straks..
Vedlegg
-
12.3 KB Visninger: 187
|
Hva er dette da, musicus?musicus skrev:
180gr vinyl,har ikkje SACD men en gammel cd,og den har bedre lyd enn div nyere remastra utgaver.Flott lyd på denne vinylenlars_erik skrev:Vinyl eller CD?
Selv har jeg SACD-utgaven. Fantastisk lyd på den![]()
Sant nok,kan fort koste :lars_erik skrev:Ja, loudness-mastra cd er uspillbare
SACD-utgaven har ingen spor av det, heldigvis.
Vinyl hadde vært moro og prøvd igjen, men blir for dyrt å være på topp begge steder.
Va ikkje det her heller,men starta å lytte på dem førr et år sia,anbefale 68-72 og favoritten e Beggars ;Dlars_erik skrev:Ja, Stones har mye bra. Men har aldri vært noen favoritt hos meg.
Hva skal du på gjerdet når du vet det er piggtråd?lars_erik skrev:Må komme meg "hjem" igjen. Rotet meg borti-nok en gang!- en tråd der folk mener det er umulig å høre forskjeller som pr i dag ikke kan måles. At jeg aldri lærer![]()
Feelgood![]()
Prøver å holde den på ca 5. Tenkte jeg skulle få med meg sykkel i natt :dag1234 skrev:Hva skal du på gjerdet når du vet det er piggtråd?lars_erik skrev:Må komme meg "hjem" igjen. Rotet meg borti-nok en gang!- en tråd der folk mener det er umulig å høre forskjeller som pr i dag ikke kan måles. At jeg aldri lærer![]()
Feelgood![]()
Selv har jeg det enkelt; anlegget skal låte bra, men hovedvekten av investeringen er i platene. Og da er denne tråden den som gir meg mest. Har ikke særlig peiling på det tekniske ved anlegg og ønsker ikke ha det heller.
Har fått mange, mange gode råd de få årene jeg har vært inne her i et forsøk på å hekte meg på musikkeinteressen igjen. Den hadde lagt nede i mange år.
Her har jeg blitt ledet til mye god musikk. Ikke alltid, men svært ofte. Nå er det sånn at noen plater kjøper jeg uhørt fordi platene blir postet av folk jeg vet har smak i mi gate.
Men jeg har også rota meg bort i diskusjoner med folk som verken har særlig kunnskap og heller ikke respekt for andres meninger. Og det gidder jeg i liten grad å gi meg i kast med.
Går det med promillen da, lars_erik? Enda er du da tilsnakkandes.
I mine ører er DSOTM deres beste album.F.E. skrev:straks..
I villfarelse så visst. Men som den gode hyrde skal jeg atter lede deg til hjorden ;Dlars_erik skrev:Jeg her jo svevd i den villfarelse å tro at teknikken er et hjelpemiddel for å utvikle komponentene slik at lytteopplevelsen blir enda bedre...
Jeg har faktisk observert fingern! ;D
Han holder på og kommer seg etter geitost-festen ;D
Tror ikke det gjelder flertallet som måler, for meg er målinger et verktøy for å finne forbedringsmuligheter og jeg antar at jeg ikke er alene om å ha det synet.lars_erik skrev:Enig. Men noen stoler ikke på det de hører. De må måle det....
Jawohl, herr Kommandant! Nei, Mulla, var det.lars_erik skrev:DEN må jeg sjekke opp, Dag. Jazz?
Anonym skrev:Tror ikke det gjelder flertallet som måler, for meg er målinger et verktøy for å finne forbedringsmuligheter og jeg antar at jeg ikke er alene om å ha det synet.lars_erik skrev:Enig. Men noen stoler ikke på det de hører. De må måle det....
Tror jeg skal tilby ham et gratis medlemskap i IOGT. Det gjelder å smi mens jernet er varmt.lars_erik skrev:Liv etter døden,ja...
Han var på krangle-tråden, uten å skrive.
Borte nå....
Pingle-fingern ;D tåler ikke geitost og rom!
Nå rører du fæltdag1234 skrev:Jawohl, herr Kommandant! Nei, Mulla, var det.lars_erik skrev:DEN må jeg sjekke opp, Dag. Jazz?
Jeg ser jo at du spiller en del jazz, noe som jeg også må ha en viss dose av. Har vært glad i John Coltrane og Miles, seff. Tord Gustavsen og Garbarek, Jarrett og litt sånn småsnusk. Enn du? Mingus?
Hva er dette for noe da?
100%enigAnonym skrev:I mine ører er DSOTM deres beste album.F.E. skrev:straks..
Goshameg, her har jeg pådratt meg galopperende ordblindhet. Eller ... hva var det det het nå igjen...jo! Alz...æ...hæ... ja heimer. Det er ikke så ofte jeg blir spurt hva jeg, så jeg blir helt vippet av vaglen ;Dlars_erik skrev:Nå rører du fæltdag1234 skrev:Jawohl, herr Kommandant! Nei, Mulla, var det.lars_erik skrev:DEN må jeg sjekke opp, Dag. Jazz?
Jeg ser jo at du spiller en del jazz, noe som jeg også må ha en viss dose av. Har vært glad i John Coltrane og Miles, seff. Tord Gustavsen og Garbarek, Jarrett og litt sånn småsnusk. Enn du? Mingus?
Hva er dette for noe da?
Lurte på den plata du spilte. Hva er det?
Det jeg spiller, er den legendariske innspillingen med Arne Domnerus -Jazz på Stampen. Fantastisk hvor det svinger![]()
Når du får over5 i promille, så kommer lokkemannen frem i deg 8) Men jeg er standhaftig som en papirsoldat, og kan motstå alt unntatt fristelser!lars_erik skrev:Må sjekke ut den
Spennende
Alz....... borte? er en alvorlig diagnose. Må nok ta kontakt med lege, og få foreskrevet medisin.