Hva lytter du til i dag ?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.162
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Må du kaste macen, Dag, og vie deg til musikk og ikke teknikk 8)

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.290
    Torget vurderinger
    2
    Mye bra fra 80tallet. Som f.eks. The Smiths

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.290
    Torget vurderinger
    2
    En av de beste fra året 2000. Lukten av støvete amerikanske landeveier.

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.290
    Torget vurderinger
    2
    Townes skrev:
    rolfozzy skrev:
    En av de beste fra året 2000. Lukten av støvete amerikanske landeveier.

Fin plate ozzy. Har en del plater av de derre, holder denne som favoritten.
    Jeg har bare denne, og den som kom i 1999. Mer skramlete den syns jeg, ikke så bra.

Men everythings fine, den holder. Og holder godt.

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    Townes skrev:
    dag1234 skrev:
    Joe Henry; Civilians - denne må du sjekke ut ved høve, lars_erik, hvis du ikke alt har gjort det. Vakker musikk.
    Så den har begynt å sette seg?
    Den måtte ha noen runder, og så en liten pause. Da satte den seg ikke, den bare gled inn i sjelen nærmest. En nydelig plate som jeg ikke blir lei av.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.162
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    dag1234 skrev:
    Joe Henry; Civilians - denne må du sjekke ut ved høve, lars_erik, hvis du ikke alt har gjort det. Vakker musikk.
    Får gjøre det :)

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398

Vedlegg

vargen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2007
    Antall liker
    208
    Sted
    Oppland
    JanR skrev:
    Sette på denne på PC'n senere i kveld, takk for tipset, JanR! :) Langt unna anlegget for tiden. Hau!
    Fikk du noen gode LP'r til jul, JanR? Her ble det Porcupine Tree med In Absentia og The Incident i julegave fra fruen, og Recordings på preorder.:)

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    vargen skrev:
    JanR skrev:
    Sette på denne på PC'n senere i kveld, takk for tipset, JanR! :) Langt unna anlegget for tiden. Hau!
    Fikk du noen gode LP'r til jul, JanR? Her ble det Porcupine Tree med In Absentia og The Incident i julegave fra fruen, og Recordings på preorder.:)
    Ei meget god skive, det også :)

Njaaa, til far fra nissen,- ble Opeth vinyl boks (live at royal albert hall) og oppi der var det jaggu 2 dvd's au :)

Har 3 PT på gang, In Absentia/Voyage 34/up the downstair (vinyl selvsagt)
    Må bare fylle opp en møllbefengt hifi konto først ;)

/jan

vargen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2007
    Antall liker
    208
    Sted
    Oppland
    JanR skrev:
    vargen skrev:
    JanR skrev:
    Ei meget god skive, det også :)

Njaaa, til far fra nissen,- ble Opeth vinyl boks (live at royal albert hall) og oppi der var det jaggu 2 dvd's au :)

Har 3 PT på gang, In Absentia/Voyage 34/up the downstair (vinyl selvsagt)
    Må bare fylle opp en møllbefengt hifi konto først ;)

/jan
    Nice! Kunne tenkt meg den Opeth-boksen på vinyl, men får holde med CD-versjonen.;) Jeg er i gang med å kjøpe meg opp på PT-vinyl, og de to du nevnte er de neste på listen min utpå nyåret (etter platespiller og nye HT da.;) )

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    lars_erik skrev:
    Dag har bare sett lyset når det gjelder hva som er det ideelle verk i kilden. Ved et tastetrykk kan han skifte mellom Roky og Afrocubism, rett fra godstolen. Kanskje han blir feitere av det, men han får høre mer musikk på den måten. Bravo, Dag. :D

Det er hyggelig å se at du fant en form for nytte i mine utlegninger om afrikansk musikk, lasse. Var det noe du likte godt av de spesifikke eksemplene jeg viste videoene til. Noe du vil dele om det?

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.162
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    baluba skrev:
    lars_erik skrev:
    Dag har bare sett lyset når det gjelder hva som er det ideelle verk i kilden. Ved et tastetrykk kan han skifte mellom Roky og Afrocubism, rett fra godstolen. Kanskje han blir feitere av det, men han får høre mer musikk på den måten. Bravo, Dag. :D

Det er hyggelig å se at du fant en form for nytte i mine utlegninger om afrikansk musikk, lasse. Var det noe du likte godt av de spesifikke eksemplene jeg viste videoene til. Noe du vil dele om det?
    Dag har nok funnet fram cd-spilleren igjen. Skjedde i kveld. Kvalitet på lyden betyr alt, brukervennlighet ingenting om det går utover førstnevnte ;)

Jeg har drevet litt tvilsom aktivitet på "spaceen", og skaffet meg Manu Diango- Waka Africa. Hadde veldig sansen for den.
    Ellers er Youssou N`Dour 7 seconds- best of ervervet på samme skammelige måte :-[
    En god del godbiter der også. Kommer til å forske mer på dette.

Kom gjerne med flere tips :)

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    lars_erik skrev:
    baluba skrev:
    lars_erik skrev:

Dag har nok funnet fram cd-spilleren igjen. Skjedde i kveld. Kvalitet på lyden betyr alt, brukervennlighet ingenting om det går utover førstnevnte ;)

Jeg har drevet litt tvilsom aktivitet på "spaceen", og skaffet meg Manu Diango- Waka Africa. Hadde veldig sansen for den.
    Ellers er Youssou N`Dour 7 seconds- best of ervervet på samme skammelige måte :-[

Sålenge DAC er like god eller bedre enn den som er innebygget i hans Sugden så vil HDD låte bedre enn cdp, så det argumentet holder ikke mer vann enn et heklet handlenett. Kjekt at du har fått inspirasjon til å lytte til afrikansk musikk.
    Mulig at Dag har kjøpt en DAC som er billig/dårligere enn Sugdens. Hadde han kjøpt DCS så hadde nok pipen fått en annen lyd, for da hadde han hatt 100% identisk lyd som deg, med muligheten for at den er et lite hakk bedre. Uhørbart vil jeg tro, men teoretisk så.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.162
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    baluba skrev:
    lars_erik skrev:
    baluba skrev:
    lars_erik skrev:

Sålenge DAC er like god eller bedre enn den som er innebygget i hans Sugden så vil HDD låte bedre enn cdp, så det argumentet holder ikke mer vann enn et heklet handlenett. Kjekt at du har fått inspirasjon til å lytte til afrikansk musikk.
    Mulig at Dag har kjøpt en DAC som er billig/dårligere enn Sugdens. Hadde han kjøpt DCS så hadde nok pipen fått en annen lyd, for da hadde han hatt 100% identisk lyd som deg, med muligheten for at den er et lite hakk bedre. Uhørbart vil jeg tro, men teoretisk så.
    For å benytte dac, fordrer det digitale innganger på forsterkeren. Noe som manglet...

Afrikansk musikk har jeg alltid likt. Herlige rytmer og enorm livsglede :D

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn