- Ble medlem
- 03.09.2006
- Antall liker
- 0
Jeg har referert til massakren i Sabra og Chatila som er grundig dokumentert. Den ble utført av kristen milits(falangistene) fra Libanon med velsignelse fra Ariel Sharon som var general i IDF på denne tiden. IDF sto utenfor leirene og passet på.Jeg bare lurer. Du sier at IDF bevisst massakrerer sivile, jeg vil vite hva du mener er motivasjonen for det. Hvis du ikke har noen grunn for dette, kan det lett tolkes som simpel demonisering.
Skal jeg mene noe om dette må det være at det er grusomt. Skal jeg forklare det så tyr jeg til historien. Historien viser at IDF får tillatelse fra sin regjering til å foreta en operasjon, men så gjør de noe annet. Ingen kritiserer IDF etterpå. Ingen statråder må gå. Sharon ble som kjent statsminiser senere.
Det ser ut som om det har oppstått en slags underhånden blanko fullmakt for IDF til å gjøre som de vil. Når ingen kritiserer dem for slikt vil dette bare fortsette. På den andre siden har vi et mere sammensatt bilde av forskjellige grupper som kriger. De opptrer lite samlet.
Jeg tror at hatet i midt østen er så stort at det blir lett å drepe, og at det gjelder like mye for Hizbollah som for IDF. Det som skiller disse to er bl.a våpen, penger og måten de blir styrt på.