Politikk, religion og samfunn Hva har gått galt i Norge?

• Trådstarter Desillusjonert
  • Startdato

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Aurora

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Antall liker
    14.616
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Et nordnorsk uttrykk er at når kuken står så forsvinner vettet.... Det er lov også for menn å bruke det øverste huet før man drar ned buksa for å bruke det nederste......

Dr_BASS

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Antall liker
    2.734
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    hvorfor det største iver etter å frata kvinner alt ansvar?
    det eneste de trenger å gjøre er å ta en liten pille dagen derpå så er alle problemer løst.
    for å slå et slag for feministene kan jeg strekke meg til å si at mannen bør betale for den pilla

4-string

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2011
    Antall liker
    16.319
    Sted
    Interiore Simplicitate
    Når man ser responsen til daglig leder så minnes man helt andre som oppfører seg og gjør helt likt
    Alltid noen som vil meg vondt.. det er egentlig meg det er synd på

og snart kommer nok laksemannen med sine vanlige forklaringer på tv og livet går videre
    At noen i norge i det hele tatt kjøper og spiser oppdrettslaks er for meg et mysterium
    Enig, oppdrettslaks unngår jeg så langt det går, på prinsipielt grunnlag.

Den samme argumentasjonsrekkefølgen kan benyttes overfor en hver form for matproduksjon fra dyr.
    Så får en hver avgjøre med seg selv om det er noe en kan leve med eller ei.
    Vi kan og bør starte med det vi faktisk vet, og etter min mening vet vi mer enn nok om norsk oppdrettslaks til å velge den bort.

Å gå ut fra at all matproduksjon er like ille blir litt søkt. Det sagt, jeg kjøper så godt som aldri svinekjøtt lenger. Ribba til jul kjøpes
    fra et sted hvor dyrevelferden er ivaretatt, angivelig i det minste. Kan vel strengt tatt ikke vite det med 100% sikkerhet heller.

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    16.776
    Sted
    Sølvbyen
    det eneste de trenger å gjøre er å ta en liten pille dagen derpå så er alle problemer løst.
    for å slå et slag for feministene kan jeg strekke meg til å si at mannen bør betale for den pilla
    Hvis du lurer på hvorfor du aldri har fått "gjort det" før, så er det fordi du sier ting som dette.

• Liker
    Reaksjoner: JMM

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    11.805
    Dersom mannen er så redd for å komme i klemme så er det jo bare å bekle snoppen med gummi før den brukes. Problemet løst for begge.

• Liker
    Reaksjoner: TOH

Roald

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Antall liker
    3.475
    Torget vurderinger
    1
    Hvor mange tullestudier med doktorgrader kan man egentlig komme på, vi produserer mindre og mindre her til lands og så kaster vi vekk penger på slikt piss 🤬

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    16.776
    Sted
    Sølvbyen
    Hvor mange tullestudier med doktorgrader kan man egentlig komme på, vi produserer mindre og mindre her til lands og så kaster vi vekk penger på slikt piss 🤬

Jeg syns ikke dette er bare tull,, faktisk. Det er mye som tyder på at klærne vi kjøper har mye dårligere kvalitet nå enn før, sånn at vi kjøper og kaster klær oftere istedenfor å kjøpe klær av god kvalitet som varer lenge. Selv om man kjøper dyre klær fra kjente merker er det ikke sikkert man får noe særlig bedre kvalitet for det.

Dr_BASS

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Antall liker
    2.734
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Dersom mannen er så redd for å komme i klemme så er det jo bare å bekle snoppen med gummi før den brukes. Problemet løst for begge.
    joda, men da er det jukse sex, og når dama sier hun går på p-piller er det frekt å kreve kondom. Kan fort oppfattes osm at man tenker at kvinnen er skitten eller juger om pilla..
    Din søken etter nye lavmål er vellykka.
    Ja gud forby at kvinner må ta noe ansvar her...
    Hvis du lurer på hvorfor du aldri har fått "gjort det" før, så er det fordi du sier ting som dette.
    jeg har faktisk insistert på pillen mange ganger, jeg har til og med dratt til apoteket for å handle, og jeg har sett på at pillen svelges.
    ikke kom her og si jeg ikke tar ansvar

Hønndjevelen

Æresmedlem
    Ble medlem
    12.04.2010
    Antall liker
    13.527
    Sted
    Oslo
    joda, men da er det jukse sex, og når dama sier hun går på p-piller er det frekt å kreve kondom. Kan fort oppfattes osm at man tenker at kvinnen er skitten eller juger om pilla..

jeg har faktisk insistert på pillen mange ganger, jeg har til og med dratt til apoteket for å handle, og jeg har sett på at pillen svelges.
    Du nevnte noe om 14 dagers angrefrist, så om dama sier ja og angrer seg innafor fristen, så bør du i buret for voldtekt?
    Det sies at guds veier er uransakelige, men jeg tror jeg har større problemer med å følge din "logikk"

Dr_BASS

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Antall liker
    2.734
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Du nevnte noe om 14 dagers angrefrist, så om dama sier ja og angrer seg innafor fristen, så bør du i buret for voldtekt?
    Det sies at guds veier er uransakelige, men jeg tror jeg har større problemer med å følge din "logikk"
    det er jo slik de holder på i dag, roper voldtekt etter de ble ferska for utroskap..

Du glemmer at det må være to for å ha sex, og to for å ta konsekvensene etterpå, blir litt feil hvis den ene parten sitter med all makt og beslutning etterpå eller?
    Det eneste jeg sier og som jeg mener er fair, er hvis dama insiterer på at barnet skal frem, og mannen ikke vil, så kan sees på som sæd donasjon og man trenger ikke besørge barnet etterpå.
    Hvis derimot kvinnen insiterer på abort, men mannen vil så gjerne bli far, da blir det vanskelig, men da foreslår jeg å finne en annen dame, alternativt adoptere, men det er heller ikke så lett.
    Merkelig det der, enhver idiot kan føde et barn, men med en gang det er snakk om adopsjon, da må man være jomfru maria og tikke alle boksene i en kravspec som ingen "naturlige" foreldre må sjekkes mot.

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    16.776
    Sted
    Sølvbyen

Jeg tror du hadde hatt godt av å få deg en smårolling eller to. Ta litt ansvar. Kanskje få noen nye perspektiver og sånn.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.271
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Mulig han hadde hatt godt av det, men det er da grenser for hvilke overgrep en skal ønske på vegne av småbarn.
    Når man sitter i bilen på vei hjem fra jobb, og leser kommentarer som gjør at latteren får tårene til å trille 🤣

Dr_BASS

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Antall liker
    2.734
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Jeg tror du hadde hatt godt av å få deg en smårolling eller to. Ta litt ansvar. Kanskje få noen nye perspektiver og sånn.
    Ble en hund på meg og samboer, er nok det.
    Helt ærlig hadde det vært fint med barn, men det blir et livsprosjekt som man bør ha mulighet til å dedikere all sin tid til, og da blir det vanskelig å garantere suksess gitt man ikke har kommet dit at man kan leve på passiv inntekt.

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    16.776
    Sted
    Sølvbyen
    Ble en hund på meg og samboer, er nok det.
    Helt ærlig hadde det vært fint med barn, men det blir et livsprosjekt som man bør ha mulighet til å dedikere all sin tid til, og da blir det vanskelig å garantere suksess gitt man ikke har kommet dit at man kan leve på passiv inntekt.
    Barn går som regel i barnehage og på skole også, så det går an å få barn selv om man ikke kan leve på passiv inntekt.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn