- Ble medlem
- 30.04.2008
- Antall liker
- 1.398
The Low Anthem; Oh My God, Charlie Darwin
Vedlegg
-
27.2 KB Visninger: 289
Ikkje hørt ennå, men skal gi den en lytt.dag1234 skrev:Den er jo bare veldig god, da. Har du hørt AfroCubism som lars_erik spiller så mye? Den synes jeg er veldig fin.Townes skrev:Huh. Samme her!dag1234 skrev:Ray LaMontagne: Trouble
AnbefalesTownes skrev:Ikkje hørt ennå, men skal gi den en lytt.dag1234 skrev:Den er jo bare veldig god, da. Har du hørt AfroCubism som lars_erik spiller så mye? Den synes jeg er veldig fin.Townes skrev:Huh. Samme her!dag1234 skrev:Ray LaMontagne: Trouble
Egentlig ikke så mange album, siden det meste jeg har jobbet med er live. Sjekk ut det du kommer over av high life fra Ghana. Det er det jeg opplever som ekte afrikansk popmusikk. Fra Sør-Afrika kjenner vel alle til Ladysmith Black Mambazo. Fusion-artisten Hugh Masekela kjenner vel også alle til. Når det gjelder reggae med afrikansk tilsnitt så er det Lucky Dube som gjelder. Eller gjaldt, for han ble kaldblodig skutt ned i sin Beemer da han skulle hente barna på skolen. Jo'burg må vite...lars_erik skrev:Noen spesielle plater du vil anbefale? Har veldig sansen for denne typen musikk.baluba skrev:Den er sannelig ikke verst. Jeg jobbet jo i noen år med produksjon promotering av denne typen musikk, og denne platen har gitt meg litt glød igjen. Men egentlig er det endel av de linkene Deph har kommet med som har frembrakt det mest interessante fra kontinentet jeg er så glad i (Afrika). Akkurat nå ser jeg et tv-program om sykelig tynne kjendiser, etter at jeg hadde et lite kick på Pärt.lars_erik skrev:Denne herlige plata nå:
AfroCubism
Jepp, spesiellt når de synger bra ;D ;Dlars_erik skrev:Du har en forkjærlighet for vakre damer, du også gismo![]()
Siden du har så stor sans for vakre damer, så kan du jo sjekke ut den skjønne Juliana også. Dessverre fant jeg ingen videoer i farten som jeg synes er noe bra, men jeg lette heller ikke særlig godt. En annen populær gruppe i regionen er Blu3, et jenteband som holder til i Nairobi. De skal visstnok være fra Uganda, men jeg er ikke helt sikker på det. Andre har nemlig fortalt meg at de er kenyanske, noe som ikke er utenkelig.lars_erik skrev:Du har en forkjærlighet for vakre damer, du også gismo![]()
den er plutoniumsbra!!!dag1234 skrev:Ikke dum denne heller, finger!
Roky Erikson; gremlins have pictures
Hahaha. Aldri hørt det uttrykket før. Vekte ikke helt positive assosiasjoner.65finger skrev:den er plutoniumsbra!!!dag1234 skrev:Ikke dum denne heller, finger!
Så det er derfor jeg føler meg litt slapp i dag65finger skrev:den er plutoniumsbra!!!dag1234 skrev:Ikke dum denne heller, finger!
Har hørt Ettes ja, også denne plata. Har ei venninne som er blodfan. Riktignok ikkje hørt den tilstrekkelig til å rulle CEVBOF terningen, men siden du langt på vei insinuerer at det er en goknallskive så skal eg gi den flere sjanser. For tiden er det et helsikkes stress å få hørt ferdig alle som trolig vil havne på lista over årets beste, men så snart lista er spikra skal eg ta for meg mye annet forsømt, så då skal eg få plass til Ettes også.Roberten skrev:The Ettes - Do You Want Power
![]()
Townes, jeg tar det for god fisk at du har hørt denne ?
Det har jeg ikke tenkt på før, men det har du nok helt rett i.Townes skrev:Har hørt Ettes ja, også denne plata. Din fremtidige kone er blodfan. Riktignok ikkje hørt den tilstrekkelig til å rulle CEVBOF terningen, men siden du langt på vei insinuerer at det er en goknallskive så skal eg gi den flere sjanser. For tiden er det et helsikkes stress å få hørt ferdig alle som trolig vil havne på lista over årets beste, men så snart lista er spikra skal eg ta for meg mye annet forsømt, så då skal eg få plass til Ettes også.Roberten skrev:The Ettes - Do You Want Power
![]()
Blir sjeldent feil med fuzzete damerRoberten skrev:Det har jeg ikke tenkt på før, men det har du nok helt rett i.Townes skrev:Har hørt Ettes ja, også denne plata. Din fremtidige kone er blodfan. Riktignok ikkje hørt den tilstrekkelig til å rulle CEVBOF terningen, men siden du langt på vei insinuerer at det er en goknallskive så skal eg gi den flere sjanser. For tiden er det et helsikkes stress å få hørt ferdig alle som trolig vil havne på lista over årets beste, men så snart lista er spikra skal eg ta for meg mye annet forsømt, så då skal eg få plass til Ettes også.Roberten skrev:The Ettes - Do You Want Power
![]()
Til min store overraskelse insinuerer jeg egentlig ingenting, kjøpte skiva da den kom, men så gikk den litt glemmeboken sammen med EP'en produsert av Auerbach. Men The Parting Gifts minnet meg kraftig på at Ettes eksisterer, og jeg tror jeg er positivt overrasket. Men så er jeg også svak for piker med fuzzete, sinte og kjappe gitarer.
Den var jeg med på, jeg tenkte mer at det burde være et kriterie for min fremtidige kone.Townes skrev:Blir sjeldent feil med fuzzete damerRoberten skrev:Det har jeg ikke tenkt på før, men det har du nok helt rett i.Townes skrev:Har hørt Ettes ja, også denne plata. Din fremtidige kone er blodfan. Riktignok ikkje hørt den tilstrekkelig til å rulle CEVBOF terningen, men siden du langt på vei insinuerer at det er en goknallskive så skal eg gi den flere sjanser. For tiden er det et helsikkes stress å få hørt ferdig alle som trolig vil havne på lista over årets beste, men så snart lista er spikra skal eg ta for meg mye annet forsømt, så då skal eg få plass til Ettes også.Roberten skrev:The Ettes - Do You Want Power
![]()
Til min store overraskelse insinuerer jeg egentlig ingenting, kjøpte skiva da den kom, men så gikk den litt glemmeboken sammen med EP'en produsert av Auerbach. Men The Parting Gifts minnet meg kraftig på at Ettes eksisterer, og jeg tror jeg er positivt overrasket. Men så er jeg også svak for piker med fuzzete, sinte og kjappe gitarer.
Får legge den til i kveldens playliste her på verdens endestasjon. Romjula går med til quizzing, samt indoktrinere svigers med ymse musikk. De har mer enn godkjent smak begge to, men tviler på at Ettes går rett hem.
Nå lyttes det til denne gromskiva du og Eros gjorde meg oppmerksom på
Nobunny - First blood
![]()
Denne traff ett eller annet i meg. Vokser fortsatt.
edit: Min framtidige kone og "venninnen" er forøvrig ikkje samme person. Men min framtidige kone har også sansen for skikkelig damerock, så hon kan nok så absolutt bli blodfan ho også.