Diverse Irritasjonstråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • 4-string

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2011
    Innlegg
    5.285
    Antall liker
    9.365
    Sted
    Interiore Simplicitate
    Når sjåfører en møter langs veien sitter med øynene ned i mobilen.

    Kommer veldig høyt opp på irritasjonslista mi.

    Det er 30-sone forbi huset der vi bor, og hver morgen kommer det foreldre som skal levere i barnehagen like ved. Langt over fartsgrensen, og med blikket fast ned på mobilen.:mad:
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.322
    Sted
    Smurfeland
    Jeg irriterer meg over møtende trafikk som ikke gidder å holde seg på sin side av veien. Og de som bare presser seg fram på smale veier selv om det er de som har hindringen på sin side, gjerne i form av en fotgjenger.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.612
    Antall liker
    9.168
    Sted
    Trondheim
    Disse elsparkesyklene. Eller rettere sagt de som kjører dem. I dag så jeg flere steder der fotgjengere gikk i veibanen fordi fortauet var fullt av disse idiotene og det ikke var plass til fotgjengerne på fortauet. Håpløst!
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.322
    Sted
    Smurfeland
    De kjører som idioter i trafikken også. Mange av de som kjører er jo barn, og det ser man på trafikkforståelsen de viser.
     
    R

    rr30629

    Gjest
    Spesielt de som bare sykler ut i fotgjengerfeltet uten å gå av sykkelen og tror at du i bilen har stopp plikt.
     
    • Liker
    Reaksjoner: SAL

    helvax

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.03.2019
    Innlegg
    397
    Antall liker
    410
    Sted
    Viken
    Bah!
    Tordenvær avbryter lyttingen… synes jeg bør dra ut strømkontakten
     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.027
    Antall liker
    7.627
    Sted
    Oslo
    Bah!
    Tordenvær avbryter lyttingen… synes jeg bør dra ut strømkontakten
    For en del år sia var det tordenvær der jeg bodde.
    Hørtes ut som kanonskudd mellom leiegårdene, trakk ut ledningene til alt, unntagen den til min gamle tykkskjerm tv
    Forsatte å se på NRK
    Seff, den røyk ikke
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    2.084
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Spesielt de som bare sykler ut i fotgjengerfeltet uten å gå av sykkelen og tror at du i bilen har stopp plikt.
    Spesielt de som går av sykkelen for deretter å trille sykkelen nærmest demonstrativt langsomt over fotgjengerfeltet - i stedet for å smette over fort som f... uten å hindre noen. Spesielt de med sykkelsko - for de går naturlig nok ekstra langsomt (ikke lett å gå fort med sykkelsko).

    Men greit nok at de først må forsikre seg om at bilistene er med på notene før de sykler ut i fotgjengerfeltet.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.612
    Antall liker
    9.168
    Sted
    Trondheim
    Jeg har ingen problemer med de som sykler over i et fotgjengerfelt hvis de ser seg godt for og forsikrer seg om at bilistene stopper. Det er de som bare sykler rett ut i fotgjengerfeltet og oppfører seg som om de har retten på sin side "Jeg er i et forgjengerfelt så du må bare stoppe"-typen. Ordet "fotgjenger" burde få en bjelle til å ringe når du selv er kjørende!
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.028
    Antall liker
    9.307
    når merkebygging blir så komplisert at det trengs brukermanual.

    He-he, første innlegg i kommentafeltet gir "venstresiden" skylden for "feiltolkning." Kjappe disse godguttene på høiresiden. :LOL:
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.448
    Antall liker
    7.783
    Torget vurderinger
    0
    I denne tråden er det jo lov å være sint på syklister. For en god uke siden reddet jeg livet til en "nabo"/sambygding. Hun, selvsagt en hun!!, nei vanligvis er det faktisk mannfolk i lycra, men dette var en hun. Hun syklet på gang og sykkelveien ved siden av E105. Der jeg tar av fra E105 slutter også denne gang/sykkelveien. Vi når krysset samtidig og jeg forventer jo at fruen svinger inn på sideveien da det forbudt for syklende/gående videre bortover E105. Og joda hun svinger, men med airpods eller noe moderne svineri av tilsvarende art er hun ganske uvitende om at jeg kommer kjørende. Jeg legger meg godt ut til venstre for å gi damen plass. Men hun har andre planer, hun krysser rett foran meg og begynner å sykle på veiens venstre side!! Bilen har gode bremser så jeg rakk å bremse uten å treffe henne. Så kjører vi gjennom en venstresving, jeg er noe avventende med å kjøre forbi henne på høyre side for det har jeg lært en gang for lenge siden på en kjøreskole at man skal være, heldigvis! Hvorfor heldigvis? Jo hun får det brått for seg at hun nå skal sykle på høyre side av veien og krysser nok en gang foran bilen min. Krysser veien uten å se seg for to ganger på mindre enn et minutt! Mindre enn en halvmeter fra bilens støtfanger uten å være klar over det, i en 80sone. Jeg er imponert!
    Noen meter senere er det mulig å kjøre forbi, og for sikkerhet skyld tuuuuuuter jeg på henne før jeg kjører forbi for at hun forhåpentligvis skal få med seg at hum ikke er alene på veien. Hva skjer da! Sint blikk og en meget vulgær finger fra tante!
    Det var veldig fristende å hugge i bremsene og legge inn reversen, men slikt gjør man selvsagt ikke. Men du salte hvor fristet jeg var.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.322
    Sted
    Smurfeland
    I denne tråden er det jo lov å være sint på syklister. For en god uke siden reddet jeg livet til en "nabo"/sambygding. Hun, selvsagt en hun!!, nei vanligvis er det faktisk mannfolk i lycra, men dette var en hun. Hun syklet på gang og sykkelveien ved siden av E105. Der jeg tar av fra E105 slutter også denne gang/sykkelveien. Vi når krysset samtidig og jeg forventer jo at fruen svinger inn på sideveien da det forbudt for syklende/gående videre bortover E105. Og joda hun svinger, men med airpods eller noe moderne svineri av tilsvarende art er hun ganske uvitende om at jeg kommer kjørende. Jeg legger meg godt ut til venstre for å gi damen plass. Men hun har andre planer, hun krysser rett foran meg og begynner å sykle på veiens venstre side!! Bilen har gode bremser så jeg rakk å bremse uten å treffe henne. Så kjører vi gjennom en venstresving, jeg er noe avventende med å kjøre forbi henne på høyre side for det har jeg lært en gang for lenge siden på en kjøreskole at man skal være, heldigvis! Hvorfor heldigvis? Jo hun får det brått for seg at hun nå skal sykle på høyre side av veien og krysser nok en gang foran bilen min. Krysser veien uten å se seg for to ganger på mindre enn et minutt! Mindre enn en halvmeter fra bilens støtfanger uten å være klar over det, i en 80sone. Jeg er imponert!
    Noen meter senere er det mulig å kjøre forbi, og for sikkerhet skyld tuuuuuuter jeg på henne før jeg kjører forbi for at hun forhåpentligvis skal få med seg at hum ikke er alene på veien. Hva skjer da! Sint blikk og en meget vulgær finger fra tante!
    Det var veldig fristende å hugge i bremsene og legge inn reversen, men slikt gjør man selvsagt ikke. Men du salte hvor fristet jeg var.

    Du må ikke tute på syklister som sykler midt i veien. Jeg gjorde det en gang for mange år siden med en gubbe som tråkket i vei på en landevei i 70 eller 80 sone hvor det var egen gang og sykkelvei ved siden av, og han ble så sint at han begynte å hytte med neven, og jeg kunne se i speilet at han mistet kontroll over sykkelen og kjørte i grøfta når jeg hadde kjørt forbi. Så det må du ikke finne på.
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.630
    Antall liker
    5.276
    Sted
    Holmestrand
    Syklister som ikke kan trafikkreglene og hytter med neven og kjefter på de som kan dem.
    Med bakgrunn fra både sykkel og bil håper jeg ikke du mener at den gjengse bilist har stor faglig tyngde når det gjelder trafikkregler og etterlevelse.
    Mange bilister brys seg kun om en trafikkregel, og det er den at det ikke skal sykles i fotgjengerfelt.
    Ellers bry de seg fint lite om fartsgrense, signaler og ikke minst aktsomhet.

    Eksempel på en bilende trafikant som har satt seg grundig inn i trafikkreglene....

    Nå er jeg ikke sikker på noen av disse trafikantene opptrer spesielt smart. 😂
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.630
    Antall liker
    5.276
    Sted
    Holmestrand
    I denne tråden er det jo lov å være sint på syklister. For en god uke siden reddet jeg livet til en "nabo"/sambygding. Hun, selvsagt en hun!!, nei vanligvis er det faktisk mannfolk i lycra, men dette var en hun. Hun syklet på gang og sykkelveien ved siden av E105. Der jeg tar av fra E105 slutter også denne gang/sykkelveien. Vi når krysset samtidig og jeg forventer jo at fruen svinger inn på sideveien da det forbudt for syklende/gående videre bortover E105. Og joda hun svinger, men med airpods eller noe moderne svineri av tilsvarende art er hun ganske uvitende om at jeg kommer kjørende. Jeg legger meg godt ut til venstre for å gi damen plass. Men hun har andre planer, hun krysser rett foran meg og begynner å sykle på veiens venstre side!! Bilen har gode bremser så jeg rakk å bremse uten å treffe henne. Så kjører vi gjennom en venstresving, jeg er noe avventende med å kjøre forbi henne på høyre side for det har jeg lært en gang for lenge siden på en kjøreskole at man skal være, heldigvis! Hvorfor heldigvis? Jo hun får det brått for seg at hun nå skal sykle på høyre side av veien og krysser nok en gang foran bilen min. Krysser veien uten å se seg for to ganger på mindre enn et minutt! Mindre enn en halvmeter fra bilens støtfanger uten å være klar over det, i en 80sone. Jeg er imponert!
    Noen meter senere er det mulig å kjøre forbi, og for sikkerhet skyld tuuuuuuter jeg på henne før jeg kjører forbi for at hun forhåpentligvis skal få med seg at hum ikke er alene på veien. Hva skjer da! Sint blikk og en meget vulgær finger fra tante!
    Det var veldig fristende å hugge i bremsene og legge inn reversen, men slikt gjør man selvsagt ikke. Men du salte hvor fristet jeg var.
    Jeg kom kjørende langs veien i et boligfelt, fart rundt 30 km/t.
    På venstre side av veien med nesen samme vei som meg står det en drosje.
    I det jeg er på høyde med ham begynner han å kjøre. Etter å ha kjørt noen meter på siden av meg, så blir det en hindring på hans side, mao på venstre side av veien. Han skrur på blinklyset, og når jeg ikke stopper for å slippe ham fram tuter han vilt og uhemmet, noe som ikke gjør spesielt inntrykk.
    Jeg kjører like etter inn på en bensinstasjon for å fylle.
    Da viser det seg at han har fulgt etter for å skjelle meg ut.
    Skjeller meg ut for ikke å overholdt vikeplikten, samt for å ha satt ham i en farlig situasjon da jeg ikke stoppet for å slippe ham fram.
    Jeg blir tildelt hederstittelen "Den største tulling bak rattet han har sett i løpet av sin 10-talls år som drosjesjåfør".
    Ja, han hadde passasjerer i drosjen.
    Så tullinger i trafikken mangler det ikke på.
    :ROFLMAO:
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.612
    Antall liker
    9.168
    Sted
    Trondheim
    Det finnes idioter med alle typer kjøretøy. Det verste jeg har sett var likevel en syklist som syklet med hodetelefoner mens han satt og tastet på mobiltelefonen sin. Ingen hender på styret selvfølgelig, og blikket var alle andre steder enn på veien. Han syklet rett over en vei uten å se opp. Heldigvis for ham hadde jeg sett ham og stoppet selv om det etter reglene var han som hadde vikeplikt.
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.630
    Antall liker
    5.276
    Sted
    Holmestrand
    Det finnes idioter med alle typer kjøretøy. Det verste jeg har sett var likevel en syklist som syklet med hodetelefoner mens han satt og tastet på mobiltelefonen sin. Ingen hender på styret selvfølgelig, og blikket var alle andre steder enn på veien. Han syklet rett over en vei uten å se opp. Heldigvis for ham hadde jeg sett ham og stoppet selv om det etter reglene var han som hadde vikeplikt.
    Kudos til deg som kjører aktsomt!
    Og hodetelefoner har ingenting å gjøre i trafikken. Ikke på sykkel, ikke i bil.
     
    Sist redigert:

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.470
    Antall liker
    9.605
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Kudos til deg som kjører aktsomt!
    Og hodetelefoner har ingenting å gjøre i trafikken. Ikke på sykkel, ikke i bil.
    Ikke på fotgjengere heller dessverre. Med mindre man er på skogsstier eller lignende.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.612
    Antall liker
    9.168
    Sted
    Trondheim
    Bare ideen om å sykle på en rimelig sterkt trafikert vei uten å holde i styret, uten å kunne høre hva som skjer rundt deg og å ha oppmersomheten på en mobiltelefonskjerm fordi man er opptatt med å skrive noe på en mobiltelefon er jo helt hinsides. Men slike finnes det altså i trafikken.
    Man minnes også den sjåføren som ble stoppet av politiet i Selbu. De hadde ligget bak ham i flere kilometer med blålys og sirene uten at han hadde oppdaget dem fordi han hadde på så høy musikk og ikke hadde sett i speilet.
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.448
    Antall liker
    7.783
    Torget vurderinger
    0
    Bare ideen om å sykle på en rimelig sterkt trafikert vei uten å holde i styret, uten å kunne høre hva som skjer rundt deg og å ha oppmersomheten på en mobiltelefonskjerm fordi man er opptatt med å skrive noe på en mobiltelefon er jo helt hinsides. Men slike finnes det altså i trafikken.
    Man minnes også den sjåføren som ble stoppet av politiet i Selbu. De hadde ligget bak ham i flere kilometer med blålys og sirene uten at han hadde oppdaget dem fordi han hadde på så høy musikk og ikke hadde sett i speilet.
    Ale som har kjørt med blålys har slike erfaringer. Folk flest er utrolig sløve og veldig dårlige til å følge med på trafikken.
    Bare på dagens litte ferietur langs E6 fra slutten på veien i Nord og ned til Nordkjosbotn har vi opplevd slike som "kaster seg ut" i 90 sone uten å ta hensyn til at det kommer biler de har vikeplikt for og som når de så er etablert på veien ikke makter å få mer enn 70-75kmt ut av bilen sin. Og slike som når man ligger på siden av dem finner det for godt begynne å kjøre forbi han som ligger foran dem. Sløvskap!
    Som gruppe går nok MC kjørere en lang gang utapå gjennomsnittsbilisten når det kommer til trafikk forståelse og det å aktivt følge med hva som skjer rundt dem.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.612
    Antall liker
    9.168
    Sted
    Trondheim
    Tilfellet i Selbu gjaldt en som kjørte alt for fort og politiet prøvde å stoppe ham. Og dette foregikk over en lang strekning - godt over en mil. Det er noen år siden så jeg husker ikke hvor fort han kjørte, men det var langt over fartsgrensen og veien var såpass dårlig og farten så høy at politiet ikke kunne kjøre forbi.
    At folk som kjører utrykningskjøretøy opplever at bilister ikke er oppmerksomme på dem og dermed ikke slipper dem forbi tror jeg nok skjer ofte.

    En annen ting som irriterer meg i trafikken er alle disse som kjører godt under fartsgrensen, men når noen prøver å kjøre forbi gasser de på. De kan godt ligge i 70, men når noen så prøver å kjøre forbi er de plutselig oppe i 90 for så å bremse ned til 60 når det kommer en sving. Irriterende.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.322
    Sted
    Smurfeland
    En ting som irriterer meg ganske kraftig er alle idioter man ser som absolutt skal fort fram overalt, men som faen ikke klarer å kjøre bilen sin ordentlig en gang. De avsløres som regel av sporvalg/plassering i veibanen, og man ser at de er langt utenfor kompetansesonen sin når det gjelder å håndtere et kjøretøy.
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.630
    Antall liker
    5.276
    Sted
    Holmestrand
    Denne hører vel hjemme her:
    Tenkte jeg skulle se på "Laurel Canyon" på NRK2.

    Nå har de fått den forferdelige robotoppleseren!
    Hva tenker de på!!!!
    :mad::mad::mad::mad::mad:

    PS! Har noen av dere hørt om bandet "Buffalo Springfjell"?
    :oops:
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.470
    Antall liker
    9.605
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Field er jo ikke fjell. Hva i alle dager tenker oversetteren på? Hva blir det neste? De taktløse for Beat-les?
     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.027
    Antall liker
    7.627
    Sted
    Oslo
    Denne hører vel hjemme her:
    Tenkte jeg skulle se på "Laurel Canyon" på NRK2.

    Nå har de fått den forferdelige robotoppleseren!
    Hva tenker de på!!!!
    :mad::mad::mad::mad::mad:

    PS! Har noen av dere hørt om bandet "Buffalo Springfjell"?
    :oops:
    Robot oversetter må da for faen kunne bruke Google translate riktig
    Bandet heter Bøffel Våråker!
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.630
    Antall liker
    5.276
    Sted
    Holmestrand
    Denne hører vel hjemme her:
    Tenkte jeg skulle se på "Laurel Canyon" på NRK2.

    Nå har de fått den forferdelige robotoppleseren!
    Hva tenker de på!!!!
    :mad::mad::mad::mad::mad:

    PS! Har noen av dere hørt om bandet "Buffalo Springfjell"?
    :oops:
    Her er svaret jeg fikk fra NRK:
    NRK
    Hei. Dette tyder på at du ser/hører på NRK2 Lydtekst. NRK1 Lydtekst, NRK2 Lydtekst, NRK3 Lydtekst er helt egne kanaler i kanallisten, beregnet på synshemmede. Her er det en maskinell opplesning av teksten (slik at de som ikke klarer å lese teksten, får høre den opplest). Jeg anbefaler deg å benytte de vanlige NRK-kanalene (NRK1, NRK2 og NRK3), som naturligvis IKKE har denne lydtekst-funksjonen. Mvh, Ann

    Så hvis du ikke klarer å lese teksten så er en forferdelig opplesning med masse feil helt i orden?
    Dette er for øvrig det jeg får når jeg velger NRK2 fra Altibox/Viken Fiber.
     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.027
    Antall liker
    7.627
    Sted
    Oslo
    For lenge siden kjøpte jeg svenske artisters hyllnings skiva til Cornelis på RocknRåll
    Plassert alfabetisk under D
    Den het jo Den Flygande Hollender førståss
     
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    Her er svaret jeg fikk fra NRK:
    NRK
    Hei. Dette tyder på at du ser/hører på NRK2 Lydtekst. NRK1 Lydtekst, NRK2 Lydtekst, NRK3 Lydtekst er helt egne kanaler i kanallisten, beregnet på synshemmede. Her er det en maskinell opplesning av teksten (slik at de som ikke klarer å lese teksten, får høre den opplest). Jeg anbefaler deg å benytte de vanlige NRK-kanalene (NRK1, NRK2 og NRK3), som naturligvis IKKE har denne lydtekst-funksjonen. Mvh, Ann

    Så hvis du ikke klarer å lese teksten så er en forferdelig opplesning med masse feil helt i orden?
    Dette er for øvrig det jeg får når jeg velger NRK2 fra Altibox/Viken Fiber.
    Kost /nytte. Det gjelder så få personer - og da gir man faen.
     
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    En annen ting.. autokorrektur på iOS / norsk stinker oter. Det er knapt bedre enn på sms ano 1995. Den engelske versjonen fungerer godt - men den norske blir ikke videreutviklet. Ekstremt provoserende.
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.630
    Antall liker
    5.276
    Sted
    Holmestrand
    For meg ville et slikt sett vært mye mer anvendelig med 2, eller kanskje til og med 3 håndtak, slik at jeg kunne slippe å bytte verktøy hele tiden.
    Poenget med et slikt sett er å spare plass og vekt.
    Det står ikke i motsetning til å ha flere håndtak, selv om en bruker som tar fram settet en gang i ny og ne kanskje ikke trenger flere håndtak.

    I en tid hvor vekt på en minimal mobil nevnes som en fordel/ulempe,
    så regner jeg med at man forstår at vekt på verktøy faktisk er et tema.
    :)
    Reiste i mange år rundt med et slikt sett.
    36 verktøy med 1/2/3 håndtak. Veldig effektivt, lett og kompakt.
    Hos Xcelite var det plass til et ekstra håndtak (og det kunne kjøpes).
    Selve mappa var så som så, men det var tenkt på.
    1626169279411.png
     
    Sist redigert:

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.792
    Antall liker
    11.188
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Hehe.... hadde akkurat et slikt Xcelite sett i et amerikans verktøysett som kom inn med noe utstyr for maange år siden..

    Forresten, - så får du kjøpt løse Wera håndtak, både med og uten skrallefunksjon.... Elfa har bl.a.
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.630
    Antall liker
    5.276
    Sted
    Holmestrand
    Hehe.... hadde akkurat et slikt Xcelite sett i et amerikans verktøysett som kom inn med noe utstyr for maange år siden..

    Forresten, - så får du kjøpt løse Wera håndtak, både med og uten skrallefunksjon.... Elfa har bl.a.
    Jeg fikk også mitt med et eller annet utstyr. Hadde et mindre sett fra før, så da ble det 2 håndtak i det store settet.

    Vet at Wera kan kjøpes enkeltvis. Ville bare gjerne hatt det på plass i settet.
     

    Wishmaster

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2002
    Innlegg
    4.075
    Antall liker
    3.142
    Torget vurderinger
    1
    Var ute og kjørte her en dag på en vei uten gul midtmarkering, dvs veien er litt smal men stort sett grei og oversiktlig nok til å hold 80. Denne gangen nådde jeg raskt igjen to motorsykler, sjåførlærer og elev på hver sin motorsykkel. De kjørte rundt 60-70 hele tiden med mindre tilfeller opptil 75. På grunn av veiens beskaffenhet er det ikke uten videre enkelt å passere uten at man får litt assistanse, spesielt med to motorsykler med litt avstand i mellom, men i dette tilfelle kjørte de helt uforstyrret i flere mil til jeg svingte av. Nådde de igjen såpass kjapt og lå såpass nærme at det skulle være liten tvil om at jeg ville passere, men ikke et mine til å legge seg ut til siden og hjelpe til med forbikjøring. Spesielt skuffende da dette hadde vært en glimrende eksempel for læreren å vise eleven at man ikke skal være til unødig hinder i trafikken som de står i veitrafikkloven, samt at det hadde vært nyttig læring i det å bli passert.
     
    • Liker
    Reaksjoner: SAL
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn