Diverse Irritasjonstråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    18.928
    Sted
    Sølvbyen
    Og nettavisene skriv om hetebølgje og supersumar fordi det er 30 grader i Oslo. Ingen oppslag om at det er vanleg drittsumar her vestpå.

Og takk og lov for at det er det, eigentleg.
    Det er en artikkel jeg hadde lest iallfall, hvis det var bilde av en indignert vestlending og med overskriften "Vanleg drittsumar vestpå".

Her østpå syns jeg vi hadde akkurat samme gråværet med lunkne temperaturer, helt til det plutselig bare sa pang i går og ble knallvarmt. Men ser det er meldt regn igjen allerede i morgen.

Hønndjevelen

Æresmedlem
    Ble medlem
    12.04.2010
    Antall liker
    16.083
    Sted
    Oslo
    Elin Ørjasæter
    (nærmer seg faretruende Sanna Sarromaa) uttaler seg i Nettavisen om shorts og korte skjørt på jobben.
    Menn bør aldri gå i shorts og kvinner kun om de har pene ben uten valker og åreknuter og helst er mellom 18 og 30 år.
    Med sånne holdninger gir hun meg vibber om at av og til er også nikab greit.
    Kropps positivisme er det iallefall ikke.

images (21).jpeg

Sist redigert:

alipax

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.03.2003
    Antall liker
    544
    Sted
    Herja
    Torget vurderinger
    2
    Mannfolk med shorts på jobb har jeg vel egentlig aldri oppfattet som seriøse, uavhengig av alder. Damer er det annerledes med, men de fryser lett med skjørt i litt kjølige omgivelser.

palmaris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.11.2002
    Antall liker
    2.360
    Torget vurderinger
    1
    Folk som stoggar ved forgjengarfeltet, for berre å stå der. Om du ikkje skal over kan du i det minste snu ryggen til, slik at eg ikkje må kasta bort verdfulle sekunder på å vurdera at du er ein kødd.

Hønndjevelen

Æresmedlem
    Ble medlem
    12.04.2010
    Antall liker
    16.083
    Sted
    Oslo
    Folk som stoggar ved forgjengarfeltet, for berre å stå der. Om du ikkje skal over kan du i det minste snu ryggen til, slik at eg ikkje må kasta bort verdfulle sekunder på å vurdera at du er ein kødd.
    Stanser alltid ved fotgjerfelt for å vurdere om bilistene sakner farten og stanser.
    Alt for mange bilister som ikke vil "kaste bort verdifulle sekunder" på myke trafikanter.

Ingeniøren

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Antall liker
    1.359
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Var det ikke slik at fotgjengere ska l gi tegn ved å holde ut en arm - det ser man aldri....

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    18.928
    Sted
    Sølvbyen
    Syns ganske ofte jeg ser folk som bare tråkker rett ut i fotgjengerfeltet uten å se seg for, eller om jeg som kjører bil er i ferd med å stoppe.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    22.035
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Syns ganske ofte jeg ser folk som bare tråkker rett ut i fotgjengerfeltet uten å se seg for, eller om jeg som kjører bil er i ferd med å stoppe.
    Det har blitt regelen, ikke unntaket. Desverre er det mange bilister som stopper for de også, og på den måten legger til rette for trafikkfarlig atferd.

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    18.928
    Sted
    Sølvbyen
    Det har blitt regelen, ikke unntaket. Desverre er det mange bilister som stopper for de også, og på den måten legger til rette for trafikkfarlig atferd.
    Så lenge de er i et fotgjengerfelt har man jo plikt til å stoppe uansett. Noe jeg gjør.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    22.035
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Ikke om de kommer fra høyre
    Uansett, så lenge de sykler i gangfelt. Skal de stoppes for, må de gå med sykkelen. Sjekk gjerne trafikkreglene, der står det klart og tydelig.

Når man stopper for disse kamizake -syklistene, muliggjør man galskapen.

Hønndjevelen

Æresmedlem
    Ble medlem
    12.04.2010
    Antall liker
    16.083
    Sted
    Oslo
    Det kan godt hende de har, men jeg har ikke lyst til å ha på samvittigheten at jeg kjørte på en syklist bare fordi jeg hadde retten på min side.
    Kjørelærern min på MC sa at er du klar over at syklisten har vikeplikt, ja sa jeg, men kan jeg regne med at syklisten har trafikal opplæring. Bra svar sa kjørelærern

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    18.928
    Sted
    Sølvbyen
    Kjørelærern min på MC sa at er du klar over at syklisten har vikeplikt, ja sa jeg, men kan jeg regne med at syklisten har trafikal opplæring. Bra svar sa kjørelærern
    Bestefaren min sa alltid at man skulle kjøre som om alle andre var idioter. Eller iddjoter, som det het på dialekta hans der han kom fra.

palmaris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.11.2002
    Antall liker
    2.360
    Torget vurderinger
    1
    Stanser alltid ved fotgjerfelt for å vurdere om bilistene sakner farten og stanser.
    Alt for mange bilister som ikke vil "kaste bort verdifulle sekunder" på myke trafikanter.
    Ja, men det er ikkje det som er problemet. Ofte er det subhumant avskum som stogger der for å prata eller sjå på eitkvart. Utfordringa, som tek tid, er jo at eg stoggar for desse undermålarane og. Sjølv om dei ikkje skal over.

Hønndjevelen

Æresmedlem
    Ble medlem
    12.04.2010
    Antall liker
    16.083
    Sted
    Oslo
    Ja, men det er ikkje det som er problemet. Ofte er det subhumant avskum som stogger der for å prata eller sjå på eitkvart. Utfordringa, som tek tid, er jo at eg stoggar for desse undermålarane og. Sjølv om dei ikkje skal over.
    "Subhumant avskum" er det bare et annet ord for hva Frps Hårek Hansen kalte "målbare minusvarianter"?

Hønndjevelen

Æresmedlem
    Ble medlem
    12.04.2010
    Antall liker
    16.083
    Sted
    Oslo
    Bestefaren min sa alltid at man skulle kjøre som om alle andre var idioter. Eller iddjoter, som det het på dialekta hans der han kom fra.
    Som MCfører kjører jeg alltid som om bilister er uberegnelige idioter.
    Har aldri vært i en ulykke

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    22.035
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Poenget mitt, med støtte i veitrafikkloven, var at syklende har vikeplikt. Det er forsåvidt greit å anta at syklister er hjernedøde, men likevel feil å snu deres brudd på veitrafikkloven til bilister ansvar. Ønsker de å ta selvmord med å kjøre kamikaze over fotgjengerfelt, er det deres eget ansvar.

Hønndjevelen

Æresmedlem
    Ble medlem
    12.04.2010
    Antall liker
    16.083
    Sted
    Oslo
    Poenget mitt, med støtte i veitrafikkloven, var at syklende har vikeplikt. Det er forsåvidt greit å anta at syklister er hjernedøde, men likevel feil å snu deres brudd på veitrafikkloven til bilister ansvar. Ønsker de å ta selvmord med å kjøre kamikaze over fotgjengerfelt, er det deres eget ansvar.
    For å si det med Pippi
    Den som er veldig sterk
    Må også være veldig snill!
    I trafikken er som regel bilister
    De som er veldig sterke

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    22.035
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    For å si det med Pippi
    Den som er veldig sterk
    Må også være veldig snill!
    I trafikken er som regel bilister
    De som er veldig sterke
    He, he.

Jeg tenker politiet burde bøtelegge kamikazene herfra til evigheten, for å få slutt på galskapen. Det er som å gå midt på motorveien, og gi bilistene ansvar for å ikke kjøre på deg.

Hønndjevelen

Æresmedlem
    Ble medlem
    12.04.2010
    Antall liker
    16.083
    Sted
    Oslo
    He, he.

Jeg tenker politiet burde bøtelegge kamikazene herfra til evigheten, for å få slutt på galskapen. Det er som å gå midt på motorveien, og gi bilistene ansvar for å ikke kjøre på deg.
    Motorveier er de eneste veiene som er forbeholdt visse kjøretøy.
    Alle andre veier kan benyttes av alle.
    Mulig at du pansra inn i halvannet tonn stål mener at du har mere rett på asfalten enn andre, det får stå på din regning

Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn