Hei @RM@RM
Dine shuntregulatorer: To tomme pcb's (til), er på vei fra Prakit.
Du får nesten spørre @RM, hva han setter som verdi på alle disse nesten uoppnåelige jfets og Mosfets, samt kjøleprofiler .Johnny
Ser bare nydelig ut det . )
Har du over sikt hva den vil komme på totalt i deler ?
Det er noen timer med arbeid der og , godt jobba . )
Det går med nesten utallige timer med matching, ja.....bare spør meg . Har blitt mange timer, for å få god matching til tre komplette kort.Tja, når man tenker på antallet JFETs og MOSFETs, samt det faktum at de alle må/skal matches for best funksjon, kommer man kjapt godt over 10K bare for disse småtassene. Per print.
Du har jo hatt hundrevis av transistorer å velge fra. Det er det ikke mange som kan skilte med.
R
Ikke noe big deal ,, men jjeg har sett brukte på auksjoner ,, Noen kjøper visse produkt for kun å hente ut j fetteneTja, når man tenker på antallet JFETs og MOSFETs, samt det faktum at de alle må/skal matches for best funksjon, kommer man kjapt godt over 10K bare for disse småtassene. Per print.
Du har jo hatt hundrevis av transistorer å velge fra. Det er det ikke mange som kan skilte med.
R
Jeg er rik . )Ikke noe big deal ,, men jjeg har sett brukte på auksjoner ,, Noen kjøper visse produkt for kun å hente ut j fettene
En gammel pioner bil amp her satt det 4 dual fet som våre . )
Du kommer ikke langt med 4 dual jfets her. Her sitter det 20 (matchet) dual jfets pr. kort ! ! + alle de andre jfets som @RM nevner, (alle NOS) !Ikke noe big deal ,, men jjeg har sett brukte på auksjoner ,, Noen kjøper visse produkt for kun å hente ut j fettene
En gammel pioner bil amp her satt det 4 dual fet som våre . )
Helt enig ! Har gitt han cred. flere ganger tidligere i tråden for layout av innstikkskortene, men en slik gest kan ikke nevnes for mange ganger.Oppi alt dette selvskrytet må vi ikke glemme KJ som velvillig trådte til og laget innstikkskortene. Med dem ser alt så mye bedre ut, samt at vi får benytte de deilige dobbel jfettene. Kudos til han.
R
HeiMin venn har en fungerende XP 25 nå, (etter en god del mods)., som jeg nå er i gang med.
Og normalt må en jo beregne en timespris for alt arbeidet med matchingen. En formidabel jobb, detteTja, når man tenker på antallet JFETs og MOSFETs, samt det faktum at de alle må/skal matches for best funksjon, kommer man kjapt godt over 10K bare for disse småtassene. Per print.
R
HeiSå ja, Johnny har sikkert mer en en gang latt falle diverse ukvemsord over den kjedelige jobben.
HeiJohnny ,,, vi elsker vente bilder ,,, og andre bilder
Tusen takk Roar, og takk for tilliten !Så fint Johnny. Det viser på en fin måte din lange kjærlighet til elektronikk, og lyd må vi håpe, så jeg sitter igjen med en følelse av veldig god investering etter å ha overlatt mine komponenter til deg.
R
Nåja... du kan jo prøve å bortforklare... Alle vet jo at alle produkter fra Pass bare MÅ ha blå LEDs...Hei
Faktisk ikke. Bare herlig når man får tilgang til slik en honningkrukke av jfets.
Men, det kom en del banneord da jeg hadde loddet inn alle lysdioder (med klar linse) på ett av kortene, og oppdaget at de slettes ikke lyste blått, men grønt !
(De må være blå, da Vf er høyere på de blå.)
Mvh.
Johnny
HeiNåja... du kan jo prøve å bortforklare... Alle vet jo at alle produkter fra Pass bare MÅ ha blå LEDs...
HeiKortene med inngangstrinnene er nå til test......krysser fingrene
Herlig ! Er SÅ digg, når ting funker !Btw both your MOD1 PCB are working fine. One is perfect, perfectly matched JFET, all voltage are right on, the other is like mine, slight imbalance on some of the JFET, but doesn't seem to affect in any way the final result... And one small 10R smd resistor was missing on one PCB, added before testing...
The complete preamp is also working perfectly, you even have slightly lower noise than mine
I will send you the test results.
I'll ship back your kit tomorrow...
Hei
Dette er IKKE en Pass konstruksjon, men en Erno Borbely konstruksjon, videre moddet av LB Audio og undertegnede. Ja, de MÅ være blå for riktig Vf spenning.
Mvh.
Johnny
Så, det er ikke alltid vilkårlig hvilken led man bruker .Mod2 PCB, tried 2 different leds, and guess what? with one perfect 1.7V drop the circuit was not working at all! Tried the one I bought specialy for that, Vdrop of 1.8V in circuit, and your Mod2 was working perfectly
Og jeg svarte på # 3835 : )Hei
Noen ganger er det helt essensielt at man bruker en led med riktig verdi. I XP 25 (gain trinn 2), sitter det en rød led . Denne MÅ ha riktig Vf spenning (1.7V), ellers virker ikke gain trinnet i det hele tatt. Min venn hadde kjøpt inn riktig led, og monterte disse for meg i går. (Bilde fra ett av hans kort):
Vis vedlegget 1003391
Og her er hans kommentar fra testingen av mine kort, etter montering av riktig led:
Så, det er ikke alltid vilkårlig hvilken led man bruker .
Mvh.
Johnny