Hvilken film så du sist?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • superhkm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2005
    Innlegg
    4.071
    Antall liker
    3.057
    Torget vurderinger
    2
    Som sagt, jeg pleier ikke å styre.. kommer snbefalingen fra et annet sted sjekker jeg ikke IMDB i det hele tatt..
     

    gwh

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.04.2006
    Innlegg
    842
    Antall liker
    627
    Sted
    Oslo
    Da ble det Matrix i går, og skjønner at den skaper en del forskjellige meninger om hvor bra den er.
    Sånn personlig synes jeg det er tilbake til eneren, og da er det en bra film i mine øyne :)
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.510
    Antall liker
    8.049
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Passer godt i jula da, som Narcan mot store overdoser med feelgood-filmer og programmer overlesset med kunstig familiehygge. Forøvrig to av mine favorittfilmer.
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.510
    Antall liker
    8.049
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4

    Audiophile-Arve

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    20.701
    Antall liker
    7.945
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    Eg prøver å få med meg filmversjonen av Foundation and Empire av Isaac Asimov. Har berre lese dei to fyrste bøkene (omsett av Arne Treholt, noko som kan vere forklaringa på at det tredje bindet ikkje er omsett til norsk endå, om det ikkje er ein namnebror). Men overgang frå triologi til TV-serie kler ikkje heilt Asimov. Har "berre" sett tre episoder, så ting kan ta seg opp. Men slett ikkje alle forteljingar kler å bli strekte ut i det uendelege, sjølv om ein gjerne skal tene meir pengar....
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Jeg er veldig lite glad i sånne såkalte feelgood julefilmer og tanketomt kose-TV.. Blæææærghh. Julefilm for meg er Die Hard :cool:
    Enig, Die Hard er en veldig tankefull julefilm. :cool:

    Kan anbefale Requiem for a dream hvis man vil dyrke alt som er trist og leit. Personlig tror jeg det holdt med den ene gangen jeg så filmen når den kom, det er trist nok å lese avisene. Gi meg heller virkelighetsflukt og surrealisme, gjerne pakket inn i gladvold og sci-fi med god dialog og dramatikk, eller en god thriller.

     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.510
    Antall liker
    8.049
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Gi meg heller virkelighetsflukt og surrealisme, gjerne pakket inn i gladvold og sci-fi med god dialog og dramatikk, eller en god thriller.

    Så enig, så enig. Virkeligheten er bøs nok til at man ikke trenger fylle på med mer dritt helt frivillig.
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.510
    Antall liker
    8.049
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Takk for tips, ser ut til å være ting som kan fenge.
     

    brunBar

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.08.2021
    Innlegg
    663
    Antall liker
    691
    Sted
    Rogaland
    Dont-Look-Up-Trailer-6193f442835ed.jpg

    Dont look up
    Har sine morsomme øyeblikk, men det er beskjeden som er det viktige her. Så gjenstår det i 2050 hvordan vi vil se tilbake på denne filmen.
     

    Baard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    2.174
    Antall liker
    698
    Torget vurderinger
    1
    Vis vedlegget 775888

    Dont look up
    Har sine morsomme øyeblikk, men det er beskjeden som er det viktige her. Så gjenstår det i 2050 hvordan vi vil se tilbake på denne filmen.
    Enig - filmen vurderes for strengt. Dette er tidvis meget god satire om egen samtid. Appluderer forsøket på skråblikk over egen forskrudde samtid og hvordan budskap forvrenges og marginaliseres fra ulike pressgrupper.
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.690
    Antall liker
    5.124
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Mulholland Drive



    4K/Atmos up-mix

    Endelig gjensyn av en av mine absolutt favoritt filmer. Fantastisk atmosfære og mystikk, som tåler uendelig mange visninger. Gøy å se den i oppgradert utgave. Begynte å titte litt på bonusinnholdet også, men ikke kommet i mål med det enda. Fulgte med ett fint hefte også.
    Gjennomført utgivelse, som anbefales på det sterkeste.

    Dette er en film man ikke stiller seg likegyldig til i hvertfall, og det er mye rom for tolkning :)

     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.835
    Antall liker
    16.058
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Enig - filmen vurderes for strengt. Dette er tidvis meget god satire om egen samtid. Appluderer forsøket på skråblikk over egen forskrudde samtid og hvordan budskap forvrenges og marginaliseres fra ulike pressgrupper.
    Jeg så denne for ett par dager siden. Desverre så er synes jeg at satiren blir overtydelig i typisk amerikansk stil. Men den hadde sine øyeblikk og var helt grei tidtrøyte.
     

    Baard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    2.174
    Antall liker
    698
    Torget vurderinger
    1
    Jeg så denne for ett par dager siden. Desverre så er synes jeg at satiren blir overtydelig i typisk amerikansk stil. Men den hadde sine øyeblikk og var helt grei tidtrøyte.
    En annen variant er denne britiske satiren der Hugh Grant er forteller. Til tider meget gode poeng, men Dont look up bedre....Netflix. Men viser jo bare at satire er en krevende sjanger
    MV5BOGJiYzgxMmMtY2VmMy00ZmZiLTk0OTQtZTI3MzVhYmZmZWU1XkEyXkFqcGdeQXVyMTE5MTkxMDI2._V1_.jpg
     

    Espen R

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Innlegg
    10.130
    Antall liker
    2.652
    Doctor Zhivago.
    En estetisk nytelse og skjønnhet i filmen. Det er bare å konstatere at sånne filmer lages ikke i dag. Dessverre.
     

    4-string

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2011
    Innlegg
    5.464
    Antall liker
    9.774
    Sted
    Interiore Simplicitate
    Så de to første Alene Hjemme filmene rett før jul, det har blitt en tradisjon. Minstemann på 8 trenger pauser for å få igjen pusten, han syns dette
    er så hysterisk artig. Og da er jo stemningen satt for oss alle. ❤

    Mulholland Drive husker jeg at jeg likte godt for en god del år siden, den må jeg nok se igjen snart.
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.752
    Antall liker
    21.624
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1

    Pride and Prejustice. Filmatisk noe av det vakreste jeg vet. Knightley selvfølgelig, og så ekskona til Elon Musk til venstre i dette bildet fra filmen.
     

    brunBar

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.08.2021
    Innlegg
    663
    Antall liker
    691
    Sted
    Rogaland
    poster_Druk.jpg
    Et glass til

    Herlig film. Bra skuespill og manus. Den kan strømmes på tv2. Og for et lekkert anlegg hos han ene, med en riktig catchy sang. Crissy Strut 👍

     

    Rallar

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.08.2019
    Innlegg
    280
    Antall liker
    659
    Sted
    Hadeland
    Dette var grei tidtrøyte, ingen stor film men alltid koselig og se Tom Hanks
     

    Olav E

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.01.2009
    Innlegg
    593
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    4
    Vis vedlegget 775888

    Dont look up
    Har sine morsomme øyeblikk, men det er beskjeden som er det viktige her. Så gjenstår det i 2050 hvordan vi vil se tilbake på denne filmen.
    Dont look up!

    Fikk med meg "Dont look up!" etter å ha fått med meg debatten på Dagsnytt 18. Tror det er liten sannsynlighet for at jeg er med på tilbakeblikket på filmen når vi kommer til 2050, dessverre eller heldigvis. Synes filmen tar for seg flere aktuelle temaer. Fikk noen assosiasjoner:

    Diktatoren-aapner-hoesten-paa-Cinemateket_articlemain.jpg


    Mark ferdig.JPG


    Musk ferdig.JPG


    Trump.jpg


    Uten sammenligning for øvrig ....

    Mvh Olav E
     
    Sist redigert:

    brunBar

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.08.2021
    Innlegg
    663
    Antall liker
    691
    Sted
    Rogaland
    Dont look up!

    Fikk med meg "Dont look up!" etter å ha fått med meg debatten på Dagsnytt 18. Tror det er liten sannsynlighet for at jeg er med på tilbakeblikket på filmen når vi kommer til 2050, dessverre eller heldigvis. Synes filmen tar for seg flere aktuelle temaer. Fikk noen assosiasjonenligning for øvrig ....

    Mvh Olav E
    Glemte at snittalderen på hifisentralen er noen få år fra pensjonsalder, men ja, en noe forglemmelig film:)
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.690
    Antall liker
    5.124
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Conjuring 3

    conj.jpg


    UHD/Atmos

    Conjuring 2 var nesten dobbelt så bra som den første, og hadde ett helt rått lydspor. Denne filmen syns jeg legger seg mellom de to første. underholdene og spennende - men langt mer standard og ikke så skummel som nummer to.
    Uansett en fin opplevelse.
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    Conjuring 3

    Vis vedlegget 779310

    UHD/Atmos

    Conjuring 2 var nesten dobbelt så bra som den første, og hadde ett helt rått lydspor. Denne filmen syns jeg legger seg mellom de to første. underholdene og spennende - men langt mer standard og ikke så skummel som nummer to.
    Uansett en fin opplevelse.
    Enig med deg, har samme rangering selv.

    Kan også anbefale "Annabelle: Creation" - hvis du ikke har sett den - er i samme univers.

    Edit: Hehe, søkte i tråden på Annabelle - og fant ut at du ikke likte den.... :ROFLMAO:
     
    Sist redigert:

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.690
    Antall liker
    5.124
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Hehe, nei - husker ikke filmen helt skal jeg innrømme men leste søkte i tråden og leste min egen kommentar før jeg skrev om C3 😉
     

    SVS Inderøy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.08.2009
    Innlegg
    1.448
    Antall liker
    452
    Sted
    Inderøy i Nord Trøndelag
    007 : No time to Die


    Ikke sett den før, og unngått snikktitting. Så det var virkelig første gangen :)


    Daniel Craig takker av i stil. Den slutten gjør hans rekke virkelig verdig.

    Rami Malek gjør som vanlig en veldig god jobb.


    Bilde : 4K HDR 24fps. Nesten 1000 nits max
    Bildet var til tider noe ute av fokus, som en ser på komprimert innhold fra Netflix/Disney+ o.s.v
    Det er da nedre og øvre del av bilde som kommer ut av fokus. Flere som opplever ??? ( kjøpt på hypermaked, svensk utgivelse )
    Ellers er det filmfølelse på bilde, ikke stort med filmstøy heldigvis.


    Lyd : Dolby Atmos
    Lyden er meget bra.
    En del av skuddene uten "lyd-demper" smeller bra.



    Filmen : 4
    Bilde : 4
    Lyd : 5


    Fra Norge ja. Noen lange steinkast unna meg er Ørlandet Flybase :p
     

    TGB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2013
    Innlegg
    3.173
    Antall liker
    2.106
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Skjermbilde 2022-01-10 kl. 01.44.03.png


    UHD Blu-ray og en magisk atmos-mix (y)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn