- Ble medlem
- 03.09.2006
- Antall liker
- 0
Du kjenner visst ikke så mange på venstresida du! Du ser på dem som en gruppe mennesker som er helt ensartede, noe som er typisk for folk som snakker om andre som de ikke kjenner til.
|
Og Alvheim kom hjem fra besøk der og kunne ikke få fullrost f. eks. helsevesnet.Cuba er et diktatur under en gammel, sjuk mann (for øvrig en av verdens rikeste, akkurat som Arafat) som holder sitt folk i fattigdom. Opposisjonelle fengsles og henrettes regelmessig. Norsk venstreside valfarter dit hver sommer for å kjøpe billig rom og horer.
Helsevesenet og politiet er det eneste som fungerer på Cuba. Det tredje riket hadde også et flott helsevesen og tog som var i rute (det siste har naturligvis ikke Cuba).Og Alvheim kom hjem fra besøk der og kunne ikke få fullrost f. eks. helsevesnet.
Venstreside valfarter dit? Nå må du gi deg, de som er på norsk venstreside er dumme og har dårlig betalte jobber. De har ikke råd til å dra til Cuba.
Kjøp deg en oransje pysjamas, og sett deg på flyet til Havana. Der vil du ha muligheter!Du kjenner visst ikke så mange på venstresida du! Du ser på dem som en gruppe mennesker som er helt ensartede, noe som er typisk for folk som snakker om andre som de ikke kjenner til.
Hvis du ikke vil innskrenke (valg)friheten, utelukker du samtidig alle tvugne eller offentlige løsninger. Venstresiden vil det stikk motsatte, innskrenking av friheten er deres mantra. Boken er riktignok ikke Bibelen, men verker av Marx, Mao m.fl. ugjør et mer enn godt nok substitutt.Helt klart. Alle som er utsatt for vold og innskrenkninger i friheten er det synd på, uansett hvilken bok de og vi leser til kvelds.
-k
Jo takk, jeg har det bra her jeg.Kjøp deg en oransje pysjamas, og sett deg på flyet til Havana. Der vil du ha muligheter!
Jo takk, jeg har det bra her jeg.Kjøp deg en oransje pysjamas, og sett deg på flyet til Havana. Der vil du ha muligheter!
Litt morsomt at du som troende og jeg som ateist, kommer til samme konklusjoner. Det må bety av vi er inne på noe riktig.Har ikke fått noe konkret ledelse på det området,men føler ivertfall at jeg bør støtte Israel og deres rett til å kunne leve i fred og ro med forsvarbare grenser.
Når en nasjonalstat lar en terrorist gruppe få gro og vokse i sitt eget land,så må de vere villige til å ta konsekvensene.
En annen ting jeg spør meg er hva i søren FN styrkene har holdt på med i Sør-Libanonon siden 2000?
![]()
Det gjelder å lære å hate. Israelske barn sender hilsener til barna i Libanon.
Det finnes visst kun sort og hvitt for deg?Hvis du ikke vil innskrenke (valg)friheten, utelukker du samtidig alle tvugne eller offentlige løsninger. Venstresiden vil det stikk motsatte, innskrenking av friheten er deres mantra. Boken er riktignok ikke Bibelen, men verker av Marx, Mao m.fl. ugjør et mer enn godt nok substitutt.
Takker til unpugged som igjen understreker at det faktisk går an å være i mot Israels handlinger uten å være for Hizbollah's syke, syke livsanskuelser.
Selvsagt hjelper diplomati! Men for at diplomati skal hjelpe må noen begynne å komme med innrømmelser. Den klokeste gir seg først! sa bestandig mora mi, ei grepa dame som var vokst opp ved en fjord på vestlandet. Om Israel blir med på å slutte med masseslakt av uskyldige sivile, setter igang seriøse diskusjoner om Palestina, og om vesten går sammen i et skippertak for å får Libanon og Palestina på beina igjen, så er situasjonen uansett betydelig bedre enn den er nå.
Nå er det dessverre slik at konfliktene i området er så mange og så fasetterte at de neppe lar seg løse i overskuelig fremtid. Men dersom målet for diplomatiet virkelig er å finne en varig fred, i stedet for som i dag, der de jobber for å bygge høyest mulig jgerde mellom seg selv og naboen, så vil de klare det. Man får til det man vil, bare man vil nok.
Honkey
Hva annet venter du av vår kongelige norske venstreside? Morsomt for resten, så krigersk enkelte pasifister kan bli, kfr ropene om "bomb Telaviv" osv Synes jeg så Karl og Honk luskende i baktroppen. Og mannen i rullestolen, var det deg, Affa?Demonstrasjon mot krigen i Libanon.
http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/07/29/472552.html
Trist å se bruken av hakekors i Davidstjernen. Da går man veldig langt, det er vel en indirekte støtte til drapene på 6 millioner jøder under andre verdenskrig.
Er det forresten tillatt mer flaggbrenning i Norge? Synes det er en uting.
I prinsipielle spørsmål, ja. Det er derfor de er prinsipielle. Ellers er det jo ingen som skisserer alternative løsninger, bare kritiserer. Talk is cheap.Det finnes visst kun sort og hvitt for deg?
Er vi det? Huffda, det visste jeg ikke. ;DVi er mot friheten vi, Pink, visste du det?
!
Ok. Du kritiserer stadig "venstresiden"for å ville innskrenke friheten, uten å komme med et eneste eksempel. Er det bare en talemåte hos deg, eller har du noen eksempler?I prinsipielle spørsmål, ja. Det er derfor de er prinsipielle. Ellers er det jo ingen som skisserer alternative løsninger, bare kritiserer. Talk is cheap.
Jeg har kommet med eksempler en masse i relaterte tråder; politikk i forhold til prostitusjon og narkotika, tvungen finansiering av etermedier (og andre tilbud) bare for å nevne noe. Det er ingen debatt som hører hjemme her, men Knut har stilt seg i et (typisk) argumentativt dilemma ved å argumentere for frihet på den ene side og tvangsmidler på den andre.Ok. Du kritiserer stadig "venstresiden"for å ville innskrenke friheten, uten å komme med et eneste eksempel. Er det bare en talemåte hos deg, eller har du noen eksempler?
Litt morsomt at du som troende og jeg som ateist, kommer til samme konklusjoner.
Kan dere som nå offisielt er plassert på venstresidenOk. Du kritiserer stadig "venstresiden"for å ville innskrenke friheten, uten å komme med et eneste eksempel. Er det bare en talemåte hos deg, eller har du noen eksempler?
Næmmen, tillegger du "venstresiden" å ha ideer ;DKan dere som nå offisielt er plassert på venstresidenkomme med noen ideer om hva dere ville gjort i Israel sin situasjon? La oss få en liten brainstorming på hvordan dere ville handlet......
Mvh
Rune
Ehhhh, det er vel ENKELTE her som liker å angripe høyresiden. FRP `er blir veldig OFTE brukt når enkelte (uten å nevne navn) slipper opp for gode argumenter.Næmmen, tillegger du "venstresiden" å ha ideer ;D
Jeg kjenner for lite til forholdene, men jeg ville ikke ha bombet nabolandet sønder og sammen.
Dessuten begynner jeg å bli lei av disse trådene om konflikten nå, halvparten av innleggene går på hvor håpløs "venstresiden" er. Jeg kan ikke se at "vi" angriper "høyresiden" på samme måte.
Faktisk går det an å ta stilling til Midt-Østen problematikken uten å la seg farge av politisk side eller religion. Faktisk så har jeg en egen mening om sakene uten at jeg gidder å legge ut om det her.
Ja, Affa, noen vil savne dem. Disse noen er mødrene, fedrene, søstrene, brødrene, barna, tantene, naboene.... Hvor ignorant kan man i grunn bli?Hvorfor bryr vi oss om disse idiotene der nede i den stinkende sandhaugen egentlig? Vil noen savne dem?
Tull. Hvor skal konflikten spre seg? Midtøsten er en dass på lik linje med Afrika. Null håp.Og når konflikten får konsekvenser for deg, Affa, med at verden blir ustabil, at terroren skader dine interesser, hva da? Hvis konflikten sprer seg, hva kan vi vente da? Du kan ikke beskytte deg mot en krig som føres på en terroristisk måte. Vi er alliert med USA, og vil måtte svare for det i tilfelle konflikten blir omfattende nok.
Materiell velstand og trygghet er jo det de kjemper for, hva får deg til å tro annet?
Du overforenkler ad absurdum. Men selvsagt er det en kime av sannnhet i det du sier. Om man hadde maktet å endre sitt fokus fra å drepe naboen til å rydde i sin egen hage, så hadde verden sett noe annerledes ut, ja. Og selvsagt vil ingen her i den hypotetiske situasjon at samtlige land i Midtøsten ble utradert tenke at: Å! Nå savner jeg nasjonen Palestina!Tull. Hvor skal konflikten spre seg? Midtøsten er en dass på lik linje med Afrika. Null håp.
Hadde de ønsket materiell vellstand og fred hadde de hatt det.
Mao er Norge bedre overvåket enn USA?Fordi overvåkningen følger deres minste bevegelse. Tro meg: I Norge er det full kontroll.
Viss det er frykt som er grunnen til motstanden mot USA og Israel,da forstår jeg plutselig tegningen.Hvorfor skulle ikke 9/11 kunne hende her?