@ Xerxes, Prisanslaget ditt et faktisk ganske villt feil! Du får ikke den båten for 1 mill Euro brukt en gang! Tror du misset noen nuller!?!
Jeg var for et par - tre år siden på Europas største båtmessei Dusseldorf. Der traff jeg en trivelig greker som solgte båter (skip) fra en produsent som heter
Benetti. De har en fin "liten båt" som heter Customline 30. Mao nesten 30 meter, men i lovens forstand et par cm under 24 meter så man kan kjøre den uten profesjonell kaptein. Eurojackpot premien går nok i en slik en! Men altså da vi kom inn på dette med pris så sa han at den avhengig av utstyr (selvfølgelig)
lå på sånn cirka 10 mill Euro. Trikset er selvsagt at man ikke ser sjokkert ut når man hører en slik pris men legger ansiktet i de riktige folder og svarer at:
"Det høres jo ikke så urimelig ut" og ser ut som om man pkt 1. mener det og pkt 2. har råd til det!
Nå var da den båten som er omtrent maks av hva som er interessant for meg etter en koselig telefon fra Hamar, da knapt 30 meter. Den båten du legger
ut bilde av er rundt 50 meter lang. Prisen på den er ikke dobbelt av den på 30 meter for volumet av den største er vel rundt regnet drøyt 4 ganger så stort
som den mindre båten. Og du kan regne med en "nypris" på 40-60 mill. Euro, som et minimum.
Som en noe mer enn vanlig interessert er jeg også klar over at driftsutgifter for en slik jolle årlig ligger på ca 10% av nyprisen! Men skal man først drømme
kan man jo gjøre det ordentlig!
Vis vedlegget 1195910
Som sagt er det "kun" den premien i Eurojackpot som mangler!