- Ble medlem
- 18.02.2009
- Antall liker
- 15.017
- Sted
- Kopervik og Bergen
- Torget vurderinger
- 1
Nå har du missforstått noe seriøst teknisk. En DAC er den digitale inngangen. CD-drev/HDD + DAC = kilde, som skal kobles til helt normale 200 ohms linjeinngang på enhver forsterker som noensinne har vært produsert i moderne tid. Tro det eller ei, men alle cdp har og er avhengig av DAC. Det vet da du. Du har jo selv en DAC, som jeg absolutt håper du kobler analogt til forsterkeren. Det er ingen forskjell på å koble en cdp/HDD/streamer til en DAC. Ingen forskjell overhodet. Samme hvilken av disse måtene å overføre digitale signaler til DAC-en fører til akkurat det samme. Kobles en DAC til en digital inngang på en forsterker så kunne pengene like gjerne vært brukt som dasspapir.lars_erik skrev:For å benytte dac, fordrer det digitale innganger på forsterkeren. Noe som manglet...baluba skrev:Sålenge DAC er like god eller bedre enn den som er innebygget i hans Sugden så vil HDD låte bedre enn cdp, så det argumentet holder ikke mer vann enn et heklet handlenett. Kjekt at du har fått inspirasjon til å lytte til afrikansk musikk.lars_erik skrev:Dag har nok funnet fram cd-spilleren igjen. Skjedde i kveld. Kvalitet på lyden betyr alt, brukervennlighet ingenting om det går utover førstnevntebaluba skrev:Dag har bare sett lyset når det gjelder hva som er det ideelle verk i kilden. Ved et tastetrykk kan han skifte mellom Roky og Afrocubism, rett fra godstolen. Kanskje han blir feitere av det, men han får høre mer musikk på den måten. Bravo, Dag.lars_erik skrev:Må du kaste macen, Dag, og vie deg til musikk og ikke teknikk 8)
Det er hyggelig å se at du fant en form for nytte i mine utlegninger om afrikansk musikk, lasse. Var det noe du likte godt av de spesifikke eksemplene jeg viste videoene til. Noe du vil dele om det?
Jeg har drevet litt tvilsom aktivitet på "spaceen", og skaffet meg Manu Diango- Waka Africa. Hadde veldig sansen for den.
Ellers er Youssou N`Dour 7 seconds- best of ervervet på samme skammelige måte :-[
En god del godbiter der også. Kommer til å forske mer på dette.
Kom gjerne med flere tips![]()
Mulig at Dag har kjøpt en DAC som er billig/dårligere enn Sugdens. Hadde han kjøpt DCS så hadde nok pipen fått en annen lyd, for da hadde han hatt 100% identisk lyd som deg, med muligheten for at den er et lite hakk bedre. Uhørbart vil jeg tro, men teoretisk så.
Afrikansk musikk har jeg alltid likt. Herlige rytmer og enorm livsglede![]()