Hvilken film så du sist?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.015
    Antall liker
    8.202
    Torget vurderinger
    1
    Big Country er en av tidenes beste westernfilmer....
     
    S

    Syncrolux

    Gjest
    Jeg har ikke sett så mange westerns, men Unforgiven er nok min favoritt der.
     

    superhkm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2005
    Innlegg
    4.068
    Antall liker
    3.049
    Torget vurderinger
    2
    Har ikke sett den, men antar det siden de har på seg cowboyhatter.
    Westernfilmer kan selvsagt også handle om klasse, utenforskap og håpløs kjærlighet. Så ja. Det er hester og åpne landskap, hats&boots, rodeo osv. Men særlig sjangertypisk kan vi ikke kalle den.
    Forøvrig et absolutt must.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Westernfilmer kan selvsagt også handle om klasse, utenforskap og håpløs kjærlighet. Så ja. Det er hester og åpne landskap, hats&boots, rodeo osv. Men særlig sjangertypisk kan vi ikke kalle den.
    Forøvrig et absolutt must.
    Har som sagt ikke sett den, men han har vel fått med meg at den handler om "ekte", moderne cowboyer og en litt tragisk kjærlighetshistorie. Men selvsagt ikke sjangertypisk all den tid den fremstår mer som et drama enn action/spenningsdrevet.

    Forøvrig syns jeg det er dybden og karakterskildringene i f.eks. Unforgiven som gjør den så stor, så det er vel ikke ukjent at westerns også kan ha andre elementer enn skyting og kruttrøyk. Det viktigste for meg er gjerne at filmen har en histore å fortelle, og/eller at jeg blir underholdt. Må innrømme at jeg ikke er sååå glad i filmer som bare er dramatiske og triste.

    The Lone Ranger var forresten en annen western jeg syns var underholdende, og hvor Johnny Depp fikk vist fram sitt komiske talent også. :)

     

    aam01

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    3.689
    Antall liker
    2.293
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    4
    Hvis vi skal ha med westernserier også er det vel vanskelig å komme utenom Deadwood. :)
    Jeg vil si det er lett å komme utenom Deadwood. Jeg ga opp tidlig i sesong 2 pga. kjedelig gjentagende handling og tildels banale skuespillerprestasjoner. Definitivt ikke min type western.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Jeg vil si det er lett å komme utenom Deadwood. Jeg ga opp tidlig i sesong 2 pga. kjedelig gjentagende handling og tildels banale skuespillerprestasjoner. Definitivt ikke min type western.
    Jeg husker den som bra, men vi har kanskje ikke samme smak. Lenge siden jeg så den, men jeg likte den.
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.579
    Antall liker
    34.255
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Betre film enn versjonen frå 80-talet, iallfall. Vi får sjå kva tid del 2 kjem.
    Liker 84 versjonen bedre. Dessverre fikk ikke Lynch frie tøyler, men ser hvor han ville med den og elsker den for det. Villeneuve lager glætte, upersonlige, robotfilmer. De ser vakre ut, men synes han drukner historien i overfladisk skjønnhet. Prøvd å se den nye tre ganger, men klarer ikke mer en ca 45 minutter.
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.579
    Antall liker
    34.255
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Personlig holder jeg fortsatt The Sopranos som den beste tv-serien jeg noengang har sett. Regner med å bli skuffet av The Many Saints of Newark på bakgrunn av omtalene, men må jo bare se den også.

    Den var ikke dårlig, men den var liksom litt segmentert. Vanskelig å følge historien, da de forsøkte å presse inn litt mange referanser fra serien. Mange scener som bare ble hengende.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Den var ikke dårlig, men den var liksom litt segmentert. Vanskelig å følge historien, da de forsøkte å presse inn litt mange referanser fra serien. Mange scener som bare ble hengende.
    Ja, er litt sånne ting jeg har lest folk sier om den. Må uansett bare se den selv.
     

    LA8PV

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.11.2012
    Innlegg
    272
    Antall liker
    287
    Personlig holder jeg fortsatt The Sopranos som den beste tv-serien jeg noengang har sett. Regner med å bli skuffet av The Many Saints of Newark på bakgrunn av omtalene, men må jo bare se den også.

    Du blir helt sikkert skuffet. Dårlig og kjedelig film. Dette er anmeldelsen som har fått flest likes på IMDB og jeg må si meg 100% enig:

     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.485
    Antall liker
    8.009
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Personlig holder jeg fortsatt The Sopranos som den beste tv-serien jeg noengang har sett.

    Sopranos var glimmers, men i mine øyne gikk Boardwalk Empire den en svært høy gang. En litt annen type gangstere da. Det er en av mine all-time topp 3 serier. De andre to er Game of Thrones og Penny Dreadful.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Du blir helt sikkert skuffet. Dårlig og kjedelig film. Dette er anmeldelsen som har fått flest likes på IMDB og jeg må si meg 100% enig:

    Ja, det var ikke så veldig oppløftende lesning, men det fikk iallfall senket forventningene mine enda et par hakk. :D:sneaky:
    Må uansett se den, men kanskje ikke en film jeg kjøper på 4K, da.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Sopranos var glimmers, men i mine øyne gikk Boardwalk Empire den en svært høy gang. En litt annen type gangstere da. Det er en av mine all-time topp 3 serier. De andre to er Game of Thrones og Penny Dreadful.
    Kanskje du burde ta deg en tur til Specsavers eller noe sånt? ;P Jeg syns Boardwalk Empire var ok men falt av etter 2 sesonger. GoT har jeg sett fra start to finnish, og det var tidvis genialt. Penny Dreadful har jeg ikke sett. Men jeg klarer ikke se at hverken Boardwalk eller GoT skal gå Sopranos en høy gang, altså. Sopranos var jo så utrolig godt skrevet og spilt, og hadde en humor ingen av de andre var i nærheten av engang i mine øyne. :cool:
     

    superhkm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2005
    Innlegg
    4.068
    Antall liker
    3.049
    Torget vurderinger
    2
    Sopranos er et stykke kulturhistorie med et stort galleri av komplekse, troverdige personligheter. Det hele rammet inn i en fantastisk produksjon.

    Det eneste som har gitt meg mer på seriefronten er selve kongen : Breaking Bad.
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.485
    Antall liker
    8.009
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Kanskje du burde ta deg en tur til Specsavers eller noe sånt? ;P
    ....
    i mine øyne.

    Specsavers har jeg vært innom serru, eller kanskje var det en konkurrent. Det går vel heller på den siste snutten.
     

    MartinSandvik

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.03.2008
    Innlegg
    763
    Antall liker
    452
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    8
    MV5BYzVjYThmNDAtOTE1NC00YjQ2LTk4NWYtNTc4Yzc4OTRhYjllXkEyXkFqcGdeQXVyMDM2NDM2MQ@@._V1_.jpg
    Var dette en dårlig film?
    Tja, treg var den ihvertfall.
    Ser ikke hvor denne havner i "marvel" universet, hva den har å tilføye?
    Lover dårlig for en etterfølger.....
     

    MartinSandvik

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.03.2008
    Innlegg
    763
    Antall liker
    452
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    8
    MV5BNTliYjlkNDQtMjFlNS00NjgzLWFmMWEtYmM2Mzc2Zjg3ZjEyXkEyXkFqcGdeQXVyMTkxNjUyNQ@@._V1_FMjpg_UX1...jpg
    Den mist "marvel" filmen av marvel filmene. Likte faktisk denne. Kanskje fordi den spilte mer på østen-estetikk/slåssing i kampene enn de andre marvel filmene.
    Kan godt være at plottet var i tynneste laget, men fornøyelig uansett.
     

    Rallar

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.08.2019
    Innlegg
    280
    Antall liker
    659
    Sted
    Hadeland
    Hadde et gjensyn med Hatfields & McCoys, tok den som skikkelig langfilm selvom det vel egentlig er en miniserie. Er vel ikke av det beste fra ville vesten det her men iom at det er basert på en ekte familiefeide som har pågått helt til våre dager så er det nokså underholdene. 9D49DFD2-7632-4D98-806A-8608B64EAA48.jpeg
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    AAM: Hva Clint hadde vært? Like stor som han er idag. Det var DON SIEGEL som lærte opp Eastwood i alt annet enn western og iskalde karakterer, og ærlig talt er ONCE UPON A TIME IN AMERICA Leones beste film. HVORFOR hadde Clint vært like stor? I motsetning til Tom Hanks- som er en mye bedre regissør og produsent enn skuespiller- gjør Clint seg like godt FORAN som BAK kamera..Den komplette håndverkspakka som er Clint Eastwoods katalog, karakterer og person finnes kun EN gang på denne planeten, og dessverre ikke så lenge til. Clint er gammel nå..tresifra alder om seks år❤ Denne uka har jeg sett både Eastwood, Brando og Al Pacino😎
     
    Sist redigert:

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.769
    Antall liker
    14.563
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    The Matrix ble fortært i går i påvente av nr 4. Kan ikke huske at den var en komedie, men lo godt mange ganger. Kenau Reeves må være tidenes dårligste skuespiller.
    lf.jpeg


    God underholdning var det likevel. Husker at filmen ga meg et par søvnløse netter og en trang til å gå i lang, svart frakk etter jeg så den første gang på kino. Heldigvis holdt jeg meg unna frakken.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28

    Hmmm... Litt sånn midt på treet. 18 års grense, godt lagd men Ben Affleck er og blir en doucebag..
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Ben Affleck var perfekt som Batman, IMO. Og han var ok i Gone Girl. Syns ikke han er den verste.

    Han kicka assen til Superman. :)

     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn