Diverse Irritasjonstråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.930
    Antall liker
    11.338
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Den lokale Shell-stasjonen er kjent for å ha svært gode burgere... rundt lunchtider og seint på ettermiddagen er det ofte dårlig med plass ved pumpene.....
    - men burgerkroken er stappfull.... det er ellers svært god plass til å parkere 10-20m unna pumpene...
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Den lokale Shell-stasjonen er kjent for å ha svært gode burgere... rundt lunchtider og seint på ettermiddagen er det ofte dårlig med plass ved pumpene.....
    - men burgerkroken er stappfull.... det er ellers svært god plass til å parkere 10-20m unna pumpene...
    Ja, hvor er samfunnet vårt på vei når det står så dårlig til at de handicappete må parkere foran bensinpumpene for å få seg mat, sier jeg bare.
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.275
    Antall liker
    9.114
    Jeg irriterer meg over de som muligens har fylt bensin/diesel og står parkert ved pumpene og sitter inne på stasjonen og spiser eller kommer omsider ut med tre pølser i hver hånd, cola under armen og kjefter fordi jeg tutet en gang eller to.
    Av og til så har de også med seg spylervæske ut som de skal fylle på mens de står der..
     
    Sist redigert:

    Elmer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.08.2009
    Innlegg
    1.944
    Antall liker
    2.193
    Foreldre med lille Ole Martin som synes det er morsomt å lære ham opp til å mate panteautomaten. Så vidt han rekker opp , mister en og annen boks og plundrer fælt. At det står folk i kø ser ikke ut til å affisere dem. En gammel dame med sine fire flasker i en pose ga dem til "forestillingen", de takket og fortsatte.

    Det kan synes som det er en økende trend at foreldre med barn ikke trenger å følge vanlig folkeskikk.

    Dr.E
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.525
    Antall liker
    7.854
    Torget vurderinger
    0
    Tidlig krøkes den som god panter skal bli!
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.525
    Antall liker
    7.854
    Torget vurderinger
    0
    You lost me.......!

    "Panter" som i en som panter flasker/bokser, ikke svart firfoting med hale!
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Er det egentlig virkelig nødvendig å klippe gresset klokka 08 om morran?
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Sikkert de samme folka, tror de verste av dem klipper gresset flere ganger om dagen. ;P
     

    -HP-

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    07.11.2005
    Innlegg
    512
    Antall liker
    128
    Foreldre med lille Ole Martin som synes det er morsomt å lære ham opp til å mate panteautomaten. Så vidt han rekker opp , mister en og annen boks og plundrer fælt. At det står folk i kø ser ikke ut til å affisere dem. En gammel dame med sine fire flasker i en pose ga dem til "forestillingen", de takket og fortsatte.

    Det kan synes som det er en økende trend at foreldre med barn ikke trenger å følge vanlig folkeskikk.

    Dr.E
    Kanskje småbarnsforeldrene i årevis før de selv fikk barn har ventet i kø og irritert seg over andre småbarnsforeldre. Og nå tenker de "nå er det faen meg min tur". If you can't beat them, join them.

    Til tross for alt det ugudelige tjatet om "utvikling", "produktivitet" og "effektivitet" (på samfunnsnivå) er det ingen tvil om at det er de langsomme somlerne som sanker flest "menneske-poeng" i vårt samfunn. Nåde den som skulle finne på å oppmuntre noen til å være litt raskere, skynde litt på litt av noen som åpenbart er ufokuserte og somler, av hensyn til folk bakover i køen, eller tute på den som er treg med å bestemme seg for valg av parkeringsplass. Den blir behandlet som en antisosial samfunnsfiende. Så det er ingen grunn til å ta opp kampen mot somlekulturen.

    Har nettopp fått barn selv, og nyter dette til fulle! :-D :-D :-D

    ...men jeg kommer til å lære min datter at god folkeskikk er gjøre seg ferdig med det en skal uten å være unødig i veien for andre. Det er egentlig veldig enkelt, men å f.eks. legge vekk mobilen først er en forutsetning for å klare det.

    :) Sånn, det var deilig!
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Boligsameiegreier som ikke sender faktura, men så sender betalingspåminnelsesgebyr for fakturaen man ikke har fått. Så får man plutselig to fakturaer å betale neste måned isteden. Fordi de ikke hadde sendt ut faktura den første måneden man bodde der. WTF. Irritert og forvirret.
     

    4-string

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2011
    Innlegg
    5.456
    Antall liker
    9.751
    Sted
    Interiore Simplicitate
    Apropos klipping av gress - den ene naboen hadde visning på huset forleden, og da passet naboen på motsatt side på å dra i gang sin totakts kantklipper. Sistnevnte nabo har robotklipper, og trimmer kantene bare en sjelden gang i mellom.

    Denne gangen måtte det altså bli akkurat den ene timen naboen hadde visning. :sneaky: :rolleyes: WTF, jeg må ha gått glipp av noe mellom de to.

    Huset ble solgt dagen etter, antar alle er happy. :D
     

    Andy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.07.2003
    Innlegg
    2.733
    Antall liker
    4.573
    Sted
    Nøtterøy
    Takk, men tror det må ha vært en type egg jeg kjøpte før som var grunnen. Har bare ikke det problemet lenger etter at jeg skiftet til en annen type, og jeg spiser egg nesten hver dag. Aner ikke egentlig, men det går iallfall fint nå. :)
    Ikke kjøp first-price egg.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Det var noen som kom i blå kartong og skulle være ekstra store. Prior.
     
    Sist redigert:
    S

    Syncrolux

    Gjest
    Folk med ørten halvlitere innabords som klapper takta på progrock konserter. De treffer 1’ern kanskje 3 ganger i løpet av kvelden…..
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.275
    Antall liker
    9.114
    Jeg til kundeservice i går;

    Hei, jeg får en meldig fra dere om at pakken er hentet av Bring og er på vei til meg og vedlagt er det en link til sporingsidene på hjemmesidene deres. Jeg sjekker og ganske riktig, den ble hentet av Bring for 2 dager siden står det der. Når jeg sjekker med Bring derimot så er den ikke hentet enda. Hva skjer?

    Svar fra kundeservice;

    Hei og takk for at du tok kontakt.

    Denne pakken er ikke hentet enda.

    Ha en fin helg
     

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.268
    Antall liker
    1.172
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Folk som henger etter meg og kommenterer negativt på alt jeg skriver er irriterende.

    Sorry, men jeg er ikke interessert.
    Tror du vet hvorfor jeg henger på deg som en klegg - det bærer dine svar preg av da du svarer som en fjortis !

    Ellers kan du le av stilletider - du vil vel selv at folk skal danse etter din pipe, men det gjør faktisk at noen får fikset terrassen fra kl. 07 når håndverkerne starter å jobbe, at noen får klipt plenen før de må på jobb når det blir regn senere org resten av uka, samt at folk får sove når du heller vil holde party på terrassen ut i de små timer.
     
    • Liker
    Reaksjoner: SAL

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Tror du vet hvorfor jeg henger på deg som en klegg - det bærer dine svar preg av da du svarer som en fjortis !

    Ellers kan du le av stilletider - du vil vel selv at folk skal danse etter din pipe, men det gjør faktisk at noen får fikset terrassen fra kl. 07 når håndverkerne starter å jobbe, at noen får klipt plenen før de må på jobb når det blir regn senere org resten av uka, samt at folk får sove når du heller vil holde party på terrassen ut i de små timer.
    Hvis det er fordi du er forelsket i meg er det mer redelig at du bare sier det.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.717
    Antall liker
    9.336
    Sted
    Trondheim
    Noen av oss har irritert oss over berøringsskjermene i bil. Det har vi tydeligvis god grunn til:

     

    noruego

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Innlegg
    6.561
    Antall liker
    7.088
    Noen av oss har irritert oss over berøringsskjermene i bil. Det har vi tydeligvis god grunn til:

    I alle fall en av grunnene til at jeg endte opp med BMW sist jeg kjøpte bil, og har en ny i bestilling.

    Det man ikke kan styre eller regulere fra rattet har man fysiske brytere og kontroller for.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.717
    Antall liker
    9.336
    Sted
    Trondheim
    Ja, jeg kjøpe også en BMW. Ingen ting du ikke kan styre med fysiske knapper, og kombinert med en god HUD fungerer det fortreffelig. "Touch and feel" og motorhukommelse er undervurdert.
     

    vsk

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.06.2006
    Innlegg
    145
    Antall liker
    47
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    9
    Dyre priser.
    Irriterende feiluttrykk som brer om seg i alt av medier.
    En pris kan være høy. Da kan man si det er dyrt. Men prisen er ikke dyr. Punktum.
     

    Wishmaster

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2002
    Innlegg
    4.112
    Antall liker
    3.228
    Torget vurderinger
    1
    Noen av oss har irritert oss over berøringsskjermene i bil. Det har vi tydeligvis god grunn til:

    Kan noen vise meg regnestykket hvordan de kommer frem til konklusjonen på at "berøringsskjermer har skylda i mer enn 100 000 ulykker" utifra den nevnte spørreundersøkelsen?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn