AfroCubism
Vedlegg
-
49.5 KB Visninger: 177
Skal kaste den på deg, din grinlus!lars_erik skrev:Må du kaste macen, Dag, og vie deg til musikk og ikke teknikk 8)
Du imponerer! Helt enig, Smiths er av de aller største.rolfozzy skrev:Mye bra fra 80tallet. Som f.eks. The Smiths
![]()
Fin plate ozzy. Har en del plater av de derre, holder denne som favoritten.rolfozzy skrev:En av de beste fra året 2000. Lukten av støvete amerikanske landeveier.
![]()
Så den har begynt å sette seg?dag1234 skrev:Joe Henry; Civilians - denne må du sjekke ut ved høve, lars_erik, hvis du ikke alt har gjort det. Vakker musikk.
Jeg har bare denne, og den som kom i 1999. Mer skramlete den syns jeg, ikke så bra.Townes skrev:Fin plate ozzy. Har en del plater av de derre, holder denne som favoritten.rolfozzy skrev:En av de beste fra året 2000. Lukten av støvete amerikanske landeveier.
![]()
DET er plata si, detgismo skrev:
Den måtte ha noen runder, og så en liten pause. Da satte den seg ikke, den bare gled inn i sjelen nærmest. En nydelig plate som jeg ikke blir lei av.Townes skrev:Så den har begynt å sette seg?dag1234 skrev:Joe Henry; Civilians - denne må du sjekke ut ved høve, lars_erik, hvis du ikke alt har gjort det. Vakker musikk.
Får gjøre detdag1234 skrev:Joe Henry; Civilians - denne må du sjekke ut ved høve, lars_erik, hvis du ikke alt har gjort det. Vakker musikk.
Ja, en av de bedrelars_erik skrev:DET er plata si, detgismo skrev:![]()
Er ikke mye flatklask hu der. Så da er det enda håp, lars_erik.lars_erik skrev:Denne nå, for en slikk og ingenting 8)
Kari Bremnes; Live
;Ddag1234 skrev:Er ikke mye flatklask hu der. Så da er det enda håp, lars_erik.lars_erik skrev:Denne nå, for en slikk og ingenting 8)
Kari Bremnes; Live
CD`en gutter, det er CD`en vi snakker om vel :lars_erik skrev:;Ddag1234 skrev:Er ikke mye flatklask hu der. Så da er det enda håp, lars_erik.lars_erik skrev:Denne nå, for en slikk og ingenting 8)
Kari Bremnes; Live
Ja,ja. Selvsagt :gismo skrev:CD`en gutter, det er CD`en vi snakker om vel :lars_erik skrev:;Ddag1234 skrev:Er ikke mye flatklask hu der. Så da er det enda håp, lars_erik.lars_erik skrev:Denne nå, for en slikk og ingenting 8)
Kari Bremnes; Live
8) gismo
Cd her og cd der. Whatever.lars_erik skrev:Ja,ja. Selvsagt :gismo skrev:CD`en gutter, det er CD`en vi snakker om vel :lars_erik skrev:;Ddag1234 skrev:Er ikke mye flatklask hu der. Så da er det enda håp, lars_erik.lars_erik skrev:Denne nå, for en slikk og ingenting 8)
Kari Bremnes; Live
8) gismo;D
Sette på denne på PC'n senere i kveld, takk for tipset, JanR!JanR skrev:![]()
Cd.
/jan
Ei meget god skive, det ogsåvargen skrev:Sette på denne på PC'n senere i kveld, takk for tipset, JanR!JanR skrev:![]()
Cd.
/janLangt unna anlegget for tiden. Hau!
Fikk du noen gode LP'r til jul, JanR? Her ble det Porcupine Tree med In Absentia og The Incident i julegave fra fruen, og Recordings på preorder.![]()
Nice! Kunne tenkt meg den Opeth-boksen på vinyl, men får holde med CD-versjonen.JanR skrev:Ei meget god skive, det ogsåvargen skrev:Sette på denne på PC'n senere i kveld, takk for tipset, JanR!JanR skrev:![]()
Cd.
/janLangt unna anlegget for tiden. Hau!
Fikk du noen gode LP'r til jul, JanR? Her ble det Porcupine Tree med In Absentia og The Incident i julegave fra fruen, og Recordings på preorder.![]()
Njaaa, til far fra nissen,- ble Opeth vinyl boks (live at royal albert hall) og oppi der var det jaggu 2 dvd's au
Har 3 PT på gang, In Absentia/Voyage 34/up the downstair (vinyl selvsagt)
Må bare fylle opp en møllbefengt hifi konto først
/jan
Dag har bare sett lyset når det gjelder hva som er det ideelle verk i kilden. Ved et tastetrykk kan han skifte mellom Roky og Afrocubism, rett fra godstolen. Kanskje han blir feitere av det, men han får høre mer musikk på den måten. Bravo, Dag.lars_erik skrev:Må du kaste macen, Dag, og vie deg til musikk og ikke teknikk 8)
Dag har nok funnet fram cd-spilleren igjen. Skjedde i kveld. Kvalitet på lyden betyr alt, brukervennlighet ingenting om det går utover førstnevntebaluba skrev:Dag har bare sett lyset når det gjelder hva som er det ideelle verk i kilden. Ved et tastetrykk kan han skifte mellom Roky og Afrocubism, rett fra godstolen. Kanskje han blir feitere av det, men han får høre mer musikk på den måten. Bravo, Dag.lars_erik skrev:Må du kaste macen, Dag, og vie deg til musikk og ikke teknikk 8)
Det er hyggelig å se at du fant en form for nytte i mine utlegninger om afrikansk musikk, lasse. Var det noe du likte godt av de spesifikke eksemplene jeg viste videoene til. Noe du vil dele om det?
Sålenge DAC er like god eller bedre enn den som er innebygget i hans Sugden så vil HDD låte bedre enn cdp, så det argumentet holder ikke mer vann enn et heklet handlenett. Kjekt at du har fått inspirasjon til å lytte til afrikansk musikk.lars_erik skrev:Dag har nok funnet fram cd-spilleren igjen. Skjedde i kveld. Kvalitet på lyden betyr alt, brukervennlighet ingenting om det går utover førstnevntebaluba skrev:Dag har bare sett lyset når det gjelder hva som er det ideelle verk i kilden. Ved et tastetrykk kan han skifte mellom Roky og Afrocubism, rett fra godstolen. Kanskje han blir feitere av det, men han får høre mer musikk på den måten. Bravo, Dag.lars_erik skrev:Må du kaste macen, Dag, og vie deg til musikk og ikke teknikk 8)
Det er hyggelig å se at du fant en form for nytte i mine utlegninger om afrikansk musikk, lasse. Var det noe du likte godt av de spesifikke eksemplene jeg viste videoene til. Noe du vil dele om det?
Jeg har drevet litt tvilsom aktivitet på "spaceen", og skaffet meg Manu Diango- Waka Africa. Hadde veldig sansen for den.
Ellers er Youssou N`Dour 7 seconds- best of ervervet på samme skammelige måte :-[
En god del godbiter der også. Kommer til å forske mer på dette.
Kom gjerne med flere tips![]()
For å benytte dac, fordrer det digitale innganger på forsterkeren. Noe som manglet...baluba skrev:Sålenge DAC er like god eller bedre enn den som er innebygget i hans Sugden så vil HDD låte bedre enn cdp, så det argumentet holder ikke mer vann enn et heklet handlenett. Kjekt at du har fått inspirasjon til å lytte til afrikansk musikk.lars_erik skrev:Dag har nok funnet fram cd-spilleren igjen. Skjedde i kveld. Kvalitet på lyden betyr alt, brukervennlighet ingenting om det går utover førstnevntebaluba skrev:Dag har bare sett lyset når det gjelder hva som er det ideelle verk i kilden. Ved et tastetrykk kan han skifte mellom Roky og Afrocubism, rett fra godstolen. Kanskje han blir feitere av det, men han får høre mer musikk på den måten. Bravo, Dag.lars_erik skrev:Må du kaste macen, Dag, og vie deg til musikk og ikke teknikk 8)
Jeg har drevet litt tvilsom aktivitet på "spaceen", og skaffet meg Manu Diango- Waka Africa. Hadde veldig sansen for den.
Ellers er Youssou N`Dour 7 seconds- best of ervervet på samme skammelige måte :-[
En god del godbiter der også. Kommer til å forske mer på dette.
Kom gjerne med flere tips![]()
Mulig at Dag har kjøpt en DAC som er billig/dårligere enn Sugdens. Hadde han kjøpt DCS så hadde nok pipen fått en annen lyd, for da hadde han hatt 100% identisk lyd som deg, med muligheten for at den er et lite hakk bedre. Uhørbart vil jeg tro, men teoretisk så.