Ine bygger High End Amplifiers

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.847
    Antall liker
    4.603
    Sted
    Halden
    Hei :)
    Over til noe helt annet: TO 220 kjøleprofiler. Jeg trenger en del av disse til neste prosjekt.

    Mvh.
    Johnny
    Hei :)
    Noe helt annet, ja ;)

    Min forrige pre-amp:

    IMG_0004.JPG


    IMG_0008.JPG


    Denne skal nå testes ut med hele tre forskjellige gain-kort.
    Første ut er UGX ( X som i Pass Labs XS preamp) . Her vist ferdig bygd av en Diy venn. Vil se slik ut, (en kanal vist):

    332032E6-7FE2-42F9-B4A9-C87DB1E66037.jpeg


    jfet og mosfet hele veien, samt servo. Begynner 'med denne.

    Beynner så senere med denne, en UGT variasjon ( T for trafo variant).: Her begge kanaler ferdig bygd av en Diy venn.


    2312EC93-B1BC-4ADB-BDE5-9DA2C6C00B38.jpg


    og til sist en UGB (B som for i John Curl's Blowtorch, med no global feedback).

    image1.jpeg



    Har print (pcb) for alle tre versjoner, og har så smått begynt å samle deler. Ikke helt gratis dette her :eek:, jeg for ta det over "langen" ;).
    Så da vet dere hva jeg har å gjøre i resten av 2023 ? :LOL:
    Mvh.
    Johnny
     
    Sist redigert:

    Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.847
    Antall liker
    4.603
    Sted
    Halden
    Siste tilskudd på arbeidsbenken.
    Hei :)
    Denne har akkurat kommet inn:
    IMG_20230510_184928.jpg


    Her er en youtube test /gjennomgang.


    (Spol fram til ca.20 min. for selve bruken av den)

    Funker dette fra Kina da ?
    Har testet den, og jeg må si JA 👍. Det lønner seg å flusse opp alle loddepunkter først, med egnet flussmiddel. Jeg bruker noe slikt.
    IMG_20230510_211639.jpg

    Funker helt greit, for hobbybruk. På jobben har vi Weller avloddings-stasjoner, men de koster det "hvite ut av øyet". Denne koster en brøkdel.
    Reservedeler er ikke noe problem, så og si alt er tilgjengelig. Her er et eksempel :
    Denne duger for mitt hobbybruk :).
    Mvh.
    Johnny
     
    Sist redigert:

    Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.847
    Antall liker
    4.603
    Sted
    Halden
    Bygging av LB320 RIAA.
    Hei :)
    Dette blir en byggetråd av min vers. av dette RIAA-trinnet.
    Starten av min vers. finnes i @HAREPUSEN sin fine tråd ,( Ca. her begynner mine poster. )
    Siste post i den tråden:


    JP1 >JP5 på "dattera" treffer perfekt med de rette punktene til "mammakortet" !
    Blir utmåling av jfet's når ferien er over !
    IMG_20230717_145923.jpg


    Som sagt, har jeg målt ut i dag alle "hønsetennene" (2SK389GR og 2SJ109GR) som skal inn på J.R. Spesial Dobbelt JFET inngangstrinn. Et innstikkskort, konstruert av @KJ her på sentralen 😍 .
    2SK389GR ferdig målt og sortert etter Idss.------------- 2SJ109 GR ferdig målt, ikke sortert.

    IMG_20230802_212219.jpg IMG_20230802_212226.jpg

    Det er flest av K389, noen færre av J109. Ikke uventet (ganske vanlig) ligger J109 en del høyere når det måles Idss.
    Men det skal nok gå bra å få noen gode sett ut av dette :). Jobber videre med dette i morgen.

    En STOOOR takk går til en god venn, (tillater meg å kalle han det): @RM 😍 . Det er hans "hønsetenner" som blir målt og matched her hos meg 😍 .
    Vi har en deal som sier han får ferdige innstikkskort, med matchede jfet's utmålt av meg. ,Og det er en del som må måles ut, slik som 8 stk. dual jfets pr. kanal, samt alle kaskode transistorerene, hele16 stk. pr innstikkskort. Hvert innstikkskort inneholder hele 8 dual jfets og hele 16 kaskode jfets. 2 komplette innstikkskort trengs for stereo !!! Som takk for jobben med innstikkskort, og matching av alle jfet's, får jeg beholde ett sett selv ! Tusen takk for det Roar 😍 .

    Mvh.
    Johnny
     
    Sist redigert:

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.195
    Antall liker
    2.668
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Hei :)

    Her er målinger av mine:
    Vis vedlegget 940250 Vis vedlegget 940251

    Burde bli mulig å nulle ut offset med disse. :)
    En liten bilde-kavalkade av ny-loddede innstikkskort:

    Vis vedlegget 940252 Vis vedlegget 940253 Vis vedlegget 940254

    Vis vedlegget 940255 Vis vedlegget 940256
    Mvh.
    Johnny
    Johnny ,,,, Det var helt villt å se så mange black diamonds på engang :love:
    Var jo veldig fin match på dem og ,,,,

    Jeg sysslet jo med tanken om å bruke dem i predriver cascaden,,
    ideelt 10 - 12 mA . Hvor høy spredning max og minimum fant du på GR ?

    Har du tilgang på bl og v ? og komplimentær ?
     

    Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.847
    Antall liker
    4.603
    Sted
    Halden
    Hei @HAREPUSEN :)
    Johnny ,,,, Det var helt villt å se så mange black diamonds på engang :love:
    Var jo veldig fin match på dem og ,,,,
    Takk for det ! Ja, det er neimen ikke hver dag du ser slikt hos meg. Som nevnt, alle tilhører @RM . Bortsett fra det ene settet som jeg får beholde selv. Videre har jeg matchet frem to sett til som går til @RM . Ikke like tighte, men de er nok mer enn gode nok.

    Videre matching begrenser seg nok en god del, da det er en del færre av J109 i forhold til K389.
    Hvor høy spredning max og minimum fant du på GR ?
    Størst spredning på K389 (som det var flest av) , alt fra 2.9mA til nesten 6ma.

    Har du tilgang på bl og v ? og komplimentær ?
    Har 10 par V (brukte,- 12mA) . Tenkte å bruke noen av de i predriver cascaden selv . Samt noen BL som jeg har kjøpt opp og lagret i løpet av en del år.

    Jeg vet at @RM har en del BL og kanskje også noen V på lager ?
    Du får ta kontakt med han :).
    Mvh.
    Johnny
     
    Sist redigert:

    Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.847
    Antall liker
    4.603
    Sted
    Halden
    Hei igjen :)
    Slenger ut et spørsmål ;):
    Hvor stor spredning innbyrdes, og mellom N og P-channel tolerer du/ dere i dette inngangstrinnet?
    Mvh.
    Johnny
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.195
    Antall liker
    2.668
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Hei igjen :)
    Slenger ut et spørsmål ;):
    Hvor stor spredning innbyrdes, og mellom N og P-channel tolerer du/ dere i dette inngangstrinnet?
    Mvh.
    Johnny
    Trond sier det i en setning . )
    Jeg tror for Volt Injection bruken er matchen til trond og johnny er mere en bra . )
    Sånn generellt synes jeg det er like viktig med match av predriver og driver

    Current Injected ,,,,.Kan bli noe tweaking for å perfeksjonere den.

    Selv om fettene n/p er komlimentære har de og forsjellig interns motstand . Det er ikke alltid nok å at man klarer nulle offsett , man må ha termisk stabilitet uten cycling imo .Jeg tar gjerne ut servoen og over våker . Med en over all good matching " -+2mA er flere av alfett diff ampene stabile for servoless helt opptil x40

    Super allfett buffers m gains x3000 eller mere og DC koblet stiller det seg annerledes

    Enda tettere spec for matching med flere pararalelle blir must . Høyere idds / flere fets tenderer til litt lavere støy men trigger også større problem grunnet matching ,,,,Man får lengre opp varmnings tid før all eletronikken har oppnådd uniform varme ,,,man kan ha en slags swtiching noise ,,
    Selv om servoene er opptil jobben. Selv burde jeg har brukt lower idss fets, men matcingen er ca10 mA -1mA alle
    Det går noen timer før allt settler seg , den laveste støyen ever av en riia hørt "

    Over raskende var ikke gamle MC riia til EB 586 langt unna med hensyn til støy med 4 x sk 147 /j72 eller 2x dualene k146/j73 ,,,, men det var ett hot imput stage tweaket i flere runder ,,, hadde mange ekstra av sk dualene etter godkjent jobb"

    Jeg er spennt på utviklingen som at det er flere på gang her ,,,, Selv er jeg så fornøyd med min MC riian as is , så mitt prosjekt blir å lage perfersjonert dac inverter ,,,, men jeg tør ikke rokke ved den gamle ,,,,

    Dog skal jeg ha hjem og teste en hegel Viking ,,, så den kommer til å avgjøre om det blir en ny dac eller streamer spesifikkt: )
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.195
    Antall liker
    2.668
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Har man mange eller er gammel og lat løser man dette på en annen måte.

    Disse teflonbøssingene kommer i en rekke varianter. Dog ikke denne, som er spesiallaget til formålet.

    R
    Roar ,,,, man tager hva man haver : )

    Jeg 2 stk jst plugger med ferdig terminerte fra en gammal teak . )
     

    Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.847
    Antall liker
    4.603
    Sted
    Halden
    Hei :)
    På tide å si natta, i morgen skal jeg lodde 4 stk. slike innstikkskort til @RM 😍
    For å illustrere egentlig hvor små disse kortene er, her er et bilde av ett i min håndflate:
    IMG_20230806_004444.jpg
    Ganske så tettpakket. Utrolig bra layout av @KJ å klare få alle Jfet's innafor et slikt lite disponibelt område 😍.
    En STOR takk går igjen, til @KJ og @RM 😍.
    Mvh.
    Johnny
     
    Sist redigert:

    Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.847
    Antall liker
    4.603
    Sted
    Halden
    @RM J.R Spesial Dobbel Jfet Inngangstrinn for LB 320

    Hei :)
    Da har jeg loddet ferdig 4 kort til @RM 😍
    Gubben med dårlig syn i aksjon :LOL:.
    IMG_20230806_205113.jpg


    Med briller, godt med led arbeidslys, samt lupe med 10X forstørrelse og led lys. For øvrig også blind på ett øye . Alt går med de rette hjelpemidler ;).
    Alle kort er denne gangen loddet med en ny lodde-stasjon fra Kina. En helt fantastisk stasjon, blir varm i løpet av 2-3 sek. Et utall utbyttbare spisser til en rimelig penge også. Den koster bare noen hundrelapper, men den har overasket meg STORT ! 😍

    Her er den:
    IMG_20230806_205437.jpg


    Jeg har for øvrig en Weller WXP120, men her koster ny bolt (for små spisser), tusenlapper .



    --Etter lodding vaskes kortene med Isopropanol.-----------------------Kortene til @RM ----------------------------------------------------Hele "skokken" samlet-----------------------
    IMG_20230806_205708.jpg IMG_20230806_212848.jpg IMG_20230806_212841.jpg

    Og slik måler kortene til @RM

    IMG_20230806_210643.jpg IMG_20230806_210541.jpg IMG_20230806_210439.jpg
    IMG_20230806_210343.jpg
    Nok lodding for i dag :LOL:
    Mvh.
    Johnny
     

    Vedlegg

    Sist redigert:

    Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.847
    Antall liker
    4.603
    Sted
    Halden
    Det ser jo riktig «tight» og ryddig ut :) Håper det ikke blir for tett og varmt med 24 transistorer på så liten plass.

    mvh
    KJ
    Hei @KJ :)
    Burde vel gå bra, da innstikkskortet ikke bygger noe særlig mer i areal, enn avsatt plass på "moderkortet" til singel fets. Like tett der, selv om det ikke brukes dual fet's. Alle dual fets er i samme strømgruppe (GR) som singel fets brukt i originalen :). 🤞🤞.
    Mvh.
    Johnny
     

    RM

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    529
    Antall liker
    1.440
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har forgjeves annonsert i DBA etter Arne Steen ApS "Tredje Hånd". Til ingen nytte.!Er det noen av dere danskere, HasseBasse, Senilix, Drossel m fl som kjenner denne/har sett og vet hva det er? Vet dere om noen som skal selges??

    R
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.900
    Antall liker
    3.227
    Kunne være den her. Ikke så langt fra der jeg bor.

     

    RM

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    529
    Antall liker
    1.440
    Torget vurderinger
    2
    Lissi Steen gikk ut av historien for over 20 år siden, men kanskje noen i nærheten kunne ha 1-2 stk liggende?

    R
     

    RM

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    529
    Antall liker
    1.440
    Torget vurderinger
    2
    Virksomhedsresume LISSI STEEN ApS blev grundlagt i Gadevang for 47 år siden. Da virksomheden blev stiftet gik det under navnet ARNE STEEN, INSTRUMENTER OG FINMEKANIK ApS. På nuværende tidspunkt er virksomheden opløst efter frivillig likvidation. De beskæftiger et ansatte og har ingen filialer. De har - siden de blev stiftet - haft adresse i Gadevang på adressen: Egevænget 4.

    21.03.2001: LISSI STEEN ApS har ændret status til 'Under frivillig likvidation'.
    Pr. 21.03.2001 er LISSI STEEN ApS meldt under frivillig likvidation. Dette betyder, at selskabet frivilligt lukkes ned og ophører med at eksistere som juridisk enhed. I LISSI STEEN ApS' direktion sidder Lissi Rita Steen.

    R
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    8.028
    Antall liker
    20.205
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har forgjeves annonsert i DBA etter Arne Steen ApS "Tredje Hånd". Til ingen nytte.!Er det noen av dere danskere, HasseBasse, Senilix, Drossel m fl som kjenner denne/har sett og vet hva det er? Vet dere om noen som skal selges??

    R
    Roar..... kan du presisere??
    Det må være noe, som har gått forbi nesen min :unsure:
    Bilde (igjen) eller henvisning til post# ??

    Er det noe sånn´t du mener?? (se bilder)
    https://www.google.com/search?q="Tr...WSIBwYQ0pQJegQIDBAB&biw=1536&bih=754&dpr=1.25
     

    RM

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    529
    Antall liker
    1.440
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har ikke bildet for hånden, men hvis du går inn på DBA og søker på Arne Steen APS - TRedje hånd vil du se tre bilder av "hånden".
     

    Naturlig

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.01.2015
    Innlegg
    258
    Antall liker
    333
    Sted
    Vestfold
    Virksomhedsresume LISSI STEEN ApS blev grundlagt i Gadevang for 47 år siden. Da virksomheden blev stiftet gik det under navnet ARNE STEEN, INSTRUMENTER OG FINMEKANIK ApS. På nuværende tidspunkt er virksomheden opløst efter frivillig likvidation. De beskæftiger et ansatte og har ingen filialer. De har - siden de blev stiftet - haft adresse i Gadevang på adressen: Egevænget 4.

    21.03.2001: LISSI STEEN ApS har ændret status til 'Under frivillig likvidation'.
    Pr. 21.03.2001 er LISSI STEEN ApS meldt under frivillig likvidation. Dette betyder, at selskabet frivilligt lukkes ned og ophører med at eksistere som juridisk enhed. I LISSI STEEN ApS' direktion sidder Lissi Rita Steen.

    R
    Edit: Du trenger visst noe grøvre saker ....
     
    Sist redigert:

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.195
    Antall liker
    2.668
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Hei @HAREPUSEN :)
    Enig med deg at disse også bør matches. Alle drivers blir spent fast med en hurtig-clamp på en temp. regulert varmeplate, og målt ut ved 50 C.
    Mvh.
    Johnny
    Jasså ,,, du tar en PBN " :love: Det skader nok ikke . Jeg over tok en batch mosfet fra ham
    Utgangene er ultra stabile no termal cycling uansett last og idle : )

    Selv passer jeg på at allt "er temperert sånn rundt 20 + gr samme dagen . En vinter måtte det fyres opp for at det skulle sje, Under test er de oftest stabile da innen noen sekunders vindu og bruker denne verdien. De elementene som starter med å drifte etter tids vinduet mitt luker jeg ut .

    Moro å se all in projekter ,,,,
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    8.028
    Antall liker
    20.205
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Hehe. Det er derfor jeg bygger mine forsterkere selv. De du linket til er sikkert fine å bruke til å binde fluer med.
    R
    Sorry Johnny, men håper det er OK å legge svar til RM i tråden din ;)

    Roar..... så den på DBA, men trenger du virkelig en sånn gammel sak. Ingen tvil om, at den kan klare noe vekt, men
    tror ikke du finner noe tilsvarende i dagens utvalg.
    Siden dette også er et DIY-forum, så kanskje bygge selv det, du trenger??
    En kombinasjon av disse:

    Moderne 3. hånd

    PCB-Clamp

    i kombinasjon med "søylen" fra en søyleboremaskin??
    Da bestemmer du selv, hvor voldsomt, det skal være ;)
     

    RM

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    529
    Antall liker
    1.440
    Torget vurderinger
    2
    Arne Steen laget produkter for en tid som dessverre er svunnen hen ad landevejen. Jeg var så heldig å ha en god venn som hadde arbeidet ved ett par danske elektrobedrifter på 70 og 80 tallet. Da eksisterte ikke kina og moderne datastyrte monteringsmaskiner, alt ble gjort for hånd. Som du ser har min venn etterlatt meg med to AS verktøy, en stor flipbar monteringsramme og den tredje hånd. Dette er laget av folk med kjærlighet for mekanikerfaget for folk som meg. Jeg lager og monterer alle mine print selv, og hver gang jeg bruker disse to, sender jeg en liten varm tanke til PerS som gav dem til meg, samt AS som laget dem.

    Men som sagt, jeg skulle gjerne hatt 1-2 til av «hånden». Den tar jo lett både en og to kilo i sitt nebb.

    Det er/var ikke meningen å kuppe Johnnys tråd, mer pga alle de tilstedeværende danskerne.
     

    Vedlegg

    Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.847
    Antall liker
    4.603
    Sted
    Halden
    Hei :)
    Hva tenker dere ?
    The R-C network between the two stages can be installed as a fully passive RIAA equalization or
    as a hybrid equalization with passive HF roll off and active bass boost from Stage 2 according to
    the RIAA characteristics. Stage 2 also provides amplification of 24 dB at 1kHz. ln the fully
    passive mode, the gain of Stage 2 is boosted by another 20db to make up for the loss in the
    passive RC network.
    Passive RIAA eller hybrid RIAA ?
    Mvh.
    Johnny
     
    Sist redigert:

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.195
    Antall liker
    2.668
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Hei :)
    Hva tenker dere ?

    Passive RIAA eller hybrid RIAA ?
    Mvh.
    Johnny
    Selv har jeg brukt hybrid filter for både 1 gen og 2 gen BA riia

    Selv er jeg ikke i tvil da jeg gjorde ren passive som siste edit ,,, once U heard U never go back .

    Slik ,,,,Da når min nos dac var klar for i2s signal synes jeg at LP var forbi seilet av CD avspilling .

    Så derfor var mitt siste og final tilskudd på Riaa n ; først CI injektion og all passive filtes helt til sist . Dette tilsammen gjør at LP enda trumfer CD medie Spesiellt deilig er det at mine queen LP plater ennå er kongen på haugen selv om jeg har nesten alle CDs
     

    Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.847
    Antall liker
    4.603
    Sted
    Halden
    Hei :)
    Hvilken verdi starter vi med for R3 og R4 når alle 8 jfets i inngangstrinnet er 4mA' ish ? Dette for å oppnå 3V over målepunkt TP 1 ?

    Skjermbilde 2023-08-13 225212.jpg

    Note # 4
    Resistor value is deterrnined by the ldss of the input devices Q1A-Q1H/Q2A-Q2H and
    should be adjusted to measure 3VDC across TP1 (R14).
    BOM sier: R3,R4 (See Note 1):
    Note#1
    1. LSK17OI/LSJ74A devices are suitable subs for 2SK170GR/2SJ74GR devices and
    LSK170B/LSJ748 lor 2SK170BL/2SJ74BL. These Linear Systems devices require very
    tight matchlng to minimize offset variations at the Stage 2 output.
    Mvh.
    Johnny
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.195
    Antall liker
    2.668
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Hei :)
    Hvilken verdi starter vi med for R3 og R4 når alle 8 jfets i inngangstrinnet er 4mA' ish ? Dette for å oppnå 3V over målepunkt TP 1 ?

    Vis vedlegget 943221

    Note # 4


    BOM sier: R3,R4 (See Note 1):


    Mvh.
    Johnny
    Ja , time for tweaking " Johnny
    med en pot på 10r ville jeg startet med r3/4 =150r, kjør variac
    egent lig er allt godkjent i range 2,8 til 3,3v som max

    Feks Mine idss 5pair 10 mA ish no cascade ble 130 r passende

    Måle heller over r3/4 istedet for cascaden , da de kan avike noe .
    Fin tun heller når du er i m ål med en safe 1stage current ,,,, cascaden bør da ha gate to source ved low idds ca 2+ high idds til 1,5v
     
    Sist redigert:

    Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.847
    Antall liker
    4.603
    Sted
    Halden
    Ja , time for tweaking " Johnny
    med en pot på 10r ville jeg startet med r3/4 =150r, kjør variac
    egent lig er allt godkjent i range 2,8 til 3,3v som max

    Feks Mine idss 5pair 10 mA ish no cascade ble 130 r passende

    Måle heller over r3/4 istedet for cascaden , da de kan avike noe .
    Fin tun heller når du er i m ål med en safe 1stage current ,,,, cascaden bør da ha gate to source ved low idds ca 2+ high idds til 1,5v
    Hei :)
    Tror jeg setter inn to 500R trimmepot. ( i endestilling) til å starte med. Så kan jeg skru meg ned til passe verdi, og bytte de ut med faste motstander etterpå.
    MEN, jeg er ikke riktig "der" ennå................bare forberedelser dette her 👍.
    Mvh.
    Johnny
     

    Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.847
    Antall liker
    4.603
    Sted
    Halden
    Hei :)
    Da er jeg i gang med å lodde inn komponenter:

    IMG_20230818_212724.jpg


    Ser jeg har gjort en miss, når det gjelder fysisk størrelse på trimmepot. Her blir det dessverre litt "kniving" med et par kondensatorer. Her kunne BOM vært litt mer spesifikk.
    Mvh.
    Johnny
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.195
    Antall liker
    2.668
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Hei :)
    Da er jeg i gang med å lodde inn komponenter:

    Vis vedlegget 944627

    Ser jeg har gjort en miss, når det gjelder fysisk størrelse på trimmepot. Her blir det dessverre litt "kniving" med et par kondensatorer. Her kunne BOM vært litt mer spesifikk.
    Mvh.
    Johnny
    Ja han pleier vel ha noen alternativer kikket ikke enda ,,,
    Problemet var alldri med BA kit s , han hadde mere space om komponentene .Hadde vel samme problemet på 435 der jeg måtte lodde /tilpasse in pottene før motstandene rundet der måtte jiggles " inn
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn