ICEpower

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Elmer

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.08.2009
    Antall liker
    3.078
    Spennende (y)
    Personlig så tenker jeg forvrengningen sikkert er lav nok for menig-mann. På de fleste moduler så dobler til effekt fra 8ohm til 4ohm, mens videre til 2ohm så dropper effekten og blir lavere. Knedahl sa også en gang at dersom man hadde høyttalere som falt ned i 3 ohm, så burde man ha vifter i kabinettet pga varmeutviklingen på modulene. Derfor er jeg enda mer interessert i om de klarer å lage moduler som fortsetter å øke i effekt når ohm går under 4, samt at varmeutviklingen gjerne begrenses.
    Her er litt mere om Icepower sitt utviklingsarbeide og mye annet. Artikkelen viser også noe noen målinger av deres første modul (SC300 A2) med "det siste". I samme liga som deres konkurrenter ! Og til en rimeligere pris, mest sannsynlig.

For øvrig er det noen interessante synspunkt på "flavour of the day" i Audiofilverdenen. Nemlig GaN transistorer. Patrick Bostrøm har vel kommet til samme konklusjon som Bruno Putzey (Purifi).

ICEpower – An Audio Company That Also Does Amplifiers | audioXpress

Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: oen

Sven_Palvig

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    2.022
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    Jeg har Andreas Knedahl ICE-power 2000AS, som jeg er meget glad for. Jeg synes, at det er fremragende effektforstærker. Jeg har to 4-kanals. Altså 2 styk ICE-power 2000AS i hver kabinet. 😀

Jeg har valgt at få det sidste vellyd ud af dem, med Andreas Knedahls sidste forbedringer. Jeg har stor forventning til resultatet med Andreas Knedahls forslag.
    Der er en igang med at blive modificeret, og når den er færdig, sendes den til mig. Det bliver spændende at lytte til forskel. Andreas Knedahl mener, at jeg har noget at glæde mig til.
    Så skal den umodificerede sendes til Norge og have samme tur.

raeggis

Entusiast
    Ble medlem
    20.02.2004
    Antall liker
    494
    Sted
    Lundamo
    Torget vurderinger
    0
    Jeg har Andreas Knedahl ICE-power 2000AS, som jeg er meget glad for. Jeg synes, at det er fremragende effektforstærker. Jeg har to 4-kanals. Altså 2 styk ICE-power 2000AS i hver kabinet. 😀

Jeg har valgt at få det sidste vellyd ud af dem, med Andreas Knedahls sidste forbedringer. Jeg har stor forventning til resultatet med Andreas Knedahls forslag.
    Der er en igang med at blive modificeret, og når den er færdig, sendes den til mig. Det bliver spændende at lytte til forskel. Andreas Knedahl mener, at jeg har noget at glæde mig til.
    Så skal den umodificerede sendes til Norge og have samme tur.
    Dette blir spennende å høre din versjon etter oppdateringer👍

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn