Nei, men det er hvilke referanser(utvalget) du bruker og den sammenhengen du setter det i. Du kunne jo bruke anerkjente kilder, og få fram et mere balansert syn.
Jeg har stort sett brukt Wikipedia. Det er basert på brukereditering og peer-review, å kalle Wikipedia ubalansert faller derfor på sin egen urimelighet. Det faktuelle innhold er i dette tilfellet godt dokumentert med pekere direkte til FN-resolusjoner m.v.
Et tips: Det er mye smartere å hakke på referanser du har lest enn referanser du ikke har lest, da vet du i det minste hva du snakker om. Jeg skjønner at du vil undergrave min generelle kredibilitet med små innskutte beskyldninger, et velkjent debattknep og en velkjent hersketeknikk, men når de er helt grunnløse virker det dårlig.
De personangrepene jeg kommer med er rettet mot debattanter som selv angriper på en dårlig måte, mao er det et forsvar.
Angriper hvem? Dette er vås, mange av personangrepene dine er uprovoserte, du er alltid førstemann som tyr til ad hominem i diskusjoner som dette. Hvis du mener at det du bedriver er forsvar, så er det kanskje ikke så rart at sympatiene dine i denne debatten ligger hvor de ligger.
Jihad bevegelsen? Jeg skrev om Hizb Allah.
De er en del av jihadbevegelsen hvis du ikke har fått det med deg. De vil innføre islamistisk styre.
Som sagt, vurderingene dine er teoretisk - vitenskapelige, og det holder ikke på mennesker. Du vet vel at dette handler om følelser også?
Nok et angrep...unnskyld, forsvar var det visst. Og igjen irrelevant og "off the mark"; politiske beslutninger og vurderinger må være pragmatiske, hvis ikke gjør de bare vondt verre. Velger å sitere et tidligere innlegg i tråden:
...det er uheldig for ens vurdering og ellers ganske nyttesløst å basere sine resonnementer på sympatier/antipatier. Verden - i det store format - er upåvirket av vårt følelsesmessige utgangspunkt, så en nøktern tilnærmelse til problemene er vel det som oftest stemmer best med virkelighetens verden. Og jeg synes at i mange av disse og lignende diskusjoner har terrenget lite å stille opp med i forhold til kartet som tegnes av mange.
Vi kommer lengst med respekt.
Du respekterer ikke synspunktet mine, eller Oddgeirs, elle BBKings, tvert om latterliggjør du dem etter beste evne. Da er det vel mye forlangt at vi skal respektere en ideologi basert på erobring og hellig krig.