Du har naturigvis helt rett. Denne krigen er kynisk planlagt og igangsatt av terrororganisasjonen Hizbollah. Hizbollah visste meget godt at angrep på Israel ville bety motangrep og dermed krig. De sivile tapene på Libanesisk side er helt tydelig en kalkulert del av Hizbollahs propagandashow. Ved å skyte ut sine raketter fra sivile områder, visste de at sivile områder i Libanon ville komme under beskytning og at mange sivile liv ville gå tapt. Hizbollah feilregner naturligvis når de tror dette vil styrke deres egen sak på lang sikt.Viss det er frykt som er grunnen til motstanden mot USA og Israel,da forstår jeg plutselig tegningen.
Det er ikke tvil om at Israels fremgangsmåte fyrer oppunder hatet og vil rekrutere flere potensielle terrorister.Jeg synst det er forferdelig trist å se at uskyldige mennesker blir drept i sør-Libanon,og fundamentale muslimer melker selvsagt dette for alt det er verdt,og de går selvsagt ikke av veien for å overdrive voldsomt for å få sympati fra enkelte i vesten og oppildne sine egne rekker.Ofte tror jeg rett og slett de bryr seg katten om sine egne som mister livet,og at de for de bare er brikker i et kynisk spill.Men selvsagt er det også mye sorg blant uskyldige.
Hadde ikke Israel stått oppimot den trusselen de er omringet av hadde de vert utslettet for lenge siden,og fundamentale muslimer hadde kommet seg mye lenger vestover i sin vandring.
Det er interesant å se hvor god tro enkelte har på toleranse og samarbeid med terror-organisasjoner.Personlig har jeg ikke den troen,selv om Jesus oppfordrer meg til å elske mine fiender.......
I Islam er der mange skriftsteder som indikerer at viss en ikke er rettroende så har de lov å bruke sverdet.
Dette er det totalitere og diktaturiske som gjennomsyrer alle muslimske stater.Der er ingen religionsfrihet og annen frihet er også sterkt innskrenket,kanskje spessielt for kvinner.
De(jeg ser at min omtale kan virke rasistisk eller nedlatende,men jeg ser virkelig ikke på meg selv som noe bedre enn noe annet menneske) har etterhvert blitt såpass mange i dette landet nå at det er ikke lenge før de begynner å stille krav og markere seg.
Dessuten tror jeg ikke en leder for en terrorcelle som Mullah Krekar er/var, er i Norge kun for pleasure,og jeg tror vi kan regne med å se fruktene ganske kjapt,spessielt viss den norske regjering begynner å støtte Israel i større grad,noe som neppe er spessielt aktuelt med dagens regjering.Så foreløbig tror jeg det blir forholdsvis rolig her til lands og med dagens regjeringens lefling med terror organisasjoner vil de lett kunne la Norge bli et lite friområde og en base i Europa eller Norden,.....kanskje........?
For øvrig: Norge bør naturligvis stanse all hjelp til Palestina så lenge terrororganisasjonen Hamas styrer.