Ine bygger High End Amplifiers

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • roadrune

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.12.2014
    Innlegg
    2.357
    Antall liker
    1.166
    Sted
    Stord
    Torget vurderinger
    1
    Kunne du ikke fått noen med 3D printer til å lage forlengere til bryterene du har?
     

    Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.843
    Antall liker
    4.564
    Sted
    Halden
    Hei :)

    roadrune

    Kunne du ikke fått noen med 3D printer til å lage forlengere til bryterene du har?
    Sikkert, hvis jeg kjente noen som hadde en 3D printer...……

    Drossel

    Men de nye passer?
    Vet ikke ennå, de kommer neste uke.

    Mvh.
    Johnny
     

    Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.843
    Antall liker
    4.564
    Sted
    Halden
    Vi krydser fingre for det.
    Hei :)
    Takk for det Drossel :)

    Får heldigvis ikke dette problemet med P.L HPA-1 klonen :) Slik ser styrekortet som blir montert bak frontplaten ut, begge sider vist:
    (Kortene er ikke vasket rene for fluss etter lodding, da det er en del lysdioder som ikke er loddet fast ennå ;) )





    Volume-potensiometeret sitter på et eget kort, heldigvis !



    Her må jeg bare vente på volume-knappen fra Kina, samt forsikre meg om at Sluket (atter en gang) får laget den sorte ringen for meg :confused:;):).
    Når dette er på plass, kan jeg sette min Sjekkiske pensjonist og venn til å tegne frontpanel og bakpanel. Kabinettet blir fra Modu/HiFi 2000.

    Mvh
    Johnny
     
    Sist redigert av en moderator:

    Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.843
    Antall liker
    4.564
    Sted
    Halden
    Hei :)
    Hvorfor driver denne tullingen (meg) med å mase om vasking av kortene etter lodding ?

    Før vask :



    Etter kun 3min. med vasking med isopropanol og en liten kost/pensel:



    Håper dere ser forskjellen ?
    DERFOR :D

    Mvh
    Johnny
     
    Sist redigert av en moderator:

    Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.843
    Antall liker
    4.564
    Sted
    Halden
    Hei :)
    Her er alt du trenger for å vaske korta etter lodding :

    IMG_20190113_010224.jpg


    Finnes i enhver fargehandel :). Isopropanol = "Blårens"
    Kjøp en liten pensel, klipp busten litt ned med en saks, slik at du får en litt stivere bust. That's all you need, folks :)

    Mvh
    Johnny
     
    Sist redigert:

    Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.843
    Antall liker
    4.564
    Sted
    Halden
    Hei :)

    Stått litt stille her i det siste, men ting går ikke fra en ;)
    Er i en jobbsøker situasjon, og det får gå først ….

    Oppdaget et problem med frontboardet til min XP25 klone. Switchene for Input, Hi-Pass og Mute ble rett og slett for lave i forhold til de roterende switcher for Res. loading, Cap. loading og Gain. Mye å tenke på i forhold til design av frontpanelet .

    Front-board:

    Vis vedlegget 524436

    Her ser du problemet med de (for lave) push-button switchene :

    Vis vedlegget 524437

    Lete, lete, og atter lete på nettet for å finne noen som bygger mer i høyden, og som samtidig passer i kortet. Fant til slutt disse :

    Vis vedlegget 524438

    Tror disse skal gjøre susen, slik at det går an å få designet frontpanelet. Er nok her om et par dager :)
    Ellers er nå alle kretskort gått over med loddebolten under lupe, samt vasket rene med isopropanol :)
    Slik går no dagan….
    Mvh.
    Johnny
    Hei :)
    Disse ALPS switchene ble jo så klart borte i postgangen :mad: Ingen vet hvor de er ?
    MEN, fant noen som er mye bedre etter timevis med googling på Ali Express.
    Disse :

    New switches 1.JPG


    New switches.jpg


    Disse burde funke bra, og passer rett in i knappene jeg har :)

    Volume-knappen til HPA-1 har også kommet, men var vel ikke helt hva jeg hadde forestilt meg ?
    Ønsket en slik :

    Volume knob.JPG


    Men, fikk slike...... langt fra "blanke", men eloksert i natural alu.:

    IMG_20190119_001115 red.jpg


    Slik går det når man handler fra Kina... noen ganger ;)

    Får se hva jeg kommer til å bruke ?

    Mvh
    Johnny
     

    Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.843
    Antall liker
    4.564
    Sted
    Halden
    Hei :)

    Da kom disse ALPS switchene likevel. Har etterlyst de hos posten.no, to ganger ! Tok 6 dager fra Singapore til Norge, og 2 uker for posten.no å levere de. (fra de ankom Norge til mitt lokale postkontor !!) Utrolig ! :mad:

    Fra disse :



    Til disse:



    Tror jeg skal få til dette nå :rolleyes:. Kjedelig lesning for dere, men slik er det når man skal prøve å få til en perfekt frontplate.
    Har ikke loddet de fast ennå, venter på alternativ nr.2 + flere varianter av knapper.
    Ja, jeg VET at dette er døll lesning......men, er vel bedre enn kabel krangletråder ?? Eller, kanskje ikke ?

    J.R
     
    Sist redigert av en moderator:

    KvennaMekaniske

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.02.2016
    Innlegg
    108
    Antall liker
    65
    Sted
    Sandsvær
    Hei :)

    ...

    Tror jeg skal få til dette nå :rolleyes:. Kjedelig lesning for dere, men slik er det når man skal prøve å få til en perfekt frontplate.
    Har ikke loddet de fast ennå, venter på alternativ nr.2 + flere varianter av knapper.
    Ja, jeg VET at dette er døll lesning......men, er vel bedre enn kabel krangletråder ?? Eller, kanskje ikke ?

    J.R
    Joda, det er bedre enn krangletråder. Kjør på!
     

    gwrskien

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.05.2014
    Innlegg
    193
    Antall liker
    45
    Sted
    skien
    Så konklusjonen er at "det er lengden det kommer an på"? :)

    På bildet er det litt vanskelig å sikte, men det ser ut som om høyden på vribryteren og de 3 små er ca lik med tanke på hvor frontplata kommer. Trur det blir bra det her!
     

    cfuttrup

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    17.01.2019
    Innlegg
    91
    Antall liker
    60
    Tok 6 dager fra Singapore til Norge, og 2 uker for posten.no å levere de. (fra de ankom Norge til mitt lokale postkontor !!)
    Vil bare sige, at jeg opplever noe tilsvarende - og er enig. En pakke fra USA reiste 6000 km på 5 dager til Akershus. Det tok ytterligere 10 dager for den å komme frem til meg, omtrent 70 km. Det er unødvendigt dårlig.

    /Claus
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.890
    Antall liker
    3.221
    Sådan er det også i Danmark. Det var engang vi alle klagede over det Italienske post. Nu er Norden ulande på det punkt.
     

    Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.843
    Antall liker
    4.564
    Sted
    Halden
    Hei :)
    Begynner "å gå seg til". Slik ser det ut etter at jeg boret opp hullet til 4mm i en (av mange) plastikk knapper jeg har liggende :





    Venter på en bundle av denne switchen:



    Samt disse knappene som er i metall, ikke plastikk:





    Da har jeg litt å velge på, og som gjør at det blir mye lettere å designe frontplaten. Lar dette ligge nå, inntil videre. På tide å teste elektronikken !

    Mvh.
    J.R
     
    Sist redigert av en moderator:

    Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.843
    Antall liker
    4.564
    Sted
    Halden
    Sneak preview....

    Hei :)
    Noen sneak preview av motherboard til XP 25





    Mvh.
    J.R
     
    Sist redigert av en moderator:

    musicman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Innlegg
    3.436
    Antall liker
    2.069
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1
    Strøkent prosjekt, respekt !

    Drossel, av og til kan du kanskje bare holde kjeft.
     

    inselwind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    1.944
    Antall liker
    10.539
    Sted
    Toten
    Torget vurderinger
    11
    Hmmm, kanskje for å oppnå litt anerkjennelse, så bør du surre alle komponenter inn med Bomull og duppe hele innmaten i et fat med linolje...Deretter tømme etpar tuber med silikon oppi der...;)

    Tullprat fra min side... Det er utrolig flott gjennomført som alltid, så bare keep on with the good work:)... Absolutt en av mine favoritt-tråder dette her...
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    10.940
    Antall liker
    32.927
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    17
    jeg tviler på at man får kjøpt et produkt - uansett pris , hvor det er lagt så mye arbeid i detaljene. Helt rått - og morsomt å følge denne tråden.
     

    Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.843
    Antall liker
    4.564
    Sted
    Halden
    Hmmm, kanskje for å oppnå litt anerkjennelse, så bør du surre alle komponenter inn med Bomull og duppe hele innmaten i et fat med linolje...Deretter tømme etpar tuber med silikon oppi der...;)

    Tullprat fra min side... Det er utrolig flott gjennomført som alltid, så bare keep on with the good work:)... Absolutt en av mine favoritt-tråder dette her...

    Hei :)
    Tusen takk ! Min favoritt tråd er denne: https://www.hifisentralen.no/forumet/diy-og-utvikling-ha-yttalere-forsterkere-etc/93710-cbt-24-og-ae-baffel-krumkake-vaffel.html#post2827631

    Håndverk av ypperste klasse ! Følger denne tråden med stor interesse :) Synd at jeg selv har ti tommeltotter, når det kommer til tre-arbeide :(

    Stå på videre !

    Mvh
    J.R
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.204
    Antall liker
    101.691
    Torget vurderinger
    23
    Leter etter et Dot Matrix display m/elektronikk, for visning av spenning. Tips?
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.890
    Antall liker
    3.221
    jeg tviler på at man får kjøpt et produkt - uansett pris , hvor det er lagt så mye arbeid i detaljene. Helt rått - og morsomt å følge denne tråden.
    Helt enig - håper han gir seg like mye tid til lytting som bygging ;)
    Mye som tyder på at han ikke tager sig tid til å lytte eller også er høreapparatet defekt.
     

    Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.843
    Antall liker
    4.564
    Sted
    Halden
    jeg tviler på at man får kjøpt et produkt - uansett pris , hvor det er lagt så mye arbeid i detaljene. Helt rått - og morsomt å følge denne tråden.
    Helt enig - håper han gir seg like mye tid til lytting som bygging ;)
    Mye som tyder på at han ikke tager sig tid til å lytte eller også er høreapparatet defekt.
    Hei Drossel

    Må bare si, at jeg begynner å bli DRITA LEI av dine nedverdige kommentarer :mad::mad::mad: i min tråd !!
    Høreapparat ? Har aldri hatt et slikt.

    HVORFOR må du alltid slenge dritt i min tråd ? Du virker som en ( mann ?) som sliter med mindreverdighets-komplekser.
    Hva fanden er det med disse "Danskene " ? Først: "Kortvarig" og nå Drossel atter engang (igjen)
    Get a life !
    J.R
     
    Sist redigert:

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.890
    Antall liker
    3.221
    jeg tviler på at man får kjøpt et produkt - uansett pris , hvor det er lagt så mye arbeid i detaljene. Helt rått - og morsomt å følge denne tråden.
    Helt enig - håper han gir seg like mye tid til lytting som bygging ;)
    Mye som tyder på at han ikke tager sig tid til å lytte eller også er høreapparatet defekt.
    Hei Drossel

    Må bare si, at jeg begynner å bli DRITA LEI av dine nedverdige kommentarer :mad::mad::mad: i min tråd !!
    Høreapparat ? Har aldri hatt et slikt.

    HVORFOR må du alltid slenge dritt i min tråd ? Du virker som en ( mann ?) som sliter med mindreverdighets-komplekser.
    Hva fanden er det med disse "Danskene " ? Først: "Kortvarig" og nå Drossel atter engang (igjen)
    Get a life !
    J.R
    Se ind i dig selv og du finder svaret.
     

    Laban MK3

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2016
    Innlegg
    2.903
    Antall liker
    1.495
    Sted
    Plankebyen
    Torget vurderinger
    2
    Drossel er jo et friskt pust "" minner meg litt om Hans Bauge hvis noen huske han fra debatt programmet til Per Ståle Lønning :)

    Hans Bauge.jpg

     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.082
    Antall liker
    10.486
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Ganske ofte finnes det en flott form for selvjustis her på HFS. Når noen oppfører seg tullete og fortjener en reaksjon så kan den beste reaksjonen være å la søpla ligge.

    Fortsett med flott arbeid og gode råd J.R. !
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.086
    Antall liker
    2.506
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Hei,
    vakkert !


    Mvh
    J.R[/QUOT
    Absolutt , som amerikanerne sier det , they sing their hearts out " noen ganger faktisk bedre enn originalen ,,,, for allt det dreier seg om er å presterere :)Jeg synes og noen av editions fra the four " er spektakulært ikke minst the host "
     

    Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.843
    Antall liker
    4.564
    Sted
    Halden
    Hei :)
    Har hørt de fleste versjoner av Bon Iver's "heavenly father" . Synes Mina's versjonen er bedre enn originalen, og bedre enn High As A Kite sin versjon.
    Dog, Bon Iver's acapella versjon fra Sydney Opera House er ganske kul :)


    Mvh
    J.R
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn