- Ble medlem
- 27.03.2007
- Antall liker
- 33.365
- Sted
- Nede i fjæresteinene
- Torget vurderinger
- 2
Gjestemedlem skrev:Hei fallera
Gjestemedlem skrev:Hei fallera
Slapp av. Du er ikke engang på 4000 innlegg. ;Dottone skrev:Hele saken får meg for første gang til å føle det litt flaut å bruke så mye tid og energi på et slikt forum, og det skyldes grunnholdningene og motivene som jeg syns skinner gjennom her. Da er det kanskje på tide å gå i tenkeboksen og vurdere hva slags menighet det egentlig er jeg støtter ved å fortsatt holde på her.
Ja, det spørs om vi kommer så langt.timc skrev:Slapp av. Du er ikke engang på 4000 innlegg. ;Dottone skrev:Hele saken får meg for første gang til å føle det litt flaut å bruke så mye tid og energi på et slikt forum, og det skyldes grunnholdningene og motivene som jeg syns skinner gjennom her. Da er det kanskje på tide å gå i tenkeboksen og vurdere hva slags menighet det egentlig er jeg støtter ved å fortsatt holde på her.
Et innlegg som burde vekke ettertanke hos mange her på HFS, men som dessverre neppe gjør det.ottone skrev:Jeg har fulgt innleggene fra orso, og debattene han har vært involvert i, med stor interesse lenge.
Ikke fordi jeg er enig i alt han har kommet med, eller fordi det er så viktig, men fordi jeg syns han har utmerket seg med en gjennomført rasjonell innfallsvinkel og en uvanlig grad av saklighet i sine innlegg. Han har også styrt unna personangrep og personkarakteristikker på en imponerende måte, tatt i betraktning den høye temperaturen i mange av "debattene" og tilsvarene. Det virker som hans utholdende saklighet har irritert meningsmotstandere fryktelig, og det har også vært interessant å observere.
HFS drives av et firma i hifi-bransjen, med de hensyn det innebærer, det har jeg alltid hatt full forståelse for. Det inkluderer også friheten til å redigere forum og brukere.
Men at orso nå blir utestengt er trist og ganske uforståelig, spesielt når det beskrives som om det skulle ha noe med form å gjøre, ikke innhold. Det virker ikke troverdig på meg, og jeg tar meg friheten til å kritisere for en gangs skyld.
De mest hatske motstandere av orso synes for meg å være folk med mindre interesse for musikk og lite musikalsk erfaring. Det er ikke kritikk eller latterliggjøring, det er bare min enkle observasjon.
Hele saken får meg for første gang til å føle det litt flaut å bruke så mye tid og energi på et slikt forum, og det skyldes grunnholdningene og motivene som jeg syns skinner gjennom her. Da er det kanskje på tide å gå i tenkeboksen og vurdere hva slags menighet det egentlig er jeg støtter ved å fortsatt holde på her.
Drittsekkmentalitet, kunnskapsforakt, mobbing og religiøs menighet koblet med kommersielle interesser har aldri vært helt min greie.
Jørgen
Støttes fullt ut!ottone skrev:Jeg har fulgt innleggene fra orso, og debattene han har vært involvert i, med stor interesse lenge.
Ikke fordi jeg er enig i alt han har kommet med, eller fordi det er så viktig, men fordi jeg syns han har utmerket seg med en gjennomført rasjonell innfallsvinkel og en uvanlig grad av saklighet i sine innlegg. Han har også styrt unna personangrep og personkarakteristikker på en imponerende måte, tatt i betraktning den høye temperaturen i mange av "debattene" og tilsvarene. Det virker som hans utholdende saklighet har irritert meningsmotstandere fryktelig, og det har også vært interessant å observere.
HFS drives av et firma i hifi-bransjen, med de hensyn det innebærer, det har jeg alltid hatt full forståelse for. Det inkluderer også friheten til å redigere forum og brukere.
Men at orso nå blir utestengt er trist og ganske uforståelig, spesielt når det beskrives som om det skulle ha noe med form å gjøre, ikke innhold. Det virker ikke troverdig på meg, og jeg tar meg friheten til å kritisere for en gangs skyld.
De mest hatske motstandere av orso synes for meg å være folk med mindre interesse for musikk og lite musikalsk erfaring. Det er ikke kritikk eller latterliggjøring, det er bare min enkle observasjon.
Hele saken får meg for første gang til å føle det litt flaut å bruke så mye tid og energi på et slikt forum, og det skyldes grunnholdningene og motivene som jeg syns skinner gjennom her. Da er det kanskje på tide å gå i tenkeboksen og vurdere hva slags menighet det egentlig er jeg støtter ved å fortsatt holde på her.
Drittsekkmentalitet, kunnskapsforakt, mobbing og religiøs menighet koblet med kommersielle interesser har aldri vært helt min greie.
Jørgen
Kan ikke si meg mer enig! Meget bra innlegg!ottone skrev:Jeg har fulgt innleggene fra orso, og debattene han har vært involvert i, med stor interesse lenge.
Jørgen
Et meget godt og riktig innlegg!ottone skrev:Jeg har fulgt innleggene fra orso, og debattene han har vært involvert i, med stor interesse lenge.
Jørgen
Kjære Karma, hvert eneste ett av dine innlegg ligger lagret her på HFS. Du trenger ikke engang å lete dem opp. Bare gå inn på din egen profil, klikk på "siste innlegg", og der er de, linet opp kronologisk med det siste innlegget ditt først.Karma skrev:Når det gjelder det jeg fremhever i rødt, bør du advares med at noen medlemmer kopierer og lagrer slike uttalelser
Siden søkefunksjonen er jalla kan Vidar P sove godt om natten. Tviler på at noen gidder å hente frem hva han måtte ha sagt om ett eller annet en sen høstkveld i 2007 i hans innlegg nr. 5351 eller deromkring.tkr skrev:Kjære Karma, hvert eneste ett av dine innlegg ligger lagret her på HFS. Du trenger ikke engang å lete dem opp. Bare gå inn på din egen profil, klikk på "siste innlegg", og der er de, linet opp kronologisk med det siste innlegget ditt først.
+5ottone skrev:Jeg har fulgt innleggene fra orso, og debattene han har vært involvert i, med stor interesse lenge.
Jørgen
Nå er jeg jo treig, og får ikke med meg alt i tråden her; men selv klarer jeg ikke helt å se at det er stort hat mot Orso fra store deler av miljøet her jeg. Klarer heller ikke se at det er så veldig mange drittsekker med kunnskapsforakt som bedriver mobbing som i en religiøs menighet med kommersielle interesser.Karma skrev:.. Hatet mot han fra store deler av miljøet her, skyldes at hans meninger truer "hobbyen"..
Det er direkte skammelig slik han er blitt behandlet og latterliggjort.
Orso har blitt utsatt for mye drittkasting i diverse debatter uten å falle for fristelsen til å slenge dritt tilbake. Og nå er han i tillegg utestengt. Jeg synes absolutt ikke at dette er blåst ut av proposjoner!Vidar P skrev:Tror alle mennesker her ønsker mennesket Orso vel, og verdsetter de av hans innspill som er både regelsvarende, betimelige og berikende. Mon tro om ikke dette nå er blåst ut av proporsjoner.
Ikke etter mørkets frembrudd. Et sted rundt innlegg # 150 burde grensen gå. Alt etter det bør automatisk slettes.noruego skrev:Det kommer kanskje i en fremtidig versjon av HFS, men i tråder som denne burde muligens innlegg etter mørkets frembrudd føre til at man automatisk ble videresendt til tråder som "Hva har du i glasset i dag?"...
Tiltredes. Noen mangler ryggrad.SannaX skrev:Kan ikke si meg mer enig! Meget bra innlegg!ottone skrev:Jeg har fulgt innleggene fra orso, og debattene han har vært involvert i, med stor interesse lenge.
Jørgen
Jeg antar at du kan ha blitt stimulert av mitt tuning-foto. Da kan jeg trøste med at det ble laget til rent illustrasjonformål, og akevitten tømt tilbake på flasken før kveldens obligatoriske joggetur. Tåpelig påfunn, men det gjør godt når man er irritert.noruego skrev:Det kommer kanskje i en fremtidig versjon av HFS, men i tråder som denne burde muligens innlegg etter mørkets frembrudd føre til at man automatisk ble videresendt til tråder som "Hva har du i glasset i dag?"...
Det er nok mange som kan bekrefte at orso har vært utsatt for ufin behandling, til tider mobbing.Vidar P skrev:Ok. Det har ikke jeg sett, men så følger jeg ikke alle tråder. Drittslenging er synd, og regelbrudd, samme hvem det er fra eller mot. Orso er intet unntak, og bør som alle andre ikke få drittkasting etter seg. Drittkasting av mer kollektiv art, eller rettet mot grupper av mennesker her er heller ikke ønskelig på vårt forum vel. Vi burde virkelig klare å være gode venner i denne hyggelige hobbyen.
Men drittkasting mot andre her er vel neppe grunnen til at han er utestengt, Orso driver ikke med slikt mot medentusiaster på forumet. Såpass har jeg fått med meg, og all ære til ham for det.
Jeg er jo klar over det.tkr skrev:Kjære Karma, hvert eneste ett av dine innlegg ligger lagret her på HFS. Du trenger ikke engang å lete dem opp. Bare gå inn på din egen profil, klikk på "siste innlegg", og der er de, linet opp kronologisk med det siste innlegget ditt først.Karma skrev:Når det gjelder det jeg fremhever i rødt, bør du advares med at noen medlemmer kopierer og lagrer slike uttalelser
mvh
Da antar du feil. Beklager.ottone skrev:Jeg antar at du kan ha blitt stimulert av mitt tuning-foto. Da kan jeg trøste med at det ble laget til rent illustrasjonformål, og akevitten tømt tilbake på flasken før kveldens obligatoriske joggetur. Tåpelig påfunn, men det gjør godt når man er irritert.noruego skrev:Det kommer kanskje i en fremtidig versjon av HFS, men i tråder som denne burde muligens innlegg etter mørkets frembrudd føre til at man automatisk ble videresendt til tråder som "Hva har du i glasset i dag?"...
Prøv igjen.
Vel vel. Jeg er ikke sikker på at det er den idretten enkelte her inne bedriver.Karma skrev:Er enig med deg at vi alle burde kunne klare å være venner i en hobby så edel som musikk med god lyd.![]()
Da har du jo allerede motsagt deg selv. Du hevdet at noen medlemmer kopierte og lagret innlegg.Karma skrev:Jeg er jo klar over det.tkr skrev:Kjære Karma, hvert eneste ett av dine innlegg ligger lagret her på HFS. Du trenger ikke engang å lete dem opp. Bare gå inn på din egen profil, klikk på "siste innlegg", og der er de, linet opp kronologisk med det siste innlegget ditt først.Karma skrev:Når det gjelder det jeg fremhever i rødt, bør du advares med at noen medlemmer kopierer og lagrer slike uttalelser
mvh
Poenget mitt var først og fremst hvordan man bruker slike sitater for å prøve å kneble den man ikke liker meningene til. Da er det jo samtidig greit at den som blir sitert, kan stå for det han har skrevet..![]()
Det samme mener jeg om utestengelse. Men det er OT.tkr skrev:Til etterretning er HFS et diskusjonsforum på internett. Der er det helt tilsiktet at man imøtegår meninger man ikke er enig i.
Å ta enhver imøtegåelse som et forsøk på knebling er, forsiktig sagt, "over the top".
mvh
Min mening er som følger, Parelius:Parelius skrev:Det samme mener jeg om utestengelse. Men det er OT.tkr skrev:Til etterretning er HFS et diskusjonsforum på internett. Der er det helt tilsiktet at man imøtegår meninger man ikke er enig i.
Å ta enhver imøtegåelse som et forsøk på knebling er, forsiktig sagt, "over the top".
mvh
artig ironi gitt antall innleggJanR skrev:Jøssenavn, holder dere på ennå.
/jan
Nemlig! (Siden det nå ikke er du som har tatt avgjørelsen og stengt ham ute.) Hvorfor da lete opp andre grunner for å kunne legitimere det hele?tkr skrev:Det finnes helt sikkert grunner til utestengelse av både den ene og den andre i regelverket på HFS. Selv har jeg pekt på § 4 i reglene mhp Orso. Høvdingen og moderatorene har åpenbart andre grunner.
Da synes jeg det er litt rart at du ikke siterer resten av innlegget mitt. Jeg sier jo akkurat det. Regelverket skal binde både medlemmer og moderator/Høvding. Hvis det oppstår nye situasjoner, er det regelverket som bør forandres.Parelius skrev:Nemlig! (Siden det nå ikke er du som har tatt avgjørelsen og stengt ham ute.) Hvorfor da lete opp andre grunner for å kunne legitimere det hele?tkr skrev:Det finnes helt sikkert grunner til utestengelse av både den ene og den andre i regelverket på HFS. Selv har jeg pekt på § 4 i reglene mhp Orso. Høvdingen og moderatorene har åpenbart andre grunner.
(Regler er greit, men da må de følges nogenlunde konsekvent. Vi er mange i faresonen da.)
Godt å få det ut ?noruego skrev:artig ironi gitt antall innleggJanR skrev:Jøssenavn, holder dere på ennå.
/jan
Sitert for sannhetsgehalten.larkus skrev:Orso har blitt utsatt for mye drittkasting i diverse debatter uten å falle for fristelsen til å slenge dritt tilbake. Og nå er han i tillegg utestengt.
Det er fordi jeg ser på tilfellet «Orso», ikke hva du eller jeg kan pønske ut av mulige grunner for å bli kvitt folk.tkr skrev:Da synes jeg det er litt rart at du ikke siterer resten av innlegget mitt. Jeg sier jo akkurat det. Regelverket skal binde både medlemmer og moderator/Høvding.Parelius skrev:Nemlig! (Siden det nå ikke er du som har tatt avgjørelsen og stengt ham ute.) Hvorfor da lete opp andre grunner for å kunne legitimere det hele?tkr skrev:Det finnes helt sikkert grunner til utestengelse av både den ene og den andre i regelverket på HFS. Selv har jeg pekt på § 4 i reglene mhp Orso. Høvdingen og moderatorene har åpenbart andre grunner.
(Regler er greit, men da må de følges nogenlunde konsekvent. Vi er mange i faresonen da.)
mvh