Hva lytter du til i dag ?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

Norlenning

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.03.2007
    Antall liker
    570
    Torget vurderinger
    2
    mitt problem med Dark Side er at kjerringa e ikkje så glad i dypbass,og hjerteslagene i starten setter huset i bevegelse ::) men de e jo ikkje lavere enn 32Hz har æ blitt fortalt ??? Noen som vet om det stemmer? Anyway,ei skive som står som en påle i historien 8)

mvh Filip

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.098
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Vinyl eller CD?
    Selv har jeg SACD-utgaven. Fantastisk lyd på den :D

Norlenning

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.03.2007
    Antall liker
    570
    Torget vurderinger
    2
    lars_erik skrev:
    Vinyl eller CD?
    Selv har jeg SACD-utgaven. Fantastisk lyd på den :D
    180gr vinyl,har ikkje SACD men en gammel cd,og den har bedre lyd enn div nyere remastra utgaver.Flott lyd på denne vinylen :D

mvh Filip

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.098
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Ja, loudness-mastra cd er uspillbare :(
    SACD-utgaven har ingen spor av det, heldigvis.
    Vinyl hadde vært moro og prøvd igjen, men blir for dyrt å være på topp begge steder.

Norlenning

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.03.2007
    Antall liker
    570
    Torget vurderinger
    2
    lars_erik skrev:
    Ja, loudness-mastra cd er uspillbare :(
    SACD-utgaven har ingen spor av det, heldigvis.
    Vinyl hadde vært moro og prøvd igjen, men blir for dyrt å være på topp begge steder.
    Sant nok,kan fort koste ::) Har faktisk aldri hørt SACD men det e et format æ har trua på,spiller nok veldig bra uten å "låte digitalt" ;D Min gamle cd som æ kjøpte i 85-86 har masse støy,lavt ut-nivå men kanon lyd.Har en kompis som eier 3 utgaver av den,2 cd og 1 cd/SACD. Han sier den gamleste låter "best",dvs mest naturlig.Han har dog ikkje mulighet til å få testa SACD-laget,det kunne vært en skikkelig overraskelse :D PS Har handla en del gammel Stones i DSD-remaster,vinyl og cd,de låter knallbra alle som en :D Dette va ment som et tips ;D

mvh Filip

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.098
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Ja, Stones har mye bra. Men har aldri vært noen favoritt hos meg.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.098
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Må komme meg "hjem" igjen. Rotet meg borti-nok en gang!- en tråd der folk mener det er umulig å høre forskjeller som pr i dag ikke kan måles. At jeg aldri lærer :mad: :eek:

Feelgood :D

Vedlegg

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    isbiter + rikelig med rom+fersk ananasjuice + orangejuice + ginger ale, toppet med mer rom og cava. 23-24 grader og sval bris. Kan ikke akkurat påstå at jeg lider av depresjon her jeg sitter.

Raphael Saadiq - "The Way I See It"

Svarte høsten og vinteren er fin. Mørkemannen i meg kommer frem og platesnurring og klubbkonserter dyrkes for fulle.

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    lars_erik skrev:
    Må komme meg "hjem" igjen. Rotet meg borti-nok en gang!- en tråd der folk mener det er umulig å høre forskjeller som pr i dag ikke kan måles. At jeg aldri lærer :mad: :eek:

Hva skal du på gjerdet når du vet det er piggtråd? :(

Selv har jeg det enkelt; anlegget skal låte bra, men hovedvekten av investeringen er i platene. Og da er denne tråden den som gir meg mest. Har ikke særlig peiling på det tekniske ved anlegg og ønsker ikke ha det heller.

Har fått mange, mange gode råd de få årene jeg har vært inne her i et forsøk på å hekte meg på musikkeinteressen igjen. Den hadde lagt nede i mange år.

Her har jeg blitt ledet til mye god musikk. Ikke alltid, men svært ofte. Nå er det sånn at noen plater kjøper jeg uhørt fordi platene blir postet av folk jeg vet har smak i mi gate.

Men jeg har også rota meg bort i diskusjoner med folk som verken har særlig kunnskap og heller ikke respekt for andres meninger. Og det gidder jeg i liten grad å gi meg i kast med.

Går det med promillen da, lars_erik? Enda er du da tilsnakkandes.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.098
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    dag1234 skrev:
    lars_erik skrev:

Hva skal du på gjerdet når du vet det er piggtråd? :(

Selv har jeg det enkelt; anlegget skal låte bra, men hovedvekten av investeringen er i platene. Og da er denne tråden den som gir meg mest. Har ikke særlig peiling på det tekniske ved anlegg og ønsker ikke ha det heller.

Har fått mange, mange gode råd de få årene jeg har vært inne her i et forsøk på å hekte meg på musikkeinteressen igjen. Den hadde lagt nede i mange år.

Her har jeg blitt ledet til mye god musikk. Ikke alltid, men svært ofte. Nå er det sånn at noen plater kjøper jeg uhørt fordi platene blir postet av folk jeg vet har smak i mi gate.

Men jeg har også rota meg bort i diskusjoner med folk som verken har særlig kunnskap og heller ikke respekt for andres meninger. Og det gidder jeg i liten grad å gi meg i kast med.

Går det med promillen da, lars_erik? Enda er du da tilsnakkandes.
    Prøver å holde den på ca 5. Tenkte jeg skulle få med meg sykkel i natt ::)

Ja, det er mange som har veldig sterke meninger, uten nødvendigvis å ha tilsvarende erfaring og kunnskap. Og som i tillegg mangler respekt for andre.

Det med at denne tråden er den beste, har du helt rett i. Her har jeg oppdaget veldig mye bra musikk :D
    Rart vi er så få her. Trodde lytting var det viktigste med denne hobbyen? :eek:

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    Det er liksom to leire, synes jeg. De som dyrker teknikken og de som dyrker musikken. Så er det en viss overlapp, jaffal mener mange av teknikkistene at de er opptatt av musikk, men jeg mistenker dem mest å være opptatt av lyd. ;) Helt greit for meg det, synes mange HI-HI duder har helt håpløs smak. Og det er ikke blant dem jeg blir inspirert til nye opplevelser. :-\

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.098
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Jeg her jo svevd i den villfarelse å tro at teknikken er et hjelpemiddel for å utvikle komponentene slik at lytteopplevelsen blir enda bedre...

Jeg har faktisk observert fingern! ;D
    Han holder på og kommer seg etter geitost-festen ;D

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.180
    Torget vurderinger
    4
    Målet for de fleste bør jo være å få gjengitt musikk på den måten en ønsker? Om man måler, lytter, leser TAS eller får butikken til å ordne alt er irrelevant så lenge en selv er fornøyd :)

Men jeg sliter med å se motsetningen mellom målinger og musikk.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.098
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Enig. Men noen stoler ikke på det de hører. De må måle det....

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    lars_erik skrev:
    Jeg her jo svevd i den villfarelse å tro at teknikken er et hjelpemiddel for å utvikle komponentene slik at lytteopplevelsen blir enda bedre...

Jeg har faktisk observert fingern! ;D
    Han holder på og kommer seg etter geitost-festen ;D
    I villfarelse så visst. Men som den gode hyrde skal jeg atter lede deg til hjorden ;D

Hva!!? Sett snurten av Fingen! Du store allstyrelse! Dette er jo et ugjendrivelig bevist på et liv etter døden. Hosianna og Kyrie Eleison! Dette lover godt. :D

Her går det i deilige toner fra:

Raphael Saddiq; The way I see it

Vedlegg

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.098
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Liv etter døden,ja...
    Han var på krangle-tråden, uten å skrive.
    Borte nå....

Pingle-fingern ;D tåler ikke geitost og rom!

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.180
    Torget vurderinger
    4
    lars_erik skrev:
    Tror ikke det gjelder flertallet som måler, for meg er målinger et verktøy for å finne forbedringsmuligheter og jeg antar at jeg ikke er alene om å ha det synet.

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    lars_erik skrev:
    DEN må jeg sjekke opp, Dag. Jazz?
    Jawohl, herr Kommandant! Nei, Mulla, var det.

Jeg ser jo at du spiller en del jazz, noe som jeg også må ha en viss dose av. Har vært glad i John Coltrane og Miles, seff. Tord Gustavsen og Garbarek, Jarrett og litt sånn småsnusk. Enn du? Mingus?

Hva er dette for noe da?

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.098
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Anonym skrev:
    lars_erik skrev:
    Tror ikke det gjelder flertallet som måler, for meg er målinger et verktøy for å finne forbedringsmuligheter og jeg antar at jeg ikke er alene om å ha det synet.
    :)

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    lars_erik skrev:
    Liv etter døden,ja...
    Han var på krangle-tråden, uten å skrive.
    Borte nå....

Pingle-fingern ;D tåler ikke geitost og rom!
    Tror jeg skal tilby ham et gratis medlemskap i IOGT. Det gjelder å smi mens jernet er varmt.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.098
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    dag1234 skrev:
    lars_erik skrev:

Jeg ser jo at du spiller en del jazz, noe som jeg også må ha en viss dose av. Har vært glad i John Coltrane og Miles, seff. Tord Gustavsen og Garbarek, Jarrett og litt sånn småsnusk. Enn du? Mingus?

Hva er dette for noe da?
    Nå rører du fælt ;)
    Lurte på den plata du spilte. Hva er det?

Det jeg spiller, er den legendariske innspillingen med Arne Domnerus -Jazz på Stampen. Fantastisk hvor det svinger :D

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    lars_erik skrev:
    dag1234 skrev:
    lars_erik skrev:

Hva er dette for noe da?
    Nå rører du fælt ;)
    Lurte på den plata du spilte. Hva er det?

Det jeg spiller, er den legendariske innspillingen med Arne Domnerus -Jazz på Stampen. Fantastisk hvor det svinger :D
    Goshameg, her har jeg pådratt meg galopperende ordblindhet. Eller ... hva var det det het nå igjen...jo! Alz...æ...hæ... ja heimer. Det er ikke så ofte jeg blir spurt hva jeg, så jeg blir helt vippet av vaglen ;D

Saddiq er en oppkonsturert fyr har jeg forstått, som lager nærmest konseptalbum virker det som, eller forholder seg til musikk og image mer som prosjekter, ser det ut som.

Han har denne, som er sånn neger-soul og r'n'b, både i lyd og musikk, men han har f eks Ray-ray som vel er mer kødd med blingrapperne og det der. Instant Vintage blir kalt neosoul, og er vel den jeg har minst forhold til.

Men selv om han går inn og ut av roller og mye er utvendig, så er det en ekte glede og kvalitet over det han gjør. Og det er klart noe mer enn bare turnering med sjangre.

Det er kjekt å høre på, og det holder.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.098
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Må sjekke ut den :)
    Spennende :D

Alz....... borte? er en alvorlig diagnose. Må nok ta kontakt med lege, og få foreskrevet medisin.

Vedlegg

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    lars_erik skrev:
    Må sjekke ut den :)
    Spennende :D

Alz....... borte? er en alvorlig diagnose. Må nok ta kontakt med lege, og få foreskrevet medisin.
    Når du får over5 i promille, så kommer lokkemannen frem i deg 8) Men jeg er standhaftig som en papirsoldat, og kan motstå alt unntatt fristelser!

Nok nytt, nå en av selveste gamlekaren: Otis Redding: Otis Blue

Vedlegg

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.098
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Standhaftig som en papirsoldat ::)

Fingern skulle få medlemskap i IOGT. Hva er nå det?

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn