Ine bygger High End Amplifiers

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Aurora

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.06.2004
    Antall liker
    3.706
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    OK - uansett, - hvis man ikke henger på å være "kopitro", av mangel på et bedre uttrykk, så finnes det mil.spec plugger i hauger og dunger, med topp spesifikasjoner... særlig hvis pris egentlig ikke betyr så mye i slike prosjekter. Jeg har vært nokså stor forbruker av slike i en mannsalder....

Ine123

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Antall liker
    2.387
    Sted
    Halden
    OK - uansett, - hvis man ikke henger på å være "kopitro", av mangel på et bedre uttrykk, så finnes det mil.spec plugger i hauger og dunger, med topp spesifikasjoner... særlig hvis pris egentlig ikke betyr så mye i slike prosjekter. Jeg har vært nokså stor forbruker av slike i en mannsalder....
    Helt enig ! Jeg har brukt andre mil.spec plugger før, og det er mye å velge mellom. Men, her har jeg altså valgt å være "kopitro" ;).

Mvh.
    Johnny

Ine123

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Antall liker
    2.387
    Sted
    Halden
    Betjeningsknapper

Hei :)
    Jeg har slike knapper liggende her:

IMG_20200311_143602 red.jpg

De er graverte, ikke silketrykket.
    Som skal bli til slik:

pass_xp25_extra.jpg

Jeg har tegninger med de nye markeringer ferdig i .IDW format, laget i Inventor. (Kan leveres i andre format, hvis nødvendig).
    Her er en rendering:

image2.jpeg

Tanken er: Basen på knappen må slipes ned, da tekst er gravert, og ikke silketrykket.
    Etter at basen er slipt ned, må den elokseres på nytt. Det er mulig å separere knapp fra basen. Mulig selve knappen også må slipes ned og elokseres på nytt ?.

Så kan basen silke-trykkes, evt. graveres med sort inn-fyll i teksten.
    Noen som har andre meninger om hvordan jeg ellers burde gå frem ?
    Forslag mottas med takk :)

Mvh.
    Johnny

Sist redigert:

Laban MK3

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2016
    Antall liker
    643
    Sted
    Plankebyen
    Torget vurderinger
    2
    Kunne jeg få en kopi i ipt ? lurær ille hvordan du gikk frem med tekst på knotten :)

Mvh

Ine123

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Antall liker
    2.387
    Sted
    Halden
    Kunne jeg få en kopi i ipt ? lurær ille hvordan du gikk frem med tekst på knotten :)

Mvh
    Dette har vært ganske vanskelig å lage, og jeg har måtte ty til hjelp fra en venn. Vanskelig pga. at hver tekst skal ha en distanse til neste teks på 30 grader.
    (Senter på hver tekst skal være 30 grader fra senter på neste tekst). For eks. 750: der er "5" senter, 47K der er "7" senter.
    Min venn brukte ganske mange timer på å lage disse filene.
    (Helt sikker på at det er andre som er racere på dette, men det er altså ikke vi :rolleyes: )

Det er Lorlin switchene som bestemmer dette med at det er 30 grader mellom hver posisjon.

IMG_3265 red 2.jpg

Min venn jobber ikke gratis, så å dele filene er ikke aktuelt. Sorry :(
    Men her er et eksempel vist av en .ipt-fil:

Knott NR1 Dia 50.ipt.jpg

Mvh.
    Johnny

Sist redigert:

Laban MK3

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2016
    Antall liker
    643
    Sted
    Plankebyen
    Torget vurderinger
    2

Mvh
    Dette har vært ganske vanskelig å lage, og jeg har måtte ty til hjelp fra en venn. Vanskelig pga. at hver tekst skal en distanse til neste teks på 30 grader.
    (Senter på hver tekst skal være 30 grader fra senter på neste tekst). For eks. 750: der er "5" senter, 47K der er "7" senter.
    Min venn brukte ganske mange timer på å lage disse filene.
    (Mulig det er andre som er racere på dette, men det er ikke vi )

Det er Lorlin switchene som bestemmer dette med 30 grader mellom hver posisjon.
    Min venn jobber ikke gratis, så å dele filene er ikke aktuelt. Sorry :(
    Men her er et eksempel vist av en .IPT-fil:

Vis vedlegget 578120

Mvh.
    Johnny
    Ser den Johnny :) Autodesk er ikke helt rett opp og ned så at det ikke vil deles skjønner jeg , svært sjelden prøver meg på Inventor så faren er stor jeg ikke hadde skjønt noe av det allikevel .

Mvh

øvelse.jpg

roadrune

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.12.2014
    Antall liker
    800
    Sted
    Stord
    Torget vurderinger
    1

Vis vedlegget 578107

Som skal bli til slik:

Vis vedlegget 578108

Jeg har tegninger med de nye markeringer ferdig i .IDW format, laget i Inventor. (Kan leveres i andre format, hvis nødvendig).
    Her er en rendering:

Vis vedlegget 578110

Tanken er: Basen på knappen må slipes ned, da tekst er gravert, og ikke silketrykket.
    Etter at basen er slipt ned, må den elokseres på nytt. Det er mulig å separere knapp fra basen. Mulig selve knappen også må slipes ned og elokseres på nytt ?.

Mvh.
    Johnny
    Sliping er vel lite egnet på det nivået du holder her, få heller noen til å dreie de ned.

rolfb*123

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.08.2008
    Antall liker
    292
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    3
    Hei,
    Hvis basen kan skilles fra knotten ; hvorfor ikke gravere "baksiden" ? Så slipper du sliping og eloksering ?
    Forøvrig skal det sies at denne tråden er sentralens klart mest gjennomførte DIY-tråd ,stor respekt fra meg:)

Mvh.
    Rolf

Vis vedlegget 578107

Som skal bli til slik:

Vis vedlegget 578108

Her er en rendering:

Vis vedlegget 578110

Mvh.
    Johnny
    Sliping er vel lite egnet på det nivået du holder her, få heller noen til å dreie de ned.

Ine123

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Antall liker
    2.387
    Sted
    Halden
    rolfb*123

Hei,
    Hvis basen kan skilles fra knotten ; hvorfor ikke gravere "baksiden" ? Så slipper du sliping og eloksering ?
    Forøvrig skal det sies at denne tråden er sentralens klart mest gjennomførte DIY-tråd ,stor respekt fra meg

Mvh.
    Rolf
    Hei Rolf :)

Det var en god ide ! Dog, baksiden er noe røffere en framsiden, men kan kanskje poleres opp ?
    En annen ide, er å eloksere hele knappen m/basen, slik at den får en mer "natural aluminium look". Elokseringen vil da dekke litt over den litt røffere baksiden. Nå er de egentlig veldig blanke i forhold til originalen. Originalen er ganske matt, se tidligere bilde lengre opp.

Slik ser baksiden ut.

IMG_20200404_162835 red.jpg

Ellers takk for vene ord :)

Mvh.
    Johnny

Fosse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    10.993
    Torget vurderinger
    11
    Har hengt noen ganger på rekkverket på første rad under den låten. Fantastisk stemning.

Ine123

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Antall liker
    2.387
    Sted
    Halden
    Jeg tillater meg å poste noe mer musikk jeg liker, mens jeg venter på kabinetter. Jeg er ganske "altetende", så her er annen favoritt:

JUNGLE

Mvh.
    Johnny

Ine123

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Antall liker
    2.387
    Sted
    Halden

da skjer det litt i Kina vedrørende produksjonen av våre kabinetter.Jeg fikk i dag et bilde fra Mr.Li i Kina. Kabinettene er nå ferdig Cnc skjært. Delene venter nå på eloksering, men den fabrikken er dessverre fortsatt stengt. Etter eloksering blir det silketrykk av tekst på frontene. Vi gleder oss over at det er framgang i Kina, og smører oss med litt mer tålmodighet. Blir nok bra til slutt :)

Fra produksjonen:

Vis vedlegget 576306

Mvh.
    Johnny
    Fikk i dag den gode nyhet at våre kabinetter blir sendt fra Kina den 25/4. :)
    Vi har jo bare ventet siden 2/9-2019 !! Kjenner nå på at min tålmodighet begynner å ta slutt, det gjelder bare å holde ut litt til......;)
    Er meget spent på sluttresultatet....

Mvh
    Johnny

HasseBasse

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.10.2016
    Antall liker
    257
    Sted
    Århus, Danmark.

da skjer det litt i Kina vedrørende produksjonen av våre kabinetter.Jeg fikk i dag et bilde fra Mr.Li i Kina. Kabinettene er nå ferdig Cnc skjært. Delene venter nå på eloksering, men den fabrikken er dessverre fortsatt stengt. Etter eloksering blir det silketrykk av tekst på frontene. Vi gleder oss over at det er framgang i Kina, og smører oss med litt mer tålmodighet. Blir nok bra til slutt :)

Fra produksjonen:

Vis vedlegget 576306

Mvh.
    Johnny
    Vi har jo bare ventet siden 2/9-2019 !! Kjenner nå på at min tålmodighet begynner å ta slutt, det gjelder bare å holde ut litt til......;)

Mvh
    Johnny
    Ja... krydser fingre for dig :)
    Fik lige et par fra Kina.... Specielt bestilt UTEN cutout for power socket i bagpladen.
    Hva´kom..... standard med power socket hul :(l
    Ikke meget at gøre i disse tider, så håber det bedste for dig :)

Ine123

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Antall liker
    2.387
    Sted
    Halden
    Tillykke med det.
    Takk !
    Vi vet at de kan lage kabinetter etter våre tegninger, så vi håper at det blir like bra denne gangen også.
    Et eksempel på noe de har levert før, (til min venn) et Pass Labs XA 30.8 kabinett:

IMG_20200106_162653.jpg

IMG_20200116_172038.jpg

Her hadde han spesifisert noe på bakplaten, men ikke alt. Resten ble gjort lokalt.

Mvh.
    Johnny

Ine123

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Antall liker
    2.387
    Sted
    Halden

Fra produksjonen:

Vis vedlegget 576306

Mvh.
    Johnny

Mvh
    Johnny
    Ja... krydser fingre for dig :)
    Fik lige et par fra Kina.... Specielt bestilt UTEN cutout for power socket i bagpladen.
    Hva´kom..... standard med power socket hul :(l
    Ikke meget at gøre i disse tider, så håber det bedste for dig :)
    Hei HasseBasse :)

Vi har bestilt våre kabinetter til XP 25 uten noen behandling av bakplatene. Fordi: Vi kanskje velger ulike kontakter. Jeg overlater boring og teksting av mine bakplater til Schaeffer AG i Tyskland . https://www.schaeffer-ag.de/en/front-panel-designer/?lang=en# Da får jeg det som jeg vil ;)

Mvh.
    Johnny

Sist redigert:

Ine123

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Antall liker
    2.387
    Sted
    Halden
    Mange gode unge talenter der ute ! Ble han født med trommestikker ??

Mvh.
    Johnny

Sist redigert:

Ine123

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Antall liker
    2.387
    Sted
    Halden
    Update ang. kabinetter.

Kabinettene våre er nå ferdig produsert :). Det er en ordre på totalt syv komplette kabinetter. Fire kabinetter skal til min venn på den andre siden av Atlanteren, tre kabinetter skal til meg i Norge.
    Produsenten har nå sendt alle kabinetter over til distribitøren (han som skal ta seg av forsendelsen til oss). Han mottok alt i en blandet røre i flere esker :

20200419200048 pakker.jpg

Han var ikke så glad for dette, da alt må åpnes , pakkes opp og sorteres, for så å pakkes på nytt i "other protective boxes". Men, han hadde tror på at dette ville ordne seg. Etter dette kan de sendes til oss. Vi har ikke kontroll på alt dette, all kommunikasjon går via vår venn i Øst-Europa . Tror han er ganske lei av alt styr med dette nå, men vi er han evig takknemlig (Thanks my friend :)). Med andre ord, dette er ikke lett, mye fram og tilbake samt mye bruk av Google translate ;)

Jeg får også tilsendt et kabinett til denne (ville ikke nevne det før nå, da det har vært noe usikkert ):

29.jpg

Mvh.
    Johnny

Sist redigert:

Ine123

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Antall liker
    2.387
    Sted
    Halden
    Fra byggeprosessen

Legger ut noen (nå ganske så gamle ) bilder fra selve byggeprosessen av kretskortene. Dette skal inn i selve RIAA kabinettet:

IMG_20181214_222523 org. red.jpg

Dette skal inn i tilhørende power-supply kabinett:

IMG_0394 red.jpg

Gleder meg (som en liten unge) til å motta kabinettene :) Får bare håpe at kabinettene innfrir forventningene ? Gjenstår å se....:rolleyes:

Mvh.
    Johnny

Sist redigert:

MusicBear

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.01.2013
    Antall liker
    1.938
    Legger ut noen (nå ganske så gamle ) bilder fra selve byggeprosessen av kretskortene. Dette skal inn i selve RIAA kabinettet:

Dette skal inn i tilhørende power-supply kabinett:

Gleder meg (som en liten unge) til å motta kabinettene :) Får bare håpe at kabinettene innfrir forventningene ? Gjenstår å se....:rolleyes:

Mvh.
    Johnny
    P-O-R-N-O

Ine123

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Antall liker
    2.387
    Sted
    Halden
    Update 2 ang. kabinetter

Da har distributøren fått sortert alle delene til de syv kabinettene.:) Her er noen av de:

20200426120438.jpg

Synes det ser meget bra ut :) Ett lite drawback, to av lokkene hadde dessverre fått en liten ripe under frakten fra produsenten.. Jeg og min venn ble enige om å ta ett skadet lokk hver.
    Bruker det på power-supply kabinettet, da blir ikke ripen synlig, da pre-ampen vil stå stakket ovenpå power-kabinettet. Jeg kan evt. få rettet skaden her i Norge, men da må det elokseres på nytt. Vi får se.....
    Skade:

Scratch 20200426114056.jpg

Å få rettet skaden i Kina ville ta altfor lang tid. Vi har ventet lenge nok …….

Kabinettene blir pakket og sendt i morgen. Gleder meg!

Mvh.
    Johnny

Sist redigert:

Ine123

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Antall liker
    2.387
    Sted
    Halden
    rolfb*123

Hei,
    Forøvrig skal det sies at denne tråden er sentralens klart mest gjennomførte DIY-tråd ,stor respekt fra meg

Mvh.
    Rolf

Det var en god ide ! Dog, baksiden er noe røffere en framsiden, men kan kanskje poleres opp ?
    En annen ide, er å eloksere hele knappen m/basen, slik at den får en mer "natural aluminium look". Elokseringen vil da dekke litt over den litt røffere baksiden. Nå er de egentlig veldig blanke i forhold til originalen. Originalen er ganske matt, se tidligere bilde lengre opp.

Slik ser baksiden ut.

IMG_20200404_162835 red.jpg

Ellers takk for vene ord :)

Mvh.
    Johnny

Jeg gikk for din gode ide ! Leverte knappene til en god venn som har en pneumatisk presse. Knappene ble presset ut fra basene uten skader :)

Leverte knappene og basene til Gundersen Galvano https://gundersen-galvano.no/ i dag.
    Delene blir nå eloksert til natural alu. Regner med å ha de tilbake denne uken.

Så gjenstår gravering med sort innfyll av tekst på basene.
    Mulig dette blir det dyreste å få til ? Hjeeelp !!! Noen her som jobber innen grafisk industri, eller kjenner noen som gjør det ?
    Alle tips mottas med en stor takk !!

Dæven, der fikk jeg akkurat en påminnelse fra HiFi sentralen at jeg hadde rundet 60. Nei, Nei..vil ikke...…..

Mvh.
    Johnny

Sist redigert:

HasseBasse

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.10.2016
    Antall liker
    257
    Sted
    Århus, Danmark.
    Dæven, der fikk jeg akkurat en påminnelse fra HiFi sentralen at jeg hadde rundet 60. Nei, Nei..vil ikke...…..

Mvh.
    Johnny
    ;););) Nåhhhe, så kom den også til dig ;););)
    Bare rolig... Du er stadig næsten 7 år bagefter ;)
    og skal hilse og sige, at det overhovedet ikke er et problem :cool:

Ine123

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Antall liker
    2.387
    Sted
    Halden
    Fanden,
    vi er en gjeng med gamle gubber, eller er vi det..... ????
    Vi har i alle fall ERFARING !:p
    Mvh.
    Johnny

musicman

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Antall liker
    1.237
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1
    Skal tro hva Pass tenker om disse kopi kabinettene ? Er det innafor loven om kopiering ? Misforstå meg rett, det er flotte diy saker du ferdigstiller, men bare lurer på om dette er «stuerent».

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn