Israel i sin fulle rett

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• karl

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.09.2006
    Antall liker
    0
    Du kjenner visst ikke så mange på venstresida du! Du ser på dem som en gruppe mennesker som er helt ensartede, noe som er typisk for folk som snakker om andre som de ikke kjenner til.

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    11.502
    Cuba er et diktatur under en gammel, sjuk mann (for øvrig en av verdens rikeste, akkurat som Arafat) som holder sitt folk i fattigdom.  Opposisjonelle fengsles og henrettes regelmessig.  Norsk venstreside valfarter dit hver sommer for å kjøpe billig rom og horer.
    Og Alvheim kom hjem fra besøk der og kunne ikke få fullrost f. eks. helsevesnet.
    Venstreside valfarter dit? Nå må du gi deg, de som er på norsk venstreside er dumme og har dårlig betalte jobber. De har ikke råd til å dra til Cuba.

bber

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.02.2005
    Antall liker
    20
    Og Alvheim kom hjem fra besøk der og kunne ikke få fullrost f. eks. helsevesnet.
    Venstreside valfarter dit? Nå må du gi deg, de som er på norsk venstreside er dumme og har dårlig betalte jobber. De har ikke råd til å dra til Cuba.
    Helsevesenet og politiet er det eneste som fungerer på Cuba. Det tredje riket hadde også et flott helsevesen og tog som var i rute (det siste har naturligvis ikke Cuba).

bber

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.02.2005
    Antall liker
    20
    Du kjenner visst ikke så mange på venstresida du! Du ser på dem som en gruppe mennesker som er helt ensartede, noe som er typisk for folk som snakker om andre som de ikke kjenner til.
    Kjøp deg en oransje pysjamas, og sett deg på flyet til Havana. Der vil du ha muligheter!

Ivar_Loekken

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.12.2006
    Antall liker
    2
    Helt klart. Alle som er utsatt for vold og innskrenkninger i friheten er det synd på, uansett hvilken bok de og vi leser til kvelds.

-k
    Hvis du ikke vil innskrenke (valg)friheten, utelukker du samtidig alle tvugne eller offentlige løsninger. Venstresiden vil det stikk motsatte, innskrenking av friheten er deres mantra. Boken er riktignok ikke Bibelen, men verker av Marx, Mao m.fl. ugjør et mer enn godt nok substitutt.

Vedlegg

karl

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.09.2006
    Antall liker
    0
    Kjøp deg en oransje pysjamas, og sett deg på flyet til Havana.  Der vil du ha muligheter!
    Jo takk, jeg har det bra her jeg.

karl

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.09.2006
    Antall liker
    0
    Kjøp deg en oransje pysjamas, og sett deg på flyet til Havana.  Der vil du ha muligheter!
    Jo takk, jeg har det bra her jeg.

bber

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.02.2005
    Antall liker
    20
    Har ikke fått noe konkret ledelse på det området,men føler ivertfall at jeg bør støtte Israel og deres rett til å kunne leve i fred og ro med forsvarbare grenser.
    Når en nasjonalstat lar en terrorist gruppe få gro og vokse i sitt eget land,så må de vere villige til å ta konsekvensene.
    En annen ting jeg spør meg er hva i søren FN styrkene har holdt på med i Sør-Libanonon siden 2000?
    Litt morsomt at du som troende og jeg som ateist, kommer til samme konklusjoner. Det må bety av vi er inne på noe riktig.

bber

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.02.2005
    Antall liker
    20

Det gjelder å lære å hate. Israelske barn sender hilsener til barna i Libanon.

Morsomt bilde. Moralen må naturligvis holdes oppe!

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    11.502
    Hvis du ikke vil innskrenke (valg)friheten, utelukker du samtidig alle tvugne eller offentlige løsninger. Venstresiden vil det stikk motsatte, innskrenking av friheten er deres mantra. Boken er riktignok ikke Bibelen, men verker av Marx, Mao m.fl. ugjør et mer enn godt nok substitutt.
    Det finnes visst kun sort og hvitt for deg?

bber

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.02.2005
    Antall liker
    20
    Takker til unpugged som igjen understreker at det faktisk går an å være i mot Israels handlinger uten å være for Hizbollah's syke, syke livsanskuelser.

Selvsagt hjelper diplomati! Men for at diplomati skal hjelpe må noen begynne å komme med innrømmelser. Den klokeste gir seg først! sa bestandig mora mi, ei grepa dame som var vokst opp ved en fjord på vestlandet. Om Israel blir med på å slutte med masseslakt av uskyldige sivile, setter igang seriøse diskusjoner om Palestina, og om vesten går sammen i et skippertak for å får Libanon og Palestina på beina igjen, så er situasjonen uansett betydelig bedre enn den er nå.
    Nå er det dessverre slik at konfliktene i området er så mange og så fasetterte at de neppe lar seg løse i overskuelig fremtid. Men dersom målet for diplomatiet virkelig er å finne en varig fred, i stedet for som i dag, der de jobber for å bygge høyest mulig jgerde mellom seg selv og naboen, så vil de klare det. Man får til det man vil, bare man vil nok.

Honkey

Hør på mora di, og gi deg.

karl

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.09.2006
    Antall liker
    0
    Vi er mot friheten vi, Pink, visste du det?
    Greit å ha BB som vet så mye om oss vi ikke visste fra før.

Det nye orakelet...Nei, kanskje tvert imot!

bber

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.02.2005
    Antall liker
    20
    Demonstrasjon mot krigen i Libanon.
    http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/07/29/472552.html

Trist å se bruken av hakekors i Davidstjernen. Da går man veldig langt, det er vel en indirekte støtte til drapene på 6 millioner jøder under andre verdenskrig.
    Er det forresten tillatt mer flaggbrenning i Norge? Synes det er en uting.
    Hva annet venter du av vår kongelige norske venstreside? Morsomt for resten, så krigersk enkelte pasifister kan bli, kfr ropene om "bomb Telaviv" osv Synes jeg så Karl og Honk luskende i baktroppen. Og mannen i rullestolen, var det deg, Affa?
    Hele demonstrasjonstoget stinket for øvrig av Zyklon B.

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    11.502
    I prinsipielle spørsmål, ja. Det er derfor de er prinsipielle. Ellers er det jo ingen som skisserer alternative løsninger, bare kritiserer. Talk is cheap.
    Ok. Du kritiserer stadig "venstresiden"for å ville innskrenke friheten, uten å komme med et eneste eksempel. Er det bare en talemåte hos deg, eller har du noen eksempler?

Ivar_Loekken

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.12.2006
    Antall liker
    2
    Ok. Du kritiserer stadig "venstresiden"for å ville innskrenke friheten, uten å komme med et eneste eksempel. Er det bare en talemåte hos deg, eller har du noen eksempler?
    Jeg har kommet med eksempler en masse i relaterte tråder; politikk i forhold til prostitusjon og narkotika, tvungen finansiering av etermedier (og andre tilbud) bare for å nevne noe. Det er ingen debatt som hører hjemme her, men Knut har stilt seg i et (typisk) argumentativt dilemma ved å argumentere for frihet på den ene side og tvangsmidler på den andre.

Rune S

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Antall liker
    1.257
    Torget vurderinger
    11
    Kan dere som nå offisielt er plassert på venstresiden :D komme med noen ideer om hva dere ville gjort i Israel sin situasjon? La oss få en liten brainstorming på hvordan dere ville handlet......

Mvh
    Rune

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    11.502
    Kan dere som nå offisielt er plassert på venstresiden :D komme med noen ideer om hva dere ville gjort i Israel sin situasjon? La oss få en liten brainstorming på hvordan dere ville handlet......

Mvh
    Rune
    Næmmen, tillegger du "venstresiden" å ha ideer ;D
    Jeg kjenner for lite til forholdene, men jeg ville ikke ha bombet nabolandet sønder og sammen.
    Dessuten begynner jeg å bli lei av disse trådene om konflikten nå, halvparten av innleggene går på hvor håpløs "venstresiden" er. Jeg kan ikke se at "vi" angriper "høyresiden" på samme måte.
    Faktisk går det an å ta stilling til Midt-Østen problematikken uten å la seg farge av politisk side eller religion. Faktisk så har jeg en egen mening om sakene uten at jeg gidder å legge ut om det her.

Boffen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.04.2002
    Antall liker
    333
    Sted
    Oslo Vest
    155mm høyeksplosive artillerigranater, Amerikanske.

Presisjonsbombing, NOT.

"There's practically a holy consensus right now that the war in the North is a just war and that morality is on our side. The bitter truth must be said: this holy consensus is based on short-range selective memory, an introverted worldview, and double standards.

This war is not a just war. Israel is using excessive force without distinguishing between civilian population and enemy, whose sole purpose is extortion. That is not to say that morality and justice are on Hezbollah's side. Most certainly not. But the fact that Hezbollah "started it" when it kidnapped soldiers from across an international border does not even begin to tilt the scales of justice toward our side.

Let's start with a few facts. We invaded a sovereign state, and occupied its capital in 1982. In the process of this occupation, we dropped several tons of bombs from the air, ground and sea, while wounding and killing thousands of civilians. Approximately 14,000 civilians were killed between June and September of 1982, according to a conservative estimate. The majority of these civilians had nothing to do with the PLO, which provided the official pretext for the war."

Ze'ev Maoz
    professor of political science at Tel Aviv university.

RJEL

Servicemann
    Ble medlem
    30.04.2004
    Antall liker
    1.713
    Torget vurderinger
    4
    Næmmen, tillegger du "venstresiden" å ha ideer ;D
    Jeg kjenner for lite til forholdene, men jeg ville ikke ha bombet nabolandet sønder og sammen.
    Dessuten begynner jeg å bli lei av disse trådene om konflikten nå, halvparten av innleggene går på hvor håpløs "venstresiden" er. Jeg kan ikke se at "vi" angriper "høyresiden" på samme måte.
    Faktisk går det an å ta stilling til Midt-Østen problematikken uten å la seg farge av politisk side eller religion. Faktisk så har jeg en egen mening om sakene uten at jeg gidder å legge ut om det her.
    Ehhhh, det er vel ENKELTE her som liker å angripe høyresiden. FRP `er blir veldig OFTE brukt når enkelte (uten å nevne navn) slipper opp for gode argumenter.

Tipper noen føler seg truffet.

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2006
    Antall liker
    0
    Høyresiden har forslag derimot! :) Willoch var meget klar på NRK i går kveld med reprise i dag på P2 nyhetsmorgen, og han har i hvert fall forstått den basale psykologi.
    Israel og derved USA og derved Vesten setter seg selv i enorm fare ved handlinger som nå utføres. Disse stridigheter vises og farges gjennom islams briller til millioner av arabere daglig, kontinuerlig. Man skaper nye ekstremister, man øker utryggheten. Det Israel må sette seg fore å utslette er ikke Hizbollah, men hatet. Slik de nå agerer øker de hatet og svekker Hizbollah på kort sikt. På lang sikt er de med på å øke farene for en sivilisasjonskamp.

Honkey

A

Affa

Gjest
    Hvorfor bryr vi oss om disse idiotene der nede i den stinkende sandhaugen egentlig? Vil noen savne dem?

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2006
    Antall liker
    0
    Hvorfor bryr vi oss om disse idiotene der nede i den stinkende sandhaugen egentlig? Vil noen savne dem?
    Ja, Affa, noen vil savne dem. Disse noen er mødrene, fedrene, søstrene, brødrene, barna, tantene, naboene.... Hvor ignorant kan man i grunn bli?

Stupid bastards and religious freaks
    So safe in their castle keeps
    They turn away as a mother weeps
    Under the gun.....

When brave men fall
    Under crimson skies
    There's a sadness reflected in a soldier's eyes
    Tears will dry
    For those I kill
    Remember no more their names but someone will

The only way to be victorious
    Screw the fools who think it's glorious
    Who gives a toss about the likes of us?
    Under the gun....

Honkey

A

Affa

Gjest
    Enkeltindividets skjebne er grusom og ufortjent. Ikke tvil. Ingen uskyldige fortjener død og ulykke slik vi ser i dag.

Men jeg vil ikke savne Israel eller Palestina eller Beirut eller Hizbollah eller Hamas eller hva faen disse galingene ynder å kalle seg. For meg er denne delen av verden uten verdi. De hyler og skriker, brenner og herjer. Dreper og lemlester. For mange der nede liker tydeligvis å ha det jævlig. De ønsker ikke fred. Materiell velstand, ro og trygghet er fullstendig uten interesse hos de halvapene som bor der nede.

Allierte flyangrepet mot de tyske ubåtanlegg i Laksevåg 44 kostet 193 personer livet, hvorav 74 skolebarn. Israels oppførsel er ikke unik. Dessverre.

karl

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.09.2006
    Antall liker
    0
    Og når konflikten får konsekvenser for deg, Affa, med at verden blir ustabil, at terroren skader dine interesser, hva da? Hvis konflikten sprer seg, hva kan vi vente da? Du kan ikke beskytte deg mot en krig som føres på en terroristisk måte. Vi er alliert med USA, og vil måtte svare for det i tilfelle konflikten blir omfattende nok.

Materiell velstand og trygghet er jo det de kjemper for, hva får deg til å tro annet?

Vedlegg

A

Affa

Gjest
    Og når konflikten får konsekvenser for deg, Affa, med at verden blir ustabil, at terroren skader dine interesser, hva da? Hvis konflikten sprer seg, hva kan vi vente da? Du kan ikke beskytte deg mot en krig som føres på en terroristisk måte. Vi er alliert med USA, og vil måtte svare for det i tilfelle konflikten blir omfattende nok.

Materiell velstand og trygghet er jo det de kjemper for, hva får deg til å tro annet?
    Tull. Hvor skal konflikten spre seg? Midtøsten er en dass på lik linje med Afrika. Null håp.

Hadde de ønsket materiell vellstand og fred hadde de hatt det.

Vedlegg

A

Affa

Gjest
    Fordi overvåkningen følger deres minste bevegelse. Tro meg: I Norge er det full kontroll.

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2006
    Antall liker
    0
    Tull. Hvor skal konflikten spre seg? Midtøsten er en dass på lik linje med Afrika. Null håp.

Hadde de ønsket materiell vellstand og fred hadde de hatt det.
    Du overforenkler ad absurdum. Men selvsagt er det en kime av sannnhet i det du sier. Om man hadde maktet å endre sitt fokus fra å drepe naboen til å rydde i sin egen hage, så hadde verden sett noe annerledes ut, ja. Og selvsagt vil ingen her i den hypotetiske situasjon at samtlige land i Midtøsten ble utradert tenke at: Å! Nå savner jeg nasjonen Palestina!
    Likeledes ville ingen i Midtøsten tenke det samme om oss i den motsatte situasjon. Men det er utenfor poenget. Det finnes en del ekstreme grupperinger som gir faen i alt som har med menneskerettigheter og FN-konvensjoner å gjøre. En av disse grupperingene kaller seg Hizbollah, en annen Israels regjering. Sistnevnte har pengene og makta, dessuten er de kamerat med den største bølla som bor i gata. Jeg spyr av å se på hva de bruker makta si til, og det må det være lov å si fra om.

Honkey

A

Affa

Gjest
    Hehe: Nå overforenkler du. Litt latterlig å kalle USA den største bølla i gata. Uten USA ville kaos rådet i verden.

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2006
    Antall liker
    0
    Nevnte jeg USA? ;)
    Nå vel; det er mange grunner til å hevde at de er bøllete når de finner det for godt. Likeledes er de stabiliserende når de anser det for formålstjenelig. La oss helller si at uten USA (hypotetisk, de ER her enten vi liker det eller ei), så ville verden vert en annen, ganske enkelt.

Honkey

karl

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.09.2006
    Antall liker
    0
    Fordi overvåkningen følger deres minste bevegelse. Tro meg: I Norge er det full kontroll.
    Mao er Norge bedre overvåket enn USA?

Rune S

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Antall liker
    1.257
    Torget vurderinger
    11
    Hvorfor skulle ikke 9/11 kunne hende her?
    Viss det er frykt som er grunnen til motstanden mot USA og Israel,da forstår jeg plutselig tegningen.
    Det er ikke tvil om at Israels fremgangsmåte fyrer oppunder hatet og vil rekrutere flere potensielle terrorister.Jeg synst det er forferdelig trist å se at uskyldige mennesker blir drept i sør-Libanon,og fundamentale muslimer melker selvsagt dette for alt det er verdt,og de går selvsagt ikke av veien for å overdrive voldsomt for å få sympati fra enkelte i vesten og oppildne sine egne rekker.Ofte tror jeg rett og slett de bryr seg katten om sine egne som mister livet,og at de for de bare er brikker i et kynisk spill.Men selvsagt er det også mye sorg blant uskyldige.
    Hadde ikke Israel stått oppimot den trusselen de er omringet av hadde de vert utslettet for lenge siden,og fundamentale muslimer hadde kommet seg mye lenger vestover i sin vandring.
    Det er interesant å se hvor god tro enkelte har på toleranse og samarbeid med terror-organisasjoner.Personlig har jeg ikke den troen,selv om Jesus oppfordrer meg til å elske mine fiender.......
    I Islam er der mange skriftsteder som indikerer at viss en ikke er rettroende så har de lov å bruke sverdet.
    Dette er det totalitere og diktaturiske som gjennomsyrer alle muslimske stater.Der er ingen religionsfrihet og annen frihet er også sterkt innskrenket,kanskje spessielt for kvinner.

De(jeg ser at min omtale kan virke rasistisk eller nedlatende,men jeg ser virkelig ikke på meg selv som noe bedre enn noe annet menneske) har etterhvert blitt såpass mange i dette landet nå at det er ikke lenge før de begynner å stille krav og markere seg.
    Dessuten tror jeg ikke en leder for en terrorcelle som Mullah Krekar er/var, er i Norge kun for pleasure,og jeg tror vi kan regne med å se fruktene ganske kjapt,spessielt viss den norske regjering begynner å støtte Israel i større grad,noe som neppe er spessielt aktuelt med dagens regjering.Så foreløbig tror jeg det blir forholdsvis rolig her til lands og med dagens regjeringens lefling med terror organisasjoner vil de lett kunne la Norge bli et lite friområde og en base i Europa eller Norden,.....kanskje........?

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2006
    Antall liker
    0
    "Den norske regjerings lefling med terrororgansisajsoner"?? Hvilken planet kommer dette våset fra? Kan du utdype slike meningsløse påstander?
    Slik jeg har forstått Jesus går det på tvers av så å si hele ditt siste inlegg. Ergo er det åpent for tolkninger. Og i fall du ikke har lest bibelen, så kan jeg fortelle deg at også der finnnes mange skriftsteder hvor sverdet og en del overnaturlige krefter benyttes til utsletting av både den ene og den andre.

Honkey

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn