Diverse Irritasjonstråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Tweedjakke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Antall liker
    7.401
    Sted
    Market Snodsbury
    En ting som irriterer meg med en del elbilister er at de ikke ser ut til å forstå at fossilbiler ikke har den samme aksellerasjonen fra stillestående ut av kryss
    Trur eg har nemnt det før, men eg meiner at eg køyrer finare med ein sånn “eco”-modus som får responsen til å minna mest om ein halvdaff dieselbil.

(Bilen er ikkje særleg kvass i utgangspunktet, så det seier litt)

Sist redigert:

Tweedjakke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Antall liker
    7.401
    Sted
    Market Snodsbury
    Syns flere burde brukt den funksjonen der, hvis den finnes. 🤓
    For min del er VW T5 (2.2 tonn) med 180 hk litt treg, medan eg hugsar Octavia med ca 120 hk som halvdaff-grei (båe manuell turbodiesel).

Det er openbert betre sjåførar enn meg på vegane (faktisk vil eg tru minst 2/3 er det), og ein god del av dei greier også å rasjonera på kreftene i normal trafikk.

Men for oss andre er mykje av dei ekstra kreftene i ein elbil bortkasta. Det finst situasjonar der dei er nyttige, men det er sjeldan naudsynt å setja seg i ein slik situasjon at du treng full pinne for å koma deg trygt ut.

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.721
    Torget vurderinger
    0
    Det finst situasjonar der dei er nyttige, men det er sjeldan naudsynt å setja seg i ein slik situasjon at du treng full pinne for å koma deg trygt ut.
    Å sette seg i en slik situasjon som du nevner er IKKE greit. Gjør man det er man ikke så veldig smart, hvis man gjør det bevisst. Gjør man det i
    ubevisst bør man vurdere å skjerpe seg og følge med hva som skjer rundt en når man kjører.

Men det finner situasjoner der andre av ymse årsaker setter deg i en slik situasjon er det greit å kunne "forlate" situasjonen fort som f..n! Mer enn en gang jeg har kommet ut av kjedelige situasjoner ved å bruke gasspedalen og ikke bremsen.

PeriodeLytter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Antall liker
    4.880
    Kjenner på en harme og frustrasjon nå med alle disse årene med bortkastede penger. Hvorfor har ikke Norsk Tipping med i spillereglene at man må sitte i bilen når trekning gjennomføres? Dette er helt dust, jeg vil ha penga mine tilbake.

1759748433045.png

realist

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Antall liker
    307
    Noen som kan komme opp med tips på hvordan jeg blir kvitt msn-h..... forhåpentligvis for godt, uten å vrake edge (for godt)?
    AI var ikke mye til hjelp....

Voff

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Antall liker
    9.364
    Torget vurderinger
    1
    Boliger ("på landet") på 376 kvadrat solgt som hytte(!)...

Tweedjakke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Antall liker
    7.401
    Sted
    Market Snodsbury
    Sist redigert:

Tweedjakke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Antall liker
    7.401
    Sted
    Market Snodsbury
    Posten si pakkesporing, med eit utal ulike skildringar som gjer det uråd å anslå status

Pakke for fjorten dagar sidan
    Sendingen er ankommet terminal > Pakken klargjøres for videre transport til sin endelige destinasjon > Pakken er fremme (alt saman same dag)
    Pakke no
    Sendingen er ankommet terminal > Pakken har ankommet terminalen og blir videresendt
    Men kva er skilnaden mellom at «pakken klargjøres for videre transport til sin endelige destinasjon» og at «pakken har ankommet terminalen og blir videresendt»? Eg veit jo at når «sendingen er ankommet», så er planen å vidaresenda, så det er absolutt ingen grunn til å informera om at det vil skje.

(Bonusirritasjon: BB-code. Tenk om editoren på forumet kunne teke Markdown)

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    16.571
    Sted
    Sølvbyen
    En av tingene som var i pakken min er selvsagt skadet, men jeg så det ikke før jeg hadde kastet emballasjen i går kveld. Det var en bulk i pappesken, så jeg tipper den har fått den vanlige Posten spesialbehandlingen, men det er nok litt avsender sin feil som har emballert for dårlig også. Men det skal vel litt til å slå en støpejernsgryte skeiv? 🤔
    Da er gryte-historien endelig ved veis ende. Den første gryta som var skeiv ble erstattet med en ny gryte, som først måtte komme inn på lager. Og når den ankom var det mye det samme problemet med denne. Den var ikke rund, og var noen millimeter bredere ene veien når man målte med målebånd oppå kanten, og lokket ligger ikke støtt på her heller. Uvisst om det er noe med støpeprosessen til Mareld, eller om det kan være pakkingen som gjør at de blir skadet under transport. Jeg prøvde det samme lokket på en Le Creuset gryte som moren min fikk i bryllupsgave og som jeg har overtatt, og der ligger lokket helt stødig og flatt. Gjorde avsender oppmerksom på dette, og fikk til slutt tilbud om kreditering av halve kjøpesummen som jeg takket ja til for å få saken ut av verden. Så nå har jeg to gryter som er skakke, hvorav den ene er nesten brukbar, mens den andre ikke er rett under heller og trolig vil ende som bålgryte eller blomsterpotte. Tenker jeg sparer opp penger og kjøper en emaljert Le Creuset eller Staub i fysisk butikk så jeg kan se på den først. 🙂

Her er hvordan gryte #2 ble pakket og sendt til meg. Godt og romslig for gryta til å ake rundt under transport. Så selv om jeg ikke er imponert over pakkingen på utsendelsene deres må jeg allikevel gi Bakeren & Kokken litt ros for å være greie å ha med og gjøre, og at jeg syns de gjorde mye for å løse problemet. irritasjonen ligger mest i at jeg nå har to gryter stående som ikke er helt som de skal.

IMG_4491.jpeg

Dr_BASS

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Antall liker
    2.702
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Støpejern pleier jo heller å sprekke enn å bøye seg så tipper det er dårlig produksjon.
    Kvaliteten på det meste går nedover såkalt shitification

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    16.571
    Sted
    Sølvbyen
    Støpejern pleier jo heller å sprekke enn å bøye seg så tipper det er dårlig produksjon.
    Kvaliteten på det meste går nedover såkalt shitification
    Når du sier det er det ingen sprekker i emaljen heller, så det kan hende du har rett. Da er det isåfall rart at de ikke har bedre kvalitetskontroll, for jeg har noen rustfrie stålkjeler og en panne med lokk fra Mareld som er helt topp kvalitet.

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    11.256
    Sted
    Holmestrand
    Å sette seg i en slik situasjon som du nevner er IKKE greit. Gjør man det er man ikke så veldig smart, hvis man gjør det bevisst. Gjør man det i
    ubevisst bør man vurdere å skjerpe seg og følge med hva som skjer rundt en når man kjører.

Men det finner situasjoner der andre av ymse årsaker setter deg i en slik situasjon er det greit å kunne "forlate" situasjonen fort som f..n! Mer enn en gang jeg har kommet ut av kjedelige situasjoner ved å bruke gasspedalen og ikke bremsen.
    Selvsagt skjer det.
    Hadde en slik senest i går.

Men jeg kjenner til folk med heftige biler som skryter av at de kjører rundt med sikkerhetssystemer typ traction control og slikt avskrudd, fordi de er så gode sjåfører at de ikke trenger det.
    Jeg for min del har litt problemer med å forstå den logikken.
    Tror det er bedre å satse på å unngå farlige situasjoner, enn å satse på at fart og aksellerasjon skal berge deg sammen med eventuelt ekstreme førerferdigheter.

Vi har ofte lokal tåke her jeg bor, med sikt på 15-20m.
    Da tenker jeg at 10-15km under fartsgrensa er fort nok,
    MANGE som er uenige med meg der.
    😂

Tweedjakke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Antall liker
    7.401
    Sted
    Market Snodsbury
    Men jeg kjenner til folk med heftige biler som skryter av at de kjører rundt med sikkerhetssystemer typ traction control og slikt avskrudd, fordi de er så gode sjåfører at de ikke trenger det.
    Eg har litt problem med å sjå når det, med kombinasjonen av norske vegar og norske fartsgrenser, kan vera særleg vits å skru av det typen funkasjonar.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn