Diverse Irritasjonstråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    18.128
    Sted
    Sølvbyen
    Bilen til min sambo ble påkjørt i et parkeringshus, hun som kjørte gikk ut av bilen og kikket og kjørte så videre, heldigvis var det en person som satt i en annen bil og så hele greia og la lapp på bilen til min sambo med alt info om bilen. Vi tok kontakt med vedkommende som kjørte, hun ble hissig og nektet først men da mannen hennes ble innblandet så ordnet det seg. Hun som var vitne fikk seg en god flaske rødvin.
    Håper hun som kjørte ble sendt til tukthuset.

Irrgjenger

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.01.2026
    Antall liker
    444
    Sted
    Oslo
    Heh, heh. Skal ikke se bort fra at Dressmann leverer bedre enn de store på stoffkvalitet. Jeg har landa på en modell hos Jack&Jones som sitter sånn skapelig på meg. De er ikke dyre, neppe særlig prestisjepriset. Men nå er de ikke lenger å få uten masse elastan. Har prøvd en annen modell som var noenlunde lignende i fasongen og uten elastan, men med høyere linning, som skle ned og endte med nesten umiddelbare revner i skrittet. Har kulemage, men ikke 'thigh gap', så jeg er tilbake.....

Hønndjevelen

Æresmedlem
    Ble medlem
    12.04.2010
    Antall liker
    15.370
    Sted
    Oslo
    At funksjonshemmede ofte ikke har det greit , har jeg all sympati med, men når Birgit Skarstein kjøper en villa til 20 millioner og klager, så blir jeg litt matt.

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    13.186
    Sted
    Holmestrand
    At funksjonshemmede ofte ikke har det greit , har jeg all sympati med, men når Birgit Skarstein kjøper en villa til 20 millioner og klager, så blir jeg litt matt.
    Jeg oppfatter det vel ikke som en klage, mer en situasjonsbeskrivelse hvor det er utfordringer med å være funksjonshemmet?
    Jeg kjenner mange funksjonsfriske som klager mye mer over mye mindre problemer enn det hun beskriver her.

Tweedjakke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Antall liker
    8.693
    Sted
    Au recherche du temps perdu
    Måtte googla saka,

Denne byggestoppen i Oslo verkar å vera ein byråkratisk vranglås?

Sist redigert:

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    13.186
    Sted
    Holmestrand
    Noen har tatt vårpussen tidlig. IMG_0098.jpeg IMG_0099.jpeg IMG_0104.jpeg
    50 m
    Mannskap på 9
    Gjesteplasser 10 i 5 lugarer
    Pris 1 million/m. Euro, ja.
    60 tonn drivstoff
    Full tank 1,4 mill

weld77

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Antall liker
    16.979
    Klær generelt står vel gjerne ganske alene som en varekategori 'uten' prisstigning i statistikken? Men det er vel ikke blitt billigere å holde seg kledd av den grunn. Kan ikke huske når de begynte å blande elastan i olabuksene (pantalons des Nimes for de som vil jåle seg med jålete språk om hverdagslige ting), men det var nesten øyeblikkelig halvering av levetiden for min del. Og det er ikke jeg og mitt bevegelsesmønster som har skylda. Siden den gangen har jeg helt holdt opp med to trappetrinn i hvert steg, jeg klatrer ikke lenger over autovernet og tar snarveien gjennom steinrøysa heller. Kort sagt, korte skritt og bedagelig tempo. Likevel varer de som fersk bakst, og visst pokker irriterer det. Hjelper vel ikke med stadig lavere sortering av råstoff heller, kortere bomullsfiber ryr ut av plagget, bindes ikke i verken trådspinning eller veving, og det ligger vel igjen et gram eller to i hver stol man reiser seg fra...
    De fleste er kjent med shrinkflation, men det er også en viss diskusjon runt enshittification/skimpflation, da at en vare/tjeneste ikke nødvendigvis endrer seg i pris, men kvaliteten blir dårligere. Ting som holder kortere er ett eksempel, færre ansatte så lengre ventetid og så burtetter.

Tweedjakke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Antall liker
    8.693
    Sted
    Au recherche du temps perdu
    Noen har tatt vårpussen tidlig.
    Ja, faen ta alle desse som liksom skal ha alt på stell heile tida. Vedder på han har lagt om til sumardekk også.

Desse båtane har eg faktisk aldri irritert meg over. At det er hinsides idiotisk: ja, men det har faktisk aldri irritert meg. Sjølv no, med alle forbrukstal på bordet, irriterer det meg ikkje.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn