.Jesus sa vi skulle se på fruktene i et menneske liv for å se om det er godt eller ondt.Nå har jo også kristendomen en brokete historie,men jeg tror de mennesker som kaller seg kristne og gjør ting mot Guds vilje(og her holdt jeg på å glemme "perfekte" meg selv

,jeg tråkker feil ofte) ,så sier det ingenting om hvem Gud er.Gud sier vi er syndere og at der kun er et håp for oss,nemlig Jesus.Ingen kan komme til himmelen uten gjennom Jesus!
Alle blir vi utsatt for Satans løgner,enten han sier at du ikke er verdt noe,du har syndet så fælt at det ikke er håp for deg,du er stygg osv.Tanker slår ned i oss konstant og desse tankene kan totalt styre våre liv.Jesus sier vi kan ta dårlige tanker til fange,for vi trenger ikke dvele ved de viss vi lar den Sterkeste fordrive de.
Mennesker som ikke går med Gud vil drive for vær og vind,som vi sjømenn sier

,og er lett bytte for Satans slue løgner.Satan har ikke skapt en skit,men kan i verden bruke alt som Gud har skapt og lyve om det.
Satan er en løgner,der finnes ikke et sant ord i han,og han er en morder.
Se dere rundt! Kaos rår i verden,og verre kommer det til å bli.Gud sammenligner ofte verden med en kvinne,og verden er idag i ferd med å føde! Jeg har ikke vert gravid og forhåpentligvis kommer vi gutta aldri til til å kunne føde

,men jeg har hørt at smertene blir kraftigere og kraftigere etterhvert som tiden nermer seg.
Vi har bare sett begynnelsen i verden.Jødehatet kommer til å bli sterkere,hatet mot kristne blir større,det blir mer krig,brutalitet,naturkatastrofer osv.
Antikrist skal stå frem,og når jeg ser hungeren blant folk etter fred i verden,så tror jeg faktisk han kommer til å stå frem som en karismatisk fredsmegler.Kanskje etter et vakuum etter 3. verdenskrig,viss den kommer,eller om kanskje krigen pågår og er mot terrorisme,hvem vet?
Fred i verden er en av satans løgner,og Gud vet at her blir aldri fred før han har foretatt innhøstningen og brent ugresset.(Ryddet Satan og hans medhjelpere av veien)
Det som er det viktigste å peke på ,og for meg å fokusere på, er at der er et Håp.Han er Jesus Kristus,veien,sannheten og livet,og ingen kommer til Faderen uten gjennom Han!!!!
Det er så såre enkelt som å be (du må selvsagt mene dette for at Jesus kommer inn i ditt liv,for Gud ser alt

)
-- " Kjære Jesus,jeg tror du er Guds levende sønn,jeg tror at du døde for mine synder,jeg ber om tilgivelse for mine synder,rens meg og led meg inn på den rette vei,jeg tar imot Deg i mitt liv,kom inn!!!"----