1. Det meste ja, men noen av de herværende er tydeligvis av en annen mening. En bevegelse som vil innføre diktatur, utrydde vantro og tvangsinnføre streng, religiøs kotyme, den skal vi omfavne. Det eneste demokratiet i regionen derimot, det skal boikottes.
Hold tunga rett i munnen, Løkken. Hvordan i helvete skal de kunne få til det? De ha'kke en sjans! Så lenge bildet er som det er akkurat nå hersker det ingen tvil om hvem som er sterk OG brutal. Denne vitsen av en "bevegelse" kommer ikke til å kunne skape noe diktatur uansett hvor mye de drømmer om det. Den dagen det ser ut til at de kan få det til lover jeg med hånda på balla at jeg blir den første til å bli med i hylekoret MOT dem! Demokratier boykottes dersom de oppfører seg som selve faen. Som nå.
2, Tull. Israel har atomvåpen, de kunne utryddet Gaza og Vestbredden når som helst. Sett en Hamas-leder i stolen i Israel og atombombene ville regnet. Israel har naboer som vil utslette dem, som er diktatoriske og søker masseødeleggelsesvåpen, at de i den realiteten viser såpass mye tilbakeholdenhet er intet mindre enn imponerende.
Tilbakeholdenhet? Jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen: Du og jeg er på hver vår planet, Løkken!
Forøvrig er det vanskelig å være uenig med Affa.
BS. Jeg er uneig med den gærningen nesten ustanselig! Han har bare tatt en aldri så liten positiv bølge nå rett etter ferien!
Over alt i verden har land, ved hjelp av egeninnsats og omstillingsvilje, gått fra å være utarmede til å bli rike. Tyskland var utbombet og reiste seg igjen på få år, Japan gikk fra krigstaper til økonomisk stormakt på én generasjon, Singapore og Kina var vel så fattige som midtøsten for få år siden, disse har greid det.
De har greid en eneste ting: Å ta i mot en utstrakt hånd. I det øyeblikket storkapitalen finner det formålstjenelig å satse på et område er økonomien på full fart opp. Samhandel er stikkordet. Når så du storkapitalen satse i Palestina? At Israel greier seg (i motsetning til sine naboland) har et enkelt trebokstavs ord som svar: USA.
Araberstatene derimot er fortsatt lutfattige og diktatoriske og gjør ikke annet enn å klage på resten av verden. Og selv de som har scoret jackpot og funnet mengder av olje på eget territorium er fundamentalistiske, i Saudi-Arabia får ikke kvinner kjøre bil eller gå ut alene. Og de er steinrike. Ja; de fråtser i selvmedlidenhet.
I dette siste er vi stort sett enige. Men bemerk at demokratiets høyborg er kamerater så det holder med Saudi, selve undertrykkernes ypperste rasshøl!