Hva lytter du til i dag ?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    lars_erik skrev:
    baluba skrev:
    lars_erik skrev:
    baluba skrev:
    lars_erik skrev:
    Må du kaste macen, Dag, og vie deg til musikk og ikke teknikk 8)
    Dag har bare sett lyset når det gjelder hva som er det ideelle verk i kilden. Ved et tastetrykk kan han skifte mellom Roky og Afrocubism, rett fra godstolen. Kanskje han blir feitere av det, men han får høre mer musikk på den måten. Bravo, Dag. :D

Det er hyggelig å se at du fant en form for nytte i mine utlegninger om afrikansk musikk, lasse. Var det noe du likte godt av de spesifikke eksemplene jeg viste videoene til. Noe du vil dele om det?
    Dag har nok funnet fram cd-spilleren igjen. Skjedde i kveld. Kvalitet på lyden betyr alt, brukervennlighet ingenting om det går utover førstnevnte ;)

Jeg har drevet litt tvilsom aktivitet på "spaceen", og skaffet meg Manu Diango- Waka Africa. Hadde veldig sansen for den.
    Ellers er Youssou N`Dour 7 seconds- best of ervervet på samme skammelige måte :-[
    En god del godbiter der også. Kommer til å forske mer på dette.

Kom gjerne med flere tips :)
    Sålenge DAC er like god eller bedre enn den som er innebygget i hans Sugden så vil HDD låte bedre enn cdp, så det argumentet holder ikke mer vann enn et heklet handlenett. Kjekt at du har fått inspirasjon til å lytte til afrikansk musikk.
    Mulig at Dag har kjøpt en DAC som er billig/dårligere enn Sugdens. Hadde han kjøpt DCS så hadde nok pipen fått en annen lyd, for da hadde han hatt 100% identisk lyd som deg, med muligheten for at den er et lite hakk bedre. Uhørbart vil jeg tro, men teoretisk så.
    For å benytte dac, fordrer det digitale innganger på forsterkeren. Noe som manglet...

Afrikansk musikk har jeg alltid likt. Herlige rytmer og enorm livsglede :D
    Nå har du missforstått noe seriøst teknisk. En DAC er den digitale inngangen. CD-drev/HDD + DAC = kilde, som skal kobles til helt normale 200 ohms linjeinngang på enhver forsterker som noensinne har vært produsert i moderne tid. Tro det eller ei, men alle cdp har og er avhengig av DAC. Det vet da du. Du har jo selv en DAC, som jeg absolutt håper du kobler analogt til forsterkeren. Det er ingen forskjell på å koble en cdp/HDD/streamer til en DAC. Ingen forskjell overhodet. Samme hvilken av disse måtene å overføre digitale signaler til DAC-en fører til akkurat det samme. Kobles en DAC til en digital inngang på en forsterker så kunne pengene like gjerne vært brukt som dasspapir.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.159
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    baluba skrev:
    lars_erik skrev:
    baluba skrev:
    lars_erik skrev:
    baluba skrev:
    lars_erik skrev:
    Dag har bare sett lyset når det gjelder hva som er det ideelle verk i kilden. Ved et tastetrykk kan han skifte mellom Roky og Afrocubism, rett fra godstolen. Kanskje han blir feitere av det, men han får høre mer musikk på den måten. Bravo, Dag. :D

Det er hyggelig å se at du fant en form for nytte i mine utlegninger om afrikansk musikk, lasse. Var det noe du likte godt av de spesifikke eksemplene jeg viste videoene til. Noe du vil dele om det?
    Dag har nok funnet fram cd-spilleren igjen. Skjedde i kveld. Kvalitet på lyden betyr alt, brukervennlighet ingenting om det går utover førstnevnte ;)

Jeg har drevet litt tvilsom aktivitet på "spaceen", og skaffet meg Manu Diango- Waka Africa. Hadde veldig sansen for den.
    Ellers er Youssou N`Dour 7 seconds- best of ervervet på samme skammelige måte :-[

Sålenge DAC er like god eller bedre enn den som er innebygget i hans Sugden så vil HDD låte bedre enn cdp, så det argumentet holder ikke mer vann enn et heklet handlenett. Kjekt at du har fått inspirasjon til å lytte til afrikansk musikk.
    Mulig at Dag har kjøpt en DAC som er billig/dårligere enn Sugdens. Hadde han kjøpt DCS så hadde nok pipen fått en annen lyd, for da hadde han hatt 100% identisk lyd som deg, med muligheten for at den er et lite hakk bedre. Uhørbart vil jeg tro, men teoretisk så.
    For å benytte dac, fordrer det digitale innganger på forsterkeren. Noe som manglet...

Nå har du missforstått noe seriøst teknisk. En DAC er den digitale inngangen. CD-drev/HDD + DAC = kilde, som skal kobles til helt normale 200 ohms linjeinngang på enhver forsterker som noensinne har vært produsert i moderne tid. Tro det eller ei, men alle cdp har og er avhengig av DAC. Det vet da du. Du har jo selv en DAC, som jeg absolutt håper du kobler analogt til forsterkeren. Det er ingen forskjell på å koble en cdp/HDD/streamer til en DAC. Ingen forskjell overhodet. Samme hvilken av disse måtene å overføre digitale signaler til DAC-en fører til akkurat det samme. Kobles en DAC til en digital inngang på en forsterker så kunne pengene like gjerne vært brukt som dasspapir.
    Ja ikke vet jeg, men han var langt fra fornøyd :(
    Selvsagt er dacen min koblet analogt på :) Den er forøverig innebygd i Puccinien.
    Sent på kveld nå.

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Seatsniffers - All of this

Kuleste eg har hørt fra Belgia jaffal. Tipper Eros vet om noe god garage som er bedre, men får så være. Dette groover som faèn.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    lars_erik skrev:
    baluba skrev:
    lars_erik skrev:
    baluba skrev:
    lars_erik skrev:
    baluba skrev:
    lars_erik skrev:

Ja ikke vet jeg, men han var langt fra fornøyd :(
    Selvsagt er dacen min koblet analogt på :) Den er forøverig innebygd i Puccinien.
    Sent på kveld nå.
    Da har han bare kjøpt en DAC som er dårligere enn den som står i hans Sugden. Og hvis det skulle stemme at det ikke finnes en DAC som låter like bra som Sugden, så må jo du sporenstreks selge din DCS-kombo å kjøpe deg Sugden. Da vil du ha masse penger igjen til å reise til Afrika og høre musikken live en gang i året i en årrekke fremover... :p

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.159
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    He,he. Han hadde visstnok lånt seg en Audio Note 3. De skal jo være bra, etter hva jeg har lest.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    lars_erik skrev:
    He,he. Han hadde visstnok lånt seg en Audio Note 3. De skal jo være bra, etter hva jeg har lest.
    Sannsynligvis ikke i hans oppsett, i alle fall ikke etter hans smak. Men hadde han brukt din så hadde det i alle fall låt kliss likt de sølvplatene du spiller av. Og hvis det skulle være hans smak, så vil han være i land. Men jeg vil tro at han finner noe som er bedre enn Sugdens som ikke er så dyr som DCS, som jo koster et par karameller.

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    Townes skrev:
    Kuleste eg har hørt fra Belgia jaffal. Tipper Eros vet om noe god garage som er bedre, men får så være. Dette groover som faèn.
    Frekk eller? ;) ;)
    Belgia er vel ikke akkurat det hotteste landet, men de har sine skjulte skatter. Seatsniffers er jo nesten for norgesvenner å regne, og spiller til og med utenfor de større norske byene. DJ Razorback er kompis med gutta, og har booket de et utall ganger. Ellers hadde vel landet en ganske bra KBD-punk scene på slutten av 70, tidlig 80-tall. Som f.eks "The Kids"

Min favorittlåt er datert 1968, kom ut på Disques Vogue og heter "Hip Hip Hurray" med the Snap Shots. Forøvrig en av høstens bedre singelkjøp etter lengre tids jakt. 8)

WOW!!!! dette er hva jeg kaller en skikkelig floorshaker/tittytwister. :D

beklager forstyrrelsen folks, dere får fortsette syforeninga.

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    ErosLoveking skrev:
    Townes skrev:
    Frekk eller? ;) ;)

Belgia er vel ikke akkurat det hotteste landet, men de har sine skjulte skatter. Seatsniffers er jo nesten for norgesvenner å regne, og spiller til og med utenfor de større norske byene. DJ Razorback er kompis med gutta, og har booket de et utall ganger. Ellers hadde vel landet en ganske bra KBD-punk scene på slutten av 70, tidlig 80-tall. Som f.eks "The Kids"

...
    Nei, på ingen måte :) Det var vel mer et hint om at eg sjøl var nokså lite bevandret i belgisk musikk, og eg ville bare anta at det fantes et og annet interessant rocke-orkester eller to foruten seatsniffers 8)

@ozzy - Starter med den eg avsluttet gårsdagen med også. Bra både seint og tidlig

John Mellencamp - No better than this

Denne likte svigers også!

Chalshus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    4.445
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    8
    Tidlegere i da spilte jeg fire sider av liveboksen til Davis Gilmour.

Nå spiler jeg denne på relativt høyt volum.

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    65finger skrev:
    Kanonbra plate Dag, her går det i nyinnkjøpte. Denne virker meget lovende
    Har sett at den har fått mange omganger her i tråden. Jeg må sjekke den ut, og heldigvis vanka det spotify under juletreet (som jeg ikke har) i år.

Pesquera

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.08.2005
    Antall liker
    75
    Torget vurderinger
    11

Faktisk temmelig dynamisk hip hop, på diskett, men LP’en skal etter sigende være svært bra.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    En av mine favorittalbum og topp 3 blant tidenes rockealbum. Nå i deluxe edition. 2 CDer med mye uutgitt snadder

Vedlegg

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn