Diverse Irritasjonstråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Ble medlem
    06.04.2019
    Antall liker
    16.302
    Torget vurderinger
    2
    Folk som stiller på direktesendte debatter og har med seg manus som de leser ifra, waste of time..

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    9.036
    Torget vurderinger
    0
    Det irriterer også littegrann at programmer på NRK om Setesdal ikke er tekstet...
    Så du forstår ikke norske dialekter? Jaja, det er ikke så greit om man har vokst opp i Oslobygda eller "Det sentrale Østlandsområdet" i øvrigt. ( Stakkar :ROFLMAO::ROFLMAO:)

[/IRONI]

Dr_BASS

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Antall liker
    3.111
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Setesdal, er det stedet der ingen forstår hverandre og må snakke engelsk tilhverandre slik man gjør i danmark?

Hønndjevelen

Æresmedlem
    Ble medlem
    12.04.2010
    Antall liker
    14.958
    Sted
    Oslo
    Nettsteder med hvit skrift på sort bakgrunn
    Tror det er en rimelig god grunn til at de aller fleste publikasjoner bruker hvit bakgrunn og sort skrift

Tweedjakke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Antall liker
    8.378
    Sted
    Tid og rom
    Nettsteder med hvit skrift på sort bakgrunn
    Tror det er en rimelig god grunn til at de aller fleste publikasjoner bruker hvit bakgrunn og sort skrift
    Svart på kvitt er vel ein konvensjon som har oppstått pga utviklinga av trykketeknikk? Og så er det noko med at skjermen lyser på deg, ikkje berre reflekterer indirekte lys?

I førre hundreåret, med CRT-skjermar med dårleg oppløysing og refresh-rate, så fungerte ofte kvitt på svart best, og fekk hjelp av den naturlege utjamninga i monitoren.

I dag opplever eg det ikkje som så veldig viktig; å lesa god typografi på skjerm er nesten like bra som å lesa trykt på papir. Eg bruker også stort sett svart på kvit når eg skal skriva sjølv, og når eg les nettsider og PDFar. Det er lettare å tenkja på tekst som tekst når det ser ut som om det er trykt.

Men eg ser at tenåringen min, ho som er mest gamer og sit framfor datamaskiner i mørkret, liker svart bakgrunn. Sjølv tykkjer eg er greitt på mobiltelefon, som vert litt mindre som ei lommelykt midt i synet med svart bakgrunn.

Eg tykkjer også at heilt kvit (#FFFFFF) bakgrunn fort kan verta veldig slitsamt å sjå på i lengda. Faktisk liker eg å lesa nettsider med ørlite gul eller grå bakgrunn.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn