Hvilken film så du sist?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    Jeg syntes Wrath of a Man var veldig bra - ga den 8/10 ser jeg i min oversikt. Kan ikke huske al Pacino men... var kanskje Andy Garcia som menes :D
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Jeg hadde lyst til å like den og at den skulle være bra, men ble som sagt skuffet. Dessverre. Litt sånn typisk b-film Statham spiller i fra tid til annen.
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    Lurer på om jeg skal ha et gjensyn med Matrix selv - mtp at den nye filmen slippes i disse dager - kan kanskje vente den på HBO Max i begynnelsen av februar?
     

    MartinSandvik

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.03.2008
    Innlegg
    764
    Antall liker
    453
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    8
    Jeg syntes Wrath of a Man var veldig bra - ga den 8/10 ser jeg i min oversikt. Kan ikke huske al Pacino men... var kanskje Andy Garcia som menes :D
    Selvfølgelig helt rett der, Andy Garcia, de små grå som ikke var helt med der.....
    Men hva er linken? Hvem spiller Andy, og hvorfor sammarbeides det? Hva er egentlig bakgrunnen til Jason?
     

    clabbe

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.02.2008
    Innlegg
    126
    Antall liker
    185
    Sted
    indre øst
    Torget vurderinger
    17
    Den er visst tilgjengelig for strømming på HBO Max i USA i morgen. Er det ikke samme dato her?
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    Jeg tror vi har 45 dagers kino først - så streaming på HBO Max her i Norge - men jeg er ikke sikker. Hadde vært fantastisk om jeg tok feil.
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    Selvfølgelig helt rett der, Andy Garcia, de små grå som ikke var helt med der.....
    Men hva er linken? Hvem spiller Andy, og hvorfor sammarbeides det? Hva er egentlig bakgrunnen til Jason?

    Håper det hjelper.

    Mangel på tydelig forklaring kan være for å gi rom for egen tolkning - kan være positivt mange ganger.
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    Lurer på om jeg skal ha et gjensyn med Matrix selv - mtp at den nye filmen slippes i disse dager - kan kanskje vente den på HBO Max i begynnelsen av februar?
    Kun sett den første, mener å huske 2 og 3 andre fikk heller dårlige anmeldelser når de kom, men er de verd å se?
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    Kun sett den første, mener å huske 2 og 3 andre fikk heller dårlige anmeldelser når de kom, men er de verd å se?
    Jeg liker godt både Revolutions & Reloaded, men de er ikke i samme klasse som den første.
     

    aam01

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    3.691
    Antall liker
    2.294
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    4
    Vis vedlegget 774364
    Må innrømme at jeg satt hele filmen å lurte på hvor er vi på vei nå?
    Man spør seg nesten: "hva handlet denne filmen egentlig om?" etter å ha sett den.
    Jeg for min del gleder meg til å se den og jeg har venner som synes det er en stor film. Men de sier også at den er veldig napoletansk og det kan kanskje gjøre den litt vanskelig tilgjengelig.
     

    aam01

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    3.691
    Antall liker
    2.294
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    4
    På TV i kveld:

    71CyGQYNaeL._SY550_.jpg


    Matteo Garrone er god på denne typen filmer. Kostymer, omgivelser og landskap gir et nærmest magisk preg. Roberto Benigni spiller godt og historien er jo en klassiker. Denne kan trygt anbefales.
     

    Kane69

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.06.2009
    Innlegg
    227
    Antall liker
    291
    Sted
    Arendal
    MV5BMGJkNDJlZWUtOGM1Ny00YjNkLThiM2QtY2ZjMzQxMTIxNWNmXkEyXkFqcGdeQXVyMDM2NDM2MQ@@._V1_.jpg


    The Matrix Resurrections

    Uten tvil den dårligste i Matrix rekken i mine øyne, mye fordi de prøvde å være litt for smarte for sitt eget beste. Mulig jeg har blitt bortskjemt med årene, men synes ikke fight og action scenene heller var helt der jeg forventet de å være. Hjalp ikke at flere av scenene var rene kopier fra tidligere Matrix filmene. Man så på en måte flere av scenene spille seg ut i hodet sitt step by step før man så det på skjermen.

    Nei, dette var skuffende greier....
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    1/2 Tam

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2015
    Innlegg
    6.715
    Antall liker
    5.908
    Vis vedlegget 774748

    The Matrix Resurrections

    Uten tvil den dårligste i Matrix rekken i mine øyne, mye fordi de prøvde å være litt for smarte for sitt eget beste. Mulig jeg har blitt bortskjemt med årene, men synes ikke fight og action scenene heller var helt der jeg forventet de å være. Hjalp ikke at flere av scenene var rene kopier fra tidligere Matrix filmene. Man så på en måte flere av scenene spille seg ut i hodet sitt step by step før man så det på skjermen.

    Nei, dette var skuffende greier....
    Neeeeeei, har de klart å rote det til? og jeg som hadde gledet meg sånn til denne:(
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.510
    Antall liker
    8.049
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Hadde bange anelser i forhold til denne og antok det var 50/50 om det gikk bra eller skeis. Synd det ble skeis, men den må selvsagt sees uansett. Forhåpentligvis er vi helt uenige om resultatet etterpå (men jeg tviler).
     

    Kane69

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.06.2009
    Innlegg
    227
    Antall liker
    291
    Sted
    Arendal
    Neeeeeei, har de klart å rote det til? og jeg som hadde gledet meg sånn til denne:(
    Hadde bange anelser i forhold til denne og antok det var 50/50 om det gikk bra eller skeis. Synd det ble skeis, men den må selvsagt sees uansett. Forhåpentligvis er vi helt uenige om resultatet etterpå (men jeg tviler).
    Krysser fingrene for at dere får mer ut av den enn meg (y)

    Ut fra hva jeg har sett av reviews på de kanaler jeg følger, så er de ganske splittet.
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.510
    Antall liker
    8.049
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    6.1 på IMDB er heeelt i grenseland for meg, med mindre jeg har et slags forhold til materien.
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    Oi, lover ikke bra, kan være greit å senke forventningene til den siste Matrix filmen kraftig da.

    Håper Don't Look Up med DiCaprio på Netflix i morgen er bra.
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.510
    Antall liker
    8.049
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Filmpolitiet på NRK P3 ga den terningkast 5:

    Kan godt være at det passer bedre med min opplevelse når jeg får sett den, men jeg følger ikke med på Filmpolitiet så jeg har ingen egentlig anelse. Scoren hos IMBD sammenfaller imidlertid ofte godt med min egen mening, gitt at en del tusen stemmer har blltt avgitt.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Kan godt være at det passer bedre med min opplevelse når jeg får sett den, men jeg følger ikke med på Filmpolitiet så jeg har ingen egentlig anelse. Scoren hos IMBD sammenfaller imidlertid ofte godt med min egen mening, gitt at en del tusen stemmer har blltt avgitt.
    Bruker mest IMDB jeg også, men Filmpolitiet er et greit supplement, og forteller meg noen ganger om filmer jeg ikke har hørt om. Syns egentlig bare det var interessant at tilbakemeldingene er så sprikende. Syns også IMDB ofte gir en grei pekepinn, men må bare se selv uansett. 🙂
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.510
    Antall liker
    8.049
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Sant nok, scoren er langt fra noen ufeilbarlig fasit. Om tema og storyline er spesielt fengende kan jeg tolerere labert skuespill og en lav score, mens fabelaktig skuespill gjør nær sagt hva som helst sebart.
     

    superhkm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2005
    Innlegg
    4.071
    Antall liker
    3.058
    Torget vurderinger
    2
    Vis vedlegget 774364
    Må innrømme at jeg satt hele filmen å lurte på hvor er vi på vei nå?
    Man spør seg nesten: "hva handlet denne filmen egentlig om?" etter å ha sett den.
    Er ikke dette en ganske sjangertro film av typen familiportrett ? Fortalt fra perspektivet til yngste sønn? Jeg er ingen kjenner av Italiensk film, men det var vel noen vink til Fellini når det kom til eksentriske typer og ekstreme kropper.
    Jeg likte den godt. Også fordi jeg har sett den fantastiske Kapadia-dokumentaren om da Maradona kom til Napoli.
    Funfact: Da Diego scoret med guds hånd satt jeg på en pub i nord-London. Det var «livlig».
     
    Sist redigert:

    aam01

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    3.691
    Antall liker
    2.294
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    4
    Er ikke dette en ganske sjangertro film av typen familiportrett ? Fortalt fra perspektivet til yngste sønn? Jeg er ingen kjenner av Italiensk film, men det var vel noen vink til Fellini når det kom til eksentriske typer og ekstreme kropper.
    Jeg likte den godt. Også fordi jeg har sett den fantastiske Kapadia-dokumentaren om da Maradona kom til Napoli.
    Funfact: Da Diego scoret med guds hånd satt jeg på en pub i nord-London. Det var «livlig».
    È stata la mano di Dio di Sorrentino: la nomination all'Oscar è più vicina - la Repubblica
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985

    superhkm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2005
    Innlegg
    4.071
    Antall liker
    3.058
    Torget vurderinger
    2
    Om «Don’t look up.»

    Sylskarp er den ikke, men kanskje trenger vi denne filmen nå. Med den rollelista burde nedslagsfeltet være svært bredt, da gjør det kanskje ikke noe om budskapet hamres inn med slegge. Alle skal med. Jeg likte de korte glimtene av «livet på jorda».
     

    TGB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2013
    Innlegg
    3.173
    Antall liker
    2.106
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Skjermbilde 2021-12-26 kl. 02.14.13.png


    Amerikansk UHD blu-ray. Må være den mest skuffende Atmos miksen på mange år. Trodde først de hadde glemt den var Atmos, så dukket det opp litt i takhøyttalere nå og da - Atmos miksen på denne utgivelsen var fullstendig meningsløs. Tror det bare var 1 sted de klarte bruke Atmos korrekt (helikopter-scene i skogen), samt en liten snutt i nattklubb - hvor de fleste takkanalene lyste opp. Litt mer bruk av 2 kanaler i taket, men største delen av filmen var 7.1. Noen burde fått sparken for denne miksen på UHD blu-ray.

    Lyden var ikke fantastisk selv i 7.1; så lydmessig gigantisk skuffelse (litt tannløs bass også).

    Filmen i seg selv var helt OK - ikke noe mer.
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    Denne er obligatorisk her i heimen i disse tider



    [Todd and Margo Chester, the Griswold's yuppie neighbors, appear]

    Todd: Hey Griswold. Where do you think you're gonna put a tree that big?

    Clark: Bend over and I'll show you.

    Todd: You've got a lot of nerve talking to me like that Griswold.

    Clark: I wasn't talking to you.
     

    aam01

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    3.691
    Antall liker
    2.294
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    4
    Hvis det er Aass Premium du mener så er jeg enig.;)
     

    TGB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2013
    Innlegg
    3.173
    Antall liker
    2.106
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Skjermbilde 2021-12-26 kl. 20.39.24.png


    Treigeste og mest depressive filmen jeg har sett på lenge; styr unna... 😴
     

    Pug309gti

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.04.2016
    Innlegg
    1.713
    Antall liker
    898
    Sted
    Stavanger. Innflytter til Norges svar: Twin Peaks
    Torget vurderinger
    8
    Vis vedlegget 775536

    Amerikansk UHD blu-ray. Må være den mest skuffende Atmos miksen på mange år. Trodde først de hadde glemt den var Atmos, så dukket det opp litt i takhøyttalere nå og da - Atmos miksen på denne utgivelsen var fullstendig meningsløs. Tror det bare var 1 sted de klarte bruke Atmos korrekt (helikopter-scene i skogen), samt en liten snutt i nattklubb - hvor de fleste takkanalene lyste opp. Litt mer bruk av 2 kanaler i taket, men største delen av filmen var 7.1. Noen burde fått sparken for denne miksen på UHD blu-ray.

    Lyden var ikke fantastisk selv i 7.1; så lydmessig gigantisk skuffelse (litt tannløs bass også).

    Filmen i seg selv var helt OK - ikke noe mer.
    deler din oppfatting av filmen, middelmodig innhold og trist avslutning på craig avslutning...
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    Siden vi nærmer oss slutten av 2021 - tenkte jeg å liste opp mine favoritter fra i år

    Dune
    The Tomorrow War
    Nobody
    No Time to Die
    Wrath of Man
    News of the World

    Mange jeg ikke har sett enda - som f.eks Nomadland osv - som nok ville blitt med på listen.

    List gjerne dine favoritter fra i år 🎄
     

    TGB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2013
    Innlegg
    3.173
    Antall liker
    2.106
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Jeg pleier ikke å styre etter IMDB score, men 5.7 er et rødt flagg.
    Om du bare ser filmer med 7.0 eller høyere IMDB score så går du glipp av ganske mye. At en film har lav score på IMDB betyr ikke at den er dårlig, kan være så enkelt at folk ikke skjønner den. Gult flag her når IMDB score går under 5.0; har fortsatt sett underholdende filmer med lavere score - har de vært livsendrende på noen som helt måte? Selvsagt ikke! :) Men noen ganger skal en film bare være ren underholdning uten å prøve å gjøre noe mer dramatisk utav seg.

    Ofte er det et godt tegn når media i Norge slakter en film. Så jeg skal se den nye Matrix filmen 😇
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn