Hvilken film så du sist?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.015
    Antall liker
    8.202
    Torget vurderinger
    1
    Enig, bra SciFi :D

    For mer bra SciFi er det bare å vente til 14 januar 2022 - så man kan binge siste sesong av The Expanse :love:

    Venter bare på at sesong 4 skal komme på disk i Europa. Uting at ting ikke kommer på disk. Da får jeg nemlig ikke sett det.....
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    Venter bare på at sesong 4 skal komme på disk i Europa. Uting at ting ikke kommer på disk. Da får jeg nemlig ikke sett det.....
    Håper at The Expanse kommer med en slik complete edition på disc - da skal jeg handle :D fenomenal serie!
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.052
    Antall liker
    33.672
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Til deg og defacto, hvor har dere vært de siste 50 årene? Som en liten etterutdanning kan dere jo følge linken jeg la ut i innlegg #4511.:)
    ca 36 av dem i filmbransjen 🤭 Skal ikke si at damer har vært fraværende , men vi kan vel være enig om at menn har dominert store deler av bransjen og særlig i USA.
     
    Sist redigert:

    aam01

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    3.689
    Antall liker
    2.293
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    4
    Ja jeg er enig i at USA og Holywood er ille. Det er større andel kvinnelige regissører i fransk og italiensk film.
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    Etter noen uker med Altibox trøbbel så fant jeg denne i filmhylla, på DVD! Oppskalert 576i til 2160p fungerte helt greit, dårlig med Atmos lyd også.

    De andres liv DVD cover.jpeg


    Nettopp kjøpt meg UHD BD spiller, merker jeg er litt på vei til å fokusere for mye på teknikk vs innhold. Litt som med musikk, heller Charlie Parker på mp3 enn Kenny G på DXD.
     

    TGB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2013
    Innlegg
    3.166
    Antall liker
    2.100
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Skjermbilde 2021-12-15 kl. 00.34.49.png


    UHD blu-ray, noe tynt Atmos-spor (7.1.2), men god underholdning :)
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland

    ymir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2013
    Innlegg
    5.304
    Antall liker
    4.994
    Torget vurderinger
    2
    Nettopp ferdig. Hyggelig gjensyn etter mange år siden sist.

    IMG_20211216_215611.jpg
     

    Baard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    2.163
    Antall liker
    689
    Torget vurderinger
    1
    Foundation basert på Isaac Asimov ikoniske saga er absolutt severdig på ATV+. Men for å pirke litt så reageres det på at sjangeren sklir over i elementer fra fantasy. Når hovedpersonen i Sci-Fi filmer ikke finner jaktbuen irriterer det. Sjangeren framstår anakronistisk og Dune er verst i klassen. Familiefeider og opprør i grevskapet der kampene utkjempes med stikkvåpen og sverd. Måtte bare få det ut :cool:

    41sIWKtP-4L.jpg
     

    superhkm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2005
    Innlegg
    4.068
    Antall liker
    3.049
    Torget vurderinger
    2
    Dune er verst i klassen ? Dette er jo sjangertro, med Star Wars som flaggskip. All mulig teknologi, ( og magi ) men den avgjørende kampen gjør man med sverd. Lyssverd er også sverd .
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    Kjøpt basert på gode anmeldelser av film/bildekvalitet for å teste ut en ny 4K UHD film. Ikke min type film dette her, Paths of Glory som også nylig kom på 4K UHD er en mye bedre første verdenskrigs film (imo), men ville teste en nyere farge film.

    1917 4k.jpg
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.486
    Antall liker
    8.012
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Likte forsåvidt 1917, men den var mer "rimelig god" enn "one of the best of all time". Der troner A Bridge Too Far foreløpig trygt for min del.
     

    aam01

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    3.689
    Antall liker
    2.293
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    4
    Snowpiercer i kveld. Ikke den beste filmen jeg har sett. Jeg håper serien er bedre.

    Snowpiercer_poster.jpg
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.486
    Antall liker
    8.012
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Ikke sett Dune enda, ikke kommet på min lokale 4k kino enda ;-)
    Se heller utgaven til Lynch, den er mye bedre og Arrow har den på 4K.

    Hvis du digger Lynch er det så enkelt som å se begge. Hvis det holder med en, du liker boken og helst vil se noe som ligner på den bør du definitivt heller se Villeneuves versjon.

    For å si det musikalsk: hvis Frank Herbert's Dune representerer genrèen jazz, så er Villeneuve Ben Websters "Soulville" mens Lynch er ett eller annet album med outrert polsk frijazz. Så kommer det an på hva man foretrekker....
     
    Sist redigert:

    Espen R

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Innlegg
    10.114
    Antall liker
    2.648
    «The Hitcher» fra 1985 (ikke re-make)Så den på kino som teenager. Et hyggelig gjensyn, veldig bra regi på filmen. Spennende hele veien. Er uaktuelt å se re-make versjonen.

    Original-negativene er gått tapt. Denne tyske blu-ray utgaven er lagd på positive kopier og er helt akseptabel i kvalitet. Det skrives at DVD versjonen er forferdelig i teknisk kvalitet.
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Så 2/3 av The Power of the Dog i går. Den har fått veldig mye skryt i pressen, men det var trøtte greier. Jeg liker en god dramafilm, jeg altså, men denne fenget ikke. Følte også at skuespillet var litt «krampaktig». Benedict Cumberbatch er jo en dyktig skuespiller, men synes ikke han passet helt til denne rollen. (Har forresten lest om den fiffige slutten, så jeg får vel tvinge meg gjennom siste 1/3.)
     

    MartinSandvik

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.03.2008
    Innlegg
    763
    Antall liker
    452
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    8
    Wrath-of-Man-plakat.jpg
    Liker Guy Ritchie, men denne var så som så.

    Fikk ikke med meg hva koblinga var mellom Al Pacino og Jason Statham. Eller hva han representerte. Litt mer bakgrunnshistorie, ikke bare tilbakeblikk til den samme hendelsen, kunne gitt karakterene litt mer kjøtt på beinet.
     

    MartinSandvik

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.03.2008
    Innlegg
    763
    Antall liker
    452
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    8
    The_Hand_of_God-930931063-large.jpg
    Må innrømme at jeg satt hele filmen å lurte på hvor er vi på vei nå?
    Man spør seg nesten: "hva handlet denne filmen egentlig om?" etter å ha sett den.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Vis vedlegget 774362
    Liker Guy Ritchie, men denne var så som så.

    Fikk ikke med meg hva koblinga var mellom Al Pacino og Jason Statham. Eller hva han representerte. Litt mer bakgrunnshistorie, ikke bare tilbakeblikk til den samme hendelsen, kunne gitt karakterene litt mer kjøtt på beinet.
    Hadde aldri gjettet at dette var Guy Ritchie, og syns den var ganske skuffende. Generisk, platt action.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn