Diverse Irritasjonstråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Tweedjakke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Antall liker
    7.344
    Sted
    Market Snodsbury
    En ting som irriterer meg med en del elbilister er at de ikke ser ut til å forstå at fossilbiler ikke har den samme aksellerasjonen fra stillestående ut av kryss
    Trur eg har nemnt det før, men eg meiner at eg køyrer finare med ein sånn “eco”-modus som får responsen til å minna mest om ein halvdaff dieselbil.

(Bilen er ikkje særleg kvass i utgangspunktet, så det seier litt)

Sist redigert:

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    16.432
    Sted
    Sølvbyen
    Trur eg har nemnt det før, men eg meiner at eg køyrer finare med ein sånn “eco”-modus som får responsen til å minna mest om ein halvdaff dieselbil.

(Bilen er ikkje særleg kvass i utgangspunktet, så det seier litt)
    Syns flere burde brukt den funksjonen der, hvis den finnes. 🤓

Tweedjakke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Antall liker
    7.344
    Sted
    Market Snodsbury
    Syns flere burde brukt den funksjonen der, hvis den finnes. 🤓
    For min del er VW T5 (2.2 tonn) med 180 hk litt treg, medan eg hugsar Octavia med ca 120 hk som halvdaff-grei (båe manuell turbodiesel).

Det er openbert betre sjåførar enn meg på vegane (faktisk vil eg tru minst 2/3 er det), og ein god del av dei greier også å rasjonera på kreftene i normal trafikk.

Men for oss andre er mykje av dei ekstra kreftene i ein elbil bortkasta. Det finst situasjonar der dei er nyttige, men det er sjeldan naudsynt å setja seg i ein slik situasjon at du treng full pinne for å koma deg trygt ut.

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.710
    Torget vurderinger
    0
    Det finst situasjonar der dei er nyttige, men det er sjeldan naudsynt å setja seg i ein slik situasjon at du treng full pinne for å koma deg trygt ut.
    Å sette seg i en slik situasjon som du nevner er IKKE greit. Gjør man det er man ikke så veldig smart, hvis man gjør det bevisst. Gjør man det i
    ubevisst bør man vurdere å skjerpe seg og følge med hva som skjer rundt en når man kjører.

Men det finner situasjoner der andre av ymse årsaker setter deg i en slik situasjon er det greit å kunne "forlate" situasjonen fort som f..n! Mer enn en gang jeg har kommet ut av kjedelige situasjoner ved å bruke gasspedalen og ikke bremsen.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn