Ine bygger High End Amplifiers

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.843
    Antall liker
    4.564
    Sted
    Halden
    Hei :)
    Den sitter som kompenseringskondensator i feedback-kretsen.
    Originalt er polypropylen, men 10pF er ikke lett å få tak i (foreløpig). Lang leveringstid fra både Mouser og Digikey :mad:
    Bytter de ut når de er å få tak i.

    Har du noen, så send meg en P.M

    Regner med at du kommer med en kommentar, at de lyder "at helvede til " ? ;)

    Mvh
    Johnny
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.890
    Antall liker
    3.221
    Har brugt en del Mica og har flere hundrede.
    Har ikke oplevet noget godt med dem og polystyren er næsten lige så godt, så vidt jeg er orienteret.
     

    Twsts

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.08.2015
    Innlegg
    450
    Antall liker
    387
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    5
    Bruker charcroft sine silver mica i min 834p og i mine M2 blokker, ingenting og utsette på de :)
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.890
    Antall liker
    3.221
    Man kan vel også prøve og lytte sig frem. Jeg og de fleste som jeg kender har forladt Mica. De er for hidsige
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.079
    Antall liker
    2.496
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Hei Jonny , jeg hadde selv en ren capacitor filter / feed back cap mod på dacen min , fra siver mica til polystyrene , det ble enhelt annen dac , super detaljering , og mer transparent og mer ro i lydbilde ved komplex musikk , så jeg gjorde om alle andre ampene etter på så vel
    Sist jobb en polystyrene bypassing på noen poly propylene i noen rør amper , det ble success
    Vel smak og behag , de kan jo og byttes senere , det er det som er moro med å være diyer:)
     

    Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.843
    Antall liker
    4.564
    Sted
    Halden
    Hei :)

    Takk for svar og erfaringer alle sammen :) Har vel alltid brukt polystyren og polypropylen, så vidt jeg kan huske.
    Polystyren er på vei, og hiver de nok inn.
    Mvh
    Johnny
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.079
    Antall liker
    2.496
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Hei jeg har 9 stk 10 pf 160 v polystyrene om du skulle trenge , evt mange må du ha ?
     

    Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.843
    Antall liker
    4.564
    Sted
    Halden
    Hei :)

    Dette havner inn i power-supply kabinettet, mer eller mindre klart for test:



    Separat power for høyre og venstre kanal. Trafoene er fra Hammond. Regulert til 2 x 40 Volt Dc + 1 x 12 Volt for rele-drives og etc.
    2 x 40 Volt blir så regulert igjen, ned til 2 x 31 Volt på Main board.

    Main board er så og si ferdig det også, men som sagt det, kan jeg ikke legge ut bilder av... sorry :(

    Mvh.
    Johnny
     
    Sist redigert av en moderator:

    JCP

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.04.2014
    Innlegg
    780
    Antall liker
    368
    Sted
    Moss
    Lettere gigantisk, faktisk, ...og veldig vakkert :)
    God jul til deg med ønske om at framtida bringer delebestillinger på fem, eller færre, varelinjer!
     

    shiva12

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    03.03.2015
    Innlegg
    81
    Antall liker
    69
    Sted
    Risør
    Dette er noen fantastiske kort, Johnny! Regner med at det kiler litt i magen når disse skal testes!
    Og du fortjener å høre det om igjen: Tusen takk for at du kom og bidro til å gjøre vår lille DIY-messe i Tvedestrand til en stor opplevelse for noen uker siden!
    Vi var en flott gjeng med nerder som koste oss den dagen!

    :) morten
     

    Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.843
    Antall liker
    4.564
    Sted
    Halden
    Drossel :
    Ser ut til du er glad for Panasonic.
    Hei :)

    Følgende elektrolytter er brukt:

    Nichicon VR series
    Nichicon KMH series
    Panasonic FM
    Elna Silmic-II
    CDE 380LX
    Rubycon
    Philips

    Sitter ikke montert vilkårlig, rett type på rett plass 8)
    Alle handlet hos Mouser og Digikey. Ingen komponenter i denne konstruksjonen er fra Kina.

    Mvh
    Johnny
     
    Sist redigert:

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.890
    Antall liker
    3.221
    Du har rystet posen og blandet godt. Jeg har oplevet fake fra Kina men 80% er ok. Har fået fake fra Miami. De så alle ens ud på plasticen. Da jeg tog dem af viste det sig å være ,4 forskellige fabrikater. Har også fået fake fra Partsconnexion Canada. 100 V stod der på dem. De overlevede ikke 75V.
     

    Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.843
    Antall liker
    4.564
    Sted
    Halden
    Hei :)

    Har aldri fått noe fake fra verken Mouser eller Digikey :) Bare gode erfaringer så langt.
    Når vi er inne på dette med komponenter:

    Motstander:

    I strømforsynings-delene har jeg brukt Yageo MFR-25FBF52 (1% , 0,25W)

    I Audio-kretser :Vishay 71-CMF55 (1%, 0,25W)

    I Audio-kretser: Vishay CMF55 (0,5% ,0,25W)

    I Audio-kretser: Vishay CMF55 (0,1% ,0,25W)

    SMD i Audio-kretser: Susumi RL1220S (0,5% , 1/3W)

    SMD i Audio-kretser: Yageo RC0805FR-07 (1% , 250mW)

    For å nevne noen...……

    Mvh.
    Johnny
     

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.255
    Antall liker
    1.158
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Forstår ikke helt dette med bilder som ikke kan vise samtidig som du i klartekst sier du driver med pirat kopiering....Han som har laget kortene
    har vel ikke trykt navn og adresse på de ;)
     

    Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.843
    Antall liker
    4.564
    Sted
    Halden
    Hei :)
    Jeg har egentlig en avtale om å ikke publisere bilder av kortene . Lot de ligge ute en liten stund, så dere skulle bli oppdatert med hva jeg driver med for tiden.:)
    De er nå slettet, og min samvittighet har det mye bedre ! Det blir et lite hull i tråden, men de som følger meg, fikk sett litt :)
    Testing ila. romjulen :)

    Mvh
    Johnny
     
    Sist redigert:

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    7.903
    Antall liker
    19.799
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Main-board er det største som har vært mellom mine hender, måler hele 38 x 24,4 cm !

    Mvh.
    Johnny
    Ha ha.... skulle det være noget :) :)
    Når du nu var så "nærig" (hetter det gjerrig npå norsk??) :) :) og ikke ville dele ud af XP-25 klonen (heller ikke på PB), ja så måtte jeg jo i gang selv.
    Check selv målene ud.

    Riaa med mål.JPG


    Her lidt undervejs

    SX3.jpg


    Næsten færdig

    SX8.jpg


    Og så PSU

    PSU.JPG


    Nu mangler der bare småting som display board, tests, montering i kabinet, indkøb af remote, så er det forhåbentligt kørende ;-)
     

    Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.843
    Antall liker
    4.564
    Sted
    Halden
    Hei :)

    Ha ha.... skulle det være noget :) :)
    Når du nu var så "nærig" (hetter det gjerrig npå norsk??) :) :) og ikke ville dele ud af XP-25 klonen (heller ikke på PB), ja så måtte jeg jo i gang selv.
    Check selv målene ud.
    Skjønner virkelig ikke hvorfor du er så sur ? Jeg har ikke, og jeg repeterer: IKKE gerber-filene, jeg fikk kortene levert av min venn som har tegnet de.

    DESSUTEN: Jeg har fått en streng beskjed om å ikke publisere noe av dette, noe sted. Et løfte jeg faktisk "til dels", allerede har brutt ved å skrive litt her på dette forumet. Så gjerrig ? Nope !

    Jeg kan ikke risikere å ødelegge flere års samarbeid med min venn. Derfor ! Men, dette har du visst ingen forståelse for ?
    Ser at du har laget din egen versjon, men har litt problemer med å se likheten med originalen. Men, det er det samme for meg da jeg ikke bryr meg , og jeg tar ikke den diskusjonen her.

    Mvh.
    Johnny
     
    Sist redigert:

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.890
    Antall liker
    3.221
    Jeg tror ikke Bassen Hasse er sur. Tror bare det er hans form for humor?
     

    Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.843
    Antall liker
    4.564
    Sted
    Halden
    Hello @ shonne (guest) :)

    I got a P.M from you. I can not answer it, since you are not are a registered member. You have to register to the forum first, then I can answer you :)

    Johnny
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    7.903
    Antall liker
    19.799
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Hei :)
    Skjønner virkelig ikke hvorfor du er så sur ? Jeg har ikke, og jeg repeterer: IKKE gerber-filene, jeg fikk kortene levert av min venn som har tegnet de.

    DESSUTEN: Jeg har fått en streng beskjed om å ikke publisere noe av dette, noe sted. Et løfte jeg faktisk "til dels", allerede har brutt ved å skrive litt her på dette forumet. Så gjerrig ? Nope !

    Jeg kan ikke risikere å ødelegge flere års samarbeid med min venn. Derfor ! Men, dette har du visst ingen forståelse for ?
    Ser at du har laget din egen versjon, men har litt problemer med å se likheten med originalen. Men, det er det samme for meg da jeg ikke bryr meg , og jeg tar ikke den diskusjonen her.

    Mvh.
    Johnny
    Heyyy Johnny... Og rigtig, gledelig jul.
    Beklager virkelig, hvis du ikke fik fat i, at dette bare var lidt "sort" humor fra min side :)
    Jeg er absolut ikke sur, tværtom.... Forstår så 100% din "confidentiality agreement", tro mig.
    Det var den rene misforståelse ;););)
    Og ville bare vise dig lidt "show off" på et andet Pass DIY produkt.
    Endnu en gang..... Sorry.... hvis jeg fik formuleret mig forkert... Det er jo bare en hobby ;);)
     

    Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.843
    Antall liker
    4.564
    Sted
    Halden
    Hei :)
    Og God Jul til deg også !

    Og ville bare vise dig lidt "show off" på et andet Pass DIY produkt.
    Så det er ikke en XP 25 likevel (som jeg hadde store vanskeligheter med å se) ? Da kan du jo likegodt fortelle hva det er, "hvis" du har laget det ??? ;) (And I don't think you have ;)). For meg ser dette mest ut som noe DIY made in Germany ;)

    Ja, det er jo bare en hobby :)

    Mvh
    Johnny
     
    Sist redigert:

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    7.903
    Antall liker
    19.799
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Hei :)
    Og God Jul til deg også !

    Og ville bare vise dig lidt "show off" på et andet Pass DIY produkt.
    Så det er ikke en XP 25 likevel (som jeg hadde store vanskeligheter med å se) ? Da kan du jo likegodt fortelle hva det er, "hvis" du har laget det ??? ;) (And I don't think you have ;)). For meg ser dette mest ut som noe DIY made in Germany ;)

    Ja, det er jo bare en hobby :)

    Mvh
    Johnny
    Heyy..... Du har fuldstændig ret, det var en del af et group by på AAA (Analog Audio Association) i Tyskland. En Serber, Dragan Pastonjicki, der har lavet layout og modificeret/videreudviklet sit layout på Xono. Vi andre må jo nøjes ;););)
    Link til tråden: https://www.analog-forum.de/wbboard/index.php?thread/110893-sxono/

    Han lavede for tid tilbage en Aleph Ono clone (som Jorwed også har). Den byggede jeg først, og det skulle egentlig være min sidste riaa......

    Her næsten færdig med fiberoptic på led´s til indikatorer.

    Aleph1.jpg


    Her ovenpå min DIY DAC, PSU i bunden, RIAA på toppen, og øverst en Silk Audio DIY SUT.

    Pass 9.jpg


    Ja ja, det var lige indtil jeg så den SX-Ono, relæstyret, 4 indgange, der kan konfigureres til MC/MM, 4 forskellig gainsettings, 31 belastninger fra 26ohm til 47Kohm, 8 cap settings fra 100pF til 750pF, alt kan styres med remote.......... Så måtte jeg i gang igen. Du kender helt sikkert det med ikke at kunne lade være ;);). Har p.t. 3 ukendte, en komplet Muffsy, en AR PH3 klon, en EAR 834 klon, en LITE GA-31 på bedding, Aleph Ono som jeg spiller på, XS-Ono, på vej, så det var bestemt ikke et must med XP-25 klon.........meeeeen... hvis den nu alligevel var lidt bedre :cool::cool::cool::cool:
    Jeg skal vist snart til at stoppe med det dér DIY :p
     
    Sist redigert:

    Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.843
    Antall liker
    4.564
    Sted
    Halden
    Hei :)
    En XS-ONO da, ikke en XP 25. Men flott, likevel :)

    Mvh
    Johnny
     
    Sist redigert:

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    7.903
    Antall liker
    19.799
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Hei :)
    En SX-ONO da, ikke en XP 25. Men flott, likevel :)

    Mvh
    Johnny
    Netop..... IKKE en XP-25.... Det var da derfor, jeg var lidt:D interessert, da jeg så den første gang i din tråd ..... Men jeg skal ikke ha´ mere ;)
    Joken i mit misforståede indlæg var lidt for sjov i retning af "Min er større end din";)
    Du skrev: "Main-board er det største som har vært mellom mine hender, måler hele 38 x 24,4 cm".....
    Så måtte jeg da vise et billede af et, der måler 41 x 27 cm (og det var kun for moro) :cool:
     
    Sist redigert:

    Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.843
    Antall liker
    4.564
    Sted
    Halden
    Hei :)

    Stått litt stille her i det siste, men ting går ikke fra en ;)
    Er i en jobbsøker situasjon, og det får gå først ….

    Oppdaget et problem med frontboardet til min XP25 klone. Switchene for Input, Hi-Pass og Mute ble rett og slett for lave i forhold til de roterende switcher for Res. loading, Cap. loading og Gain. Mye å tenke på i forhold til design av frontpanelet .

    Front-board:



    Her ser du problemet med de (for lave) push-button switchene :



    Lete, lete, og atter lete på nettet for å finne noen som bygger mer i høyden, og som samtidig passer i kortet. Fant til slutt disse :



    Tror disse skal gjøre susen, slik at det går an å få designet frontpanelet. Er nok her om et par dager :)
    Ellers er nå alle kretskort gått over med loddebolten under lupe, samt vasket rene med isopropanol :)
    Slik går no dagan….
    Mvh.
    Johnny
     
    Sist redigert av en moderator:

    Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.843
    Antall liker
    4.564
    Sted
    Halden
    Hei :)

    Mitt andre prosjekt som ennå ikke er ferdigstilt, en HPA 1 klone. Alle kort er ferdige, testkjøring av power-supply delen er O.K .Tester resten når alt er montert i et kabinett.
    En original HPA 1:

    HPA-1_wall_LS.jpg


    De som kjenner meg, vet at jeg er rimelig opptatt av detaljer ;)
    Fant denne saken i Kina fra Breeze Audio :

    Volume knob.JPG


    En 2 x 35W Kl.A klone av noe slag ? Men, volumhjulet var jo slående likt ? Fikk "mast meg til" (etter flere henvendelser) om å få kjøpt 2 stk. av "kun" volumknappen . De er nå på vei :) Og, så får jeg håpe da, at Sluket hjelper meg med den sorte ringen ? Gjenstår å se ;)
    Ikke rart at t.t.t ??

    Mvh
    Johnny
     

    Vedlegg

    Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.843
    Antall liker
    4.564
    Sted
    Halden
    Hei :)

    Stått litt stille her i det siste, men ting går ikke fra en ;)
    Er i en jobbsøker situasjon, og det får gå først ….

    Oppdaget et problem med frontboardet til min XP25 klone. Switchene for Input, Hi-Pass og Mute ble rett og slett for lave i forhold til de roterende switcher for Res. loading, Cap. loading og Gain. Mye å tenke på i forhold til design av frontpanelet .

    Front-board:

    Vis vedlegget 524436

    Her ser du problemet med de (for lave) push-button switchene :

    Vis vedlegget 524437

    Lete, lete, og atter lete på nettet for å finne noen som bygger mer i høyden, og som samtidig passer i kortet. Fant til slutt disse :

    Vis vedlegget 524438

    Tror disse skal gjøre susen, slik at det går an å få designet frontpanelet. Er nok her om et par dager :)
    Ellers er nå alle kretskort gått over med loddebolten under lupe, samt vasket rene med isopropanol :)
    Slik går no dagan….
    Mvh.
    Johnny
    Hei :)

    Om bare dere viste hvor mange timer jeg bruker på dette ?? Fanden ikke lett å finne switcher med knapper som passer ! Noen ganger har jeg mest lyst til å gi opp.
    Ikke lett, når man skal finne brytere som passer i kortet ( samme pitch og at de er latching), med riktig lengde på aktuatoren i forhold til de roterende switchene. Samtidig skal aktuatoren passe til knappen, knappen skal passe til forsenkingen i fronten osv.
    Hvis man får alt til å stemme, så skal fronten tegnes ! Ikke rart jeg har problem med å sove noen ganger !

    Mvh
    Johnny
     

    Laban MK3

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2016
    Innlegg
    2.903
    Antall liker
    1.495
    Sted
    Plankebyen
    Torget vurderinger
    2
    Bistod guttungen i dag med ombygning av et BMW ratt hva fant vi der, jo brytere produsert av ALPS :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn